Sub werd een tegenvallertje

Started by bluemagics, January 21, 2013, 15:52:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Midstar

Quote from: smok3y on January 21, 2013, 18:08:53
http://imageshack.us/photo/my-images/401/20130121174555.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/685/20130121174612.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/89/20130121174730.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/824/20130121174741.jpg/

Tsja dan maar even zo  :crazy: :dontgetit:
Zoals je ziet heb ik een laminaat vloer,betonnen muren,stevige gordijnen en een best groot kleed.

Dacht er zelf aan de sub te plaatsen rechts naast de tv in de hoek (waar de lamp nu staat)
Echt heel erg indentiek aan mijn woonkamer, zelfde opbouw en meubels op precies dezelfde plek.
Mijn svs staat rechts van rechter front speaker.
De plek waarvan de laatste (dacht ik) foto is geplaatst is bij mij de open keuken, met smalle doorgang.

Sub in de linkerhoek werd te onrustig/rommelig

smok3y

Ja inderdaad nog een open keuken ja.

Ik ben dus van plan om de sub links van de tv te plaatsen in de hoek.
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Joske007

Met deze plaats zou ik zeker eens beginnen en kijken wat het geeft.
Succes  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

smok3y

Dank je wel Joske.
Ga de SVS pb12-NSD deze week bestellen en hou jullie op de hoogte.

Toch ben ik nog steeds erg bang dat het weer zo gaat klinken als mn voroge subwoofer.
Maar hoop doordat de inrichting inmiddels verandert is dit toch verschil gaat maken.

Tips hoor ik graag.
Zijn er eventueel nog dingen die ik kan verbeteren die jullie nu misschien zo snel zien op de foto,s?

Gr, Smok3y
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Exxar

Zo op 't eerste zicht zou ik de bank wat vooruit schuiven zodat die niet tegen de muur staat.

Midstar

Quote from: smok3y on January 21, 2013, 19:54:42
Dank je wel Joske.
Ga de SVS pb12-NSD deze week bestellen en hou jullie op de hoogte.

Toch ben ik nog steeds erg bang dat het weer zo gaat klinken als mn voroge subwoofer.
Maar hoop doordat de inrichting inmiddels verandert is dit toch verschil gaat maken.

Tips hoor ik graag.
Zijn er eventueel nog dingen die ik kan verbeteren die jullie nu misschien zo snel zien op de foto,s?

Gr, Smok3y

Als ik jouw ruimte zo zie en inschat vind ik de footprint van de PB12 erg groot.
Vergeet niet dat hij op verschillende plekken moet kunnen staan mocht het in de hoek niet lekker klinken.

Ben ook benieuwd hoe hij tussen het meubel en de rechter speaker klinkt, vooral omdat je bank dicht op de achtermuur staat verwacht ik dat de hoekplaatsing wat problemen geeft met betrekking tot pieken op deze zit plek.

morca

Quote from: smok3y on January 21, 2013, 19:10:56
Ja inderdaad nog een open keuken ja.

Ik ben dus van plan om de sub links van de tv te plaatsen in de hoek.
Idd die plek had ik op het oog,Jos heeft na 1 keer zelf plaatsen ook al 1 en ander in de gaten  :thumbs-up:

Die open keuken kan iets met je bas doen,wat...........afwachten proberen.
Keuken is niet helemaal open ,muurtje ertussen net zo hoog als een bar ong en met open doorloop zonder deur. ?

Kamer is verder vierkant?

morca

Quote from: Midstar on January 21, 2013, 20:16:54
Als ik jouw ruimte zo zie en inschat vind ik de footprint van de PB12 erg groot.
Vergeet niet dat hij op verschillende plekken moet kunnen staan mocht het in de hoek niet lekker klinken.

Ben ook benieuwd hoe hij tussen het meubel en de rechter speaker klinkt, vooral omdat je bank dicht op de achtermuur staat verwacht ik dat de hoekplaatsing wat problemen geeft met betrekking tot pieken op deze zit plek.
Ja die pieken ken ik,daar is een dsp voor ,daar wilde ik nog over beginnen.
Midden op de lange muur...............daar heb ik hem Jos net weg laten halen,beter gezegd gevraagd ergens anders neer te zetten.  :D

Mid op die lange muur lijkt mij vooral ivm laagoutput zeer negatief,maar laat hem het zelf maar eens testen wat beter klinkt.


Joske007

Quote from: morca on January 21, 2013, 20:22:28
Midden op de lange muur...............daar heb ik hem Jos net weg laten halen,beter gezegd gevraagd ergens anders neer te zetten.  :D
Blij dat ik ben dat mijn sub niet meer op die lange muur staat en nu fijn staat te spelen op zijn beste plaatsje in de hoek  :thumbs-up:
Probeer echt eens meerdere plaatsen in je kamer, maar ik zou eerst die hoek naast je tv als eerste nemen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

smok3y

Quote from: morca on January 21, 2013, 20:19:48
Idd die plek had ik op het oog,Jos heeft na 1 keer zelf plaatsen ook al 1 en ander in de gaten  :thumbs-up:

Die open keuken kan iets met je bas doen,wat...........afwachten proberen.
Keuken is niet helemaal open ,muurtje ertussen net zo hoog als een bar ong en met open doorloop zonder deur. ?

Kamer is verder vierkant?

hier 2 foto,s misschien wat handiger dan uitleg  ;)
Open keuken is ongeveer 9 a 9,5 m2

Rest vd woonkamer heeft een behoorlijke vierkante bouw ja.

http://imageshack.us/photo/my-images/210/20130121203228.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/690/20130121203236.jpg/
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Joske007

Aan de hand van de foto's denk ik dat je de sub het beste ver van de keuken vandaan plaatst.
Dus de hoek naast de tv of naast de zitplaats.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

bluemagics

De foto's zoals beloofd. De woonkamer is 7 X 4 meter.
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

bluemagics

meer foto's.

Ik heb de sub geprobeerd te plaatsen in de hoek waar de plant staat. Naast de bank bij de deur. Links van de haard en uiteindelijk de plek waar hij staat. Hij staat niet direct gericht op de bank.

De kat is best groot (6 a 6.5 kilo) en toch lijkt het ineens een klein beestje naast de subwoofer. :-)

Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

LuPo

Oei wat een harde ruimte. Ik denk dat elke subwoofer het hier moeilijk krijgt op deze manier!

bluemagics

#41
Let even niet op de rommel.  :P

De RX6 staan normaal op grotere afstand van de muur/hoek. Alleen heeft mijn vriendin ze vandaag iets meer richting de muur geduwd zie ik nu. Ik denk dat ze normaal 30-40cm van de muur/hoek staan.
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

bluemagics

idd veel harde ruimten. We zijn ook pas verhuist. Ik denk dat ik de sub te snel heb besteld. Zou een betere idee zijn als ik wacht tot de inrichting klaar is.
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

RalphH

Erg smaakvolle ruimte, dat moet gezegd worden. Maar inderdaad keihard, de bank is het enige wat enigszins wat demping brengt. Buiten het laag zal het hoog ook niet heel lekker zijn en bij hoge volumes vermoeiend.
Een dik kleed op de vloer zal hier al een hele verbetering maken enkel weinig doen voor je laag.

De sub dan
Heb je het subvolume tov de fronts afgesteld met een dB meter? Doe je het op gehoor, dan ga je hier vaak onbedoeld vaak de mist mee in en staat ie veel te hard. Dus eerst ff meten, laat EQ (Audyssey) ook even achterwege.

Daarnaast de sub geport, kan me voorstellen dat dit in een harde ruimte niet bevordelijk is, maar ik kan er langs zitten (morca?).

Kleine tweak zou kunnen zijn om de sub op een paar wasmachinedempers te zetten, dan dendert ie niet zo door naar de vloer. Of zitten er al dikke rubber pootjes onder?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

smok3y

Ik zal met m,n eigen vragen weer even verder gaan in m,n eigen topic.
Hoop dat jullie me daar misschien nog verder kunnen helpen.

@Bleumagics

Veel succes en ik hoop dat je het allemaal voor elkaar krijgt!  :smile:

U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

morca

Quote from: Joske007 on January 21, 2013, 20:43:23
Aan de hand van de foto's denk ik dat je de sub het beste ver van de keuken vandaan plaatst.
Dus de hoek naast de tv of naast de zitplaats.
Idd,ze luisterplek is helemaal aan de andere kant,dat zal imo ook de beste plek zijn voor de sub,naast die linkerfront.
Want die keuken is nog wel een aardig open gat,druktechnisch voor de sub dan.
Maar dat kan je door plaatsing wel wat manipuleren,je opstelling is er imo perfect voorsmok3y.

Ok ik zie dat je een eigen topic hebt ,laatste post hier TS ,sorry....

morca

Quote from: bluemagics on January 21, 2013, 20:55:31
De foto's zoals beloofd. De woonkamer is 7 X 4 meter.
Deze ruimte word idd moeilijk,een groot kleed om mee te beginnen lijkt me een goed plan.

Wat je ook eens kan proberen,de sub een slag draaien,met de woofer naar je bank.
Dan kan hij niet zo vrij spelen en zou mits goed ingeregeld op jouw plek wel iets beter kunnen klinken.
De afstraling word dan gedeeltelijk gedempt door je bank,hoeveel moet je even testen.

Nog mooier zou zijn als hij dan naast je rechterfront zou kunnen staan,dan staat je sub tov je luisterplek redelijk goed.
Bank iets vd muur zodat je niet volop in de gain zit.

Helemaal aan de andere kant bij die plant klonk niet echt lekker vermoed ik.?

alexander2

De jongens van het forum verbouwen de woning wel. :D
Ik zou een andere sub uitproberen liefst met een parametric equalizer.

yorkie13

of een MiniDSP of Behringer DSP

alexander2