Huiskamer HT in vrijstaand huis

Started by NielsLu, January 18, 2013, 22:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: coldbullet on August 22, 2014, 18:49:57
Mac mini is een prima machine als ht, ik gebruik nu de 2011 versie met i5
En draai daar plex op (dochterprog van xbmc) heb het bu 3 jr draaiend en zeer stabiel per jr mischien 2 vastlopers en hij staat hier 24/7 aan.
Een MacMini kan álles, draait alles, speelt alles, is waardevast, is immer upgradeble.

De nagel aan de doodskist van alle streamers in welke vorm dan ook.

NielsLu

Even een upje: ik ben in het bezit van een Panasonic TH-37PV7F (plasma). Nu heb ik de gelegenheid gehad om een Panasonic TX-L37G10E (lcd) te krijgen (gratis). De lcd is full-HD, de plasma is HD-Ready.

Vanavond heb ik beide tv's naast elkaar aan gehad met hetzelfde signaal. Het is me opgevallen dat de lcd scherper is/lijkt, maar de kleuren enz op de plasma natuurlijker lijken.

Zijn er nog instellingen die ervoor kunnen zorgen dat de lcd natuurlijker oogt en dichter bij plasma in de buurt komt? Ook is duidelijk te zien dat zwart op de lcd veel minder zwart is dan op de plasma.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Ik heb uiteindelijk na veel experimenteren besloten om de plasma toch te houden. Ondanks dat de LCD wat scherper lijkt (enigszins logisch, deze is full-HD) heeft de plasma véél betere zwartwaardes.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Xander32

Mooi dat je 1 op 1 kon vergelijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NielsLu

Hierbij even een update. Ik gebruik de Dune D1 opzich met grote tevredenheid, echter mis ik wel een mooie grafische GUI zoals XBMC dat wel heeft, zonder daar heel veel werk van te hebben.

Ik ben veel aan het experimenteren geweest met hele veel moviewall programma's zoals Yadis, DuneX, Dune Explorer, My Movies enz, maar het blijft veel werk om het goed bij te houden. In de praktijk gebeurd dit dus niet meer en zoek ik de films gewoon op via de mappenstructuur.

Enerzijds zou ik dan misschien toch wel een graag weer een speler willen hebben waar XBMC op draait. Ik kijk met een schuin oog naar een Apple TV 1 met Broadcom card of Mac Mini, echter wil ik wel een speler die net zo stabiel en compatible is als de Dune.

Hebben jullie nog tips? Tips om toch op een eenvoudige manier een mooie grafische GUI voor de Dune te krijgen geniet helemaal voorkeur... De GUI van XBMC vind ik vooral handig om alle getoonde film informatie.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Niek007

Na diverse mediaplayers ben ik uiteindelijk bij een Intel NUC uitgekomen. Het is in het begin even een avondje puzzelen met de instellingen, maar daarna heb je een zeer stabiele mediaplayer die zowat alles afspeelt en er nog eens fantastisch uitziet ook nog.. Ik ben er erg tevreden over en zal niet meer terug overstappen naar een mediaplayer. Het voordeel van de NUC modellen is dat er veel informatie over te vinden is op internet, voor het geval je toch tegen problemen aanloopt met XBMC.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

WilcoL

Quote from: Niek007 on November 19, 2014, 22:40:21
Na diverse mediaplayers ben ik uiteindelijk bij een Intel NUC uitgekomen. Het is in het begin even een avondje puzzelen met de instellingen, maar daarna heb je een zeer stabiele mediaplayer die zowat alles afspeelt en er nog eens fantastisch uitziet ook nog.. Ik ben er erg tevreden over en zal niet meer terug overstappen naar een mediaplayer. Het voordeel van de NUC modellen is dat er veel informatie over te vinden is op internet, voor het geval je toch tegen problemen aanloopt met XBMC.

^^
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=140090.0
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

NielsLu

Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een Panasonic TX-P42G10E plasma tv.

De tv geeft een zeer strak beeld, echter heeft deze wel wat last van posterization. Het is me vooral opgevallen bij gezichten.

Is hier iets aan te doen of moet ik hier mee leren leven? Zou een ISF calibratie hier verbetering aan kunnen brengen? Ook heb ik het gevoel dat het "wit" wat grijzer is dan mijn vorige plasma, is dit ook aan te passen?

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

gvy

#83
Niels,

Ik heb een TX-P46S10E waarvan ik al jaren zeer tevreden ben. Ik gebruik hem voornamelijk voor televisie omdat films gespeeld worden in de Home cinema in de kelder.
Ik heb het posterisation fenomeen ( of is het niet eerder banding) nog niet opgemerkt.
Op een duits forum las ik een gelijkaardig fenomeen , helaas geen oplossing http://www.hifi-forum.de/viewthread-149-7864.html

Heb je in het hoofdmenu/beeld/beeldinstelling al eens gespeeld? Beeldinstelling zeker niet op dynamisch zetten. Bij mij staat dit op Cinema.


Wat betreft mediaplayer.
In de cinema speel ik met een simpele Acer Aspire XC-603 PC, waarop XBMC is geinstalleerd. Ik draai dit op een windows 8.1 platform, maar het kan uiteraard evengoed openelec of ubuntu.
Dit streamt echt probleemloos alles wat ik erop gooi en ik ben hier zeer tevreden over.
In het cinemarack heb ik uiteraard plaats om zo een minitower behuizing te plaatsen. Ik kan me voorstellen dat dit in de woonkamer misschien moelijker zal zijn, alhoewel het een mooi afgewerkt klein zwart kastje is dat ideaal dienstdoet als multimediaPC
Deze PC is stil en verbruikt zeer weinig energie en ik vond em online al voor zo'n 260€ en als je windows er niet op moet dan is ie te vinden voor zo'n 220€, dus dat valt goed mee tov een mediaplayer, met vaak veel beperkingen. Koop er een logitech K400 klaviertje bij en je hebt alles om XBMC te draaien en te surfen op het net en zelfs dvd's te spelen (geen bluray) enz....
De intel NUC zoals hierboven voorgesteld lijkt mij in de huiskamer een compactere,elegantere oplossing. Ik vermoed dat ie een stukje duurder zal zijn, voor dezelfde config.


Geert

MechanicalAnimal

Quote from: NielsLu on December  9, 2014, 22:24:29
Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een Panasonic TX-P42G10E plasma tv.

Gefeliciteerd!  :pompom:

ik heb deze ook zo'n 5 jaar in de woonkamer gehad, was mijn eerste platte TV en heel erg veel plezier van gehad. Deze staat nu in de slaapkamer omdat hij vervangen is is door een ST60.

Veel kijkplezier met je panny!  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

NielsLu

#85
Even een leuke update voor in de keuken gedaan: een B&W Zeppelin Mini, vandaag binnen gekomen.



Ongelooflijk wat een geluid er uit zo'n kleine speaker komt  :o
Helaas werkt mijn bestelde 30 pin naar Lightning adapter niet (niet origineel Apple). Komend weekend een Airport Express aansluiten misschien nog even de originele Lightning adapter van Apple bestellen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

En hierbij de grootste en duurste upgrade in tijden hier (niet bepaald htforum gerelateerd). Wij laten ons huis deels verbouwen (casco), het afwerken doe ik zelf. Zie foto's:

Zo was het


Bultje puin


Begin van fundering


Fundering


Betonvloer


Binnenmuur


Van binnen


Verdiepingsvloer ligt erop


Hoogste punt is bereikt



De laatste tot nu toe, van binnenuit gezien
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Xander32

Wat wonen jullie iig. aan de achterzijde prachtig vrij.
Succes met de verbouw.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

NielsLu

Ja klopt, onze kavel is vrij lang, we hebben zelf 900m2. Het stuk erachter (1350m2) huren wij en wordt gebruikt als weiland voor onze pony's. Als achterburen hebben wij een begraafplaats, dus dat is inderdaad wel lekker rustig.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Xander32

 ;D

Quote from: NielsLu on May 22, 2015, 08:10:00
....... Als achterburen hebben wij een begraafplaats, dus dat is inderdaad wel lekker rustig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

larsonator

Quote from: NielsLu on May 22, 2015, 08:10:00
Als achterburen hebben wij een begraafplaats, dus dat is inderdaad wel lekker rustig.
Poltergeist wel eens gezien...?

i2Paq

Ik mag hopen dat een dergelijke aanbouw wel onderheid is?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

larsonator

nee man, gewoon een rubberen Bello tussen huis en aanbouw. Mocht er iets schuiven/verzakken blijft het lekker waterdicht ;)

Kjelt

Quote from: i2Paq on May 26, 2015, 14:50:22
Ik mag hopen dat een dergelijke aanbouw wel onderheid is?
Heb je die tweede foto al gezien met de fundering, hoeveelheid beton als in de Atlantik wall?
Niet overal in NL woon je onder de zeespiegel en hoef je te heien  ;)

i2Paq

Quote from: Kjelt on May 26, 2015, 15:08:33
Heb je die tweede foto al gezien met de fundering, hoeveelheid beton als in de Atlantik wall?
Niet overal in NL woon je onder de zeespiegel en hoef je te heien  ;)

Juist door het gewicht van deze aanbouw zou onderheien verstandig zijn.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Kjelt

Quote from: i2Paq on May 26, 2015, 15:29:10
Juist door het gewicht van deze aanbouw zou onderheien verstandig zijn.
Dat hangt toch helemaal van de grond en samenstelling er onder af? Ik neem aan dat dit vantevoren is berekend en onderzocht.
Mijn uitbouw is ook niet geheid. Puur zandgrond 40 meter boven zeeniveau, fundering is uitgerekend op de spouwmuur en totaal gewicht van de aanbouw.
Als je een huis op een berg bouwt hoeft er ook niet geheid te worden  ;)

NielsLu

Er is een berekening gemaakt door een constructeur, deze heeft aangegeven dat heien inderdaad niet nodig is.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

i2Paq

Quote from: NielsLu on May 26, 2015, 16:37:48
Er is een berekening gemaakt door een constructeur, deze heeft aangegeven dat heien inderdaad niet nodig is.

Wij hebben 50m2 aangebouwd en bij ons zit het zand op 6 tot 13m diep.

Heien was noodzaak + het is beter voor de waarde van je huis.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

NielsLu

Het vaste zand zit bij ons op 1,30 meter.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

jaco

Mooi, ik woon 3-4 meter onder zeenivo en alles staat op palen, en waar geen palen onder zitten zakt.. (de tuin, de schutting etc)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm