Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.


morca

Antoine ik zie je nieuwe topic naam,ik wil ook wel,mooi app wat je hebt staan  :thumbs-up:
Kan je niet effe met me baas over die winstuitkering praten,dan join ik de club   ;D

B.J.

Heeft iemand zo'n devialet al wel eens beluisterd op martin logan?
Zou de 110 krachtig genoeg zijn?
De 110 heeft geen phono ingang, kan je er wel een losse phonoversterker aanhangen (bv NAD PP2)? Ik wil namelijk wel de mogelijk houden om af en toe een LP te beluisteren.
Kan je hem nu gewoon op een NAS aansluiten, die je dan instelt als itunes server (dat laatste moet toch?)

garmtz

Quote from: Bas Janssen on May 17, 2013, 08:54:45
Heeft iemand zo'n devialet al wel eens beluisterd op martin logan?
Zou de 110 krachtig genoeg zijn?
De 110 heeft geen phono ingang, kan je er wel een losse phonoversterker aanhangen (bv NAD PP2)? Ik wil namelijk wel de mogelijk houden om af en toe een LP te beluisteren.
Kan je hem nu gewoon op een NAS aansluiten, die je dan instelt als itunes server (dat laatste moet toch?)

110 lijkt mij krachtig genoeg. De eindversterkers houden alleen niet van belastingen < 2 Ohm, wat een ML wel is in het hoog, maar on dat gebied wordt weinig energie gevraagd van de versterker.

Phonotrap kun je aansluiten op de 110, maar je kunt ook gaan voor de 170 die een phono optie intern heeft.

De Devialet kan via Air (wireless) gevoed worden door een computer met iTunes.

Wij krijgen de modellen mettertijd ook wel binnen, een thuisdemo is dan mogelijk.

Jumping Jack

Is er met de komst van een UTP-aansluiting ook UPnP ondersteuning in het vooruitzicht zodat de Devialet muziek kan ophalen van een NAS?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Quote from: Jumping Jack on May 17, 2013, 09:52:06
Is er met de komst van een UTP-aansluiting ook UPnP ondersteuning in het vooruitzicht zodat de Devialet muziek kan ophalen van een NAS?

Dit is niet aangekondigd/bekend maar er zijn manieren omheen. Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128497.msg2414907#msg2414907 en opvolgende discussie.

Deleted member

Quote from: Bas Janssen on May 17, 2013, 08:54:45
De 110 heeft geen phono ingang, kan je er wel een losse phonoversterker aanhangen (bv NAD PP2)? Ik wil namelijk wel de mogelijk houden om af en toe een LP te beluisteren.
Kan je hem nu gewoon op een NAS aansluiten, die je dan instelt als itunes server (dat laatste moet toch?)

110 heeft wel phono maar dat is dan een line input voor een MM draaitafel. De 170 en hoger hebben een "advanced Phono input fully configurable, MM or MC, load, sensitivity, RIAA standard (1953 or 1976)".

Een iTunes server op een NAS kun je niet standalone gebruiken. Zie ook vorig bericht aan JJ.

Deleted member


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted member

Ik kan de nieuwe 6.0/AIR2 software nog steeds nergens vinden. Devialet heeft aangegeven ' within a week max' dus hopelijk vandaag uiterlijk morgen anders komen ze de belofte niet na. Net als eerder met de HDMI 5.7.2 update die helemaal nooit is gekomen.  :confused:

Invader

Volgens mij zijn ze wel bezig om hun website (helpdesk) te updaten. Je krijgt daar nu een registratie, waarna je een soort dashboard krijgt met jouw Devialet en de software die je kunt krijgen. Helaas, de links werken dan vervolgens niet.

Afwachten dus maar weet...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Deleted member

Klopt ja, ik heb me gisteravond ook maar aangemeld maar 't werkt inderdaad zoals door jou beschreven (nog niet dus!  ;)). Inderdaad maar even afwachten nog, ben erg benieuwd naar de nieuwe functionaliteit dus kan niet wachten!  :)

Devialet

Even geduld hebben, ze werken met man en macht om alles voor elkaar te krijgen.

Nahpets

Hallo Devialet,

Allebei je posts op dit forum suggereren insider knowledge. Zou je je voor kunnen stellen?

Voor de duidelijkheid, op dit forum is het geen enkel probleem om banden te hebben met de hifi-/ht-wereld. We hebben hier handelaren, winkeliers, importeurs/distributeurs, beursorganisatoren, verkopers en wat al niet meer op het forum. Velen zijn sponsor, sommigen niet. Is geen probleem zo lang je geen linkjes post. Bespreken van je producten is zeer wel mogelijk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted member

 :hmmm:

Van Facebook:
QuoteDevialet: Unfortunately, AIR2 and V6 of the software for the D-Premier are not fully tested yet. We will keep you posted when they are ready. Sorry for the delay, but you wil be able to enjoy the new features very soon!

Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

twani

Even over de nieuwe topictitel Antoine.....wordt jij niet een beetje érg overmoedig? :P

Ik zie nog geen gezellig gloeiende buizen op het bovendek staan, dus niet iedereen zal straks een Devialet hebben hoor :nopompom:

morca

Ik wil wel,maar me buget niet. :D
Moet wel eerlijk zeggen dat ik er nooit 1 gehoord heb,maar de A/D amp staat me wel aan,streamer erbij ingebouwd.
Devialet pas op tv gezien volgens mij met een paar sonus fabers erop,toen moest ik nog aan dit topic denken.

Devialet


garmtz

Quote from: Antoine on May 17, 2013, 10:36:55
110 heeft wel phono maar dat is dan een line input voor een MM draaitafel. De 170 en hoger hebben een "advanced Phono input fully configurable, MM or MC, load, sensitivity, RIAA standard (1953 or 1976)".
Inderdaad Antoine... My bad...

Deleted member

Quote from: twani on May 17, 2013, 19:11:31
Even over de nieuwe topictitel Antoine.....wordt jij niet een beetje érg overmoedig? :P

Ik zie nog geen gezellig gloeiende buizen op het bovendek staan, dus niet iedereen zal straks een Devialet hebben hoor :nopompom:

Hee maar dat is niet mijn uitspraak, hij staat tussen quotes; het is 't nieuwe motto van Devialet!  ;)

B.J.

Quote from: Antoine on May 17, 2013, 10:36:55
...

Een iTunes server op een NAS kun je niet standalone gebruiken. Zie ook vorig bericht aan JJ.

Ik snap er weinig van  ::)

Kan de devialet niet gewoon op een NAS worden aangesloten met whatever software draaiend op de NAS?
In jouw bericht hebben ze over "Ethernet-to-Ethernet connection".  Ik wil zeker geen wireless of via pc/laptop verbinding!

weust

Nee, omdat voor de NAS wel eens speciale software installatie (package) nodig is.
Immers, het enige wat Devialet AIR2 nu doet is een virtuele geluidskaart aanmaken, die je kunt selecteren in danwel de software danwel het OS (Windows, Mac OS X).

En ik ken geen NAS waarin je een geluidskaart kan selecteren, danwel een package op een NAS waarin dat kan.

Het zou natuurlijk super zijn als dat laatste kon, maar helaas is dat dus niet zo.
Scheelt een computer die continue aan moet staan als je muziek wilt afspelen.


Het is mij alleen nog niet duidelijk of die AIR2 software nou echt dient als virtuele geluidskaart, of da het nog werkt zoals de AIR. Dus het afvangen van het bestand, en dat streamen naar de Devialet waar het dan gedecodeerd en afgespeeld word.
Of wellicht is het een instelling, of zelfs auto-sensing achtig iets.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

B.J.

Gek, Ik zou denken dat bijna iedereen daar juist behoefte aan heeft?

weust

Quote from: Bas Janssen on May 18, 2013, 16:22:22
Gek, Ik zou denken dat bijna iedereen daar juist behoefte aan heeft?

Zoals ik een andere reactie al aangaf, een oplossing als LMS zou super zijn.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4