Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

DofN

Gefeliciteerd met dit leuke huis! Genoeg mogelijkheden om aan te passen aan je luisterbehoeftes, zou ik denken :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

Mooi huis Bas. Veel woongenot wens ik je toe zal vlgs mij wel lukken
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Van harte Bas, wat een luxe zeg om met twee setjes Harbeth te kunnen spelen straks......... 
mainly British stuff

skyfox

Gaaf huis, Bas! Ik zie jullie daar wel lekker settlen. En dan die plannen, ook om te smullen :) Daar gaan mooie tijden aanbreken  :pompom: :pompom: :pompom:

Leuk dat je de woonkamerset aanhoudt en er een volwaardige luister(en werk)kamer bij gaat maken. Ben erg benieuwd naar hoe het er straks uit gaat zien. Wanneer denk je dat je erin gaat? Feb de sleutel, maar die noodzakelijke verbouwingen zullen nog de nodige tijd in beslag nemen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Dura

Mooi huis! En inderdaad, als Leidenaar schat ik in dat je hier grofweg het dubbele kwijt bent voor zo'n huis.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Tabcam

Toen ik de foto's doorbladerde had ik bij de kantoorruimte direct het idee, mooie HT/audio-ruimte. Leuk dat dat je plannen ook zijn. Gefeliciteerd met je aankoop.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Bas Akkerman

Quote from: clockwork on December 29, 2020, 11:23:26
Prachtig huis en lekker de ruimte.  :pompom:

Gefeliciteerd!

Mag je jezelf dan nog wel Hagenees noemen?  :tounge2:
Oei, dat ligt aan de definitie. Ik ben geboren en getogen in Den Haag. Dus dan wel. Eerst woonde ik op zand, daarna op veen. Dus sinds 14 jaar eigenlijk pas weer Hagenees.

Om eerlijk te zijn, ik kan me overal thuis voelen. Maar de laatste decennia toch minder in Den Haag dan daarvoor. Noem het verharding, individualisering. Ik zeg niet dat Tiel nu meteen het paradijs is. En het is ook niet de voornaamste reden om te verhuizen. Dat zijn het thuiswerken, salaris en ruimte. De verharding heeft een kleine rol gespeeld, dat wel.

Quote from: twani on December 29, 2020, 11:30:50
Haha leuk huis Bas, gefeliciteerd.

Koop je in Zandvoort net een paar garageboxen voor helaas......
Hier een zeecontainer met gedeeld sanitair. ;D

Quote from: Jumping Jack on December 29, 2020, 11:31:51
Gefeliciteerd Bas. Maak er een warm nest van!
Dat is de bedoeling!

Quote from: Valkyrie on December 29, 2020, 11:33:30
Leuk Bas, gefeliciteerd!!!!
Dank je!

Quote from: Mitch-- on December 29, 2020, 11:34:22
nice Bas!!  :pompom: mooie plannen ook!

stukje uit den haag wel.. ben je bekend daar??


Niet echt eigenlijk. Het is de combinatie van sfeer, ruimte en prijs die ons aanspreekt. Combineer dat met het feit dat we ook in de toekomst blijven thuiswerken en het voelt als een goede beslissing. Ook spannend, dat wel.

Quote from: doorofnight on December 29, 2020, 11:34:49
Gefeliciteerd met dit leuke huis! Genoeg mogelijkheden om aan te passen aan je luisterbehoeftes, zou ik denken :)


Ja, meer dan we vooraf voor mogelijk hadden gehouden.

Quote from: frank2 on December 29, 2020, 11:39:50
Mooi huis Bas. Veel woongenot wens ik je toe zal vlgs mij wel lukken
Dat denk ik ook. Het heeft heel veel wat we wensen. Misschien minder het loftgehalte met hoge plafonds en ramen, maar je kunt niet alles hebben.

Quote from: Martin!!! on December 29, 2020, 11:51:30
Van harte Bas, wat een luxe zeg om met twee setjes Harbeth te kunnen spelen straks......... 
Dat was niet de planning. Maar de verkoop van de 30.1 valt tegen. En Linda vroeg uit zichzelf of de 30.1 niet kon blijven, omdat ze ook graag beneden muziek wilde...

Quote from: skyfox on December 29, 2020, 12:02:04
Gaaf huis, Bas! Ik zie jullie daar wel lekker settlen. En dan die plannen, ook om te smullen :) Daar gaan mooie tijden aanbreken  :pompom: :pompom: :pompom:

Leuk dat je de woonkamerset aanhoudt en er een volwaardige luister(en werk)kamer bij gaat maken. Ben erg benieuwd naar hoe het er straks uit gaat zien. Wanneer denk je dat je erin gaat? Feb de sleutel, maar die noodzakelijke verbouwingen zullen nog de nodige tijd in beslag nemen.
Dat wordt wel een dingetje ja. Idee is om voorlopig beneden te wonen. Dus slaapkamer en het combineren in de voormalige garage. Samen met de woonkamer en keuken is het beneden zo'n 80 m2. Niet veel kleiner dan dat we wonen. Totdat de badkamer is aangepakt, de slaapkamer gereed is en de twee andere kamers ook woonklaar zijn. De badkamer heeft daarbij prioriteit.

Quote from: Dura on December 29, 2020, 12:05:20
Mooi huis! En inderdaad, als Leidenaar schat ik in dat je hier grofweg het dubbele kwijt bent voor zo'n huis.
Ja, dat denk ik ook. In de toekomst, met geld van mijn ouders, is het plan om aan de keukenzijde uit te bouwen. Dat lukt in Den Haag nooit binnen ons budget.

Quote from: TabCam on December 29, 2020, 12:09:55
Toen ik de foto's doorbladerde had ik bij de kantoorruimte direct het idee, mooie HT/audio-ruimte. Leuk dat dat je plannen ook zijn. Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik ook. En Linda ook. Die zei dat het juist wel praktisch was, zodat je makkelijker vrienden uit kan nodigen zonder dat ze op de 1e etage hoeven te komen. Dat is het nadeel in ons huidige appartement, mensen staan zo in je slaapkamer.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Veel plezier met je nieuwe woning en toekomstige audioplannen/ruimtes Bas  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

chansig

Mooie ruime plek hoor. En inderdaad mogelijkheden genoeg om je set tot zijn recht te laten komen.

Veel plezier met verbouwen ed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Quote from: VANZOMERENG on December 29, 2020, 12:51:33
Veel plezier met je nieuwe woning en toekomstige audioplannen/ruimtes Bas  ;D
Ik kom.een stuk dichterbij jou wonen volgens mij!

Quote from: VlisChris on December 29, 2020, 13:01:40
Fraai ;D
Heel veel plezier!
Dank je! En weer verder weg van jou... (Zie mijn vorige bericht ;))

Quote from: chansig on December 29, 2020, 13:02:47
Mooie ruime plek hoor. En inderdaad mogelijkheden genoeg om je set tot zijn recht te laten komen.

Veel plezier met verbouwen ed.

Gr. Hans
Dat denk ik ook. Zal nog los plaatje maken van de toekomstige luisterruimte op de 1e etage. Zit nog met de plaatsing van alles en dan zijn tips van anderen altijd erg fijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Worden we bijna buren  ;D Welkom in het land van Maas en Waal/ de Betuwe.

Quote from: Bas Akkerman on December 29, 2020, 11:12:01
Een tijdje stilte. Een absolute stilte voor de storm. Waarin we de zoektocht naar een nieuw huis behoorlijk hebben doorgezet.

In onze vakantie in september en oktober zijn we verder gaan kijken dan de omgeving Den Haag en Leiden. En zo kwamen we letterlijk terecht in de Betuwe. Centraal gelegen, meer ruimte en vooral huizenprijzen die een heel stuk vriendelijker zijn dan in de Randstad.

Uiteindelijk zijn we in een buitenwijk van Tiel aanbeland. Op een zondagochtend eens de wijk zien en het huis van buiten bekijken. Dat voelde meteen goed en een week later deden we een bod.

Zoals alle verhalen gingen, dachten we dat dat niet meer dan een vingeroefening zou zijn. Zien hoe dat gaat en honderd keer overboden worden. Maar het bod onder de vraagprijs werd geaccepteerd.

En nu kunnen we in februari dit ons nieuwe huis noemen: https://www.funda.nl/koop/verkocht/tiel/huis-87406044-notarisappel-222/

Er moet echt nog wat aan gedaan worden. Verbouwingen voor de keuken en badkamer, een traplift. Verduurzamingen, muren stucen, verven. Dat is het zeker waard, want alle ruimtes zullen een mooie bestemming krijgen.
De kantoorruimte in de oude garage wordt een HT (3,5 x 6 meter). Eerst zoals hier, maar in de toekomst willen we die professioneel aan laten pakken door Mutrox.
De muur tussen de twee kleine slaapkamers op de eerste etage breken we door. Daardoor wordt dat een thuiswerkplek en luisterruimte ineen (4 x 6,5 meter).
De zolder wordt naast een wasruimte een plek voor Linda om zich lekker terug te kunnen trekken.
In het tuinhuis willen we kijken of we een kleine fitnessruimte kunnen creëren.
In de woonkamer komen de Harbeth 30.1. Ik krijg er een te lage prijs voor en beneden muziek is ook fijn. De Lexicon zal daar dienst doen als DAC, een goede versterker moet er nog komen.

De komende maanden zal ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van alle vorderingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on December 29, 2020, 13:14:59
Worden we bijna buren  ;D Welkom in het land van Maas en Waal/ de Betuwe.
Inderdaad! Nog tips en do' or don't's? Ik voel me al een beetje een Randstader die daar wel even de boel opkoopt. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Dat vooral stil houden 😄

Quote from: Bas Akkerman on December 29, 2020, 13:20:29
Inderdaad! Nog tips en do' or don't's? Ik voel me al een beetje een Randstader die daar wel even de boel opkoopt. ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rielplayer

Mooi huis. Vee ruimte erin ook. Dat geeft veel rust.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on December 29, 2020, 13:37:22
Dat vooral stil houden 😄
Haha, dat vermoedde ik al. Ben al flink aan het oefenen om die keiharde, Haagse G te vervangen voor een zalvende, gemoedelijke zagchte g.

Quote from: Rielplayer on December 29, 2020, 14:04:11
Mooi huis. Vee ruimte erin ook. Dat geeft veel rust.
Dank je. Dat denken we ook. Meer plek maakt alles net wat handiger. Zeker voor mij als rolstoeler.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Gefeliciteerd, lekker in de buurt.
Wij wonen nu 1,5 jaar in de betuwe en geen seconde spijt van!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Quote from: Marco66 on December 29, 2020, 14:20:44
Gefeliciteerd, lekker in de buurt.
Wij wonen nu 1,5 jaar in de betuwe en geen seconde spijt van!
Wie weet in de toekomst eindelijk eens de kans bij elkaar te buurten. We horen het van eigenlijk iedereen, dus ik ben heel benieuwd!

Ook een mooie plek om lekker te handbiken denk ik. Kijk ik ook naar uit!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Nee joh, dat zal erg gaan meevallen. Tiel is een groot dorp. Je hebt daar prima wijken, met prima mensen waar het volgens mij heerlijk wonen is. De Passewaaij is zo'n wijk.

Het centrum is wel wat karakterloos, Tiel mist smoel. Maar op tien minuten rijden/30 minuten fietsen heb je het gezellige, dorpse centrum van Lauwe 👍🏻 Wel heeft Tiel een prima theater waar we graag komen. En aan de andere kant van de straat, de A15 heb je het dorpje Buren, daar is Audio-Life gevestigd. Ook altijd fijn om zo'n zaak in de omgeving te hebben.

En in Tiel woon je ook heerlijk centraal, je rijdt zo de A15 op, dan ben je binnen een uur in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Arnhem, Nijmegen.

Quote from: Bas Akkerman on December 29, 2020, 14:15:49
Haha, dat vermoedde ik al. Ben al flink aan het oefenen om die keiharde, Haagse G te vervangen voor een zalvende, gemoedelijke zagchte g.
Dank je. Dat denken we ook. Meer plek maakt alles net wat handiger. Zeker voor mij als rolstoeler.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

VlisChris

#4319
En 1 van de betere duikwinkels van Nederland zit in Tiel.

Erg relevant voor jou :tongue2:
Wanneer ik daar weer eens ga duiken stuur ik je dan wel een berichtje ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Marino

Gefeliciteerd! Dat zal best even wennen zijn zo uit de randstad.
Lijkt mij inderdaad een heerlijke fietsomgeving, je kunt genoeg kanten op.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on December 29, 2020, 11:12:01
Een tijdje stilte. Een absolute stilte voor de storm. Waarin we de zoektocht naar een nieuw huis behoorlijk hebben doorgezet.

Hey Bas,

Ben ik een dagje niet op het forum, hebben jullie gewoon even een huis gekocht :D

Van harte gefeliciteerd (ook Linda natuurlijk). Zie dat je Mutrox erbij gaat halen, dus dit gaat weer gaaf worden :headbanging:.

Heel veel succes de komende tijd en ik ben benieuwd naar de vorderingen en het eindresultaat natuurlijk :popcorn:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Van harte gefeliciteerd. Je komt nu in de buurt van Noord-Limburg te wonen  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bama

Gefeliciteerd Bas! Het is nog net geen Brabant maar gelukkig ver genoeg van Limburg ;)

Rielplayer

Quote from: Bama on December 29, 2020, 18:20:02
Gefeliciteerd Bas! Het is nog net geen Brabant maar gelukkig ver genoeg van Limburg ;)
[emoji23]
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5