Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: maz on August  7, 2015, 11:11:58
oeffff mooooiieeeee upgrade mitch, van harte gefeliciteerd seniore..

kom maar op met de tekening van ruimte... ben benieuwd waar -hoe ze opgesteld worden.

ik mag hopen dat je je huis aankoop gedaan heb om je stereo hobby heen? lol

Thnx Maz! :)

Jaa tuurlijk om mijn hobby heen, als het binnen drie uur niet klikt verkopen die hap en een nieuwe huis kopen hehe ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

#551
Ik zou exact zelfde doen...

Bouwtekening? Plattegrond?Google adress? Hahaha lol
**UNDER CONSTRUCTION**

denoontje


garmtz

Quote from: Mitch-- on August  7, 2015, 11:09:19
Major Upgrade in Huize Mitch!

Gister akkoord gekregen van de makelaar en zomaar nieuw huis gekocht!  :headbanging:

Super! Ik ben inmiddels zelf ook voorzien! :)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

R

Mooie aanwinst(en). Wat voor huis heb je?

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on August 12, 2015, 15:22:12
feliciteerd en gaarne fotos..

Als het allemaal staat ga ik uiteraard nieuwe foto's posten! :) Krijgen begin november wss de sleutel, dus nog even geduld :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Nu kan ik het meteen goed aanpakken in mijn nieuwe huis, er zijn nog drie groepen vrij in de meterkast en ik kan heel makkelijk een kabel leggen onder de vloer naar de audio set-up. De netwerkkabel (Belden met Telegartner stekkers) is al besteld om een hoogwaardig bedraad netwerk richting de Linn aan te leggen en ik kan de NAS mooi kwijt in de meterkast :) Ook wil ik eens gaan experimenteren met een mooie up kabel naar de Linn toe (moet een switch plaatsen om de apple tv, smart tv en Linn aan te hangen), denk zelf aan de Meicord die hier goed word getest of een zelfbouw Audioquest Carbon CAT700 te proberen.

Nu zit ik met een aantal vragen omtrent de audio groep. Ik denk zelf om een 'standaard' Belden kabel te trekken naar de Linn toe, maar is het toegestaan om hem direct vanuit de stoppenkast in de Linn te prikken of zitten hier beperkingen/risicos aan verbonden, en moet ik dus een wandcontactdoos of stekkerblok er tussen zetten?

Ik wil niet de wereld uit geven aan de kabel onder de grond, zijn er andere alternatieven bekend om te gebruiken als kabel die goed presteert voor deze toepassing?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

#561
Ik heb hier thuis een belden en een HIFI tuning aanvoer kabel vanuit de meterkast. De laatste is beduidend beter dan belden. Die zou ik dus niet nemen en een alternatief zoeken voor hft. De hft is helaas niet meer leverbaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Quote from: frank2 on August 29, 2015, 12:20:13
Ik heb hier thuis een belden en een HIFI tuning aanvoer kabel vanuit de meterkast. De laatste is beduidend beter dan belden. Die zou ik dus niet nemen en een alternatief zoeken voor hft. De hft is helaas niet meer leverbaar.

Heb je een idee voor een alternatief frank?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

#564
Quote from: Mitch-- on August 29, 2015, 12:27:36
Heb je een idee voor een alternatief frank?

Mitch, in tegenstelling tot wat frank2 aangeef zou ik niet opteren voor een HFT kabel (of vergelijkbaar qua opbouw) vanaf de meterkast/audiogroep rechtstreeks naar je set of stekkerblok. De HFT kabel is opgebouwd met solid core aderen en laat over het algemeen een hardere en beduidend pittigere (ik verdenk deze zelfs van scherpte) sound horen en dat is niet wat je wil, tenzij je set nu aan de donkere en wat ingetogen kant zou klinken...  ;)
Heb zelf hier ook een HFT gehad als toevoer (12 m. lengte), eveneens als een Belden en een Lapp Öflex Classic 110 en laatstgenoemde is naar mijn ervaringen gewoon één van de best betaalbare ! allrounders. Is qua opbouw een stranded wire kabel wat over het algemeen een warmere en minder ''klinische'' sound laat horen dan solid core.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

#565
De hft is een open kabel welke alles perfect doorgeeft, is nooit hard en zeker niet scherp. Als dat wel zo is, heb je de bedrading van je set niet op orde. Maar die kabel is niet meer leverbaar.
De lapp olflex110 of 100 is een kabel die geen of weinig resolutie heeft tov betere kabels en eigenlijk niet beter is dan een standaard snoer van de elektricien.
Belden is een goede allrounder maar is ook heel basic. Er zijn betere kabels te koop die niet duurder zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Quote from: frank2 on August 29, 2015, 15:40:30
De hft is een open kabel welke alles perfect doorgeeft, is nooit hard en zeker niet scherp. Als dat wel zo is, heb je de bedrading van je set niet op orde. Maar die kabel is niet meer leverbaar.
De lapp olflex110 of 100 is een kabel die geen of weinig resolutie heeft tov betere kabels en eigenlijk niet beter is dan een standaard snoer van de elektricien.
Belden is een goede allrounder maar is ook heel basic. Er zijn betere kabels te koop die niet duurder zijn.

Dat is jouw mening, waar ik het overigens totaal niet mee eens ben, maar goed...
Ik wil niet vervelend doen, maar je hebt het over hardheid en scherpte die niet zou ontstaan door de HFT toevoerkabel, maar door bedrading in een set die niet op orde zou zijn.... ik weet het niet hoor, maar als er één is die telkens weer (ook na alle bekabeling en connectoren meermaals te hebben verwisseld in de set) last blijkt te hebben van hardheid en scherpte in zijn set  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

#567
Waarom denk je dat ik het allemaal zo precies weet, jarenlang heb ik de schuld van mijn harde s klanken die ik had geven en aan de hft kabel. Het bleek dat ik verkeerde kabels gebruikte in de set. Gelukkig al maanden geen last meer van. De harde s klanken behoren tot verleden tijd. Overigens is de ene speaker gemakkelijker dan de andere, mijn hshers behoren echt tot de moeilijke soort. Maar als ze eenmaal goed klinken is het ook hemels.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Door de jaren heen heb ik diverse kabels gehad voor mijn 2 audio groepen. En nu in mijn nieuwe onderkomen gewoon Draka 2,5mm2 gebuikt voor beide audio groepen. Overal te koop en gewoon goed. Nooit last van een harde S. Dat zit vaak ergens anders. Een zware buizenversterker komt niets te kort. Met afgeschermde toevoer kabels ga je snelheid missen.

Overigens kan scherpte in zoveel onderdelen zitten....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Quote from: YamahaRXV on August 29, 2015, 16:06:52
Dat is jouw mening, waar ik het overigens totaal niet mee eens ben, maar goed...
Ik wil niet vervelend doen, maar je hebt het over hardheid en scherpte die niet zou ontstaan door de HFT toevoerkabel, maar door bedrading in een set die niet op orde zou zijn.... ik weet het niet hoor, maar als er één is die telkens weer (ook na alle bekabeling en connectoren meermaals te hebben verwisseld in de set) last blijkt te hebben van hardheid en scherpte in zijn set  :angel:

Hier ook Ölflex 110 CY. Uitstekende kabel.

YamahaRXV

Quote from: twani on August 30, 2015, 00:07:07
Hier ook Ölflex 110 CY. Uitstekende kabel.

Niets mis met die kabel, zeker niet als toevoerkabel vanaf een audiogroep naar een stekkerblok bij de set  ;)

Als het zo erg gesteld is dat een set zo weinig bandbreedte heeft in correcte tonale weergave dat de keuze voor een ''verkeerde'' kabel of connector al funest blijkt te zijn is het wel droevig gesteld en wordt het tijd om eens wat andere zaken dan kabels onder de loep te nemen lijkt mij... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on August 30, 2015, 00:25:13
Niets mis met die kabel, zeker niet als toevoerkabel vanaf een audiogroep naar een stekkerblok bij de set  ;)

Als het zo erg gesteld is dat een set zo weinig bandbreedte heeft in correcte tonale weergave dat de keuze voor een ''verkeerde'' kabel of connector al funest blijkt te zijn is het wel droevig gesteld en wordt het tijd om eens wat andere zaken dan kabels onder de loep te nemen lijkt mij... :angel:

Ach, pak 'm beet dik een jaar geleden heeft Frank pas geleerd hoé je apparatuur moet "uitfasen"

Behaalde resultaten in het verleden zeggen mij in dit geval daadwerkelijk dus helemaal niets :D

frank2

#572
Quote from: YamahaRXV on August 30, 2015, 00:25:13
Niets mis met die kabel, zeker niet als toevoerkabel vanaf een audiogroep naar een stekkerblok bij de set  ;)

Als het zo erg gesteld is dat een set zo weinig bandbreedte heeft in correcte tonale weergave dat de keuze voor een ''verkeerde'' kabel of connector al funest blijkt te zijn is het wel droevig gesteld en wordt het tijd om eens wat andere zaken dan kabels onder de loep te nemen lijkt mij... :angel:

Tsja ik denk dat je het niet geheel begrijpt. Je hebt nu een mooie set als een Maserati staan en je koopt er de allergoedkoopste banden onder, het rijdt wel maar geweldig is het niet. Of ander voorbeeld de Moon speelt heel aardig met de bijgeleverde switch voeding, maar met een goede voeding speelt deze echt beter. Zo is het ook met stroomkabels. Maar jouw keuze. Heeft dus niets met bandbreedte ed te maken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robiwan

#573
ik snap uberhaupt niet dat jullie je druk maken over de kabels vanuit de meterkast naar de wandcontactdoos in de woonkamer? Dat is standaard toch gewoon solid core installatiedraad dat perfect z'n ding doet! Zit hier al sinds de jaren 50 in de muur weggewerkt, alleen na een flink aantal jaren opnieuw strippen is voldoende!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Mitch--

Quote from: LPlover on August 30, 2015, 07:51:13
ik snap uberhaupt niet dat jullie je druk maken over de kabels vanuit de meterkast naar de wandcontactdoos in de woonkamer? Dat is standaard toch gewoon solid core installatiedraad dat perfect z'n ding doet! Zit hier al sinds de jaren 50 in de muur weggewerkt, alleen na een flink aantal jaren opnieuw strippen is voldoende!

Ik ben ook niet op een discussie uit over het wel of niet zin hebben van deze voorziening, ik heb zelf gehoord wat het kan doen dus ik wil graag voor mijzelf deze voorziening aanleggen. Ik dit heel makkelijk kan realiseren omdat ik groepen over heb in de meterkast en ik heel makkelijk onder de vloer kan komen om deze kabel aan te leggen, voor die paar tientjes ga ik me er niet druk om maken. Als jij met het huisnet genoegen neemt, be my guest, ik vind het prima :)

Quote from: YamahaRXV on August 30, 2015, 00:25:13
Niets mis met die kabel, zeker niet als toevoerkabel vanaf een audiogroep naar een stekkerblok bij de set  ;)

Als het zo erg gesteld is dat een set zo weinig bandbreedte heeft in correcte tonale weergave dat de keuze voor een ''verkeerde'' kabel of connector al funest blijkt te zijn is het wel droevig gesteld en wordt het tijd om eens wat andere zaken dan kabels onder de loep te nemen lijkt mij... :angel:


Betekend dat dat ik de kabel direct in mijn stekkerblok mag verbinden? Ik dacht dat dit juist niet toegestaan is en hij eerst via een wandcontactdoos moet lopen, of heb ik dat helemaal mis?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'