Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem

Komt niet als een verrassing [emoji1787]. Heel mooi veel plezier ermee Mitch!

Mitch--

Quote from: Xander32 on March 20, 2021, 15:25:46
Congrats  :thumbs-up:

Maarre, wat is het eigenlijk? Ik zit niet zo in de Linn apparatuur.

Hehe no worries ;)

Upgrade is uiteindelijk een Linn Akurate DSM/3 met Katalyst dac geworden, of te wel een streamer, dac en voorversterker in een :)

Enige hogere trap op de Linn ladder is nu de Klimax DSM a 22k.... :-X

Quote from: mradem on March 20, 2021, 15:33:17
Komt niet als een verrassing [emoji1787]. Heel mooi veel plezier ermee Mitch!

Nou voor mij toch wel;) maar dit kwam langs en kon een goede deal maken, dan moet je ook happen :)

Ik heb de Lejonklou Sagatun voorversterker geprobeerd en die was helemaal top, maar er gingen twee dingen knagen, dat was de functionaliteit voor de volume controle via ab, dat is in een gesloten kast niet makkelijk, en de knagende mogelijkheid om ook de MDSM te upgraden gezien ik nagenoeg geen functionaliteit van dat apparaat meer zou gebruiken. Uiteindelijk besloten het pad met de Sagatun niet te volgen en te wachten op wat er komen zou, en warempel kwam zomaar gisteren al het verlossende woord met deze upgrade als resultaat  8) Hij is niet nieuw zoals jullie al begrijpen, want nieuw is de prijs me veel te gek, maar op het juiste moment zou het een keer moeten lukken.

Koud uit de doos, hij heeft een tijdje niet gespeeld, al indrukwekkend  :music: more to follow!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Nice. Een voorversterker en dac zijn toch ook wel bepalend voor het eindresultaat 👍🏻
Wat zijn je eerste ervaringen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Quote from: Xander32 on March 20, 2021, 17:11:13
Nice. Een voorversterker en dac zijn toch ook wel bepalend voor het eindresultaat 👍🏻
Wat zijn je eerste ervaringen?

Inderdaad, en voor mij gaat het niet beter worden dan dit op de Linn ladder, of ik moet 20k richting een Klimax gaan uitgeven... als vv/dac.

Eerste voorzichtige ervaring, 'gemeten' tov van de Majik die ik hiervoor had, is dat de het 'Linn's' en zeker in zit, maar er word een enorme schep aan inzicht, diepte en gelaagdheid meegegeven zonder af te doen aan de muzikaliteit, en dat vond ik het belangrijkste in de zoektocht naar een upgrade. Heb hier ook een Lindemann Musicbook:Source gehad en die is echt heel erg goed maar geen Linn, en juist dat vind ik erg fijn en die sound miste ik daarin.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje


Maximus_Aurelius

 :headbanging: :headbanging: Mooie aanwinst.

Wat betreft de Klimax gewoon een paar jaar sparen  ;)  :D en hupsakee binnen trekken die hap  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

mradem

De klimax moet je qua sound ook aanstaan. Ik vind het nogal een andere sound tov de majik/Akurate. Persoonlijk vind ik het de meerwaarde niet waard.

Mitch--

Quote from: denoontje on March 20, 2021, 19:30:32
Gaaf welcome to the club

Thanks! :)

Quote from: Maximus_Aurelius on March 20, 2021, 19:52:23
:headbanging: :headbanging: Mooie aanwinst.

Wat betreft de Klimax gewoon een paar jaar sparen  ;)  :D en hupsakee binnen trekken die hap  :tongue2:

Das ook zo, had dit ook nooit verwacht zomaar ineens in huis te hebben  ;)

Quote from: mradem on March 20, 2021, 22:33:36
De klimax moet je qua sound ook aanstaan. Ik vind het nogal een andere sound tov de majik/Akurate. Persoonlijk vind ik het de meerwaarde niet waard.

Het heeft wel iets, maar inderdaad of het de meerprijs echt 'waard' is moet ik ook in het midden laten.

Vannacht heeft ie de hele nacht gedraaid en hij begint los te komen, heerlijk!  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

... heb ff de nieuwprijs opgezocht, dat is serieus geld zeg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Barry32

Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Mitch--

Quote from: Xander32 on March 21, 2021, 11:07:18
... heb ff de nieuwprijs opgezocht, dat is serieus geld zeg.

Tsja nogal ;)

Gelukkig een hele mooie deal gemaakt (en mn nier verkocht.... :nowink:)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Enorm cliché, maar je leeft slechts eenmaal. Je hebt groot gelijk, geniet er maar van  :thumbs-up:

Quote from: Mitch-- on March 21, 2021, 12:53:19
Tsja nogal ;)

Gelukkig een hele mooie deal gemaakt (en mn nier verkocht.... :nowink:)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Quote from: Xander32 on March 21, 2021, 15:07:43
Enorm cliché, maar je leeft slechts eenmaal. Je hebt groot gelijk, geniet er maar van  :thumbs-up:

Daarom! En het kan zonder er iets anders voor te laten, dat is ook belangrijk :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

JoWa

Gefeliciteerd. Mooie upgrade.
Vorig jaar zelf gegaan voor de Akurate Exakt DSM en qua gebruiksgemak echt een heerlijk apparaat.
Qua sound verrast door de zeer goede ADC implementatie.
Ook de aanwezige HDMI-ingangen zijn een mooi pluspunt.

Zit er in jouw uitvoering ook het HDMI2.0 board?
Dat is nog iets waar ik aan zit te denken als upgrade voor de mijne.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Mitch--

Quote from: JoWa on March 21, 2021, 20:10:16
Gefeliciteerd. Mooie upgrade.
Vorig jaar zelf gegaan voor de Akurate Exakt DSM en qua gebruiksgemak echt een heerlijk apparaat.
Qua sound verrast door de zeer goede ADC implementatie.
Ook de aanwezige HDMI-ingangen zijn een mooi pluspunt.

Zit er in jouw uitvoering ook het HDMI2.0 board?
Dat is nog iets waar ik aan zit te denken als upgrade voor de mijne.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Thanks! :)

Gebruik je de Akurate Exakt DSM dan via zn digi out naar een dac? Want die versie heeft geen analoge uitgangen zover ik weet, zelf heb ik die ook gehad in mijn Linn Exakt set van voorheen. Ik heb de laatste spec DSM/3, dus met HDMI2.0 en de hele mik mak.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

JoWa

Ik gebruik hem als systemhub en heb mijn Dynaudio Focus 30XD er digitaal via de coax uit op aan gesloten.
Gewoon 192/24 richting de Dyns, werkt perfect.


Mooi dat je de laatste versie hebt. Die is het mooist.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Mitch--

Quote from: JoWa on March 21, 2021, 20:53:56
Ik gebruik hem als systemhub en heb mijn Dynaudio Focus 30XD er digitaal via de coax uit op aan gesloten.
Gewoon 192/24 richting de Dyns, werkt perfect.


Mooi dat je de laatste versie hebt. Die is het mooist.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Goeie keus om dat de AEDSM te nemen en er actieve speakers aan te hangen, meer heb je niet nodig!

Voor vele gevallen is de AEDSM een perfecte oplossing als streamer en system hub als je er nog een externe dac naast heb staan, gewoon via de digi out gebruiken, is volgens mij in de wereld van streamer een nog niet ontdekt apparaat want nagenoeg niemand gebruikt hem. Een bizar goede streamer die ook nu in aanschaf nog heel goed betaalbaar is, ik heb er toen volgens mij 1750 euro voor betaald oid, en daarvoor krijg je gewoon een streamer terug die op Linn Akurate niveau speelt en al het gebruiksgemak meeneemt dat bij Linn bekend is, enige is volgens mij dat je Space Optimization niet kan gebruiken via de digi out?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

pooh  ::)

De Akurate moest duidelijk nog even loskomen, en man dat doet ie inmiddels op serieuze manier......  :blink:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

JoWa

Quote from: Mitch-- on March 22, 2021, 09:57:18
....enige is volgens mij dat je Space Optimization niet kan gebruiken via de digi out?

Klopt, SO zit in de DAC omgeving en die zit er in deze versie niet in.
Ik mis het nu (nog) niet. Binnen LMS kan ik altijd nog met BruteFir aan de slag, maar met de Dyns vooralsnog niet nodig.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Mitch--

Quote from: JoWa on March 23, 2021, 14:29:37
Klopt, SO zit in de DAC omgeving en die zit er in deze versie niet in.
Ik mis het nu (nog) niet. Binnen LMS kan ik altijd nog met BruteFir aan de slag, maar met de Dyns vooralsnog niet nodig.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Als het ook niet nodig is zou ik het ook niet gebruiken, staat hier op het moment ook niet aan en ik kan niks 'fouts ontdekken', dus of het nodig is geen idee, gelukkig komt de dealer binnenkort eens langs om te meten etc, wie weet  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

willemkuis

Hey Mitch,

Nu je de boel een beetje langer hebt beluisterd. Hoe verhoudt je nieuwe speeltje zich nu tot de "wow" van de Lejonklou Sagatun?

Ben benieuwd!
# Lejonklou Källa 1.0 - Streamer > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Sagatun 1.7 - Stereo VV > Linn Silver RCA >
# Lejonklou Tundra 2.5 - Stereo EV >Linn K400> SPEC RSP 901EX
# Harbeth SHL5+ XD speakers # REL Strata iii

Mitch--

Quote from: willemkuis on March 28, 2021, 07:44:52
Hey Mitch,

Nu je de boel een beetje langer hebt beluisterd. Hoe verhoudt je nieuwe speeltje zich nu tot de "wow" van de Lejonklou Sagatun?

Ben benieuwd!

Goeie vraag! :)

Al is het vergelijk niet helemaal meer eerlijk op dit moment, ik had met de Sagatun alleen het voorversterker gedeelte aangepakt, de rest van de keten was hetzelfde, maar dit gaf wel gehoor aan mijn gedachte dat het voorversterker gedeelte beter kon in mijn set en waardoor ik niet de gehele potentie benutte. De Sagatun gaf al veel inzicht en ruimte in de muziek, iets wat ik niet per se miste, want hoe kan je immers iets missen als je het niet hebt, maar er was toen geen weg meer terug. Helaas ben ik door Linn verpest met de app bediening en de in een dichte kast geplaatste Sagatun was daardoor geen succes. Als ik wel met de Sagatun was doorgegaan kwam ook de bron upgrade nog om de hoek kijken op termijn, en dat is nu ook geregeld ;)

Nu is natuurlijk zowel de streamer, dac als vv geüpgraded en dat heeft een enorm effect. Hij moest echt wel even loskomen de afgelopen week maar begint nu zn kunsten echt te vertonen, vooral de toename in rust, inzicht en ruimte is voor mij enorm zonder in te boeten op de muzikaliteit, en dat is altijd mijn uitgangspunt geweest.. gister avond had ik een 'koptelefoon' ervaring, geen speaker meer hoorbaar maar een bubbel van muziek, geweldig :)

Is deze combi dan 'beter', ja voor mij wel, alleen vond ik met de Sagatun de impact van de muziek op een lager volume iets hoger, iets wat mij erg opviel en dat doet de Akurate nu 'minder', maar de bak aan inzicht dat de Katalyst dac met zich meebrengt is aanzienlijk en maakt dat meer dan goed.

Ik zou me kunnen voorstellen dat een stand alone Akurate DS/3 met een Lejonklou Sagatun een nog iets 'mooiere' combi oplevert maar daarmee lever je dus wel weer in op mogelijkheden en gebruiksgemak, voor mij is dit dus een blijvertje op deze manier :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Een tevreden man dus  :thumbs-up: Dat is overigens wel een doodsteek voor een forum, tevredenheid  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Happy camper alhier, de Akurate is geweldig en ben er gelukkig heel blij mee :)

Wel vandaag de stroomvoorziening nog eens aangepakt. Ik had al een aparte groep met 1 wall outlet bij de set, hieraan hing een verdeelblok voor de verdere stroom distributie. Onder het mom van 'minder is meer' heb ik het verdeelblok er helemaal tussenuit gehaald en een double wall outlet gemaakt direct vanaf de audio groep naast de set, nu zitten dus de streamer/pre en ev direct op de audio groep in hun eigen stopcontact, zonder een verdeelblok.

Hoe klinkt het, nog steeds erg goed gelukkig en ik ben weer een extra schakel kwijt  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Klein sfeer plaatje van het duo L&L  8)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'