Rob dikke HT :)

Started by Syphon, March 24, 2013, 17:31:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Syphon

Alleen kan k de high/low level aansluiting niet op mijn subwoofer aansluiten, check


Maro

Gain op 12 uur?  :o  Bij mij gaan de gains (zowel bij de JL als de BK) maar op een kwart daarna wordt het boem boem. Krijg ergens het gevoel dat je de sub veel te hard hebt staan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Quote from: Syphon on November 21, 2013, 18:22:49
Alleen kan k de high/low level aansluiting niet op mijn subwoofer aansluiten, check



De high Level sluit je aan op de speaker terminals.   Staat keurig in de toch niet dikke manual van de sub.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Syphon

#103
Quote from: Maro on November 21, 2013, 18:36:56
De high Level sluit je aan op de speaker terminals.   Staat keurig in de toch niet dikke manual van de sub.

Ga is goed kijken. Nu is de sub via tulp aangesloten.

Quote from: Maro on November 21, 2013, 18:35:06
Gain op 12 uur?  :o  Bij mij gaan de gains (zowel bij de JL als de BK) maar op een kwart daarna wordt het boem boem. Krijg ergens het gevoel dat je de sub veel te hard hebt staan.

Valt volgens mij reuze mee, sub staat wel op -3.5 DB.

Maro

Quote from: Syphon on November 21, 2013, 18:43:25
Ga is goed kijken. Nu is de sub via tulp aangesloten.

Valt volgens mij reuze mee, sub staat wel op -3.5 DB.

De High Level aansluiting is alleen bedoeld voor als je stereo gaat draaien en je versterker geen sub out heeft. Ik zou de BK alleen met de rca aansluiten. Gain op een kwart, schakelaar op LFP, en een RC meting uitvoeren. Een sub die een beetje fatsoenlijk is ingeregeld hoor je niet veel maar voel je vaker. Als ik jouw enthousiaste  :thumbs-up: verhalen lees krijg ik het gevoel dat de sub de hele tijd staat te bulderen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Syphon

Hmmm maar ik draai nu een LP van skrillex en vind het jammer dat de subwoofer niet mee doet.
Verder zit ik nu achter de sub alleen zie k niet hoe de high level kan worden aangesloten.

De BI amp aansluiting is nog vrij maar dit zijn twee ingangen. Links zijn nog wel de twee back surround vrij.

De sub speelt alleen goed mee in bepaalde scènes. Hij is zeker niet over heersend l

RalphH

Quote from: schoonebeker on November 21, 2013, 16:17:05
Zeg ralph .nog een vraagje tussendoor , mag ik de nutrik kabel ook op een buizenversterker aansluiten.  :nopompom: shit vrouw komt thuis .moet het geluid weer zachter :D

:)
Neutrik kabel is eigenlijk gewoon een luidsprekerkabel, kun je dus prima aan je buizenversterker hangen naast je "gewone" speakerkabel.

Quote from: Syphon on November 21, 2013, 18:56:52
Hmmm maar ik draai nu een LP van skrillex en vind het jammer dat de subwoofer niet mee doet.
Verder zit ik nu achter de sub alleen zie k niet hoe de high level kan worden aangesloten.

RTFM maistro ;).
Gewoon bijprutsen op de speakeraansluitingen van je fronts.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Erg chique trouwens zo alles in het wit.

Ga er overigens ook maar vast van uit dat die fronts de 3e wat verder je hutje in gaan komen. ;D ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Kan je die Marantz niet gewoon op stereo zetten ipv pure direct.
Doe ik hier ook,en heeft mijn voorkeur omdat de ADSY die ik met de hand ingesteld heb dan blijft werken.
En de sub blijft spelen uiteraard  ;D

Syphon

#109
Quote from: RalphH on November 21, 2013, 18:59:50
:)
Neutrik kabel is eigenlijk gewoon een luidsprekerkabel, kun je dus prima aan je buizenversterker hangen naast je "gewone" speakerkabel.

RTFM maistro ;).
Gewoon bijprutsen op de speakeraansluitingen van je fronts.

Duidelijk! Gaat goed komen. Heb nog genoeg kabelt liggen om het te verlengen.

Het werkt, zo hoort dubstep te klinken, heel fijn.

schoonebeker

Ga ook zo ff de neutrik kabel aansluiten op m.n buizenbak  :D
Lg 72lmv 650◆onkyo tx rz 1100◆onkyo bd sp809◆onkyo c7030◆yaqin mc 100 b ◆dudokus◆ vifa basis 2.0 ◆magnat 677◆ magnat 67◆triple bk monolith plus ◆

Witalik

Zo die blend mooi in met de rest van je speakers ! Lijkt gewoon zelfde fabrikant ;-)

Maar als je altijd je muziek op Pure Direct luisterd heb je inderdaad die high lvl kabel nodig. Anders heb je hem niet nodig. Ik gebruik hem niet maar dat komt meer omdat bij mijn Sherbourn op Direct ook nog steeds de sub out wordt aangestuurd, heb dus genoeg aan alleen low lvl.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Syphon

Aha, duidelijk.

Net deze album besteld, leuk voor de buren  :headbanging:


FeaR1986

Quote from: Witalik on November 22, 2013, 00:43:34
...maar dat komt meer omdat bij mijn Sherbourn op Direct ook nog steeds de sub out wordt aangestuurd...

Goed om te lezen dat er meer merken zijn die dat doen. Mijn huidige Denon doet/kan dat ook, maar helaas zie je het niet veel.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

Quote from: FeaR1986 on November 22, 2013, 16:38:38
Goed om te lezen dat er meer merken zijn die dat doen. Mijn huidige Denon doet/kan dat ook, maar helaas zie je het niet veel.

Mijn Pre doet dat ook maar alleen als er een analoge bron is geselecteerd. Vandaar dat ik de MF dac gebruik icm de SBT.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rower

Wat heb jij je sub hard staan, ik heb hier ook een Monolith plus wel een df dan die van mij staat op 10 uur en op de receiver op -9.5Db. Als ik hem op 12 uur zet regelt audicey hem op -12Db wat niet goed is, verder heb ik  mijn cross over op 80 staan ik gebruik als front speakers kef q500 die in principe volgens de specs ook tot 40 gaan. Enige verschil  met speaker 40 hz en sub 40 hz is dat die laatste er wel even wat meer Db uitperst op die frequentie op de fronts is het al bijna niet te horen. Na meting geeft die zelfs als advies mijn fronts op 120 te zetten wel vreemd omdat mijn rears geadviseerd worden op 60 en center zelfs op 40 terwijl het allemaal dezelfde type speakers zijn alleen center is maatje groter.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

Syphon

Zit wat in? Net ymao meting gedaan en dan zet de receiver alles op large.
Sub staat op -3db. Heb de gain nu beide op een kwart staan. Is kijken of dit natuurlijker over komt.
Maar de gain op de helft is zeker niet storend. Verder moet ik alles nog een beetje uitvogelen.

Bij receiver meting, hoever stel je dan de gain in?

rower

#117
Ik heb me gain op 10 uur staan met de reciever meting, en als je het met een tulp hebt aangesloten hoeft alleen je low gain open te staan die andere kan gewoon dicht. Phase op 0 en cross op maximum maar niet door het klikje heen draaien dus gewoon op 120 hz. Zal de speakers wel op small laten staan vreemd dat jou reciever de speakers op large zet terwijl er een sub aanwezig is dat zou niet moeten. Na de meting niet meer aan de gain komen hooguit als je de bass te weinig vind op de versterker een paar Db meer geven, maar zelfs dat heb ik zo laten staan.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

rower

Oh en nog even vergeten na de meting heb ik mijn cross handmatig op 80 hz staan voor alle speakers, ik denk dat dit voor de meeste speakers wel in orde is al kan je hier natuurlijk wel een beetje mee testen wat beter klinkt.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

Syphon

Top! Heb de crossover wel na de klik ingesteld. Verder heb ik wel low en highlevel aangesloten.
Vind dit erg mooi met stereo maar zet de gain beide op een kwart.

rower

Ik zou hem toch voor de klik houden zeg maar er net tegen aan ik vind dit persoonlijk beter klinken al heb ik die van mij alleen low aangesloten.
Denon avr x3500H-Kef Q550 FL FR-Kef Q600 C-Kef Q100 Sl SR-Kef Q100 Hr en Hl-Bk Monolith plus-sony kd65 xf9005 xtz a2 300

FeaR1986

Puur uit interesse: wat doet de crossover na het "klikje" van de draaiknop?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

yorkie13

Dan is de x-over bypassed, ofwel gewoon een eindversterker .

Syphon

Vorige week heb ik een standaard mat tegen de trillingen gehaald bij een onderdelenhuis.
Deze mat is toch ongeveer gelijkwaardig dan de dure mat van € 90

Heb sinds de mat de linkerbuurman gelukkig niet meer gehoord.
Vanavond weer een filmpje kijken, ben benieuwd.

LuPo

Had de buurman last van je? :P