MVG's filmkamer, binnenkort weer open! Nieuwe vloer, agglomer/fermacell?

Started by MVG, January 12, 2013, 16:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Duidelijk. Ik had een andere kamer in gedachten en dan was een extra lik verf misschien voldoende geweest. Maar een aparte garage is natuurlijk ook erg gaaf! Verder alles goed met jou en W.?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MVG

Haha natuurlijk als het zo makkelijk was geweest had ik dat wel gedaan inderdaad. Nee project garage is op de langere baan geschoven, dat wil ik echt goed doen zeg maar.
Hier is alles prima met ons, bij jou ook?  :thumbs-up:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Hoe is het met je filmkamer Maarten? Heb je de keuze van de vloer gemaakt? Of ben je allang klaar en lekker aan het genieten?

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MVG

Hoi Philip, welkom terug! Wat leuk dat je in mijn topic komt kijken! Ik had al veel eerder willen posten en reageren, maar t posten staat op een laag pitje laatste tijd. Meestal scan ik elke dag even snel t forum door en lees alleen.

Maar as we speak zit ik hier te genieten van the nightmare before christmas  :D de kamer is al maanden af. Sinds maart eigenlijk. Gekozen voor fermacell overigens. Werkt erg goed en dempt behoorlijk. Alleen op oorlogsterkte is er beneden wat te horen.

Na de vloer plaatsen en schilderen de spullen neergezet. 1 keer wat verschoven en enkele uurtjes bezig geweest met finetunen. Nieuwe akoestische panelen gebouwd van rockwool 221 10 cm dik, 6 stuks op de mirrorpoints. Hetzelfde materiaal boven het houtwolcementplaten plafond gestopt en plafond terug geplaatst en zwart gespoten. Projectiewand en eerste halve meter van de zijwanden zwart gesaust en de rest antracietgrijs. Zwarte vloerbedekking. Zwart grijze gordijnen. Het is echt een batcave geworden  :D

Daar waar ik in de vorige kamer onrust bleef houden en steeds zat te pielen met instellingen en speakers schuiven is het hier press play en achterover leunen  :) ik heb t echt op gevoel en boeren audioverstand neergezet en t was meteen raak zeg qua geluid  :thumbs-up:

Ik kom snel eens reaguren in je topic. Ik volg stiekem met veel belangstelling  ;) met al het geupgrade op t forum nu ineens kriebelt t hier ook wel. Alleen heb op dit moment een andere upgrade op komst dus denk dat de spulletjes lekker zo blijven staan  :D onlangs nog wel een andere lamp in de Epson laten steken én laten kalibreren. En een nieuwe bescheiden sub aangekocht (klipsch r-110) omdat de vorige de geest had gegeven bleek bij aansluiten na anderhalf jaar opslag. Kudos in deze trouwens voor Marcel van HC die me hiermee zeer netjes mee heeft geholpen. En t ding doet t prima. Ik ben eigenlijk erg tevreden zo voorlopig.

Ik besef dat deze uitleg foto's behoeft. Ik beloof alleen niks, kan best dat t ff duurt voor ik eens deftige foto's kan schieten. En ik moet me kabels nog wegwerken :D

HTip

Leuk om te lezen dat je al meer dan een half jaar geniet van je nieuwe ruimte. Goed dat je akoestisch zo'n goed resultaat hebt kunnen neerzetten. Is niet makkelijk, maar met gezond boeren verstand kun je een heel eind komen.

Erg leuk dat je je avatar eer aan hebt gedaan. Die gaan we deze winter zeker ook kijken, want daar ben ik wel erg benieuwd naar. Altijd een indrukwekkende film gevonden.

Het is altijd leuk om foto's te zien, maar is absoluut geen must hoor. Jij weet hoe het uitziet ;D

Geniet van je ruimte!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Leuk om weer wat van je te lezen, ook zeker van de uitbreiding! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RonG

Quote from: MVG on October 21, 2016, 23:29:39
Ik besef dat deze uitleg foto's behoeft.

^^, welcome back. Ja, het upgrade virus waart rond op het forum :)

RalphH

He's aliiiive :headbanging:

Top dat je de ruimte al up en running hebt. Veel plezier daar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Quote from: HTip on October 22, 2016, 07:26:07
Leuk om te lezen dat je al meer dan een half jaar geniet van je nieuwe ruimte. Goed dat je akoestisch zo'n goed resultaat hebt kunnen neerzetten. Is niet makkelijk, maar met gezond boeren verstand kun je een heel eind komen.

Erg leuk dat je je avatar eer aan hebt gedaan. Die gaan we deze winter zeker ook kijken, want daar ben ik wel erg benieuwd naar. Altijd een indrukwekkende film gevonden.

Het is altijd leuk om foto's te zien, maar is absoluut geen must hoor. Jij weet hoe het uitziet ;D

Geniet van je ruimte!

Bedankt Philip! Dat lukt zeker hoor! Nightmare before Christmas komt hier elk jaar wel een keer voorbij  ;D Beeld en geluid zijn ook dik in orde op de bluray.

Quote from: Bas Akkerman on October 22, 2016, 08:07:05
Leuk om weer wat van je te lezen, ook zeker van de uitbreiding! :thumbs-up:

Thanks Bas! Je bent een goed verstaander ;)  :thumbs-up:

Quote from: RonG on October 22, 2016, 09:23:45
^^, welcome back. Ja, het upgrade virus waart rond op het forum :)

Thanks! Dat het rond waart is zeker te merken, de beamers vliegen je rond de oren hier. Ach, als men dan over enkele jaren weer upgrade kan ik ook weer eens opstappen, al kriebelt het nu soms wel hoor  ;D

Quote from: RalphH on October 23, 2016, 11:57:28
He's aliiiive :headbanging:

Top dat je de ruimte al up en running hebt. Veel plezier daar.

Thanks Ralph! Zeker alive, and kicking soms ook nog  :D :headbanging: Bij jou ook alles wel?

Quote from: denoontje on October 23, 2016, 12:50:18
^^

wat moet ik hier aan toevoegen?

:D Thanks!

Quote from: Martijn90 on October 24, 2016, 11:20:19
Cool, ik ben ook benieuwd naar de foto's  8)

We zullen het binnenkort toch maar eens proberen dan. Wordt ook wel tijd ook.  :)

HTip

Foto's mogen altijd, maar hoeven natuurlijk niet studio-kwaliteit te zijn ;D

Nightmare before Christmas komt hier ook rond Kerst regelmatig voorbij. Dit jaar zeker met de nieuwe apparatuur...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive