rel verkocht /gereserveerd en nu??

Started by mijkie, January 4, 2013, 22:22:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Timvg

Ik dacht aan een 18"  ;D Of zoals ik, 2x12".. Mss dat Juriaan wel nog een paar van die shiva's heeft liggen.. dan is hij voor 220,- klaar met drivers. En daar mag je veel peerlessen tegenover zetten hoor  ;)

mijkie

Quote from: morca on January  6, 2013, 12:37:28
FF intregeert wel beter .....
downfire op je houten vloer............ heb ik nare ervaringen mee.
ligt grote tegel onder , 4 cm natuursteen en vloer verlijmt op 4 cm houten ondervloer ....ennuh aan Hypex zit ik niet vast in principe , heb hem nieuw gekocht voor toekomstige sub.....2dehands maar nooit aangesloten geweest ...
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Timvg

Wel, NielVM en achteraf ikzelf hebben subs gebouwd met 2x de exodus Shiva-X met een inhoud van 110l (en de mijne 105l)
Niel de zijne waren frontfiring, de mijne dual opposed. Heb er ook eentje in het wit gebouwd voor een maat, de mijne waren zwart.




Timvg

Aangeraden vermogen: 1200w per sub RMS (versterker die 2000w kan leveren is dus aan te raden)

nielvm

Ik denk dat de shiva's wel stilaan uitverkocht zijn  ???
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

mijkie

#31
Quote from: Timvg on January  6, 2013, 13:01:20
Aangeraden vermogen: 1200w per sub RMS (versterker die 2000w kan leveren is dus aan te raden)

dit wordt m niet, moet leuk blijven, ieder zijn leuk, moet imo gewoon aan te sturen te zijn , single driver of 1 met PR, om conus opp. te vergroten en hoeft niet afgrondlaag te gaan maar gewoon heerlijk strak spelen en met een film een leuke oemf geven maar, zonder dat ik moet gaan vegen bij de buren omdat hun servies de kast uit hobbelt.....

wel mooie sub's btw!!!

als de Strata maar met meer ballen, draait bij mij in een te grote ruimte......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

kan een 2de strata niet kwijt, anders had ik er 1 bij gekocht !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Quote from: ArjanR1 on January  5, 2013, 09:49:21
In die kist past ook wel een 18'' :D

een 18" is ook goed, als ie maar redelijk eenvoudig aan te sturen is en ik er een hele mooi klinkende sub van kan maken.....al wordt ie 21".....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


Timvg

Nee dat komt idd niet goed. Een passieve radiator toevoegen heeft trouwens hetzelfde effect als een baspoort qua respons (zonder een paar nadelen van een poort, maar met hogere kost).

morca

Quote from: Timvg on January  6, 2013, 13:30:35
Nee dat komt idd niet goed. Een passieve radiator toevoegen heeft trouwens hetzelfde effect als een baspoort qua respons (zonder een paar nadelen van een poort, maar met hogere kost).
Daarom , en voor zijn gebruik voor muziek zou ik voor een gewone sub gaan.
Geen passieve radiator.

mijkie

Quote from: morca on January  6, 2013, 13:27:44
Mijn advies zet geen 1000 watt of 15 of 18 inch joekel op deze hypex.
Dat trekt ie niet.

dat begrijp ik , heb ook nog ff zitten kijken bij Behringer , naar een inuke 1000 of 3000 met DSP, vind ik ook nog te doen maar daar houdt het budget technisch echt op......kan hem op die manier alleen niet actief aansturen, wat ik nu heel prettig vind bij mijn Strata!!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

morca

Ik zou een mooie 13W3-4 van JLaudio op die hypex zetten,dan heb je een muzieksub.
Die hypex is wel iets beter als die Inuke imo,en imo.

mijkie

dat is wat ik graag wil, nu nog kast berekening en bouwen....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

je kan er over praten zie ik , je hebt zelf zo'n setje samen met een bandpass .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

morca

Quote from: mijkie on January  6, 2013, 13:49:40
dat is wat ik graag wil, nu nog kast berekening en bouwen....
Zonder verstek zij dit de maten.

Kistje met amp ingebouwd:
Mdf 22mm dik

3x 45x45 cm  voor/achter /extra baffle
4x 42.8x42.6 cm  b/o/l/r
2x 40.6x27 cm bracing
1x 40.6x40.6 cm   tussenschot bracing/amp.
15,6 cm diepte voor de amp.

Ja idd boven een bandpass en een gesloten,beneden 2 gesloten.
Alle 13W3,s

mijkie

#42
zal je vast wel een topic over gemaakt hebben .....38 liter netto zag ik ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


mijkie

Quote from: morca on January  6, 2013, 13:53:54
Zonder verstek zij dit de maten.

Kistje met amp ingebouwd:
Mdf 22mm dik

3x 45x45 cm  voor/achter /extra baffle
4x 42.8x42.6 cm  b/o/l/r
2x 40.6x27 cm bracing
1x 40.6x40.6 cm   tussenschot bracing/amp.
15,6 cm diepte voor de amp.



Ja idd boven een bandpass en een gesloten,beneden 2 gesloten.
Alle 13W3,s

dus als ik goed kijk is de klankkast 40,6 x 40,6 x 27 cm , wat uitkomt op een bruto inhoud van 44 liter...
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


mijkie

bruto inhoud, minus bracing en inhoud driver is ongeveer de 38 liter.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


mijkie

ik maak dan de behuizing dubbeldik, dus 2 x 22 mm oid. is het dan verstandig om de baffle ook nog 22 mm dikker te maken of is 44 mm totaal genoeg , de directie vind 50x50 wel een mooi maatje, dat moet dan maar ......hahahaha
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

morca

Dubbelwandig is met de bracing overdone,maar als je het werk erin wilt steken moet het het gewoon doen .
Ik zou de baffle niet nog dikker als 44 maken ,dat word wel erg dik en is echt niet nodig.
Ga je schroeven op lijmen,als je gaat schroeven kan je met een dunne laag mdf afwerken ,als je die dan lijmt.