KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Started by Mr.M, January 30, 2013, 21:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Om het verhaal af te maken...

Ik zal je eerlijk zeggen dat mijn vader en moeder de meest down to earth mensen zijn die ik ken.
Mama komt oorspronkelijk uit philipijnen uit een gezin van 12 ,zij weet echt wel hoe het is om arm te zijn en is zeer katholiek ,ieder zondag kerk en helpen van ouderen die niet voor zichzelf kunnen zorgen, ze is ook hoofd geweest van vrouwenrecht organisatie (BAYANIHAN)uit rottedam welke vrouwen die mishandeld of verwaarloosd worden door familie/echtgenoten aan een nieuw start helpt.
Pa is een heel normaal iraans man welke geloofd in goed doen en respect en is totaal niet gelovig en wilt niets met geloof te maken hebben.(met alle respect voor de wel gelovige) ieder zijn ding laat maar zeggen.
Hij doet vrijwilligerswerk als tolk voor de immigratiedienst en helpen met  papierwerk voor mensen die moeite hebben met ned.taal.

De opzichtigheid die je bedoelt komt me heel bekend voor en herken dat absoluut in onze coltuur,
Alleen niet binnen mijn familie, de welgesteldheid van mijn vader heeft alleen een nut gehad,, heeft me broertje kunnen redden meer niet...ieder keer dat geld nodig was heeft hij een gedeelte van zijn land verkocht om de kosten te bekostigen.
Ik heb helaas niet in een kasteel gewoond maar in een heel simpel flatje,..gezien wij altijd in geldnood waren om de kosten voor medicatie op te hoesten.

Mijn huis in ned welke ik in woon ,waar jij trouwens ben geweest laatst om de kharmas te belkuisteren en tegels op te halen  is vele male mooier dan wat wij hadden in iran simpelweg omdat we heel zuinig moesten zijnmet geld omdat mijn broertje toren hoge koste had dagelijks welke nauwelijks op te hoesten waren..
Dus de prioriteit was niet genieten van geld maar bewaren voor de complicaties van morgen...

Trouwens bedankt voor de pm Sander ik voelde me totaal niet aangevallen of gekwetst in welke opzicht dan ook,
Ik heb je persoonlijk leren kennen en weet dat het absoluut niet in je aard ligt...

Was gewoon een open en eerlijk stukje over mij en hoe ik hier terecht ben gekomen en waarom ik zo denk af en toe ,,, anders dan anderen....




**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Pfff ik moet echt een eigen topic starten....
**UNDER CONSTRUCTION**

frank2

Een eerlijk verhaal Maz, er zijn er maar weinig hier die zo open durven zijn. Verder geeft het natuurlijk wat inzicht van wie is Maz.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eddy135

Wat een verhaal, zeg.

Je openheid siert je, en kweekt begrip.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

lynch1979

Maz wat een verhaal en het siert je dat er zo open over bent.

Ik denk dat veel mensen hier wat van kunnen leren, waaronder ik zelf.

:worship:

audiosetup

Quote from: Xander32 on September  6, 2014, 10:49:01
Dank Maz, voor jouw uitvoerige toelichting. Het spijt mij van jullie situatie aangaande jouw broer. Dat is heftig. En helaas kom ik zulke casussen (te) veel tegen.

Ik ben zelf redelijk goed bevriend met een aantal Iraniërs en jouw manier van leven, waar je nu al een paar keer enig inzicht in heb gegeven, lijkt erg op die van hen. Jouw zorgen om jullie broer daar gelaten. Zij zijn echter voormalig vluchtelingen, hebben hun naasten achter moeten laten, hetgeen weer heel andere zorgen brengt. Zeker nu met het IS verhaal.

Mijn beeld van de wijze waarop men in Iran met geld omgaat, is dat deze m.i. fors verschilt met zoals die hier in ons kikkerlandje. Geld is in Iran vooral status en die status laat men daar graag (zo opzichtig mogelijk) zien aan de omgeving. Groter en duurder = beter. Dure huizen, autos, sieraden(!), de nieuwste en duurste gadgets etc ... Dat is cultuur, dat past bij Iran en daar is an sich niets mis mee.

Wel als de omstandigheden wijzigen en men niet in staat is om daar zijn/haar levensstijl op aan te passen. En niets complexer dan dat. Dan is het zaak om idd. niet het broodgeld te spenderen aan luxe artikelen.
Maar daar ben jij gelukkig veels te pienter voor. Dat heb ik wel duidelijk.


Resume: dank voor jouw inzicht, hetgeen leest als deels een verdediging, maar dat is niet nodig en was niet mijn opzet. Wel begrijp ik dat mijn reply er de aanleiding voor was, mogelijk mijn ietwat stellende schrijfwijze ...
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

audiosetup

Quote from: Xander32 on September  5, 2014, 22:15:04
... ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt Maz. Velen leven erg voorzichtig, stellen van alles uit, zelfs af omdat ...

Al het geld oppotten voor later is m.i. niet slim, ik heb al te veel mensen gezien die zo hebben geleefd, hun hele leven keihard gewerkt, alle gelden opgepot voor "later" en toen het eindelijk "later" was werden ze bv. na een CVA wakker in een ziekenhuisbed ... En laten we het maar niet hebben over al diegenen die "later" niet eens halen door wat voor een reden dan ook.

Ik leef nu en ik geniet nu, maar, ik wil mijzelf later ook zelf kunnen bedruipen.
Ik wil mij/ons "later" ook eenzelfde levensstandaard als nu kunnen permiteren. En daarvoor zal ik nu moeten sparen. Als ik nu alles opmaak in de hoop dat het "later" wel goed zal komen, dat het wel los zal lopen, neem ik daarmee een behoorlijk risisco waarbij ik mijzelf en mijn naasten tekort doe, maar in de toekomst zeer waarschijnlijk vooral ook de ander, de maatschappij ermee zal belasten.
Dat wil ik niet. Ik vind dat je daarin een verantwoording hebt naar de ander, naar de maatschappij.

Nu alles verteren en "later" teren op het geld van een ander vind ik op z'n minst niet sociaal ...

Maz: erg heftig en aangrijpend!
Xander: complimenten voor de wijze waarop jij de letters achter elkaar zet!
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

LABO

Quote from: maz on September  6, 2014, 13:59:27
Pfff ik moet echt een eigen topic starten....
Haha geen woorden maar daden Maz, dan kan dit weer een Kharma topic worden. Hoe graag ik je ook volg (en waardeer) het is nu wel heel lastig om de Kharma gerelateerde zaken nu nog uit dit topic te halen. Misschien dat er toch een poging gedaan worden om het e.e.a. te verhuizen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

cardas49

Aangrijpende geschiedenis Maz. Het allerbeste voor je broer.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

Quote from: mark235 on September  6, 2014, 17:30:55
Aangrijpende geschiedenis Maz. Het allerbeste voor je broer.
Tnx voor alle begrip iedereen..... ga morgen een eigen topic beginnen. Anders blijf ik rond slenteren van her naar der...
**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

En dan zet ik de berichten tussen mijn vorige post en deze (of tot waar je je topic opent) over naar je eigen showcase ;)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eduard


patsijb

sinds n week in t bezit van de kharma S7..voor mij geen ander dan kharma meer

Bama

Quote from: patsijb on October 22, 2014, 19:08:45
sinds n week in t bezit van de kharma S7..voor mij geen ander dan kharma meer

gefeliciteerd, foto's zijn altijd leuk overigens.

LABO

Quote from: patsijb on October 22, 2014, 19:08:45
sinds n week in t bezit van de kharma S7..voor mij geen ander dan kharma meer
Top :-) Welkom in de club
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

patsijb


Bama

Dat is een mooie set en witte kharma's hoe kom je daar nu weer bij ;D

LABO

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

LABO

Ik heb de laatste stand van zaken m.b.t. mijn set hier eigenlijk nooit gepubliceerd bedenk ik me net, dus bij deze  :headbanging:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: patsijb on October 22, 2014, 20:54:06
fotootje

Kijk eens..kijk eens .. Ik ben niet de enige die deurstoppers gebruikt als kabel lift......


Alle Kharma gebruikers zijn creatief deurstopper liefhebbers...
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Quote from: maz on October 22, 2014, 22:03:06
Kijk eens..kijk eens .. Ik ben niet de enige die deurstoppers gebruikt als kabel lift......


Alle Kharma gebruikers zijn creatief deurstopper liefhebbers...
Haha je hebt nog gelijk ook  ^^
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

CZ79

Quote from: maz on October 22, 2014, 22:03:06
Kijk eens..kijk eens .. Ik ben niet de enige die deurstoppers gebruikt als kabel lift......


Alle Kharma gebruikers zijn creatief deurstopper liefhebbers...
Waar zie jij dat Maz?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika