Pekelvlees Setje

Started by pekelvlees, January 16, 2013, 22:23:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pekelvlees

Ik lees nu al een tijdje mee en het word nu is tijd mij voor testellen.
Ik ben Ronald (39) en kom uit Den Haag.
De afgelopen jaren al diversen setjes gehad van JVC,Panasonic tot Sony.
Tijdje weinig met muziek gedaan (andere intresses) en vorig jaar de draad weer opgepakt en een Marantz set gekocht (SR5006 & CD5004).
Was hier zo tevreden mee dat ik afgelopen week een Sr7007 & UD5007 gekocht.
Streamen (Video) doe ik met een Dune HD-TV301W & Synology DS213.......Genoeg nu plaatjes  :D
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Jumping Jack

Haal je wel alles uit die mooie marantzen zo zonder speakers?  :D

Leuke nickname trouwens  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Welkom! Wat een heerlijk hoog niveau hebben de nieuwkomers in het showcase topic de laatste dagen :clapping:  Ook deze weer, mooi hoor!


Gr
Theo.

AbZ

Quote from: Jumping Jack on January 16, 2013, 22:26:11
Haal je wel alles uit die mooie marantzen zo zonder speakers?  :D
ik zie daar toch iig een Magnat center staan?

En welkom natuurlijk!


Jumping Jack

Ik ben een stereo-adept: een center is geen speaker.  :tongue2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

pekelvlees

***   Speakers  ***
Magnat Fronts : Project 5.1
Magnat Surround : Vintage 410
Magnat Center : Vintage 4
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Jumping Jack

Dát zijn dus wel speakers  ;D.

(ps: hoort deze eigenlijk niet in de ht-showcase-topic?)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Daar was ie natuurlijk al bang voor, vandaar hij z'n speakers niet liet zien....

evilniek

Hoi, ook nog een fijn verblijf op het forum toegewenst. Je hebt zeker mooie spullen, maar ik zet wel m'n vraagtekens bij de opstelling van je luidsprekers. Is daar een speciale reden voor eigenlijk?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

pekelvlees

Quote from: evilniek on January 17, 2013, 19:20:22
Hoi, ook nog een fijn verblijf op het forum toegewenst. Je hebt zeker mooie spullen, maar ik zet wel m'n vraagtekens bij de opstelling van je luidsprekers. Is daar een speciale reden voor eigenlijk?
Dat ken (kon) niet anders met deze meubelen,maaaaaaar dressoir is nu de deur uit en heb een nieuwe meubels besteld.
Deze week vast mij tv ophangen aan de muur en dan wachten tot eind maart.......


Weet niet of er hier nog mensen belang bij HDMI kabels hebben maar ik heb het 1 en ander in de aanbieding !
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

pekelvlees

Nieuwe meubels dus word ook tijd voor een nieuw plaatje  :D
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

WickedGame

Mooie meubels! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

pekelvlees

Quote from: WickedGame on May  7, 2013, 12:04:36
Mooie meubels! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?


Bij Hof & Haard.
http://www.hofenhaard.nl

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

pekelvlees

En weer terug naar stereo  :wub:
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Xander32

Welkom bij de stereoclub  :).

Kan je vertellen welke spulletjes we op de foto's zien, waarom je juist voor deze hebt gekozen, wat je nog meer heb beluisterd en hoe deze nu het klinkt?


Quote from: pekelvlees on December 23, 2016, 22:29:53
En weer terug naar stereo  :wub:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Pekelvlees leuke speakers die Magnats, niks mis mee :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

pekelvlees

#17
Quote from: Xander32 on December 24, 2016, 06:55:27
Welkom bij de stereoclub  :).

Kan je vertellen welke spulletjes we op de foto's zien, waarom je juist voor deze hebt gekozen, wat je nog meer heb beluisterd en hoe deze nu het klinkt?

Ik ben weer gegaan voor Marantz,PM8005 & NA6005.
De warme klank spreekt me erg aan van Marantz en natuurlijk het oog wil ook wat,dat geld voor alles !

Dali speakers had ik ooit in een audiozaak gehoord en was blij verast,mooi helder en open geluid.
Ik erger me vaak aan speakers waar veel laag in zit.
Heb ook nog wel naar Elac's geluisterd,maar uiteindelijk toch een setje Dali's Zensor gekocht.

En een Pro-ject genie 1.3 (Ortofon 2M Red) draaitafel,wilde weer vinyl gaan draaien....
Wilde er ook niet teveel geld aan uitgeven,maar wilde wel een nieuwe draaitafel.
En vind 'm gewoon mooi,Punt !

Geniet nu elke dag weer van muziek,is echt jaren geleden.....zat me op een gegeven moment echt groen & geel te ergeren aan al die speaker en het geluid.
Ben al gek van muziek van af mijn kindertijd en heel wat setjes versleten (Sony,JVC,Panasonic).
Altijd stereo gehad en begin jaren 90 over na HT,was ik er maar nooit aan begonnen !!!
Kreeg het in mijn ogen nooit goed met een HT Versterker.
Bleef maar opnieuw inmeten en schuiven met speakers.
Het stereo klinkt zo als het hier nog nooit geklonken heeft....en nu heb ik echt niet de meest exclusieve set,maar het klinkt zo lekker  :wub:


Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Xander32

#18
... volgens mij 'ken' ik jou van het buurforum besef ik mij opeens, nu ik jouw uitgebreide reply lees  ;D.

Edit; betreft 'exclusieve set'; de waarde van een set in euris dan wel diens aanschafprijs, heeft echt geen directe link met diens presteren hoor. Je hebt er echt een fraaie set staan, welke zorgvuldig is opgesteld (dat zag ik op het buurforum) en welke betreft proporties goed lijkt afgestemd op de luisterruimte. Dat zal vast erg lekker klinken!

Ik denk dat er bij jou in de straat/woonplaats, maar weinig kwalitatief gelijke sets staan. Hier op het forum krijg je soms een ander beeld, hier zie je niet anders en er is altijd baas boven baas, maar het blijft een select gezelschap.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pekelvlees

#19
Verder heb ik de bekabeling vervangen,gekozen voor Audioquest....
Spreakerdraad van rol (2,5) met banaanpluggen.
En heb korte voedingkabels,scheelt weer in de kabelbende achter die kast  :tounge:

En bedien alles met een Logitech Harmony 650.

Muziek stream ik van mijn Nas (Synology DS213) waar al mijn Cd's in Flac opstaan.
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

knubbe

Is dat niet lastig met die blisterverpakking?  :popcorn:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

pekelvlees

Quote from: knubbe on December 24, 2016, 10:44:54
Is dat niet lastig met die blisterverpakking?  :popcorn:

Oooo is dat het ???
Dacht al wat gaat dat bedienen rot  :angel:
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

Kempenaartjes

Een goede keuze.... stereo met deze componenten ;). Klinkt hier ook erg lekker al hebben we andere LS. Hoor je een verschil met de de originele of de netwerkkabel van audioquest?

pekelvlees

Quote from: Kempenaartjes on December 24, 2016, 12:05:31
Een goede keuze.... stereo met deze componenten ;). Klinkt hier ook erg lekker al hebben we andere LS. Hoor je een verschil met de de originele of de netwerkkabel van audioquest?

Ja klinkt als een klok !
Nee niet echt,is meer een dingetje wat tussen de oren zit......zien er wel mooi uit die Netwerkkabels  :pompom:
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

pekelvlees

#24
Oef...lang geleden dat ik iets heb gepost [emoji25]

Speel tegenwoordig met een Marantz pm7000n, Marantz ud7007,(Rebuild)Thorens td160 mk2 (Nagaoka mp-110) &
Dali Zensor 3



Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i