Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Martin!!!

Quote from: YamahaRXV on January  6, 2016, 18:52:42
Daan, voor zover ik kan zien moet je de AP Virgo 25 Plus gewoon kunnen SAM-en met versie 7.1.3  ;)
Er staat geen oranje vermelding bij van versie 8, dus moet lukken m.i.

Heb je de betreffende versie (7.1.3) van devialetchat.com gehaald ?

Ben zeer benieuwd naar je komende bevindingen.

Omdat de geïnstalleerde AIR driver eigenlijk voor Windows 8.1 is ontwikkeld en (nog) niet voor Windows 10 heb ik zo af en toe random conflict problemen en speel nu via de usb ingang van de 200 wat toch ook wel zeer goed klinkt moet ik zeggen.
Op één of andere manier lijkt de USB optie gewoon beter te klinken met versie 7.1.3  :unsure:
Ik ga nu even verder op het usb pad door een Uptone REGEN USB en een betere usb kabel in te gaan zetten. Blijf mij echt verbazen over de hoeveelheid mogelijkheden waarbij gewoon zoveel klankmatige potentie ontdekt wordt  :thumbs-up:

Word je daar niet heel onrustig van,al die variabelen?  Ik zou een drang hebben om steeds iets te willen/moeten veranderen  :crazy:
mainly British stuff

twani

Quote from: Martin!!! on January  6, 2016, 22:33:54
Word je daar niet heel onrustig van,al die variabelen?  Ik zou een drang hebben om steeds iets te willen/moeten veranderen  :crazy:

Daar heb ik met Jan wat langer over gesproken. Dat hangt er van de persoon in kwestie af. Jan is iemand die daar niet onrustig van wordt en er bovendien plezier uithaalt dit soort zaken uit te proberen en te testen ..

Andere personen (ík :D)  zijn zenuwenpezen 1e klas en worden daar tussen de oren helemaal debiel van :wacko: :wacko:

YamahaRXV

Quote from: Martin!!! on January  6, 2016, 22:33:54
Word je daar niet heel onrustig van,al die variabelen?  Ik zou een drang hebben om steeds iets te willen/moeten veranderen  :crazy:

Totaal niet, ik vind het zelfs schitterend om zoveel mogelijkheden binnen bereik te hebben v.w.b. het geheel naar mijn smaak en voorkeur kunnen ''customizen''.
De mogelijkheden zijn wat dat betreft legio te noemen, en buiten het geheel naar wens zijnde klankmatige maken ook de genoemde mogelijkheden de Devialet voor mij in ieder geval tot een versterker die mij tot op heden echt de grootste ''funfactor'' levert.

Verder wil ik wel duidelijk aangeven dat je niet verplicht bent om met de settings te gaan rommelen en klooien, het is in het begin gewoon een kwestie van je instellingen naar keuze maken via de online configurator, opslaan op het memorycardje, plaatsen in de Devialet, en daarna zorgeloos genieten  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

In de toekomst misschien dan toch maar eens zo'n 200 hier zijn kunstje laten vertonen, ik blijf heel nieuwsgierig  ;D
mainly British stuff

YamahaRXV

Quote from: Martin!!! on January  7, 2016, 11:54:58
In de toekomst misschien dan toch maar eens zo'n 200 hier zijn kunstje laten vertonen, ik blijf heel nieuwsgierig  ;D

Anders eens een babbeltje maken met BB&G of Lex ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#2430
Op dit moment heerlijk aan het genieten van mijn favoriete tracks na het plaatsen van de Uptone Audio REGEN USB aan de usb ingang van de interne dac van de D200. Dit zijn het soort tweaks die mij nou echt een smile op het gezicht kunnen laten toveren van oor tot oor, want wat een indrukwekkend verschil laat de REGEN USB horen zeg....in één woord ''Wow'' !!

Tot voor kort heb ik consequent het Devialet AIR (ethernet) pad bewandeld waarbij de Win 10 Asus Vivo VM60 mini pc met SSD en 16 GB RAM als dedicated Roon server met Fidelizer Audio Pro mij klankmatig gezien erg happy maakte, maar de zeer vervelende random reboot problemen met de Asus VM60 door toedoen van de nog niet Win 10 compatible AIR driver deden de klankmatige positieve belevenissen voor mij helaas ook weer grotendeels teniet.
Lange tijd had ik het vermoeden dat de reboot problemen te maken hadden met het aanwezig zijn van twee verschillende merken en types RAM modules in de Asus Vivo mini pc omdat er na de upgrade naar 16 GB Corsair Vengeance RAM modules dagenlang geen problemen meer naar voren kwamen, maar helaas...
Daarna als test maar eens de fijne, maar goed betaalbare Chord Silver Plus USB kabel gehaald om te kijken hoe de usb link tussen Roon server pc en Devialet mij klankmatig zou bevallen t.o.v. AIR.  De verschillen waren er zeker; met AIR was de soundstage grootser en ruimtelijker, maar minder gedetailleerd en minder ''pin point'' qua plaatsing en zo nog een aantal meer technische aspecten die met de usb link toch  wat meer geaccentueerd leken te worden.
Eén ding viel mij wel op in minder positieve zin en dat was het minder ruimtelijke en meer compacte beeld, waarbij ik ook sterk de belevenis had dat er een soort van ''sluier'' aanwezig was die het laatste stukje transparantie en resolutie dusdanig bedekte dat er naar mijn zin te weinig inzage in de opname was.

Na het aanbrengen van de Uptone REGEN USB ben ik eerst een tijdje gaan luisteren naar internetradio via de TuneIn app en daarbij viel het mij al meteen op dat dit gewoon ontzettend goed klonk voor internetradio met zo,n lage bitrate.
Daarna Roon i.c.m. Fidelizer Audio geactiveerd en wederom een erg indrukwekkend verschil hoorbaar t.o.v. de situatie zonder de REGEN USB.
De eerder beschreven ''sluier'' bleek nu geheel verdwenen en had plaats gemaakt voor een zeer open en gedetailleerd beeld waarbij de mate van dynamiek, natuurgetrouwheid, en vooral ''tastbaarheid'' enorm was toegenomen.

Als ik kijk naar de streaming set up zoals deze nu is t.o.v. de streaming set up waar ik een paar maanden geleden mee startte (Devialet 200 - Moon 180 MiND met Teddy Pardo LPS op de AES/EBU ingang) dan kan ik niet anders stellen dan dat de gemaakte klankmatige stappen best wel groot te noemen zijn  :music:

Voor personen die gebruik maken van een (mini) pc streaming set up of een renderer met usb uitgang kan ik de Uptone Audio REGEN USB echt zeker aanbevelen want de impact is in mijn beleving minimaal zo groot als dan die van een voedingupgrade.
Als voorlopig laatste upgrade wens staat er nog de HD Plex 100 W Linear Power Supply op het verlanglijstje die resp. de Roon server pc én de Uptone Audio REGEN USB van spanning gaat voorzien  8)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lion of Judah

Goed nieuws Jan :clapping: Heb je de laatste versie van Fidelizer Pro er op staan (6.13)?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

YamahaRXV

Quote from: Lion of Judah on January  9, 2016, 18:18:14
Goed nieuws Jan :clapping: Heb je de laatste versie van Fidelizer Pro er op staan (6.13)?

Nee, nog niet  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Wat doet het apparaatje Jan, wat is diens functie?

Quote from: YamahaRXV on January  9, 2016, 19:08:22
Nee, nog niet  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on January  9, 2016, 19:10:48
Wat doet het apparaatje Jan, wat is diens functie?

Het doet best veel (goed) moet ik zeggen  :thumbs-up:

Voor nu even de weg van de minste weerstand, dus copy/paste vanaf de website van Uptone Audio  :)


The UpTone Audio USB REGEN™ just might be the next big leap for computer audio.

[The reviews from many of the over 2,500 people worldwide now using a REGEN are filled with excitement over how musically effective the device is.  Drop in on some thoughtful ones here at ComputerAudiophile.com: USB REGEN Listening Impressions.]

The USB REGEN takes the digital audio stream from your computer or other music streaming device, and generates a completely new USB data signal to feed to your DAC.  It accomplishes this by combining a carefully chosen USB hub chip with an ultra low-noise regulator and low-jitter clock.  Importantly, it does so with ideal impedance matching—right at the input of your DAC.

If you are familiar with the variations in sound quality that come from different computer configurations, USB cables, and power supplies (no, "bits are bits" really does not apply when pursuing the audio summit), then you will immediately recognize the often dramatic effect that the REGEN can have on the the connection you feel with the music.

Although the REGEN does not eliminate all sound quality differences between USB cables in a high-end system, it significantly reduces those differences. John Swenson has written about how the PHY chips and processors at the input of every USB DAC (even those with galvanic isolation) are sensitive to "packet noise modulation" and ground-plane noise—caused by poor signal integrity and impedance mis-matching.  Every USB audio source (computer or streamer) and cable causes this, every DAC is affected by this—and the REGEN is the cure.

The USB REGEN's secondary function is that it disconnects the computer's noisy 5 volt bus power coming down the USB cable, and provides clean 5VBUS on its output--for DACs that need it—via a second ultra low-noise regulator.

From all the time we have spent listening to the REGEN in our systems we can say that it is exceeding our expectations. Often it sounds like you are listening to a different DAC! Of course the benefit will vary with each computer/DAC system, but we hear positive differences even with very modest systems. The improvement is different than with a power supply or computer optimizations—but perhaps larger.

Regardless of whether you are feeding your USB DAC from a from a stock computer, a fully-optimized music server, or a streamer/renderer (Auralic Aries, Bryston, Moon Audio, SOtM sMS-100, etc.), the REGEN has the potential to carry your music system to a new level.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#2435
Quote from: Lion of Judah on January  9, 2016, 18:18:14
Goed nieuws Jan :clapping: Heb je de laatste versie van Fidelizer Pro er op staan (6.13)?

Nu Fidelizer Pro 6.14  :thumbs-up:

edit: inmiddels versie 7.0 welke een grote klankmatige verbetering is  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Pjotr27

Heeft iemand enig idee of een Devialet ook speelt met 16ohm luidspekers? Of is dat vragen om problemen?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

YamahaRXV

Quote from: Pjotr27 on March  5, 2016, 09:18:24
Heeft iemand enig idee of een Devialet ook speelt met 16ohm luidspekers? Of is dat vragen om problemen?

De specs van Devialet geven een impedantierange aan van 2 ohm - 16 ohm, maar ik kan je niet uit eigen ervaring vertellen of 16 ohm speakers op de Devialet een succes gaat worden...  :unsure:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

LABO

En ja hoor het is er toch van gekomen. Ook ik ben toegetreden tot de trotse bezitters van de Devialet 200. Ben al wat aan het spelen geweest en de eerste indrukken stemmen tot volle tevredenheid. De Transrotor Zet 2 klinkt echt heel goed met de Phono van de Devialet. Ik weet niet of dat ik alle settings optimaal heb staan (dus tips zijn altijd welkom) maar nu is het al  :wub:


De Mark Levinson 383 en de Nagra BPS gaan in de verkoop. Maz heeft de Nagra al vast geclaimd :-)


Momenteel ben ik wat aan het spelen met JRiver MC21 (via Air Ethernet) om te kijken of dat dit aan mijn wensen voldoet zodat ook de Linn Akurate DS/0 de deur uit kan.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Waar klinkt de Devialet anders in ten opzichte van je "oude" setup?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LABO

Quote from: Bas Akkerman on March 22, 2016, 15:32:45
Waar klinkt de Devialet anders in ten opzichte van je "oude" setup?
IK ben niet zo goed in het omschrijven van dit soort dingen. Qua beleving ontlopen de ML 383 en de Devialet elkaar niet zoveel. De Devialet is iets helderder en heeft wat meer slam. Misschien iets muzikaler? En de combi Devialet - Kharma is echt heel goed (maar dat had Jan ook al gezegd). Het is meer het gemak van een moderner apparaat, minder apparaten, de looks ...
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Dank je! Zo had ik het ook ingeschat, voor wat dat waard is, ik was gewoon benieuwd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kerkhoffd

 Leuk Labo. Gefeliciteerd. Wens je veel luisterplezier met de D200. Ben er zelf ook erg enthousiast over. Ik heb de Linn overigens vanuit het oogpunt van gebruikersgemak maar gewoon laten staan. Wie weet heroverweeg ik dat ook nog wel eens een keer.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2443
Quote from: LABO on March 22, 2016, 15:05:32
En ja hoor het is er toch van gekomen. Ook ik ben toegetreden tot de trotse bezitters van de Devialet 200. Ben al wat aan het spelen geweest en de eerste indrukken stemmen tot volle tevredenheid. De Transrotor Zet 2 klinkt echt heel goed met de Phono van de Devialet. Ik weet niet of dat ik alle settings optimaal heb staan (dus tips zijn altijd welkom) maar nu is het al  :wub:


De Mark Levinson 383 en de Nagra BPS gaan in de verkoop. Maz heeft de Nagra al vast geclaimd :-)


Momenteel ben ik wat aan het spelen met JRiver MC21 (via Air Ethernet) om te kijken of dat dit aan mijn wensen voldoet zodat ook de Linn Akurate DS/0 de deur uit kan.

Lex, allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, een mooie aankoop waarvan je naar mijn verwachting niet snel spijt gaat krijgen omdat de match met Kharma inmiddels een bewezen zeer goede blijkt te zijn  :music:
Zoals je al aangaf was en ben ik nog steeds zeer content met deze combi en heb ik werkelijk waar geen seconde spijt gehad van de switch van Pass Labs INT.150 naar de Devialet 200, integendeel zelfs... Wat ik zelf zo heerlijk vind aan de Devialet - Kharma combi is het grote gemak waarmee deze speelt als het aankomt op stabiliteit, controle, strakheid in het laag en het brede stereobeeld waarin alles zeer precies en in de juiste verhoudingen wordt weergegeven.
Niets geen kilheid, scherpte, of wat dan ook, maar gewoon een uitgewogen sound waarbij je eigenlijk tot de conclusie komt dat je weinig tot geen fouten in de weergave kan bespeuren.
Toegeven, de Devialet is niet één van de makkelijkste versterkers qua match met iedere willekeurige speaker, maar als de match er is (zoals met Kharma, Magico, en bijv. Egglestonworks) dan kan het zo verrekte mooi spelen  :inlove:

Streamen via AIR (ethernet) kan goed, zelfs zeer goed klinken, maar is qua betrouwbaarheid/werking sterk afhankelijk van de combinatie van de geïnstalleerde AIR driver met gebruikte OS op de pc audio streamer die je gebruik.
Ik heb lange tijd gespeeld met een dedicated pc audio streamer met daarop Win 8.1, Roon Labs core mediaserver, en Fidelizer Pro geïnstalleerd i.c.m. AIR en dat speelde erg mooi en probleemloos. Toen ik switchte naar Win 10 begonnen de problemen die puur te wijten zijn aan de AIR driver die (nog) niet compatible is met Win 10  :(
Daarna heb ik de switch gemaakt van AIR naar de usb input van de interne dac en ben daar na het optimaliseren van een aantal zaken zeer gelukkig mee, zowel klankmatig als qua betrouwbaarheid.
Zowel de usb als de AES/EBU ingangen op de interne dac zijn wat dat betreft echt van hoog niveau. 

Op dit moment ben ik bezig om weer een nieuwe dedicated pc audio streamer op te bouwen waarbij weer gebruik gemaakt gaat worden van Roon Labs, Fidelizer Audio Pro 7.0 en JPlay software en waarbij er voor de opbouw van componenten het uiterste ''uitgepeuterd'' zal gaan worden.
Heb er gigantisch veel zin aan !  :sigh:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Die ontwikkeling houd ik in de gaten, Jan. Benieuwd naar je ervaringen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

LABO

Hey Jan,


Dank voor je uitgebreide reactie. Ik kan me helemaal vinden in je beschrijving van de combi Devialet / Kharma.


Mijn keuze voor JRiver is ingegeven vanuit de optiek dat alles hier Apple georiënteerd is en Roon (nog) geen app heeft voor de iPhone. Zowel mijn vrouw als ik zijn gewend om vanaf de iPhone de te spelen muziek aan te sturen. Het al dan niet wegdoen van de Akurate is voor mij ook afhankelijk van de stabiliteit (zoals je zei) en de gebruikersvriendelijkheid van de app. Tot op heden vind ik JRiver MC21 nog niet echt lekker werken als ik dat vergelijk met Kinsky / Kazaa vergeleken, dus ik verwacht dat dit een probleem wordt voor mijn vrouw. Als ik na een gewenningsperiode hier nog steeds zo over denk dan laat ik de Linn Akurate maar gewoon staan.


Je hebt het ook over aansluiten op de USB. Bedoel je hiermee alleen de data bestanden (harddisk/nas) mee of je laptop? In mijn geval is de Nas vanuit de meterkast bedraad bereikbaar voor D200 en is JRiver op mijn MacBook geïnstalleerd (dus via WiFi).


Wat SAM betreft wordt mijn speaker (nog) niet ondersteund door Devialet dus heb maar gekozen voor de DB7. Heb jij ook iets dergelijks gedaan? Daar mijn speakers al een wat ouder type is ben ik bang dat er nooit een meting gedaan wordt en dat e.e.a. dus nooit optimaal gaat worden. Maar ok ook zo ben ik tevreden.


M.b.t. tot RAM staat ook mijn Transrotor niet in hun lijstje en heb ik ook geen aanmeld pagina gevonden zoals bij de speakers. Daarnaast ben ik geen draaitafel expert dus stel ik me tevreden met de huidige eenvoudige (MM) instellingen.


Voorlopig heb ik nog genoeg te spelen :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on March 22, 2016, 19:20:57
Die ontwikkeling houd ik in de gaten, Jan. Benieuwd naar je ervaringen.

Zal hier wel e.e.a. aan komende vorderingen en indrukken plaatsen Daan  ;)

Vooralsnog speel ik nog tot volle tevredenheid hier mee op de usb ingang van de Devialet  :music:
Roon gebruik ik puur nog als mediaserver, maar de output gaat via JPlay ASIO usb kernel streaming i.c.m. Fidelizer Pro, gaat duidelijk een flink level hoger dan de output via Roon.







@LABO  De usb ingang van de interne dac is gelinkt aan de usb uitgang van de pc audio streamer middels een Chord usb kabel en een Uptone Audio REGEN USB  ;)
JRiver heb ik in het verleden ook een tijdje getest op zowel de ex gemodde Mac Mini als op de Win pc audio streamer, maar zowel qua overzichtelijkheid, bediening, en klankmatig bevalt Roon mij veel beter, alhoewel het via JPlay en Fidelizer Audio Pro toch wel weer een flinke stap beter klinkt...

Het ''probleem'' van niet ge-SAM-de speakers heb ik ook, alhoewel ik het niet als een probleem ervaar hoor, klinkt gewoon erg lekker.
Heb in de SAM software database gekozen voor de Kharma S7 die klankmatig het beste matcht met mijn Kharma,s.
Heb veel getest met verschillende SAM speakersettings en het is bizar te horen hoeveel verschil je hoort tussen de verschillende op de specifiek speaker afgestemde software. Heb hier een pakket met memory card-jes liggen met verschillende voorkeur settings en het is vooral leuk en interessant om e.e.a. te vergelijken (althans, dat vind ik dan  :D)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Gaaf hoor! Ook firmware versie 9?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on March 22, 2016, 21:58:59
Gaaf hoor! Ook firmware versie 9?

Yep, heb een tijdje met versie 7.1.3 gespeeld maar vindt 9.0.1 met de huidige set up toch de betere (meer naar mijn klankmatige smaak/voorkeur  :))
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Same here. Echt nog elke dag blij met de stap naar Devialet. Voorlopig niet in de positie om er een D400 van te maken, maar dat komt er hier vast nog wel eens van. Upgradevirus is ook met de komst van de D200 al een stuk minder dwingend aanwezig. Gewoon lekker genieten van veel nieuwe muziek. Sinds een maandje ook Qobuz Sublime. Weer terug naar waar het eigenlijk om gaat. Veel muziek, minder de techniek.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio