Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RalphH

Quote from: Raymond187 on January  2, 2014, 09:57:10
Thanks, maar ik zoek star wars.

Ahja, dat was het.

Quote from: Raymond187 on January  2, 2014, 10:06:28
70e vind ik het gewoon niet waard. BR zou niet meer hoeven te kosten dan 7e.

Eens
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

De Oppo 103eu gaat de verkoop in.

Ik gebruik nu de SBT voor audio. Dus ik gebruik de Oppo dan alleen als mediaplayer. En daar is de Oppo mij te duur voor.

Iemand geintreseerd in de Oppo 103eu zonder mods? Is bij JvB gekocht op 29 okt. 2012. Dus nog garantie tot 29 okt. 2014. Uiteraard doos+toebehoren zitten er nog bij.

Ik ben nu aan het kijken naar de Dune 3D en de Zappiti. Beide zien hetzelfde uit en zijn net zo "duur" €299. Ook hebben ze beide dezelfde Marvel chip.

Wim raad de Dune aan. en JvB (Jan) de Zappiti. beide zijn voor mij betrouwbare bronnen :) ik ga nog even wat zoeken op i-net naar ervaringen.

frank2

Bedenk wel dat een Dune beeld en geluid slechter afspeelt dan de Oppo. In hoeverre daar kan ik niets over zeggen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Daar ben ik mij van bewust, maar de Oppo is een blu ray speler en geen mediaplayer. Dus de Oppo speelt geen BDMV folders af. En dit zijn de blu ray rips die ik 80% afspeel.

Ik kan wel de M2TS bestanden omzetten naar MKV, maar dat is weer een extra handeling.

25GB downloaden duurt ~1 uur. Dan staat het op me NAS. Dan moet ik de folder copieren naar me PC duurt ~6 min. Daar omzetten naar MKV. dat duurt 8 minuten voor een bestand van 25GB. En dan weer terug copieren naar de NAS weer 6 min.

Beeld verschil zal niet zo groot zijn aangezien ik geen projector heb. Audio zal wel hoorbaar zijn ....denk ik.



frank2

Dat beeld verschil kon je nog wel eens vies tegenvallen.  Een echte BR op mijn denon speler ziet er een stuk beter uit dan dezelfde film als mkv op de boxee. En aangezien technative met zijn Dune dit verschijnsel ook beschrijft....   weet waaraan je begint.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Hoe groot is het MKV bestand dat je afspeelt?

4GB, 10GB 15GB of >25GB

frank2

#1731
Quote from: Raymond187 on January  3, 2014, 19:21:24
Hoe groot is het MKV bestand dat je afspeelt?

4GB, 10GB 15GB of >25GB

de meesten rond de 8 a 15 gb, echter ik heb ook een BR film van 45 gb erop staan. Mooi beeld maar niet zo mooi als de BR speler dat kan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Je (Frank ook maar die zie ik nooit komen denk ik) bent welkom om eens een Blu Ray van >40 gig via de Dune op een high end beamer te komen kijken...beeld is echt fantastisch. Gaat zeker je mond open van verbazing....kwijl doekjes lever ik er gratis bij.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Ik zweer ook bij Dune. Als je niks om 3D geeft kan ik je zeker een Dune HD Smart D1 aanraden. Speelt alles, incl full BR ISO's. Nadeel: niet meer nieuw te krijgen. Via MP heb je er een voor 150,-

Kwaliteit tussen een originele BR op m'n Oppo of een uncompressed BR ISO via de Dune heb ik niet kunnen ontdekken. Het ziet er beiden mooi uit en het klinkt beiden zeer goed (beiden HD-audio).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 19:33:47
de meesten rond de 8 a 15 gb, echter ik heb ook een BR film van 45 gb erop staan. Mooi beeld maar niet zo mooi als de BR speler dat kan.
Ik speel vrijwel nooit vanaf BR schijf. Ik heb wel een verhuis doos vol originele BR discs.

Ik kan ook een MP nemen en deze op de ingang HDMI van de Oppo aansluiten, zodat de Oppo alsnog wordt gebruikt voor beeld en audio. Alleen vind ik dat weer erg duur worden. Oppo 700e en MP =>150e.

Quote from: Maro on January  3, 2014, 21:18:16
Je (Frank ook maar die zie ik nooit komen denk ik) bent welkom om eens een Blu Ray van >40 gig via de Dune op een high end beamer te komen kijken...beeld is echt fantastisch. Gaat zeker je mond open van verbazing....kwijl doekjes lever ik er gratis bij.  :D
Kwijl doekjes.....ga je zeker Jenne Jameson films op zetten van 10 jaar terug :D :D

Quote from: quattronl on January  3, 2014, 22:17:59
Ik zweer ook bij Dune. Als je niks om 3D geeft kan ik je zeker een Dune HD Smart D1 aanraden. Speelt alles, incl full BR ISO's. Nadeel: niet meer nieuw te krijgen. Via MP heb je er een voor 150,-

Kwaliteit tussen een originele BR op m'n Oppo of een uncompressed BR ISO via de Dune heb ik niet kunnen ontdekken. Het ziet er beiden mooi uit en het klinkt beiden zeer goed (beiden HD-audio).
3D geef ik idd helemaal niks om....sterker nog het verpest de hele film  :-X
Is de Smart D1 verder hetzelfde als de 3D que specs? En komen daar nog nieuwe FW voor uit?

Maro

De D1 is een stuk trager en heeft in nogal wat gevallen behoorlijke lippsync problemen. Bij mij en een vriend van me iig wel. Ik heb beide modellen in huis en heb de D1 wel weer eens terug gezet in mijn de set maar binnen een uur stond ie weer bij mijn zoontje boven. Je moet als je complete BR's kijkt altijd door al die menu zooi heen voordat je bij de film bent. Bij de 3D base is het twee snelle klikjes en de film begint..Zou echt niet meer aan de D1 ed beginnen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Dat is niet goed Wim,is dat de software niet?
Ik heb een D1 en een B1,beide laden gewoon de BD en gaan afspelen.
Niks zoeken naar het juiste m2ts bestand hier.
Dat was met de lite wel zo......

quattronl

Ik ken de 3D base niet dus kan geen eerlijk vergelijk maken.
Mij bevalt de D1 prima. Lipsync probleem wat ik in het allereerste begin had heb ik opgelost in m'n receiver (delay op -199ms gezet, werkt perfect).
Fw komt nog steeds uit. Ik heb de laatste er geeneens op staan, met de huidige doet ie alles en dat wil ik graag zo houden ;)
En juist met de D1/B1 heb je geen last van die Cinavia beveiliging.

Tja, als je een full BR binnenhaalt (dus geen remux) dan weet je dat je door alle menu's e.d. heen moet. Ik vind dat geen probleem en het is dan net een echt schijfje :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Deleted member

Quote from: frank2 on January  3, 2014, 19:18:22
Dat beeld verschil kon je nog wel eens vies tegenvallen.  Een echte BR op mijn denon speler ziet er een stuk beter uit dan dezelfde film als mkv op de boxee. En aangezien technative met zijn Dune dit verschijnsel ook beschrijft....   weet waaraan je begint.

Dit is iets gechargeerd gebracht Frank! De beeldkwaliteit van de Dune is perfect. Niets op aan te merken. Alleen in een 1-op-1 vergelijk met m'n Pioneer Bluray speler merk ik dat die het plaatje net iets beter neerzet dan de Dune, maar dat zijn nuanceverschillen. Kleuren komen iets mooier uit maar dat kan ook in de rip zitten. Ik stream regelmatig 50Gb Blurays vanaf m'n NAS met de Dune en dat is simpelweg perfect.

Ook audio is geen enkel probleem met de Dune. Speelt gewoon prima. niet te vergelijken met een goede streamer met dito DAC, maar klinkt voor het even simpel afspelen van muziek gewoon heel prima hoor. ik kan de Dune iedereen aanraden!
Stereo-fan for life!

Raymond187

Moguhhhhhhhhhhhh,

Weer terug van huwelijksreis  :pompom: ..... HELAAS terug, want 3 weken is echt te kort  :nopompom:

Een trouw ceremonie op het strand met 30 gr is echt geweldig en een aanrader als je van zulk mooi weer houd  :headbanging:




lynch1979

Quote from: Raymond187 on March 14, 2014, 10:40:05
Moguhhhhhhhhhhhh,

Weer terug van huwelijksreis  :pompom: ..... HELAAS terug, want 3 weken is echt te kort  :nopompom:

Een trouw ceremonie op het strand met 30 gr is echt geweldig en een aanrader als je van zulk mooi weer houd  :headbanging:

GEFELICITEERD  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

En welkom terug  :D

We zien de foto's wel verschijnen  ;)

Raymond187


Maro

Gefeliciteerd Ray, goed te horen dat het fantastisch was en idd 1of 2 foto's zou leuk zijn.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Atmoz


Van harte gefeliciteerd Ray O0 :colgate:


PICS!!!!!!!!!!!! :devil:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

#1744
Thanks gents

Pics or else it didn't happen :P

*edit* Heb de foto's van onszelf weer verwijderd*edit*

Ons huwelijk diner op het strand  :wub:


Uitzicht vanuit de honeymoon suite

WickedGame

#1745
Quote from: Raymond187 on March 14, 2014, 10:40:05
Moguhhhhhhhhhhhh,

Weer terug van huwelijksreis  :pompom: ..... HELAAS terug, want 3 weken is echt te kort  :nopompom:

Een trouw ceremonie op het strand met 30 gr is echt geweldig en een aanrader als je van zulk mooi weer houd  :headbanging:

Ray, en nu ook mevrouw Ray van harte gefeliciteerd beiden! Goed genoten? :D En tja je zal altijd zien dat het weer veel en veel te kort is!

Gave foto's man!  :clapping:

jeroenudb

Prachtig!

van harte gefeliciteerd!!

frank2

Dit is wel een heel bijzondere ervaring, trouwen op het strand. Ik kan mij goed voorstellen dat je dan in hemelse of boeddhistische sferen verkeerd.

Gefeliciteerd, mooi gezin heb je.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Bedankt :)

Zo,n dag gaat supersnel voorbij, maar zo bijzonder. Gelukkig is de hele ceremonie gefilmd uiteraard @1080p  O0

30 mei gaan we in NL trouwen incl. ceremonie en feest....wat eigenlijk niet de bedoeling was...althans niet die van mij :D

RubenV.

Gefeliciteerd Raymond! Dat ziet er uit als een hele mooie locatie  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie