Huiskamer HT in vrijstaand huis

Gestart door NielsLu, januari 18, 2013, 22:14:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NielsLu

#175
Hierbij ter vergelijk 2 foto's van hetzelfde fragment (zo ongeveer). De eerste foto is van de LG, de tweede is van de Sony.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

scoc

Die 2de (Sony) is toch beter want minder weerspiegeling. Op de eerste zie je in het beeld gewoon de reflectie van een deur en ramen achteraan. Just my 2 cents ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

NielsLu

Uiteindelijk heb ik gisteravond de Sony oled teruggebracht naar Mediamarkt. Ik heb een LG Oled 55B16LA weer mee genomen (ik heb om te proberen bewust een ander type dan de C1 gekocht). Wij vinden het beeld van de LG Oled tv's gewoon veel mooier.

Nu is de combinatie met Arcam toch niet geheel vrij van handshake issues (althans ik denk dat dat het is). De Arcam loopt dus soms vast, dat gebeurde met de Sony niet.

Zou een HDFury Dr.HDMI 4K of HDFury Dr.HDMI 8K dit kunnen oplossen?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Ik heb inmiddels een HDFury Dr. HDMI 8K besteld. Hopelijk krijg ik daarmee alle handshake problemen volledig opgelost.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

De HDfury is binnen. Sinds ik het kastje tussen de receiver en tv heb, is het handshake probleem nog niet weer voorgekomen. Ik heb eArc en cec in de tv aanstaan en heb ook cec bediening en Arc in de Arcam aanstaan.

Komende tijd even aanzien hoe het gaat. Ik laat het binnenkort wel even weten, wellicht is dit voor meer mensen met een LG oled een oplossing.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Vanmiddag heb ik de Kef eitjes wit gespoten. Ik wil deze binnenkort ergens gaan ophangen dicht bij het plafond, als Atmos speakers. Zodra ze hangen zal ik even een foto plaatsen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Netjes gedaan! Mooie speakers om als Atmos of Auro3d hoogtelaag in te zetten. Ga je heel veel plezier aan beleven!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Shadowfox

Naar mijn mening de beste atmos speakers voor heeeeeeel weinig

Xander32

#184
Strak werk, netjes gedaan 👌🏻

Citaat van: NielsLu op april 16, 2022, 16:40:55
Vanmiddag heb ik de Kef eitjes wit gespoten. Ik wil deze binnenkort ergens gaan ophangen dicht bij het plafond, als Atmos speakers. Zodra ze hangen zal ik even een foto plaatsen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

joostb

Zijn ze makkelijk uit elkaar te halen? En wat voor verf heb je gebruikt?

holco

 :thumbs-up:

Citaat van: NielsLu op april 16, 2022, 16:40:55
Vanmiddag heb ik de Kef eitjes wit gespoten. Ik wil deze binnenkort ergens gaan ophangen dicht bij het plafond, als Atmos speakers. Zodra ze hangen zal ik even een foto plaatsen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

NielsLu

Citaat van: joostb op april 19, 2022, 09:04:53
Zijn ze makkelijk uit elkaar te halen? En wat voor verf heb je gebruikt?

Ja, stelt niks voor. Aan de achterkant zit één inbusbout. Als je deze losdraait, kun je zo de gehele voorzijde van de achterzijde demonteren. Er staan op youtube wel demontage filmpjes van deze speakers.

Ik heb een spuitbus primer en hoogglans lak van Action gebruikt. Ik heb de speakers enkel goed ontvet vantevoren, daarna gelijk gespoten.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Inmiddels heb ik de Kef speakers opgehangen, het was nog wel even een klusje om de speakerkabels door het plafond te krijgen. Ik heb nog geen tijd gehad om echt goed in te regelen maar dit klinkt echt veelbelovend :headbanging:
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

NielsLu

Helaas zijn de problemen tussen onze LG Oled en de Arcam receiver nog niet opgelost :nopompom:. Afgelopen periode heb ik de dr.hdmi 8K retour gestuurd en heb ik van hun een Arcana en Integral 2 toegestuurd gekregen om te testen. Vanuit hier wil ik echt even een pluim uitdelen aan HD Fury voor de goede support!

Helaas hebben beide apparaten niet de oplossing geboden om te voorkomen dat mijn Arcam vastloopt. Ik ga morgen contact opnemen met de verkoper, deze zal dan opgestuurd moeten worden naar Hanex. Hopelijk kunnen zij het probleem oplossen. Mocht blijken dat er niks mankeert aan de Arcam, dan zal ik waarschijnlijk op zoek moeten naar een andere receiver :(
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Om te testen heb ik onze Apple TV 4K losgekoppeld. Ik heb al diverse keren de tv uit en ingeschakeld, alsook de receiver uit en ingeschakeld. Vooralsnog is de Arcam nog niet weer vastgelopen. Alle apparaten zijn volledig bijgewerkt mbt firmware versies.

Zou het probleem dan worden veroorzaakt door de Apple TV...? Als dat zo is, moet ik daar een alternatief voor bedenken..
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Citaat van: NielsLu op mei  2, 2022, 21:28:44
Om te testen heb ik onze Apple TV 4K losgekoppeld. Ik heb al diverse keren de tv uit en ingeschakeld, alsook de receiver uit en ingeschakeld. Vooralsnog is de Arcam nog niet weer vastgelopen. Alle apparaten zijn volledig bijgewerkt mbt firmware versies.

Zou het probleem dan worden veroorzaakt door de Apple TV...? Als dat zo is, moet ik daar een alternatief voor bedenken..

Vanochtend liep de Arcam toch weer vast. De Apple TV is dus niet de oorzaak van het probleem. Ik ga in contact met de verkoper van de Arcam.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Vandaag heb ik via de dealer uitslag gekregen over de bevindingen van Hanex van mijn Arcam AVR390. Hanex heeft niks kunnen vinden, hoewel ik denk dat zij het probleem ook geconstateerd hebben in combinatie met een LG scherm, er is namelijk veelvuldig contact geweest met LG, hetgeen helaas niet tot een oplossing heeft geleid.

Omdat ik de Arcam als open doos model heb gekocht, heb ik ongeveer de helft van de adviesprijs betaald afgelopen december.

Als alternatief biedt de dealer (ik wil de naam vooralsnog even voor me houden) me een Denon AVC-X3700H aan. Persoonlijk kan ik dit aanbod niet serieus nemen, zeker niet als je kijkt naar de prijzen. Zij zijn van mening dat ze mij geen nieuwe Arcam versterker kunnen doen, terwijl ik zo weinig betaald hebt tov een nieuwe, ik zou € 550 moeten bijbetalen voor een AVR5, maar dan moet ik ook nog voor € 400 een Dirac licentie kopen om een vergelijkbaar apparaat te hebben dan de AVR390. Dit betekent dat ik bijna € 1000 moet bijbetalen voor een nieuw model, met bijna exact gelijke specificaties, terwijl het probleem ontstaat in de Arcam.

Wat vinden jullie, wat mag ik als redelijk vervangend product van de dealer eisen? Volgens mijn rechtsbijstandverzekering maakt het helemaal niet uit wat ik voor mijn versterker betaald heb destijds, op basis van non conformiteit moeten ze mij een vergelijkbaar product leveren (van gelijke kwaliteit).

Ik vrees dat dit een vervelende juridische strijd wordt. Ik heb aangegeven dat ik best bereid ben om wat bij te betalen, maar geen € 1000 of meer.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Zou een fiber hdmi kabel nog een oplossing kunnen zijn, door galvanische scheiding?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

jahtari

Als je rond de 1400 hebt betaald voor de arcam is het aanbod van zo'n Denon redelijk.

Ik zou die denon nemen. Ik heb een X4500H en nooit problemen. Top ding.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

NielsLu

Citaat van: jahtari op juli 16, 2022, 06:59:17
Als je rond de 1400 hebt betaald voor de arcam is het aanbod van zo'n Denon redelijk.

Ik zou die denon nemen. Ik heb een X4500H en nooit problemen. Top ding.

Volgens mijn rechtsbijstand maakt het niet uit hoeveel ik betaald heb. Ik heb dit product gekocht, ik heb volgens hun recht op een vergelijkbaar vervangend product. En vergelijkbaar product moet dan ook dezelfde specificaties hebben, en dus ook Dirac.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

jahtari

Vergelijkbaar vervangend is een ruim begrip.

Gezien alle ellende tot dusver met arcam zou ik toch een denon pakken, dan maar geen dirac.

Ik wou ooit ook een av receiver met dirac maar zag de vele problemen bij arcam en nad en andere merken waren me te duur.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

NielsLu

Citaat van: jahtari op juli 16, 2022, 10:30:01
Vergelijkbaar vervangend is een ruim begrip.

Gezien alle ellende tot dusver met arcam zou ik toch een denon pakken, dan maar geen dirac.

Ik wou ooit ook een av receiver met dirac maar zag de vele problemen bij arcam en nad en andere merken waren me te duur.

Als het er op uit draait dat het een ander merk moet worden, dan wil ik een Marantz. Maar dan wel een type die vergelijkbaar is met de AVR390.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

eduard

Wordt al eerder genoemd vergelijkbaar is een lastige term. Vergelijkbaar in prijs of kwaliteit opties ect. Misschien gewoon koop laten ontbinden en je geld terug vragen.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk