Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Ja, jammer is het wel. Mooie is wel dat ik nu merk hoeveel ik muziek kan missen.
Tegelijkertijd ben ik ook benieuwd wat een andere versterker doet, maar die stap neem ik nog maar even niet. Als de financieen weer wat aantrekken eerst maar eens sparen voor gordijnen, prullaria en dergelijke voor de akoestiek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Heb je aan de kabeltjes lopen prullen? Het is best lang geleden dat je nog eens iets om zeep hebt geholpen toch?  :tounge2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Nee, ik heb niets raars gedaan.
Ja, het is al een tijd geleden dat ik bij iemand ben wezen luisteren - alleen de nieuwe DAC van Meridian bij BB&G - en ik heb zelf niets in mijn set veranderd. Dus het is een tijd geleden dat ik iets heb geëlektrocuteerd. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Uit de kast gekomen, dat zijn alle spulletjes. En op weg om gerepareerd te worden, de versterker welteverstaan. De rest moest mee, omdat de voeding en cd-speler integraal onderdeel zijn van de versterker.

Ondertussen dan maar luisteren via de iFi Micro en Shure. Omdat ik een nieuwe laptop heb, ook daar maar de drivers van de iFi erop gezet. Op de website stond ook firmware, dus waarom die dan ook maar niet installeren? Allememachies! Waar ik eerst best snel vermoeid was door het wat felle en drukke karakter van de iFi is dat nu geheel anders. Het is veel gelijkmatiger geworden en op het eerste gehoor lijkt (daardoor) het midlaag wat nadrukkelijker. Maar vooral komen alle details beter over, minder geprononceerd en juist natuurlijker. Het is makkelijker alle laagjes te volgen.

Niet gedacht dat firmware zo'n impact kan hebben. Natuurlijk lees ik dat hier vaker, bijvoorbeeld bij ervaringen van Devialet, maar horen is geloven. Wat al te voorbarig, maar voor toekomstige upgrades is het wel iets om rekening mee te houden. Ik denk dat ik erg kriebelig en onrustig zou worden als een zorgvuldig uitgekozen en uitgewogen upgrade met een verandering van firmware anders zou gaan klinken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Net nu de donkere en koude avonden hun intrede doen, gaat alles ter reparatie ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Bas Akkerman on October 22, 2016, 22:48:07
Uit de kast gekomen, dat zijn alle spulletjes. En op weg om gerepareerd te worden, de versterker welteverstaan. De rest moest mee, omdat de voeding en cd-speler integraal onderdeel zijn van de versterker.

Ondertussen dan maar luisteren via de iFi Micro en Shure. Omdat ik een nieuwe laptop heb, ook daar maar de drivers van de iFi erop gezet. Op de website stond ook firmware, dus waarom die dan ook maar niet installeren? Allememachies! Waar ik eerst best snel vermoeid was door het wat felle en drukke karakter van de iFi is dat nu geheel anders. Het is veel gelijkmatiger geworden en op het eerste gehoor lijkt (daardoor) het midlaag wat nadrukkelijker. Maar vooral komen alle details beter over, minder geprononceerd en juist natuurlijker. Het is makkelijker alle laagjes te volgen.

Niet gedacht dat firmware zo'n impact kan hebben. Natuurlijk lees ik dat hier vaker, bijvoorbeeld bij ervaringen van Devialet, maar horen is geloven. Wat al te voorbarig, maar voor toekomstige upgrades is het wel iets om rekening mee te houden. Ik denk dat ik erg kriebelig en onrustig zou worden als een zorgvuldig uitgekozen en uitgewogen upgrade met een verandering van firmware anders zou gaan klinken.

Is de Res Aud stuk Bas?   Bah.. :hmmm:

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on October 23, 2016, 09:52:14
Net nu de donkere en koude avonden hun intrede doen, gaat alles ter reparatie ::).
In tegenstelling tot jou en anderen vind ik het hele jaar geschikt voor het luisteren. Dus voor mij is het geen punt.

Quote from: twani on October 23, 2016, 10:47:21
Is de Res Aud stuk Bas?   Bah.. :hmmm:
Yep. Kan gebeuren, ook dat vind ik geen probleem. Mits het natuurlijk niet vaker gebeurt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Ook ik luister het gehele jaar door naar muziek Bas. Echter in de zomerse maanden vele malen minder doordat ik dan daar waar het kan een invulling geef aan de nodige buitenactiviteiten, welke er in de komende maanden niet zijn. Daardoor heb ik de komende winterse maanden meer tijd tot mijn beschikking om te genieten van muziek.

Heeft men je enige richting gegeven aangaande de reperatietijd?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ik chargeerde het een beetje, sorry.
Nee, niet echt, heeft natuurlijk ook te maken met de oorzaak van het probleem en de oplossing daarvan. Ik houd wel vinger aan de pols, maar BB&G kennende komt dat wel goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Dat het goed gaat komen daar twijfel ik geen moment aan. Je hebt vast ook een alternatieve wijze paraat om toch van de muziek te kunnen genieten?


Quote from: Bas Akkerman on October 23, 2016, 12:02:06
Ik chargeerde het een beetje, sorry.
Nee, niet echt, heeft natuurlijk ook te maken met de oorzaak van het probleem en de oplossing daarvan. Ik houd wel vinger aan de pols, maar BB&G kennende komt dat wel goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on October 23, 2016, 12:20:10
Dat het goed gaat komen daar twijfel ik geen moment aan. Je hebt vast ook een alternatieve wijze paraat om toch van de muziek te kunnen genieten?


Yup! De nieuwe laptop biedt ook kansen voor Roon, dus daar ga ik serieus eens aan denken.

Quote from: Bas Akkerman on October 22, 2016, 22:48:07
[...]
Ondertussen dan maar luisteren via de iFi Micro en Shure. Omdat ik een nieuwe laptop heb, ook daar maar de drivers van de iFi erop gezet. Op de website stond ook firmware, dus waarom die dan ook maar niet installeren? Allememachies! Waar ik eerst best snel vermoeid was door het wat felle en drukke karakter van de iFi is dat nu geheel anders. Het is veel gelijkmatiger geworden en op het eerste gehoor lijkt (daardoor) het midlaag wat nadrukkelijker. Maar vooral komen alle details beter over, minder geprononceerd en juist natuurlijker. Het is makkelijker alle laagjes te volgen.
[...]
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een klein beetje geld gespaard, dus het veranderen van de inrichting in combinatie akoestiek komt weer wat dichterbij. We zijn altijd gecharmeerd geweest van industriële lofts en we willen die kant op met de inrichting. Nu zag ik dat er streenstrips bestaan waarmee je de illusie wekt van een bakstenen muur. Of en waar we dat gaan plaatsen, weet ik nog niet.
Stel dat ik dat aan de muurkant van mijn luisterplek zou plaatsen, zou dat dan voor diffusie kunnen zorgen of is het reliëf dan te ondiep? De stenen zelf zijn zo'n 3 centimeter diep, afhankelijk van de voegsels.

De foto's zijn wat voorbeelden van wat ik bedoel en mijn eigen kamer.





Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

te ondiep, zal weinig tot niets bijdragen qua diffusie, maar de vraag is natuurlijk of je wel diffusie wil en zoja waar je die dan wil  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Quote from: Dynky on November 29, 2016, 13:16:21
te ondiep, zal weinig tot niets bijdragen qua diffusie, maar de vraag is natuurlijk of je wel diffusie wil en zoja waar je die dan wil  ;)
Leek me ook al.
Omdat er aan de linkerkant geen muur is, dacht ik dat diffusie aan de rechterkant evenwicht zou brengen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

hmm...dan zou ik eerder voor absorptie kiezen, vertrekkende van die logica/redenering wat je wil bereiken.

links is je geluid idd "weg" want het kan gewoon ongestoord nog enkele meters de rest vd kamer in.
rechts absorbeer je de energie zodat die niet (of iig veel minder) naar je terug kan reflecteren...ergo (bijna) hetzelfde resultaat dan wat je links hebt, just my 2 cents  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

zonde dat de reacties nu uitblijven, terwijl je ahw doodgeslagen wordt met adviezen als je vraagt welke kabel je best zou kopen... :-X
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Haha, inderdaad. Ik denk dat mijn tempo en bedachtzaamheid van beslissen wat minder "sexy" is dan impulsieve aankopen. Een kabeltje of versterkertje is toch net wat simpeler aan te schaffen en vereist weinig inpassing in het interieur. Misschien komt het ook wel dat ik wel geduld heb, maar de volgers van dit topic niet. Komt wel goed en hopelijk brengen mensen briljante ideeën mee.

Overigens is mijn uitzendcontract weer met een half jaar verlengd naar september en ook met een kleine loonsverhoging. Het blijft uitzendwerk, dus geen vetpot, maar het biedt wel weer kansen om te sparen voor de akoestiek. En daarmee wat roering in dit topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Ik denk dat een onderwerp als akoestiek i.c.m. een specifieke ruimte en vereisten van diens eigenaar zo complex is, dat je op afstand geen zinnig advies kan geven (?).

Daar voor heb je kennis van de materie, de ruimte en de vereisten van de ts. nodig lijkt mij :huh2:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Quote from: Dynky on December  3, 2016, 09:25:21
zonde dat de reacties nu uitblijven, terwijl je ahw doodgeslagen wordt met adviezen als je vraagt welke kabel je best zou kopen... :-X
Er was weinig aan toe te voegen. :)

Absorbtie........punt. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: Xander32 on December  3, 2016, 11:01:27
Ik denk dat een onderwerp als akoestiek i.c.m. een specifieke ruimte en vereisten van diens eigenaar zo complex is, dat je op afstand geen zinnig advies kan geven (?).

Daar voor heb je kennis van de materie, de ruimte en de vereisten van de ts. nodig lijkt mij :huh2:.
Akoestiek is minder complex dan je denkt en veel inzichtelijker dan alle hocus pocus rondom apparaten en tweaks.

Punt is dat men echte oplossingen niet accepteert , omdat woonbladen de toon zetten. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

... daarin maakt het steevast ook een verschil of het een living betreft waar ook nog andere gezinsleden verblijven, of dat het een dedicated luisterruimte betreft.


Quote from: Staaled on December  3, 2016, 11:24:27
Akoestiek is minder complex dan je denkt en veel inzichtelijker dan alle hocus pocus rondom apparaten en tweaks.

Punt is dat men echte oplossingen niet accepteert , omdat woonbladen de toon zetten. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Ook een living knapt op van betere akoestiek en het hoeft niet lelijk te zijn.
Vroeger ging dat dan ook goed omdat er nog eea stond, maar minimalistisch klinkt gewoon voor geen meter.
Leuk voor op de foto's en zwijgzame types maar erg vermoeiend.

Zo langzamerhand begint dat ook wat door te dringen.
Ik lees zelfs restaurantkritieken waarin geluid wordt betrokken,als zijnde onacceptabel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on December  3, 2016, 11:01:27
Ik denk dat een onderwerp als akoestiek i.c.m. een specifieke ruimte en vereisten van diens eigenaar zo complex is, dat je op afstand geen zinnig advies kan geven (?).

Daar voor heb je kennis van de materie, de ruimte en de vereisten van de ts. nodig lijkt mij :huh2:.
Is dat anders dan het adviseren van een kabeltje om het voorbeeld van Dynky te gebruiken?
Natuurlijk is het kamerafhankelijk, maar ik hoop dat mensen hun ideeën en ervaringen vertellen. Dan denk ik aan wat wel en niet werkt en oplossingen die mooi in een interieur passen.

Quote from: Staaled on December  3, 2016, 11:20:46
Er was weinig aan toe te voegen. :)

Absorbtie........punt. :D
Duidelijk. ;)

Quote from: Staaled on December  3, 2016, 11:24:27
Akoestiek is minder complex dan je denkt en veel inzichtelijker dan alle hocus pocus rondom apparaten en tweaks.

Punt is dat men echte oplossingen niet accepteert , omdat woonbladen de toon zetten. ;)
Quote from: Staaled on December  3, 2016, 11:42:30
Ook een living knapt op van betere akoestiek en het hoeft niet lelijk te zijn.
Vroeger ging dat dan ook goed omdat er nog eea stond, maar minimalistisch klinkt gewoon voor geen meter.
Leuk voor op de foto's en zwijgzame types maar erg vermoeiend.

Zo langzamerhand begint dat ook wat door te dringen.
Ik lees zelfs restaurantkritieken waarin geluid wordt betrokken,als zijnde onacceptabel.
Het zal ook zeker wel een woonkamer blijven. Waar Linda juist niet teveel in de woonkamer wil hebben, mag het voor mij wel voller. Dat moet ik nuanceren, zolang het bij elkaar past, vindt Linda het goed.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Als je verwacht op deze wijze tot adequate aanpassingen betreft de akoestiek te komen, moet je dit idd. zo voortzetten. Er zullen allicht meer algemene aanbevelingen zijn die breed toepasbaar zijn. Of je daarmee tot een optimaal resultaat gaat komen, betwijfel ik.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eddy135

Quote from: Staaled on December  3, 2016, 11:24:27

...Punt is dat men echte oplossingen niet accepteert , omdat woonbladen de toon zetten. ;)

Ik zie dan ook echt nooit iets van stereo-apparatuur in de woonbladen, hooguit een Tivolietje ergens in een stelling neergezet ofzo.. :(
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN