Dual opposed 2x 2x JL 10w3v3, fotos p.10!

Started by knubbe, October 18, 2012, 21:01:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvg

Ik denk dat ik wel wat voor je gevonden heb, bij bassmasters (nl)

prijs voor de nieuwe Ascendant Audio 2012 Havoc : 15inch - 419 euro , 18inch- 439 euro
(in dual 2 of dual 1 ohm )

deze zijn qua specs vergelijkbaar met de Sundown Zv3 (al kan ik niet zeggen of dit enkel op papier is), maar ze zien eruit zoals JLs


knubbe

Oef, die ziet er fraai uit! Met een nette prijs :)
Als ie ook nog eens vergelijkbare specs heeft.. Zou ie ook 2400w lusten en in een relatief kleine behuizing kunnen? Bedankt voor de tip!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Timvg

75l is ideaal voor deze driver op 2400w, met iets kleiner kan je nog wegkomen. (rms van de driver is 1250, dus piek zal hij gerust 2400 aankunnen)

ik raad het steeds aan, en ik val in herhaling, ik weet het, maar voor in huis zou ik een minidsp achter de hand houden voor een linkwitz transform en EQ.

Toch even bijvermelden, de specs zijn op papier, de sundown is onafhankelijk getest en kan je zeker van zijn. Niet dat deze automatisch niet presteert zoals op papier, maar een doordachte keuze is belangrijk  ;)

knubbe

MiniDSP zal er vast wel bijkomen t.z.t.
Er is nu eerst een antimode onderweg voor mn andere sub, eens kijken wat dat oplevert.
Heel erg bedankt voor je hulp, deze drivers hebben meer dan mn aandacht, erg mooie units !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#79
Jahoor, woofers zijn aangeschaft :)
Leuke is dat er ook nog een leuke kist bijzit, eerst maar eens rustig over nadenken wat ik er precies mee ga doen..
Zit nu vooral te denken aan 2 behuizing met elk 2 woofers, dual opposed dus.



JL Audio 10w3v3, 6 stuks
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

wupsie

Mooie set welke wellicht een mooi gedonder op gaan leveren  :D :headbanging:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


knubbe

Wil in december aan de slag, dus heb nog mooi even wat bedenktijd :)
Alleen mn vertrouwde houtleverancier is niet meer beschikbaar, dus moet ook op zoek naar een nieuwe die ook netjes verstek zaagt.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Even alvast een flinke schop omhoog met dit topic :)

De bouw gaat beginnen, tenminste vandaag mn tekeningen afgegeven bij de houtleverancier!
Het worden 2 kubussen van 40x40x40 met elk 2x de JL.

Alles wordt netjes verstek gezaagd (22mm dik, geen bouwmarkt kwaliteit) en hoop het volgende week ergens op te kunnen halen.
Heb ook al een hele tijd aluminium ringen liggen om een beetje de B&W DB1 look te creƫren.
Ze zullen hoogstwaarschijnlijk dus ook in high gloss black gespoten worden.
Terminals komen aan de onderkant van de sub en heb ik ook al liggen.

Volgende week even naar de Fabory voor al het bevestigingsmateriaal en dan kan het freeswerk beginnen.
Ben ondertussen ook nog bezig met mn poly subkist voor in de auto dus het topic zal misschien niet heel vlug vooruit gaan :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


KILLorBE

Quote from: knubbe on June 14, 2013, 22:20:54
Ben ondertussen ook nog bezig met mn poly subkist voor in de auto dus het topic zal misschien niet heel vlug vooruit gaan :D
Als het hout netjes gezaagd is dan ben je toch zo klaar, die sub voor je auto moet maar even wachten :P

PS: Met die sub voor je auto ben je toch ook al een tijdje bezig? Stonden toch ook foto's van in het I.C.E. topic? Of vergis ik me nu?

Succes in ieder geval!!
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

knubbe

Haha ja klopt, het is allemaal niet heel veel werk maar ik werk voortaan 6dagen in de week en de kleine van 4.5mnd besteed ik ook graag tijd aan :)
Gelukkig vandaag weer even aan de auto sub gewerkt en het glasvezel werk is zo goed als klaar! Dan is het voornamelijk afwerken nog.

Deze twee subs zit nog wel wat freeswerk in wat wel netjes moet :) dan is het idd beetje lijmen en klaar is kees ;) ben toch bang dat het langer gaat duren dan dat het nu zo klinkt ;P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

KILLorBE

Besteed vooral veel tijd aan die kleine, het kan nooit teveel zijn (Ik spreek helaas uit eigen ervaring*), de rest moet maar wachten, dat kan later nog, ervaringen met je kinderen kun je niet nog een keer doen of overdoen.

*Ervaring mbt mijn eigen ouders.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

knubbe

Oei dat zijn niet de leukste ervaringen! Hij gaat steeds vroeger naar bed en het is steeds langer licht dus ik mis weinig gelukkig en kan toch wat klussen ;)

De sub voor in de auto is een heel eind klaar. Nog even bewerken met de slijptol, terminals erin plaatsen en dan stofferen. Mn vriendin gaat morgen naar de markt om de goede stof uit te zoeken, als dat maar goed gaat.. :D Deze week moet ie af komen en van het hout voor de andere subs nog niks gehoord maar neem aan dat het deze week klaar is.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Hout is nog niet klaar, waarschijnlijk volgende week ergens.
Ondertussen maar even een cirkelgeleider gemaakt voor het freeswerk.
En het meeste bevestigingsmateriaal zoals de ringen, bult inslagmoeren, boutjes en de terminals.




Sub in de auto is klaar dus die heeft weinig aandacht meer nodig :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Hout is binnen, meeste freeswerk is gedaan.
1e foto is het plaatsen van magneten voor eventueel later een grill te kunnen maken (kleine is nu 5mnd dus dat leek me wel handig :) )
2e foto zijn de onderkanten, daar komen de aansluitterminals.
3e foto is de baffle waar de driver en de ring in komen.
4e is alvast met de ring en met bewijsstuk dat er echt magneten in zitten ;)

Deze week het laatste freeswerk afronden en dan naar de houthandel om het verstek te laten zagen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Mario D

Mooi hoor Tom, de metalen ring oogt erg fraai.  :thumbs-up:


knubbe

Thx Mario !

Alles ligt nu weer bij de meubelmaker, deze gaat het verstek zagen en ook maar meteen in elkaar lijmen en spuiten.
Helaas zijn ze 3 weken dicht na deze week dus dat gaat even duren. Ondertussen mooi de tijd om de ringen af te maken zodat ze straks meteen klaar zijn.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

De ringen liggen al heel lang op de plank maar was niet erg tevreden over de geleverde oppervlaktekwaliteit.
Veel krassen e.d. waardoor ik er nog een keer mee aan de slag moest.

Vanavond 2 ringen geschuurd en geprobeerd 'brushed alu' te maken :)
Resultaat is redelijk gelukt (als het straks niet goed genoeg is dan doe ik het nog wel over), meteen een paar lagen blanke lak erover en ben best tevreden. Meteen even een foto bijgevoegd van hoe het er vantevoren uit zag.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

dat ziet er ff beter uit zo !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6


knubbe

#97
Alvast een Velodyne SMS-1 erbij gekocht voot straks! (Credits aan Raymond voor de tip!)
Ben erg benieuwd, wat ik zo lees een leuk apparaat!
Alleen de versterker nu nog en we zijn compleet als de subs terugkomen :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

#98
Heeft iemand hier zin om zn mening te spuien over de versterker keuze?

Omdat ik op zoek was naar 2x1000W kom je direct bij PA amp uit.
Maar hoe zouden ze het doen op bv een stereo config van de Hypex UCD400?
Ik speel sowieso niet luid en 80% is muziek.
Mn gevoel zegt dat ik graag genoeg vermogen heb, maar je leest vaak dat je het niet 'nodig' hebt. Ik wil ze ook niet tekort doen.
4x UCD400 kan ook nog maar dan wil ik ze wel exact hetzelfde en zal ik ze dus moeten (laten) bouwen. En dr staat toevallig net een mooie in de markt ;)

Nu kwam ik ook nog de UCD2k tegen, welke wel heel gaaf is maar ik heb de kennis niet om zelf te bouwen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

morca

#99
Het is de 4 ohm versie toch? En je gaar er 2 in serie zetten zodat je op 8 ohm per kist uitkomt als ik wel heb.
Dan vind is die hypex imo wel te licht,je hebt goed vermogen nodig om deze driver strak te laten spelen.
Ook op laag volume.

een goeie 2 x 800 watt rms bij 8 ohm zou mooi bij de drivers passen

EDIT :
Je zou kunnen overwegen de woofers in parralel te zetten en op 2 x 2 ohm te gaan draaien op een Behringer iNUKE NU3000DSP.
Dan heb je goed vermogen erop staan met 1040 wat bij 2 ohm.
Nou klopt het  ;)