MVG's filmkamer, binnenkort weer open! Nieuwe vloer, agglomer/fermacell?

Started by MVG, January 12, 2013, 16:47:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MVG

Beste forumgenoten,

na jaren van meelezen en soms ook vragen stellen en/of ideeën posten, is de vervulling van mijn jongensdroom van start gegaan: het creëren en hebben van een eigen bioscoop(je). :pompom:

Hieronder wat info omtrent de ruimte:

De ruimte
Lengte: 3.75 meter Breedte: 2.82 meter Hoogte: 2.65 meter.
Het was voor mij best een beetje eng om eraan te beginnen, omdat ik dacht dat de kamer te klein zou zijn. Wat in de realiteit erg meevalt, bij gebruik van een beamer valt me op dat het beeld totaal niet te groot is.

(We kijken op dit moment met een beeldbreedte van 1.90 meter, op een zitafstand van 2.8 meter. Ik heb dan ook de zitafstand/1,5 is schermbreedte verhouding aangehouden en dan het beeld voor extra beleving net wat groter gezet.)

Voor nu, om te experimenteren met schermgrootte, projecteer ik op een witte muur. De eerste 60 cm vanaf de grond heb ik trouwens al donkergrijs (antraciet) geverfd voor beter contrast. De rest van de muren als ook het plafond hebben ook deze kleur. Op de vloer ligt donker grijze, bijna zwarte vloerbedekking. De plinten zijn, nog wel, wit. Verwarming is antraciet. Gordijnen zijn donkerblauw/grijs velours.

Wat is op dit moment aanwezig:
-   Epson tw5500 projector
-       Panasonic BD80 blu ray speler
-   Onkyo tx-sr875
-   KEF Q35.2 front, KEF Q95c, KEF Q15.2 als rears
-   Fijne hangbank + poefjes
-   wandrekjes met blu ray's
-   4 absorptie panelen, gemaakt met glaswol en stoffering, op de eerste reflectiepunten.

De basis is er dus, wat is er nog niet aanwezig en moet nog gebeuren:
-   Een gordijn voor het raam.
-   Projector monteren aan plafond
-   Een subwoofer plaatsen! Hiervoor heb ik al een driver liggen, en ben dus van plan om het diy pad te gaan             bewandelen, waar ik overigens al veel over aan het lezen ben. Het is de unit uit een BK monolith (niet de + versie) Het is voorlopig een klipsch sub 10 geworden, erg leuk ding! diy pad komt later.
-   Akoestiek aanpassingen. Gedeeltelijk al mee begonnen, absorptie of de eerste reflectiepunten geplaatst.   
-       Een scherm!
-   Kabels netjes wegwerken.
-   Vast nog heel zaken die ik nu over het hoofd zie.

Uiteraard begrijp ik dat dit alles niet waar is zonder foto's :P Die zal ik dan ook, helaas morgen pas, plaatsen.

Voor nu stop ik even, anders wordt het wel een heel lange eerste post.

Bedankt voor het lezen van de lap tekst!

Huidige situatie:



rovinggecko

Een ' kleine' HT, da's interessant. Ga ik even volgen. Natuurlijk benieuwd naar de foto's.
Voor mij is voor de film een sub onmisbaar, anders is de impact veeeeel kleiner. Ik zou dus even met het 5.1 setje draaien.
Voor muziek ligt dat anders natuurlijk, dan zou ik de kef nemen. Is dus wat je het meest gebruikt.
Misschien is er ergens nog voor weinig een tijdelijk subje te scoren? Iets wat je met niet al te veel verlies weer door zet. Kan je gelijk met NAD KEF combi schappelijk film kijken....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MVG

#2
Daar zit wel wat in natuurlijk, had ik zelf ook al aan gedacht. Maar goed, ik moet nog even bekijken of ik de zelfbouw sub met een PA amp aan ga sturen of plate amp. Ik denk PA. Nu kan ik dat wel kopen, maar de afgelopen weken zijn voor ons erg duur geweest, en nu is het tijd om aan enkele wensen van de vriendin aandacht te besteden voor ik weer wat euro's stuk smijt aan een sub. Of dit nu 100 of 300 euro is maakt haar niet uit, als ik komende week met een, al is het een goedkope, sub aankom dan kan ik in de HT gaan slapen denk ik  ;D Maar wellicht is dit over enkele weken wel een idee. Heb dit zelf al voorgelegd maar ze zegt dan van, spaar dan even door en doe het meteen goed! Dat dan weer wel  :inlove:

Muziek luisteren doe ik, voor er akoestiek aanpassingen zijn, nog niet in de HT, dat doe ik beneden in de woonkamer. Dus de optie om de JVC set terug te zetten kan wel, is met actie films net wat beter. Maar de sound uit de KEF's is gewoon veel beter, gister avond een enge thrilller gekeken, en dan is de sfeer echt beklemmend omdat de details veel beter te horen zijn dan bij de JVC set. Even aankijken nog dus. Toch bedankt voor je input! Het zal er wel op uit draaien dat die sub toch maar snel moet komen  ;D

MVG

Wat me trouwens net te binnen schiet, zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om de sub/lfe uitgang van de NAD te koppelen aan de aux ingang van de jvc set, enkel de subwoofer aangesloten laten (loopt met zo een jvc systeem kabel van hoofdunit naar subwoofer waar ook de versterker inzit voor de sattelieten en center) om zo de lage tonen en lfe effecten toch door die sub te laten doen. Zo een lfe uitgang is in wezen toch gewoon een lijnuitgang, als ik die dan op een lijningang aansluit op de jvc unit zou dit moeten kunnen lijkt me? Of zie ik iets over het hoofd?

rovinggecko

Zou niet weten waarom dat niet zou werken. Wel even de crossover op de jvc checken zodat je straks niet een stukje mist.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

morca

Hey kerel,leuke ruimte ga je bouwen,die maten komen best mooi uit hoor ook geluidstechnisch.
Alleen je plafond is wat hoog.
Foto,s ...... :)

MVG

#6
Quote from: rovinggecko on January 12, 2013, 18:06:14
Zou niet weten waarom dat niet zou werken. Wel even de crossover op de jvc checken zodat je straks niet een stukje mist.

Ik zal het zo straks thuis eens gaan proberen! Lijkt me een redelijke tijdelijke oplossing. Mocht het niet werken zal ik toch het jvc setje even terug plaatsten denk ik. Ondanks dat de sub niet zo laag gaat mis je wel wat. En wil mijn KEF fronts niet teveel op hun donder geven. Ik maak gebruik van het bassmanagement van mijn panasonic blu ray speler. Alles onder de 100hz wordt dan naar de sub geleid, mits ik alle andere speakers op small zet. Volgens de specs van de JVC set gaan de sattelieten tot 80 hz, maar dit lijkt me sterk. Sub tot 200, eens kijken waar de JVC gaat filteren. Mijn fronts staan op dit moment op large. Eens kijken hoe het uitpakt zo meteen. Hoop dat ik nog ergens een tulp kabel heb liggen, maar dat zal vast wel.

Quote from: morca on January 12, 2013, 19:14:22
Hey kerel,leuke ruimte ga je bouwen,die maten komen best mooi uit hoor ook geluidstechnisch.
Alleen je plafond is wat hoog.
Foto,s ...... :)

Thanks! Ik zal misschien vanavond nog foto's maken, heb alleen nog maar een kaal peertje als verlichting in de ruimte hangen, verder niets. En mijn tripod voor het foto toestel is spoorloos, dus hopelijk kan ik een beetje fatsoenlijke foto's maken.

Mooi dat die maten best mooi uitkomen, ik vond het al beter klinken dan ik had verwacht eigenlijk. Ondanks dat de flutter/nagalm nogal hoog was dacht ik te horen. Als je in je handen klapt dan hoor je duidelijk flutter. Maar heb dat al even wat gebroken dmv een boekenkastje. Omdat het plafond zo hoog is wil ik een groot eiland over de gehele breedte van de ruimte maken. En dan aan de voor en achterkant wat van de muur af, zodat daar mooi indirecte verlichting in kan. Als je in mijn stereo topic kijkt zie je zo een knauf acoustic diffuser ceiling plaat tegen het plafond. Het idee is nu om 2 van die platen te gebruiken, tegen een frame, erbovenop 10-20 cm glas/steenwol te leggen, afdekken met stof. In de plaat zitten gaatjes met vliesdoek erachter. Die gaatjes variëren van 5mm tot 22 mm, maar zijn ook met grotere gaten te verkrijgen. Dan de hele constructie zo een 10 a 20 cm onder het plafond hangen, zodat er 10-20 cm lucht tussen bovenkant eiland en plafond zit. Dit zou moeten werken als een grote basstrap toch? Al moet ik wel uit gaan kijken denk ik met overdemping, dus eerst eens gordijnen hangen.  ;D


MVG

Nog een stukje met wat vragen uit mijn andere topic, maar is meer van toepassing in dit topic.

QuoteIk zit op het moment op 2,8 meter afstand van het 'scherm' en hou een beeldbreedte aan van 1,90 meter. Maar ik moet nog wat schakelen tussen verschillende maten om tot het optimale te komen, ik wil wel echt een bioscoop ervaring, al ben ik er al wel achter dat t toch altijd een beetje een compromis blijft thuis in een kleine kamer, maar goed het comfort laat dit compromis snel verdwijnen hoor 

Reden dat ik dit even aanhaal is omdat ik een enorme twijfelkont ben hierin, ik word er soms zelf, en ook vriendinlief, niet goed van, tijdens de film zoomen, inzoomen, dan weer uitzoomen. Voorbeeld hoe dit gaat:

Wat is nu het beste schat? Wat denk jij?  Begonnen op beelbreedte 1.80. Eerste 2 films, wauw! Toen kwam al snel het gevoel, mwaa bios ervaring moet meer aanwezig zijn. (uiteraard komt dit ook met een goede geluidsset, hier wordt aan gewerkt) Dus ik de goede verhouding uitgerekend bij 2,8 meter zitafstand, dit bleek 1.86 meter te zijn. Dus dat proberen, ja precies goed! Dag later, mmmm....misschien toch groter? Meteen naar 2 meter, nee wordt té... alhoewel, misschien ook niet... Vrienden op bezoek, Intouchables gekeken, op beeldbreedte 1.85 meter. Zij zeiden, zo is precies goed, niet groter gaan. Dag later mijn pa op bezoek, zet em eens groter zegt hij. Ik ingezoomd tot beeldbreedte 2 meter, hij zegt, ja kan makkelijk hoor.

Ok bottomline is, 2 meter breed kan wel, geeft het meeste 'bios' gevoel. Echter met veel ondertiteling erbij vind ik deze te groot staan, door het vele lezen soms. Bij close ups krijg ik soms het gevoel achteruit te willen gaan zitten. Duidelijk net wat te? groot dus. Met scenes geschoten op een afstand kan het weer prima. Meteen terug naar 1.85 dus tijdens de film, nee dat is me wat te weinig bios ervaring. Nu draai ik al enkele dagen op 1.90 breed, en dit bevalt prima, soms zoom ik nog in en dan denk ik ja dat kan ook wel en is toch net wat meer ervaring, echter vind ik de ondertiteling dan zo groot overkomen, ookal scheelt t niet veel, ik ga hier toch op letten. Bij terugzoomen naar een formaat waarbij de ondertiteling wél een comfortabele grootte vind komt steevast uit dat het beeld dan 1.90 m is   

Jullie denken misschien, wat let hij veel op de ondertitels, maar op een of andere manier vind ik deze irritant als ze groot zijn, een klein stapje uitzoomen zorgt ervoor dat ik dit als veel meer comfort beschouw. Ik had zelf niet verwacht dat dit een rol zou gaan spelen, ik wil een zo groot mogelijk beeld maar merk dat ik de ondertitels dan te groot vind recht voor m'n neus. 

Maar goed, wat denken jullie hiervan? Hoe groot zou jij projecteren en waarom? Of stel ik me misschien aan met mijn verhaal over de ondertitels?

Edit: ik heb nog even gezocht op schermgrootte/zitafstand en kom toch vaak de verhouding zitafstand/1.5 is schermbreedte tegen, dan kan de 1.90 meter breedte bij mij wel goed kloppen want 2.8\1.5=1.86 meter 

Maar sommigen gaan hier ook net iets boven zitten, wat ik graag wil echt in de film zitten dus die bioservaring, ipv film kijken op een groot scherm. Zouden jullie dan nog iets groter gaan of het op 1.90 houden? Ik zelf vind het nu na enkele dagen erg prettig kijken die 1.90m breedte. Kijk ook veel animatie wat vaak in 16:9 is, dan moet ik echt niet groter gaan denk ik. Enkel de films met zwarte balken twijfel ik toch over.

Jullie zien het, twijfelen, draaikonten haha

ik hoop dat al die lappen tekst jullie er niet van weerhouden om het ook te lezen en tot advies te komen, mocht dit wel zo zijn geef t maar aan, dan ga proberen zaken wat compacter op te schrijven  :D

MVG

Quote from: rovinggecko on January 12, 2013, 18:06:14
Zou niet weten waarom dat niet zou werken. Wel even de crossover op de jvc checken zodat je straks niet een stukje mist.

En hoe kan ik het oplossen met volume regeling. Ik ga vanuit de nad receiver dan naar de aux in van het jvc setje, welke geregeld wordt door zo een dvd speler unit. Gewoon op gehoor gelijk stellen denk ik qua volume. De verdere volume regeling wordt natuurlijk via de NAD geregeld maar op de JVC zit ook dat ook. Ik zal eens gaan prutsen zo.

morca

Mbt het scherm kan ik niet veel zeggen,heb er geen.

Maar dat plafond verlagen /met steenwol vullen naar wens,is dat geen optie.
De oppervlakte is wel een leuk verhouding,alleen de hoogte niet,maar daar kan je wat aan doen.
Aangezien je toch al iets aan het plafond wilt doen.

Dat zal je nagalm al goed doen,paar panelen erbij maken,handje klap kan je daar goed mee aanpakken mits goed geplaatst.

W.Otter

aardig wat leesvoer voor de boeg Maarten :P (ik hou niet van lezen ;))
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Als dat nodig blijkt dan zal ik dat zeker gaan doen, mijn pa kwam met t idee van het eiland. Die krijgt nogal eens met akoestiek te maken voor z'n werk. Ook laat ik een vriend van me nog langskomen met z'n broer, een geluidstechnicus. Een loshangend eiland heeft bij mij de voorkeur, eigenlijk vanwege de looks en omdat dit ook goedkoper en makkelijker is dan een vast plafond. Maar bijna het hele plafond zal wel worden bedekt dan hoor. Ik dacht dat loze ruimte boven zo een eiland nogal gunstig was mbt laagdemping?

MVG

Quote from: W.Otter on January 12, 2013, 21:06:57
aardig wat leesvoer voor de boeg Maarten :P (ik hou niet van lezen ;))

Je doet t toch maar wel  :P

W.Otter

goed (bijna) alles gelezen.
Geweldig man! je hebt de ruimte al aardig ingericht zo te lezen, moet toch echt wat fotos hebben wil ik er een goed beeld van krijgen.
De projectie zoek je maar lekker zelf uit, ik denk wel dat je heel veel gaat hebben aan goede akoestiek in zo;b kleine ruimte.

Staan je Kef's uit de woonkamer nu in die kleine kamer? persoonlijk denk ik dat je met wat kleine monitoren een beter geluid gaat krijgen in zo'n kleine ruimte.
Wat betreft die sub-> in een keer goed doen! krijg je er ook geen spijt van, en bouw er nou gewoon een mooie plate amp in! ik wil je best helpen (geestelijk;))

ik moet toch echt eerst de fotos zien wil er een beeld krijgen:) iig erg vet dat je een aparte kamer hebt voor je films! ben ik best wel jaloers op ::) en vergeet je vriendin niet he ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: W.Otter on January 12, 2013, 21:16:14
goed (bijna) alles gelezen.
Geweldig man! je hebt de ruimte al aardig ingericht zo te lezen, moet toch echt wat fotos hebben wil ik er een goed beeld van krijgen.
De projectie zoek je maar lekker zelf uit, ik denk wel dat je heel veel gaat hebben aan goede akoestiek in zo;b kleine ruimte.

Staan je Kef's uit de woonkamer nu in die kleine kamer? persoonlijk denk ik dat je met wat kleine monitoren een beter geluid gaat krijgen in zo'n kleine ruimte.
Wat betreft die sub-> in een keer goed doen! krijg je er ook geen spijt van, en bouw er nou gewoon een mooie plate amp in! ik wil je best helpen (geestelijk;))



ik moet toch echt eerst de fotos zien wil er een beeld krijgen:) iig erg vet dat je een aparte kamer hebt voor je films! ben ik best wel jaloers op ::) en vergeet je vriendin niet he ;)

Nee die vergeet ik zeker niet! Daarom ga ik morgen ook aan de klus met boor hamer en zaag  ;) even een bureau in haar 'kleedkamer' maken.

Foto's zal ik zo snel mogelijk regelen, maar t enige wat je erop gaat zien is een grijs hok. Maar goed, belofte maakt schuld dus ik zal er morgen wat neerzetten hier.  Voor nu kruip ik de ruimte maar weer in voor een filmpje.

Wat betreft die monitoren zul je gelijk hebben, maar het zijn niet de kef's van beneden die er staan, t zijn de vorige die benden stonden, is de kleinste zuil uit de q serie, met 1 uni q unit. Zie het als een monitor met ingebouwde stand, want echte zuilen zijn het niet. Zijn ook maar 70 cm hoog. Dus achter wil ik eigenlijk wel monitoren. Als je tijd hebt Google eens op q35.2 en 15.2 dan zie je wat ik bedoel. Wellicht nog te groot, maar goed ik heb ze staan, en ik zou ze voor geen goud wegdoen, zo fijne sound komt er uit. Al ben ik met je eens dat 4 kleinere monitoren beter zal zijn waarschijnlijk, maar dan wil ik meteen een niveau hoger dus dat duurt nog wel even, eerst de vrouw aan de beurt, dan nog akoestiek, subwoofer. Ik weet dat je graag een plate AMp ziet, maar er zijn ook mensen die me een pa amp adviseren, t liefst 1 met dsp erin, anders zit ik weer met zon los kastje erbij. Maar goed dat ga ik nog zien hoor. Mijn gevoel zegt ook plate amp, maar ik heb overtuigende argumenten gehad van mensen die er echt verstand van hebben, de euro prestatie verhouding is dan gewoon groter. Die van XTC sub AMp vind ik ook mooi, maar gewoon te duur. Maar ik loop nu gigantisch op zaken vooruit. Het wordt of een plate, of een behringer met dsp erin. Ik weet dat meningen hierover verdeelt zijn, maar ik weet zeker dat t voor mij, in deze ruimte meer dan goed genoeg zal presteren.

W.Otter

heb je ook helemaal gelijk in qua prijs/vermogen etc. (ik) vind het alleen zo lelijk een aparte versterker voor je sub. mooi infrezen en een gesloten ruimte voor maken in je sub.. maar goed, een aparte versterker met dsp is wel ideaal idd! zeker als het geld een issue is.

ps, je vriendin heeft het dus ook niet slecht met een 'kleedkamer'  O0
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Vergeet er bijna bij te zeggen dat ik er nu al erg blij mee ben! Dus als je voor een ander huis gaat, zorg dat je een kamer over hebt, die hoeft niet groot te zijn heb ik al ervaren. Het is echt een ervaring, ook nu al zonder ideale situatie is het echt ontspannen en een hele beleving. Het is voor mij al een wens sinds mijn 12e, dus je kunt wel nagaan dat ik echt in mijn nopjes ben. Alleen die sub, moet maar snel komen  :devil: ik krijg alleen echt mot als ik dat nu ga forceren...dus even de aandacht verleggen want een vrouw die dit allemaal toelaat moet je behouden!

MVG

#17
Quote from: W.Otter on January 12, 2013, 21:41:12
heb je ook helemaal gelijk in qua prijs/vermogen etc. (ik) vind het alleen zo lelijk een aparte versterker voor je sub. mooi infrezen en een gesloten ruimte voor maken in je sub.. maar goed, een aparte versterker met dsp is wel ideaal idd! zeker als het geld een issue is.

ps, je vriendin heeft het dus ook niet slecht met een 'kleedkamer'  O0

Nee dat heeft ze zeker niet, hoog tijd dus dat ik die ga afwerken  ;) dus u wordt t, kleedkamer, werkplek...lees bureau zodat ze onze papieren netjes kan behouden, en ik relaxt kan forummen. Er nog kleintjes dus hebben plek zat nog hier.

En die amp, Tuurlijk heb ik liever een mooie plate, maar als dat uitkomt op 500 incl losse dsp en een pa bak op 300 mét dsp die ik onder de bank ouzo wegzet, dan weet ik t wel! Die 200 winst kan ik mooi bij akoestiek steken. Maar voor nu, goedenavond. We gaan THE black Swan kijken

W.Otter

veel plezier he! ik ga gold rush alaska kijken  :threadclosed:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Thanks! Ook leuk! Vergeef me de typefouten trouwens, autocorrectiecode op iPad  :devil:

morca

Die XTZ heeft wel dsp aan boord erg makkelijk,
Ik stoor me niet zo aan de PA amp in de kamer,hij ligt naast de tv,ivm 2 settings voor film en muziek.
En af en toe  beetje prutsen met de dsp.


MVG

Quote from: morca on January 12, 2013, 22:20:08
Die XTZ heeft wel dsp aan boord erg makkelijk,
Ik stoor me niet zo aan de PA amp in de kamer,hij ligt naast de tv,ivm 2 settings voor film en muziek.
En af en toe  beetje prutsen met de dsp.

Hij zou bij mij ook nog in toekomstig rack kunnen liggen, ergens ook wel stoer natuurlijk. Ik weet hoe je denkt over die amp, en een hypex zou ik eigenlijk ook mooier vinden maar toch denk ik aan zo een behringer genoeg te hebben, en geeft t meeste bang for the Buck, en ach mocht t diy bevallen en die hypex levert niet genoeg voor me, dan kan die altijd verkocht worden, of gebruikt worden voor beneden ofzo, die XTz is wel erg mooi inderdaad!

rovinggecko

Vwb de irritante ondertitels.... Die kunnen ook uit.... Kan het beeld iets groter en kan je de film kijken in plaats van onderin het scherm het boek te lezen.... :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

morca

Quote from: MVG on January 12, 2013, 22:23:44
Hij zou bij mij ook nog in toekomstig rack kunnen liggen, ergens ook wel stoer natuurlijk. Ik weet hoe je denkt over die amp, en een hypex zou ik eigenlijk ook mooier vinden maar toch denk ik aan zo een behringer genoeg te hebben, en geeft t meeste bang for the Buck, en ach mocht t diy bevallen en die hypex levert niet genoeg voor me, dan kan die altijd verkocht worden, of gebruikt worden voor beneden ofzo, die XTz is wel erg mooi inderdaad!
Ik weet even niet meer welke driver je gebruikt.
De Inuke begint al iets beter te bevallen,je kan er best een hele leuke sub van maken hoor.
Daarom heb ik hem ook half gekocht,om eens te testen wat ik zei  ;)

Ik de prijsklasse met een Inuke en 2 dikke woofers,overtref je al elk systeem voor dat geld.
Alleen bij zeer hoge belasting zou die DS4 wenselijk zijn.
Stel dat je de kwalitijd van een echt JL of een Velo wil,zijn Hypexen super,die voldoen aan die hoge eisen.

Wil niet zeggen dat die Inuke niet ook een heel leuke sub/combi maakt .
Je moet alleen de fan even modden zelf,ze maken echt een pokkeherrie uit de doos :D

MVG

Iedereen alvast hartelijk dank voor de reacties! Leuk die interesse, om het interessanter te maken ga ik morgen foto's posten, nu terug naar t vrouwtje en de film!

De rest zal ik morgen inhoudelijk op ingaan. Thanks mannen!