Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Charlemagne

Quote from: twani on February 16, 2014, 21:10:22
Nou oké, we zijn er uit.  Devialet heeft in héél 2013, overigens naar eigen opgave, 1500 units in 50 landen verkocht.

Dat vind ik een serieus láág aantal........ :nopompom:

1500 units van die prijsklasse in één jaar? Dat vind ik reuzegoed. Vergeet niet dat de eerste helft van het jaar alleen de D-Premier te koop was. Die kostte bijna 13K. De nieuwe modellen zijn pas een half jaar volop leverbaar en kosten nog steeds een aardige duit. Voor highend zijn dat gewoon heel goede omzetcijfers; zeker in een crisistijd. Ik denk dat andere highend merken echt niet beter verkopen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

twani

Quote from: Maro on February 19, 2014, 22:26:19
Hoe staat het met de aantallen Leben world wide?
Weet ik niet, heel weinig denk ik. Dáár roepen ze dan ook niet dat "de iedereen binnenkort zo'n ding zal hebben" . Zijn iets meer bescheiden dan die "arrogante k*t Fransen" :D

twani

Quote from: Charlemagne on February 19, 2014, 22:54:40
1500 units van die prijsklasse in één jaar? Dat vind ik reuzegoed. Vergeet niet dat de eerste helft van het jaar alleen de D-Premier te koop was. Die kostte bijna 13K. De nieuwe modellen zijn pas een half jaar volop leverbaar en kosten nog steeds een aardige duit. Voor highend zijn dat gewoon heel goede omzetcijfers; zeker in een crisistijd. Ik denk dat andere highend merken echt niet beter verkopen.
Komt neer op gemiddeld 30 units per land (waaronder dus ook grote markten als Duitsland)

Ik dacht dat de autohandel al slecht was, maar dit :D

RobertBrand

Wederom HELP :yawnee:

Vandaag Devialet 170 omgewisseld voor een nieuwe bij de importeur.

Configuratie aangemaakt.  kaartje erin en jawel deze werkt gelijk.  Mooi spelen maar........ helaas begrijp ik het waarschijnlijk weer niet goed.  Geen muziek op USB en Air.

Wat heb ik gedaan":

1. configuratie online:  PC aangeklikt,  Air aangeklikt, netwerknaam met pasword ingevuld,    USB aangeklikt. 
2. kaartje erin,  leest keurig de door mij ingegeven naam in.
3. USB kabel in de (nieuwe) Mac mini en Devialet.  .
4  Devialet op air gezet, zodat hij netwerk gaat zoeken.

Maar er gebeurt niets, 

5. Air in het schermpje op de Dev blijft oranje,  kennelijk aan het proberen te verbinden met het netwerk. 
6. Devialet Air programma op de MAC ziet zowel USB als air/wifi niet.   

Moet ik instellingen op de MAC veranderen?

Inmiddels ook een compleet nieuwe config online aangemaakt.  Maar ook dat maakt niet uit.

garmtz

Jouw dealer moet gewoon langskomen en alles oplossen! Stop met prutsen!

RobertBrand

Je hebt gelijk Garmt.    Ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee.

Net toch nog maar 15 meter ethernet kabel door het huis gelegd. en dat werkt gelijk.

Heb mail gestuurd naar zowel importeur als dealer.

Deleted User

Wat een slechte dealer heb jij zeg, en dat voor dat geld. Toen ik nog dealer was ging ik niet bij je weg totdat ALLES werkte en totdat JIJ tevreden was...


Charlemagne

Ben het bovenstaand commentaar eens. De dealer moet hier gewoon goede service bieden.

Dat van die ethernet is trouwens wel een goed idee. Het klinkt beter dan via de wifi. In mijn mini-shootout tussen de D-Premier en de 240, bij Beter Beeld & Geluid, bleek dat overduidelijk. Ik ben blij dat ik van de wifi af ben na mijn upgrade van mijn D1 naar een full 240. Het klinkt duidelijk beter en je hebt geen hiccups meer, in het bijzonder bij highres streamen.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Xander32

Die dealer heeft naast een verantwoording richting de klant, ook de verantwoording richting het merk. Ook die schaadt hij op deze wijze.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

Schot voor de boeg mbt de Wi-Fi problemen: instelling op de router? Bijv. beveiliging op MAC-adres?
NAD M10 V2
Elac FS247

RubenV.

Quote from: Charlemagne on February 20, 2014, 23:42:13
Ben het bovenstaand commentaar eens. De dealer moet hier gewoon goede service bieden.

Dat van die ethernet is trouwens wel een goed idee. Het klinkt beter dan via de wifi. In mijn mini-shootout tussen de D-Premier en de 240, bij Beter Beeld & Geluid, bleek dat overduidelijk. Ik ben blij dat ik van de wifi af ben na mijn upgrade van mijn D1 naar een full 240. Het klinkt duidelijk beter en je hebt geen hiccups meer, in het bijzonder bij highres streamen.

Heb je al eens geëxperimenteerd met een "audiofiele" netwerkkabel. Bij bracht een Meicord Opal netwerk kabel een hele mooie verbetering voor relatief weinig geld.

Quote from: RobertBrand on February 20, 2014, 21:15:13
Wederom HELP :yawnee:

Vandaag Devialet 170 omgewisseld voor een nieuwe bij de importeur.

Configuratie aangemaakt.  kaartje erin en jawel deze werkt gelijk.  Mooi spelen maar........ helaas begrijp ik het waarschijnlijk weer niet goed.  Geen muziek op USB en Air.

Wat heb ik gedaan":

1. configuratie online:  PC aangeklikt,  Air aangeklikt, netwerknaam met pasword ingevuld,    USB aangeklikt. 
2. kaartje erin,  leest keurig de door mij ingegeven naam in.
3. USB kabel in de (nieuwe) Mac mini en Devialet.  .
4  Devialet op air gezet, zodat hij netwerk gaat zoeken.

Maar er gebeurt niets, 

5. Air in het schermpje op de Dev blijft oranje,  kennelijk aan het proberen te verbinden met het netwerk. 
6. Devialet Air programma op de MAC ziet zowel USB als air/wifi niet.   

Moet ik instellingen op de MAC veranderen?

Inmiddels ook een compleet nieuwe config online aangemaakt.  Maar ook dat maakt niet uit.


Ik snap eigenlijk niet goed waarom jouw dealer je zo laat aanprutsen. Misschien tijd om het apparaat te retourneren en bij een andere dealer te kopen?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Aurora13


Quote from: RubenV. on February 21, 2014, 10:11:28
Heb je al eens geëxperimenteerd met een "audiofiele" netwerkkabel. Bij bracht een Meicord Opal netwerk kabel een hele mooie verbetering voor relatief weinig geld.

Whahaha (sorry kon het niet laten)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

twani

Quote from: Xander32 on February 21, 2014, 07:41:57
Die dealer heeft naast een verantwoording richting de klant, ook de verantwoording richting het merk. Ook die schaadt hij op deze wijze.
Dit is het 1e wat mij ook te binnen schiet, dealerschap afpakken! :D

RobertBrand

Net telefonisch contact gehad met importeur.

Voor het USB gedeelte gaf hij aan dat er op de MAC-mini bij geluid, iets aangevinkt moet worden. 
Zit nu op mijn werk, kan helaas niet gelijk proberen.

Air gedeelte kon hij niet verklaren.  Inloggegevens staan goed in de Devialet.
Dat heb ik vanmorgen nog gecontroleerd.  Importeur gaf aan dat het aan de geluidinstelling kan liggen.
Maar dat klinkt mij eerlijk gezegd niet logisch in de oren.

Heb een nieuwe  Apple Time Capsule.  aanmelden van 2 laptops 2 ipads en 2 telefoons was geen probleem.
Of is dit niet te vergelijken met de Devialet?

Importeur is anderhalve week niet beschikbaar, en wil daarna evt langskomen.
Heb het vermoeden dat dealer minder verstand van streamen heeft.

Begin me wel een beetje af te vragen of ik wel bij de goede dealer gekocht heb.
Maar ja, deal terugdraaien zal ook niet meevallen.
Verder is de importeur van Devialet  slechts 1 persoon, ook niet echt een voordeel zo blijkt nu.

Zijn er overigens hier geen mensen die via USB spelen?
Lijkt me de meest simpele oplossing.


bmateijsen

Quote from: RobertBrand on February 21, 2014, 12:15:59
Net telefonisch contact gehad met importeur.

Super van de importeur om je hierbij te helpen, maar dit is de taak van de dealer.

QuoteVoor het USB gedeelte gaf hij aan dat er op de MAC-mini bij geluid, iets aangevinkt moet worden. 
Zit nu op mijn werk, kan helaas niet gelijk proberen.

Onder instellingen, ga naar geluid en kies daar voor de USB driver (deze heet overigens niet Devialet)
Daarnaast hoef je geen AIR te draaien met USB, dit is alleen voor wi-fi of bedraad netwerk.

QuoteAir gedeelte kon hij niet verklaren.  Inloggegevens staan goed in de Devialet.
Dat heb ik vanmorgen nog gecontroleerd.  Importeur gaf aan dat het aan de geluidinstelling kan liggen.
Maar dat klinkt mij eerlijk gezegd niet logisch in de oren.

Probeer het eerst even met een netwerkkabel ipv wi-fi.
Als je AIR hebt gestart en de Devialet staat aan, moet je boven in het scherm op het devialet icoon klikken en de Devialet selecteren.

QuoteHeb een nieuwe  Apple Time Capsule.  aanmelden van 2 laptops 2 ipads en 2 telefoons was geen probleem.
Of is dit niet te vergelijken met de Devialet?

Importeur is anderhalve week niet beschikbaar, en wil daarna evt langskomen.
Heb het vermoeden dat dealer minder verstand van streamen heeft.

Apple producten praten redelijk makkelijk met elkaar, Devialet is geen apple product ;)

QuoteBegin me wel een beetje af te vragen of ik wel bij de goede dealer gekocht heb.
Maar ja, deal terugdraaien zal ook niet meevallen.
Verder is de importeur van Devialet  slechts 1 persoon, ook niet echt een voordeel zo blijkt nu. 

Het is de dealer die je support moet geven, niet de importeur.

QuoteZijn er overigens hier geen mensen die via USB spelen?
Lijkt me de meest simpele oplossing.

Bijna al onze klanten spelen via een bedraad netwerk. Dat klinkt wat mij betreft ook het beste.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Overigens mag je mij ook via PM even benaderen, wij zijn Devialet dealer en doen niets anders dan streaming...

RobertBrand

Bedankt Bjorn voor je uitgebreide reactie.

Ik ga je tips proberen.  (ethernet werkt overigens goed).

Kreeg nog via een Devialet bezitter de volgende tips:

Verder heb ik het vermoeden dat de SSID met spaties ertussen ook een probleem kan zijn. Maar probeer eerst even de CFG file die ik heb bijgesloten.



Als je de Devialet AIR software op je PC of Mac hebt opgestart en de configuratie van je Devialet hebt geupdate, dan zou je in ieder geval de optie "Devialet-AIR" moeten zien.



Zie je 'm nog niet, dan adviseer ik via het Wireless router of Wireless accesspoint de naam van je Wifi netwerk (de SSID) aan te passen en de spaties weg te halen (noem 'm bijv: "AppleNetwork3232B"). Daarna ook de configuratie file via de site van Devialet weer updaten en daarna je Devialet.

Ik heb zelf de USB poort op mijn Devialet ook geactiveerd om te kijken hoe het werkt, maar mijn Windows device driver geeft de melding dat "two revisions are incompatible". Vermoedelijk is de USB kabel die ik gebruik niet goed en niet USB 2.0 compatible. Ik heb Devialet hierover gemaild, dus wacht ook even op hun feedback.

Ik vermoed verder dat de USB connectie niet via de Devialet AIR software zichtbaar wordt, maar doordat je de Devialet aanzet (en de kabel verbonden hebt tussen de Devialet en de PC/Mac) dat er een nieuw audio device wordt geïnstalleerd. In het programma dat je dan voor streaming gebruikt (bijv. iTunes) zul je dan via de opties een ander audio output device moeten kiezen. Ik weet niet hoe deze heet, maar check even in de iTunes opties welke namen je ziet om te kiezen. Vermoedelijk komt er een naam bij, waardoor je herkend dat dit de Devialet moet zijn.

Als het na bovenstaande nog steeds niet lukt,  neem ik contact met je op Bjorn.  Zal je er uiteraard voor betalen.
Wil gewoon dat de boel naar behoren werkt.

bmateijsen

Quote from: RobertBrand on February 21, 2014, 14:06:21
Bedankt Bjorn voor je uitgebreide reactie.

Ik ga je tips proberen.  (ethernet werkt overigens goed).

Kreeg nog via een Devialet bezitter de volgende tips:

Verder heb ik het vermoeden dat de SSID met spaties ertussen ook een probleem kan zijn. Maar probeer eerst even de CFG file die ik heb bijgesloten.

Als ethernet goed werkt, dan moet je niet met WI-FI aan de slag gaan.. klinkt gewoon minder ;)

QuoteZie je 'm nog niet, dan adviseer ik via het Wireless router of Wireless accesspoint de naam van je Wifi netwerk (de SSID) aan te passen en de spaties weg te halen (noem 'm bijv: "AppleNetwork3232B"). Daarna ook de configuratie file via de site van Devialet weer updaten en daarna je Devialet.

Dat klopt! Devialet heeft wat moeite met SSID's die een spatie of gekke tekens hebben.

QuoteIk heb zelf de USB poort op mijn Devialet ook geactiveerd om te kijken hoe het werkt, maar mijn Windows device driver geeft de melding dat "two revisions are incompatible". Vermoedelijk is de USB kabel die ik gebruik niet goed en niet USB 2.0 compatible. Ik heb Devialet hierover gemaild, dus wacht ook even op hun feedback.

USB kabels zijn er in verschillende kwaliteiten, maar lengte is dan de belangrijkste issue vaak.

QuoteIk vermoed verder dat de USB connectie niet via de Devialet AIR software zichtbaar wordt, maar doordat je de Devialet aanzet (en de kabel verbonden hebt tussen de Devialet en de PC/Mac) dat er een nieuw audio device wordt geïnstalleerd. In het programma dat je dan voor streaming gebruikt (bijv. iTunes) zul je dan via de opties een ander audio output device moeten kiezen. Ik weet niet hoe deze heet, maar check even in de iTunes opties welke namen je ziet om te kiezen. Vermoedelijk komt er een naam bij, waardoor je herkend dat dit de Devialet moet zijn.

Dat klopt! AIR en USB horen dus niet bij elkaar... Welk programma op de PC gebruik je? Itunes/ Jriver?

QuoteAls het na bovenstaande nog steeds niet lukt,  neem ik contact met je op Bjorn.  Zal je er uiteraard voor betalen.
Wil gewoon dat de boel naar behoren werkt.


Volgens mij ben je al zo goed als klaar... ;) USB zou ik zelf als Ethernet en AIR werkt niet adviseren...

Groet,

Bjorn

RobertBrand

Thanx voor zover.

Ga vanavond proberen,  eerst nog beetje werken.

RobertBrand

He he eindelijk werkt alles.   ;D

USB was idd instelling op de MAC mini  ( is mijn eerste MAC dus duidelijk mijn gebrek aan kennis)
Air:   lag aan netwerknaam,  Netwerknaam zonder spaties werkt gelijk.

Ga op jullie advies nog wel een Ethernetkabel trekken,   UTP klasse 6 is goed neem ik aan?

Bedankt iedereen voor de bijdrage,  en in het bijzonder Bjorn.   Klasse dat je zonder belang hebt willen helpen :clapping:, heb tenslotte (helaas) de Devialet niet bij jouw gekocht.

bmateijsen

Quote from: RobertBrand on February 22, 2014, 12:46:05
Bedankt iedereen voor de bijdrage,  en in het bijzonder Bjorn.   Klasse dat je zonder belang hebt willen helpen :clapping:, heb tenslotte (helaas) de Devialet niet bij jouw gekocht.

Graag gedaan! Waarbij ik wel moet zeggen dat wij de Devialet gewoon bij je thuis hadden geïnstalleerd en alles werkend ook opleveren. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je mij te vinden ;).

Jumping Jack

Je kunt het goedmaken door er een mooie netwerkkabel te kopen  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Carloz

Toch wel even een dikke pluim voor deze service.  :music:

daanvanduif

Ja volgens mij werkt dit ook beter dan flink reclame maken..
Corazón

Deleted User

Welke reclame? De dealer die deze Devialet geleverd heeft moet zich KAPOT schamen!!! Eigenlijk is het belachelijk dat een klant die zoveel te besteden heeft zo aan zijn lot wordt overgelaten.

Hier heeft een importeur ook een stempel in. Ik zou deze dealer PER DIRECT zijn dealerschap ontnemen! Wel centen opstrijken maar service leveren ho maar..

Hulde overigens aan Beter Beeld en Geluid.. waar heb ik anders mijn sub vandaan :clapping: