Scanspeak 30w/4558T00 +hypex ds4.0(Ex sub Ralf)

Started by Djoowwie, May 2, 2013, 00:27:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Zo te horen heb je ook een probleem met de intregatie,dan zou eens meten geen slecht idee zijn.
Wat foto,s van je kamer misschien/set up misschien?

Djoowwie

Ja ik was eigenlijk al van plan dat te doen icm mijn verhaal maar het was nu te donker. Morgen vroeg zal ik eens plaatjes schieten van diverse hoeken.

Walter_PPK

De foto's:

Het is een simpel kastje van 18mm mdf met dubbele baffle. De 4 hoeken zijn afgerond met de bovenfrees.

Sub klaar:



Doorsnede. amp compartiment kun je weglaten wanneer je een pa amp neemt.



Baffle 2 x 18mm. De rode stof is een barrière zodat er geen fiberfill in de motor kan raken.



Deze sub is de best klinkende kleine sub die ik gebouwd heb. Ondanks dat er maar een mager conrad versterkertje inzit. Moet je voorstellen wat er gebeurd wanneer je zo'n iNuke er op loslaat  ;D
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Djoowwie

 Dat  ziet er goed uit :smile:. Je hebt er geen bracing in  en is ook niet nodig voor zover ik weet.
Zonder amp erin moet ik de kist dan kleiner maken? Maar zit dat rode stof er nog steeds in? of was dat alleen omdat je nog aan het bouwen was?

Hierbij wat foto,s van mijn woonruimte. Ondertussen heb ik de sub toch links van mijn tv meubel gedaan met wat extra DB,s op de uitgang gaat het al een stukje beter kwa geluid. Mischien komt het niet zo goed over omdat het zo,n mini ding is.









Let niet op de rommel ik ben nog druk met plintjes en plaatsing van lampje meubels en alles.

Woonruimte is zo,n 48-50 m2 zonder de keuken meegerekend


Walter_PPK

Veel ruimte!
De rode stof zorgt ervoor dat het dempingsmateriaal niet tussen de spoel en de magneetgat en spider kan komen te zitten. Check marktplaats eens. Er staan twee Ascendant Audio Mayhem's te koop! De ultieme woofer ?  :o
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Djoowwie

Ik zie de Mayhem niet staan, zal al wel weer weg zijn.


Walter_PPK

Laat die Mayhem maar zitten trouwens. Dat is geen geschikte woofer. In de simulatie komt ie er bagger slecht uit. :nopompom: Dat is een typische spl wedstrijd sub.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Djoowwie

Io ok dan laat maar. Wat raar ik typ in mayhem dan verwacht je toch dat marktplaats alle opties weergeeft en niet alleen comics.

morca

Quote from: Djoowwie on May  3, 2013, 11:20:38
Dat  ziet er goed uit :smile:. Je hebt er geen bracing in  en is ook niet nodig voor zover ik weet.
Zonder amp erin moet ik de kist dan kleiner maken? Maar zit dat rode stof er nog steeds in? of was dat alleen omdat je nog aan het bouwen was?

Hierbij wat foto,s van mijn woonruimte. Ondertussen heb ik de sub toch links van mijn tv meubel gedaan met wat extra DB,s op de uitgang gaat het al een stukje beter kwa geluid. Mischien komt het niet zo goed over omdat het zo,n mini ding is.









Let niet op de rommel ik ben nog druk met plintjes en plaatsing van lampje meubels en alles.

Woonruimte is zo,n 48-50 m2 zonder de keuken meegerekend
Met deze ruimte en plaatsin vd sub zal je niet veel laag hebben denk ik,geen cornergain.
Moeilijke kamer waar een wereld sub ook geen wonderen zal doen op de huidige plaats.
Ja zal eerst eens een betere plaatsing testen denk ik,


mijkie

Quote from: Walter_PPK on May  3, 2013, 08:46:43
De foto's:

Het is een simpel kastje van 18mm mdf met dubbele baffle. De 4 hoeken zijn afgerond met de bovenfrees.

Sub klaar:



Doorsnede. amp compartiment kun je weglaten wanneer je een pa amp neemt.



Baffle 2 x 18mm. De rode stof is een barrière zodat er geen fiberfill in de motor kan raken.



Deze sub is de best klinkende kleine sub die ik gebouwd heb. Ondanks dat er maar een mager conrad versterkertje inzit. Moet je voorstellen wat er gebeurd wanneer je zo'n iNuke er op loslaat  ;D

ziet er goed uit, mooie drivers zijn dat toch, die AA hacov's
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


mijkie

 :(

is dat echt een kistje van 450x450x450 mm??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


Walter_PPK

Yep Mijkie het is een klein kistje maar die havoc heeft 77 liter inhoud nodig voor een Q van 0,7. De 13W7 is een formidabele woofer maar zal gelijkwaardig aan de havoc presteren. De havoc kan in een 77 liter kist vs 117 voor de 13w7. De goupdelay is ook lager bij de havoc. Daarnaast is de havoc een stuk goedkoper. Wel een bruut om te zien die 13W7.  :devil:
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Djoowwie

Quote from: morca on May  3, 2013, 17:35:16
Met deze ruimte en plaatsin vd sub zal je niet veel laag hebben denk ik,geen cornergain.
Moeilijke kamer waar een wereld sub ook geen wonderen zal doen op de huidige plaats.
Ja zal eerst eens een betere plaatsing testen denk ik,

Het gaat hier nog redelijk niet helemaal perfect maar ja dit word hem daar kan ik verder niks meer aan doen. Als ik hier een sub neer kan zetten die gewoon zuiver en strak klinkt ben ik wel tevreden. Dit ding moet na een half uur muziek echt uit, wat een klotedreun komt er af. Moeilijk te omschrijven maar een zware galmende Whoomp :unhappy:

Ik heb een bod gedaan op 1 van die W7,s mocht dat niet lukken vind ik het ook niet zo erg die W7 is een beest om te zien(en horen neem ik aan) maar dat kistje van Walter_PKK zie ik namelijk ook wel zitten.

morca

Quote from: Walter_PPK on May  3, 2013, 22:10:51
vs 117 voor de 13w7.
117 liter voor de W7 bedoel je,dat is veel teveel.
Gaat ie over ze Xmax heen,deze driver zijn ontworpen om in een kleine behuizing juist dat te presteren waar vaak een grote behuizing nodig is.
42 netto liter lijkt me beter.
Speelt ie ook veel strakker.

mijkie

dat kistje van Walter kun je best maken, als je een plate-amp erin stopt kun je schuiven met binnenwand .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Djoowwie

Ik ben eigenlijk niet van plan om er een plate amp in te stoppen, waar vind je een 1000+ watt plate amp voor een normale prijs?
Daarbij kan ik met een losse amp een stukje ruimte besparen wat dus gebruikt kan worden om de optimale inhoud te gebruiken en/of makkelijk een keer een andere subwoofer te proberen en zelfs mischien een 2e mocht dat ook nodig/goedgekeurd zijn.

Edit: eigenlijk ben ik ook niet eens meer genoodzaakt om aan de 45cm3 kubus te blijven aangezien hij nou vrij naast mijn meubel komt te staan.
Toch blijft het een gesloten model want het soort geluid van een BR staat me hier in de woonkamer niet echt aan en kom erachter dat ik toch meer muziek luister dan ik dacht. En dit gevallletje klinkt alles behalve strak

mijkie

mmmm, een 1000+ plate-amp voor normaal geld, dat zal niet meevallen....als je een sub maakt met een flexibele achterwand dan kun je een mooie kubus maken, je schuift de achterwand gewoon zover naar binnen als nodig, zie je niet veel van en frontmaat wordt ongeveer 450x450 mmm denk ik, de driver is al 38 cm......

maarruh suc6 met uitdokteren wat je gaat maken...
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Djoowwie

Is een Cerwin Vega cv-2800 nog een beetje een geschikte PA amp? 2e hands geen garantie denk ik
Hoe staat deze in verhouding tot de berhinger Inuke300 DSP? nieuw dus 2 jaar garantie
Er zit geen DSP op ofwel?
IK zit te twijfelen om eerst mijn rear speakers te kopen of deze amp voor mijn zelfbouw sub.

Niet meer van toepassing, ik wil toch een nieuwe amp hebben in verband met garantie. Heb nu dus maar eerst een setje Boston a26 speakers besteld om mijn surround compleet te maken en dan alles voor de sub nieuw in 1 keer.

Djoowwie

Nu mijn subwoofer elke dag wat dichterbij komt is er toch het een en ander veranderd, de Havoc is niet op voorraad en heeft een levertijd van 5 weken. Dat zou betekenen dat als ik hem over 2 weken ga bestellen dat ik die over 7 weken ongeveer heb, alleen zit ik dan 3 weken in Italie.
Al met al ben ik dan 10 weken verder en aangezien ik al 2 maand lang elke dag over subwoofers zit te lezen en zoeken word ik ondertussen gek van mezelf.
Ik stond op het punt om dan maar eens voor een Monolith te kijken maar dat word het toch niet.

Bij speakerland een mooie DIY kit gezien bestaande uit een Scan speak 30W met passive radiator en een hypex ds4, goed voor 104db@20hz volgens hun. Kan dit kloppen?
want ik heb ergens anders ook een kit gezien met een 300w AB versterker  en die geven op dat die -3db op 25hz ligt en dus een stuk minder diep gaat zie hieronder.
(2.5 cubic feet for a 3dB down point of 25Hz.

Included in the kit:

30W/4558T 12" Active Subwoofer
30W/0-00 12" Passive Radiator
KG5230 Plate Amplifier

Is de Hypex dan zoveel beter? of is speakerland te optimistisch wat betreft dat die van hun  tot onder de 20 hz gaat en dan nog met zo,n SPL.
De PB12-NSD kan niet tippen aan de 30w/PR kit(volgens speakerland). Iets wat mij wel heel goed in de oren klinkt en een bijna zekere kandidaat maken voor mijn bestelling.

yorkie13

Ik heb exact deze Scanspeak 30w en PR met Hypex ds4.0 spelen.

Echt een hele mooie subwoofer die met gemak onder de 20 hz speelt.

de Hypex ds4.0 heeft met 400 watt voldoende controle over de 30W woofer.

Heb hier ook de PC12nsd staan (cilinder uitvoering van de PB12nsd) en de Scanspeak gaat met gemak harder.

Djoowwie

Dat is heel mooi om te lezen, zo heb ik dus een vrij sterke subwoofer in een compacte behuizing.
Leuk zo,n pakketje hoef je alleen maar in elkaar te zetten, dan paar keer in de primer en schuren en spuiten.