Mijn bouw topic "Niels'z bouwselz!" Was eerst inventariseren etc..

Started by niels-hihi, April 3, 2013, 16:38:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

In principe kan je toch redelijk uitrekenen hoeveel ampere voeding je nodig hebt ? Ik schat wel dat het meer als 2 ampere moet zijn.

Je moet hem sowieso aan de 12v en GND kant voeden met 12v en ook moet je op de REM een 12 volt signaal zetten zodra je het systeem 'aan' wilt hebben. Dat input level is meestal gewoon hoeveel signaal je uitstuurt via de versterker.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

niels-hihi

Ja klopt, maar ik ga het sowieso eerst proberen met deze voeding, is al een oud beetje en werkt nog als een tierelier. Is dat ook door mijn opa gemaakt, hij werkte bij Delta daar maakte ze die en gebruikten ze die dingen ook.
GND staat voor ground, dus dacht eigenlijk dat dat de min was, in de auto moet je die toch gewoon aan je chassis doen?
En de 12v + is dan de plus haha.
REM staat voor remote dus die moet toch naar de tuner/receiver? Of zie ik dit nu weer helemaal verkeerd.
Mijn moeder is er nu niet dus kan het daar even niet aan vragen haha.

Witalik

GND is Ground inderdaad en is de - van de voeding die je gebruikt. In de auto is het hele chassis de -

REM is de Remote en hier moet een spanning op staan om de versterker aan te schakelen. In je auto gebruik je de geschakelde plus zodat als je de auto uitzet de versterker ook uitgaat ipv aan blijft staan en stroom trekt.

Even simpel iets I = P/U = 300W / 12 V = 25A nu is dat niet constant maar just food for thought.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

niels-hihi

25A is inderdaad redelijk veel..
Kan ik niet zoiets gebruiken http://link.marktplaats.nl/668773095
En als dat niet kan een autoaccu erachter en daar alles op aansluiten, dat kan toch wel?
Maar een auto accu kan ik sowieso regelen, een acculader ook, maar weet niet van hoeveel A.
Hoeveel A zou het minimaal moeten zijn dan om de accu vol genoeg te houden voor een paar uur muziek?


niels-hihi

Ja ik dacht daar even niet aan inderdaad. My fault!
Maar dan vraag ik het maar zo. Iemand die een amp weg wil doen voor mijn sub? De pioneer. Wil er niet veel aan uitgeven eigenlijk, daarom word het lastig om er een te vinden denk ik. :huh2:




niels-hihi

Heb je dan nog een speciale aanrader voor mijn budget? Want het moet wel bij de sub passen..

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

niels-hihi

Haha ja dat zou kunnen ja...
Maar een gel accu geeft toch niet van die dampen bedacht ik me vanochtend?
En is zelf een amp maken goedkoper dan eentje bij de Conrad kopen?
Want dat lijkt me ook wel leuk!
straks beginnen met bouwen aan de mini sub kist!!
Daarna voor de plate amp en daarna de pioneer sub kist of amp bouwen als ik dat ga doen.

Spekkie99

Hey knutselkoning, ik heb hier mogelijk nog een B&O Icepower module over.
ASC200 100 watt op 8Ohm en 200 watt op 4Ohm.

Ik heb er nu 2 en ga er ook 1 gebruiken voor mijn subwoofer.
Als ik de 1e goed aan de praat krijg kan je de andere van me overnemen.

Morgenavond ga ik verder met de 1e module.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

W.Otter

ik denk dat je dat autospul snel overboord kan gooien en gewoon overgaan op spul wat voor thuis is gemaakt.. even doorsparen ipv je in moeilijke situaties wurmen om het spul werkend te krijgen mbv acculaders, accus, omzetters en andere aparte constructies
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

H&C Hifi

Auto versterker voor thuis is in de meeste gevallen een no-go..
Met accu's werken werkt niet omdat wanneer je een beetje vermogen gaat vragen, de meeste accu's zijn binnen een uur ram leeg.
Eer je accus dan weer vol is ben je een dag verder, ook zal je moeten bijhouden wat je accu spanning is auto versterkers vinden het niet leuk om belast te worden met een voltage onder de 11volt.
Een goede gel accu kost je zomaar 200,00 Euro. en een goede omvormer die minimaal een 25 ampere kan leveren kost je ook zomaar 200,00 Euro.

Al met al ook niet goedkoop  ;)

Ik zou opzoek gaan naar een monoschakelbaar PA versterkertje ofzo, je hebt erookal met LPF filter ingebouwd.

Gr,

Marcel

morca

Quote from: Spekkie99 on April 22, 2013, 13:37:47
Hey knutselkoning, ik heb hier mogelijk nog een B&O Icepower module over.
ASC200 100 watt op 8Ohm en 200 watt op 4Ohm.

Ik heb er nu 2 en ga er ook 1 gebruiken voor mijn subwoofer.
Als ik de 1e goed aan de praat krijg kan je de andere van me overnemen.

Morgenavond ga ik verder met de 1e module.
200 watt bij 4 ohm ,als de TS niet reageerd PM mij de prijs dan even,ben op zoek voor me gepoorte sub  :D

niels-hihi

Ik ben eerst haha, heb al een PM gestuurd poosje terug.
Gel accu kan ik (bijna) gratis regelen, mijn oom heeft een auto bedrijf en als ze een accu vervangen, ook gel accu's moeten ze ervoor betalen om die weg te doen omdat het chemisch afval is, en die zijn nog gewoon goed genoeg voor wat ik wil doen. Heb hem ook al even opgebeld maar als die B&O niks word ga ik dit dus wel proberen. Anders gewoon iets leuks van maken met een gekochte amp of zelf eentje maken!

H&C Hifi

Quote from: niels-hihi on April 22, 2013, 18:39:22
Ik ben eerst haha, heb al een PM gestuurd poosje terug.
Gel accu kan ik (bijna) gratis regelen, mijn oom heeft een auto bedrijf en als ze een accu vervangen, ook gel accu's moeten ze ervoor betalen om die weg te doen omdat het chemisch afval is, en die zijn nog gewoon goed genoeg voor wat ik wil doen. Heb hem ook al even opgebeld maar als die B&O niks word ga ik dit dus wel proberen. Anders gewoon iets leuks van maken met een gekochte amp of zelf eentje maken!

Een accu word toch niet voor niets vervangen ? lijkt mij dat deze dan weinig meer kan leveren en je dus zo uitgespeeld bent..
En let op met de voedingsspanning... onder de 11volt zwaar belasten en grote kans dat je versterkertje ineens begint te roken.


W.Otter

waar woon je? dan houden we de brandmelding even in de gaten :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

niels-hihi

Ik ga inderdaad een nieuwe amp kopen.. Haha.
Ik wacht de icepower nog even af. Anders heb ik al wat anders gevonden.
Ik ga vandaag beginnen aan kistjes voor de mini sub en plate amp.
Foto's komen er dus ook aan!!!

niels-hihi

Morgen even de foto's uploaden.
Alles is gezaagd, heb nu ook nog een ventilatie gat voor de plate amp.
Zou ik dit wrg kunnen laten of niet? Omdat je ze ook gewoon inbouwt in dichte sub kisten.
Verder alles gezaagd, heel erg precies! Ben er erg blij mee iig. Foto's komen morgen, ga morgen ook lijmen!!

niels-hihi

Lijmen is nog niet gelukt maar wel alles verder klaargemaakt.
Morgen ga ik er denk ik mee verder, wel lijmen hoop ik!
Vandaag even alles nagekeken of dat het wel de goede maat was. Ik had blijkbaar 1 klein foutje gemaakt,
1 dingetje te lang 2mm te lang, dus dat even eraf gezaagd, gelukkig niet tekort!
Even een hele hoop foto's leuk om te kijken vind ik zelf altijd, daarom maar gewoon lekker veel!!!
Alles gezaagd (gister)

Ventilatie gat voor de amp, ook, weet niet zeker of het nodig is maar dat maakt niet uit.. Ga er nog een roostertje voor doen

Nog een foto daarvan

Hier zie je ook de andere kant

Subwoofer kist

Gat gezaagd voor de sub en ook gelijk gaatjes erin voor de korte schroefjes

Andere kant, mooi rond rondje toch!? Gaatjes zijn er niet helemaal doorheen geboord omdat ik schroefjes ga gebruiken (Met een decoupeerzaag gedaan natuurlijk.)

Ik zie nu net dat mijn mobiel hem verkeert scherp heeft gesteld.. (op de achtergrond) Maar de randjes even mooi glad geschuurd en potlood weg aan deze kant. (Binnen kant hoeft dat toch niet tenzij je alles helemaal perfect wilt!)

Gat voor de amp erin, ook gelijk gaatjes erin geboord, deze wel helemaal erdoorheen.

Andere kant!

En nog een andere kant.  :D

Hier alles zo neergezet zodat je ziet hoe het eruit komt te zien! Helaas de hoekjes van het gat niet echt mooi gemaakt.. Maar dat zie je toch niet als de amp erin zit!

En die van de subwoofer natuurlijk ook even zo neergezet. Zitten aan de achterkant trouwens ook 2gaatjes voor de kabels van de sub.


Dit was het tot nu toe, vind dat het al wel lekker opschiet!
Ook vind ik dat ik erg netjes heb gewerkt, misschien klinkt het opschepperig maar ben er erg trots op en blij mee!  8)



niels-hihi

Ja klopt haha, vind het ook erg leuk altijd om dingen te maken!
Maak ook longboards, zegt je waarschijnlijk niks maar hier eentje die ik gemaakt heb,

Was toen nog niet heel erg net tewerk geweest maar het ziet er al wel leuk uit enzo..

Maar uhm.. Ik dwaal af haha.
Ik weet nog niet echt hoe ik ze ga afwerken, zelfs nog niet of ik ze ga spuiten of verf of berken.
Ik heb namelijk nog 5stroken russisch berken triplex b/bb 3mm 30cm breed 152cm lang liggen. (Van het longboards bouwen..)
En heb ook nog mooie beits liggen en andere spulletjes. Maar verven is wel echt veel minder werk dus denk dat ik dat ga doen.
Waarschijnlijk gewoon met een kwast of roller als dat mogelijk is, denk van niet maar dat maakt niet uit.  ;D
Ik ga morgen even kijken of ik ga lijmen of dat ik er even mee wacht omdat ik misschien een beetje moe ben oid. Of gewoon te lui haha.
Maar I keep you updated!!

niels-hihi

Ik ga straks maar eens beginnen met lijmen, word ook nog een klusje omdat alles wel echt haaks etc. moet worden, dat is bij zagen toch echt een stuk makkelijker! Ik ga gewoon bison d3 lijm gebruiken, en dan ga ik als alles is uitgehard alle randen met kit afdichten, vind ik het makkelijkste! Maar ik denk dat alles wel gaat lukken :happy:

W.Otter

die plate amp is wel erg diep! hoeveel netto inhoud houd je over?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

niels-hihi

Haha, het zijn 2 aparte kistjes, vandaag die van de amp in elkaar gezet, heb d3 gebruikt en 1mm spijkertjes om alles vast te zetten!
Werkte erg goed vond ik, heb je ook maar een klein stukje dat je ziet als je hem gaat schilderen.
Voor de sub moet natuurlijk wel wat meer spijkertjes gebruikt worden voor de stevigheid. (Ze hebben wel van die ribbeltjes dus kromslaan moet je niet te vaak doen.. 2kromgeslagen kreeg ze er bijna niet uit.. Wel altijd goed voorboren! Heb ik ook gedaan)
Hier wat foto's!

Voor de zekerheid toch maar een luchtgat gedaan aan de onderkant, er komen pootjes onder dus ja het gat komt open te staan zodat er lucht in en uit kan!

Dat ene vage lange spoor is omdat de amp blijbaar een schroefje had dat er een klein stukje uit stak en anders ging die wiebelen maar had dus per ongeluk op de verkeerde plek een gaatje geboord, wel balen dus.. Maar dat zie je straks gelukkig niet meer als de amp erin zit!

Achterkant

Moet helaas wel nog een klein beetje schuurwerk gebeuren omdat ik het per ongeluk een heel klein beetje scheef heb gedaan hier.. Maar dat komt wel goed! (Ik ga sowieso nog even alles mooi vlak maken want er zitten nog meer kleine oneffenheden)


De maten zijn trouwens 25 hoog 18cm breed en 18.5cm diep