Stijnopolis (eindresultaat p37)

Started by skank1, February 26, 2013, 19:43:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


skank1

Ik ga alvast beginnen met utp trekken. , testen, elektriciteit leggen en gyproc hangen
(Isolatie is er al)
Verder ga ik waarschijnlijk toch niet van die aansluitingen voor kabels werken maar deze gewoon in verplaatsbare plinten wegwerken.. Kan ik altijd aan de kabels..
Ik ben ondertussen ook zon beetje verliefd aan het worden op focals, maar heb ze wel nog niet gehoord..
Welke kabels matchen goed met focals en zijn absoluut betaalbaar ?
Iemand goeie stekkers hiervoor?
Moet dit gesoldeerd worden?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

erik s.

connectors voor luidsprekerkabels kun je schroeven.
als je een betaalbare neutrale kabel zoekt, zijn Belden en Canare een goede keuze.
het kan natuurlijk altijd beter, het is maar net wat je wilt uitgeven.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skank1

Hoe bedoel je schroeven? Gewoon kabel erin en dan iets dichtschroeven?
Neutrale kabel is prima.. Wat zijn zo richtprijzen voor die canare en belden?

Vanmiddag de utp kabel getrokken.. Man, effe gezweet, khad 6 cm waarin ik mocht boren, erbuiten was een gat int plafond in de slaapkamers.
Tis dus gelukt, enorm veel chance!

Nu binnenkort verbinden en zien of ik verlies heb.

Verder nog een vraagje omtrent de speakers..
Kan ik deze ruimte met een gerust hart bv focals 700 of 800 plaatsen ? de vloerstaanders? Kwestie van afstand muur/wand/schuin dakgedeelte?
Ik denk dat ik ze links en rechts toch zeker 60cm van de muur kan plaatsen...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

erik s.

idd , kabel er in steken en schroeven.
Belden kost vanaf 3,25 per meter, Canare vanaf 3,99 per meter.
luidsprekers voor aanschaf altijd eerst thuis proberen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skank1

#55
Erik, welke dikte kabel is dit dan? Wany ze raden me hier aan om voor de fronts 4mm te nemen..
En de rears 2,5...

Thuis proberen zie ik wel zitten maar wie zal dit toestaan?
Ik heb ook nog geen receiver enzo

Edit:
Als ik kijk naar belden zie ik diktes van 2,5 en 4
En deze bevatten 2 draden en een afscherming erond

Canare zie ik verschillende thpes maar deze bevatten allemaal meerdere draden erin
En daar zie ik geen diktes in


Wat betreft elektriciteit, hoeveel stopcontacten voorzie ik best?
Of ook met een verdeelsnoer werken?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

erik s.

Quote from: skank1 on March 11, 2013, 10:58:28
Erik, welke dikte kabel is dit dan? Wany ze raden me hier aan om voor de fronts 4mm te nemen..
En de rears 2,5...

Thuis proberen zie ik wel zitten maar wie zal dit toestaan?
Ik heb ook nog geen receiver enzo

Edit:
Als ik kijk naar belden zie ik diktes van 2,5 en 4
En deze bevatten 2 draden en een afscherming erond

Canare zie ik verschillende thpes maar deze bevatten allemaal meerdere draden erin
En daar zie ik geen diktes in


Wat betreft elektriciteit, hoeveel stopcontacten voorzie ik best?
Of ook met een verdeelsnoer werken?
2.5mm is echt voldoende, maar meer kan zeker geen kwaad. de Belden heb je ook als 4 x 2.5mm2.
als je gaat werken met niet standaard lengtes is uitproberen idd wat lastiger.
als je aparte groepen gaat aanleggen kun je het zo gek maken als je wilt. ideaal is 1 x analoog, 1 x digitaal en 1 x video..
kies je voor 1 groep is het werken het een stekkerblok de logische keuze.
ook hier heb je mogelijkeheden. bv 1 blok voor analoog en bv 1 voor digital/video met een dubbele WCD. je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skank1

Daar stopt mn kennis al lol
Hoe bedoel je de belden als 4x 2,5mm?
Ik heb toch maar of 2x2,5 en 2x4,5 nodig?

Wat betreft de groepen..
Snap ik ook niet,  :blush:
1x analoog
1xdigitaal
En 1x video?

We hebben het dan toch over stopcontacten he?
Die zijn toch allemaal hetzelfde?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

erik s.

Quote from: skank1 on March 11, 2013, 14:16:37
Daar stopt mn kennis al lol
Hoe bedoel je de belden als 4x 2,5mm?
Ik heb toch maar of 2x2,5 en 2x4,5 nodig?

Wat betreft de groepen..
Snap ik ook niet,  :blush:
1x analoog
1xdigitaal
En 1x video?

We hebben het dan toch over stopcontacten he?
Die zijn toch allemaal hetzelfde?
je kunt met 4 aders bi-wire gebruiken of 2 x 2 aders gebruiken voor single-wire.
de genoemde analoog, digitaal en video kun je zowel losse groepen als ook alleen aparte WCD voor gebruiken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skank1

Bi-wire gaat niet lukken als ik bv focals 700 of 800 zou nemen...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

erik s.

Quote from: skank1 on March 11, 2013, 14:30:21
Bi-wire gaat niet lukken als ik bv focals 700 of 800 zou nemen...
als je dan de 4 aderige Belden of Canare kiest stop je dus 2 aders in 1 connector.
ik zou iig wachten tot je luidsprekers heb gekozen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Pak dan ook meteen een receiver waarmee je kunt bi-ampen ;).

Sowieso is het wijs om eerst je apparatuur te kiezen alvorens naar kabels op zoek te gaan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ik heb eens zitten rekenen..
Als Ik Gyproc A ABA platen neem van 12,5 dik en ik neem platen van 3m x 0,60 dan heb ik in totaal 28 platen nodig als ik ze verticaal plaats tegen de wanden en voor het plafond in de lengte..

Neem ik Gyproc A 4xABA platen van 12,5 dik met een lengte van 2m50x0,60m dan heb ik in totaal 31 platen nodig voor zelfde wijze plaatsing (Meer snijwerk en meer voegwerk denk ik)

Neem ik ABA platen maar plaats ik ze horizontaal heb ik  26 platen nodig va 3m op 0,6

Ik heb de volledige zolder met 4xABA afgewerkt, zijn de gewone aba platen even goed? (toch voor dit project) ?
Ze zijn even dik, dus denk ik, even goed...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Los daarvan, betreft akoestiek..
Ik kan dus gewoon zo afwerken he? De zijkanten en schuine wanden en plafond?
Eventueel ga ik op de snelbouwmuur kant projector nog een wand voorzetten en ook opvullen met isolatie
En dan de grond weet ik nog niet.. Dit zou al een redelijk resultaat moeten geven qua akoestiek?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Plaats anders even een post in het akoestiek/doehetzelf topic.
Lezen geregeld personen mee met een zeer hoge kennis van akoestiek en materiaaleigenschappen. Ga in geval van je ruimteafwerking voor "zekerheden", achteraf aanpassingen doen is altijd lastiger dan initieel een goed basisresultaat neerzetten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Ik ga titel aanpassen , vind het beetje onnozel om meerdere topics te moeten aanmaken telkens ik een vraag hdb
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Niet onzinnig hoor. Houdt je hoofd topic ook "schoon"

En je weet niet wie er hier allemaal mee leest, in het akoestiek topic is de kans wellicht wat groter dat daar akoestiek mensen meelezen..
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Goeie tip van Ralph! Op dat board worden door Thingman en Eric Dessart regelmatig goede adviezen gegeven. In het topic van morca, mbt hulp bij akoestiek, e.d. staat een lijst van mij met de absorptiewaarden van de bvrschillende materialen. Daar kan je zien dat gyproc een redelijk absorber is. Maar ook hier moet je dus oppassen voor overdemping. Dit kunnen de experts beredeneren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Wat hulp zou bij zo,n kamer wenselijk zijn denk ik,die schuine vlakken pakken niet altijd goed uit.
Denk met tips van wat mensen die het zelf gedaan hebben,en tips van de 2 expert,s op dit gebied,je een eind kan komen.
Heb je buget,is een bezoekje van Toine wel te overwegen denk ik.
Akoestiek is de grootste upgrade van je set naast afstelling en plaatsing.

Topic in de akoestiek zal je idd sneller antwoorden opleveren,doorlezen van de starpost in me onderschrift ook.
Want als je zelf de akoestiek wil gaan doen,moet je ook leren meten en een meetset kopen imo.

Leer meten om je akoestiek in beeld te brengen,en daarna je set optimaal af te stellen.
De grootste inverstering die je ooit in je hobby kan doen,akoestiek in orde maken.
Afstelling zelf leren mbv REW.

Veel werk,maar nog meer plezier daarna :music:

skank1

Ik wil het zelf doen ja...
Ik mag dus met gerust hart de gyproc aan de wanden en schuine kanten hangen alsook het plafond...
Ik heb van jvanhambelgium ook wat tips gekregen..
De projectiemuur: daar zou ik eventueel een voorzetwandplaatsen (houten structuur)en hierop een zwart doek nieten.. Hieraan komt dan het projectiescherm, de ruimte erachter dan opvullen met rockWol

De muur achter de rears waar de zonnepanelen omvormer hangt... Daar twijfel ik om eventueel cv te voorzien of misschien met elektrisch vuurtje.. I dunno nog.. Cv langs de zijkant is geen zicht... Ook komt daar een rack voor mn apparatuur.. En eventueel popcornmachine.
Die muur nog isoleren is dus onmogelijk door de omvormer..
Er iets voor plaatsen is ook niet mogelijk vermits de omvormer in de zomer warmte afgeeft en. Koel moet blojven. Wat janvanham mij als tip gaf was om eventueel daarvoor (tss achtermuur en achterspeakers) een gordijn op rail te voorzien voor de akoestiek.. Kan misschien een leuke en goeie tip zijn

Plafond... Hieraan kan eventueel iets verlagen en nog iets van demping in steken? En met indirecte verlichting werken.

De vloer: dit zijn nu osbplaten met daaronder een houtgebinte opgevuld met rockwol ertussen
Ik dacht om bovenop die osb eventueel een rigidur vloer te leggen (vloer van gyproc) zie
http://www.gyproc.be/webobjbpb/PDF%20pour%20Website/Vloeren.pdf
Om extra te dempen en om daarboven dan tapijt te voorzien...


Jullie mening graag...

Belangrijk is dat ik dan nu al electriciteit kan leggen , eventueel cv, en de utp testen maar vooral ook de zijkanten kan afwerken..
Daarna de projectiewand ... Alles schilderen , dan de vloer en dan eventueel gordijn aan achterwand.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

morca

Die tips van jvanhambelgium zullen je wel van pas komen,hij heeft en gelijkende ruimte.

Hoogpolig tapijt met een rubber onderlaag lijkt me ook geen slechte optie,heb ik beneden ook.

Plafond ,denk gipsplaat,in de tabel van het meettopic is goed te zien dat het absorbeert.
Heb ik boven weer in de HT zitten,en daar werkt het, ik denk hoorbaar mee aan de akoestiek.

skank1

Heb je een linkje naar zon hoogpolig tapijt met rubber onderlaag?
Verder niet veel reactie in het akoestiek topic..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Met de rubber onderlaag wordt denk ik een ondertapijt bedoeld. Zit niet vast aan het boventapijt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer