Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani


Bas Akkerman

Quote from: twani on April 16, 2016, 13:02:31
Gelukkig volgde de rectificatie al weer snel :D
Ja, anders zou ik mezelf hebben doodgeschrokken. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Quote from: Bas Akkerman on April 16, 2016, 09:24:45
Zijn die uitgebreid genoeg? Dat vroeg ik me af.
Ok, ik had me dat juist weer andersom voorgesteld, dat je per subwoofer het precies kan afstellen. Maar bij een externe DSP kan ik me voorstellen dat ze beter "samenwerken".
Het topic van Morca vind ik wat dat betreft wel interessant. Al begrijp ik lang niet alles. :bigsmile:

Ik denk het wel, welke metingen missen er dan nog denk je (of weet iemand?)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Helemaal als je onder de Harbeths schuift regel je meerdere subs als één systeem in.

Volgorde is dan :
plaatsing
fase
correctie

Je respons icm de DD kan ik niet terugvinden?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Goede vraag of de metingen voldoende zijn, ik weet eigenlijk ook niet meer of de meting nou met of zonder sub was. :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Maar om te bepalen of je akoestische maatregelen wil, heb je eerst genoeg aan de waterfall en RT meting?

Ik neem aan dat je niet basstrappen laat berekenen, samen met een dsp-multisub oplossing? Al is dat wel een beetje mijn natte droom, dus als je het gaat doen, zou dat geweldig zijn :) Full range fysieke akoestische aanpassingen en een DSP voor de puntjes op de i.. Ga ervoor!


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Haha, nou die natte droom wil ik eigenlijk wel werkelijkheid laten worden. Damn, dat klinkt fout. ???
Nee, serieus. Ik heb best wel wat verborgen ruimte over in mijn woonkamer om ook bastraps te plaatsen. Tenminste, dat denk ik. Bijvoorbeeld achter de bank, in de hoeken van de kamer, bovenaan de overloop van de woonkamer naar de keuken. Maar misschien vergis ik me er wel in en moeten de bastraps veel groter dan ik denk. Los van de gezelligheid zou ik het ook tof vinden als jij eens bij me langskomt en hoort en ziet wat er mogelijk is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

We blijven plannen Bas, morgen kan jij niet toch? Ik zal dit weekend eens kijken wanneer ik weer kan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Klopt, om 7.00u mijn bed uit voor de laatste training voordat we donderdag naar Zwitserland vertrekken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Zo Bas, ga je het dual sub avontuur aan?
Heb je al een Umik gekocht zodat je zelf aan de slag kan  ;D
Dan staat je nog wat leer/werk te wachten,ik hoop dat een 2 sub je brengt wat je zoekt.


Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on April 16, 2016, 22:23:07
Gaaf, veel plezier!
Dank je. We hebben maar één wissel, dus dat wordt lekker beesten. ;)

Quote from: morca on April 16, 2016, 22:54:34
Zo Bas, ga je het dual sub avontuur aan?
Heb je al een Umik gekocht zodat je zelf aan de slag kan  ;D
Dan staat je nog wat leer/werk te wachten,ik hoop dat een 2 sub je brengt wat je zoekt.


Dat is wel het idee Morca. Ik ben niet zo van het zelf aan de slag gaan. Ik vind de materie net niet interessant genoeg om het me eigen te maken. Noem het ook gerust luiheid hoor, liever laat ik het doen door iemand met verstand hiervan. Wel heb ik een idee van hoe ik wil dat het klinkt. Onder voorbehoud, want natuurlijk zal ik ook moeten wennen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Gisteren bij Garmt geweest en een beetje gekeuveld over muziek en audio. De open ruimte achter hem doet, zoals ik ook vaak bij andere mensen merkte, veel goeds voor het geluid.

Al brainstormend kwam ik op het idee om in mijn eigen ruimte de luisterplek eens wat naar voren te brengen. Dan ontstaat er meer ruimte achter de luisterplek en ik heb nog meer dan genoeg ruimte achter de luidsprekers. Voor het moment zit ik te denken aan een ligfauteuil als op het plaatje, maar het is wel belangrijk om de tweeter op of iets onder oorhoogte te houden. Een luisteratoel zou dan misschien een betere optie zijn.
Wordt vervolgd!

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RZeemering

Mijn luisterstoel kan ik onderuit laten zakken. Meestal doe ik dat niet maar af en toe wel en dat geeft dan voor even weer een ander geluidsplaatje.
Scheelt weer kabels wisselen :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Staaled

Ik zou iig nooit iets met een hoge en reflecterende rug/nekleuning kiezen.
Dat heeft invloed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijn M

Waarom wil je de tweeter niet boven oorhoogte hebben? Doorgaans wordt het filter afgestemd op een as loodrecht op het baffle, midden tussen woofer en tweeter.
Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Quote from: Staaled on June  1, 2016, 09:31:54
Ik zou iig nooit iets met een hoge en reflecterende rug/nekleuning kiezen.
Dat heeft invloed.
Dat is ook mijn twijfel voor leer. Maar ik denk dat het mee zal vallen als ik het grootste gedeelte bedek met mijn lichaam.

Quote from: Martijn M on June  1, 2016, 09:42:56
Waarom wil je de tweeter niet boven oorhoogte hebben? Doorgaans wordt het filter afgestemd op een as loodrecht op het baffle, midden tussen woofer en tweeter.
Nou twijfel ik of de huidige tweeter toch ook boven oorhoogte zit... Hoe dan ook moet het niet teveel verschil zijn, dus daar houd ik wel rekening mee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Ik heb een relax stoel....2 tientjes op MP. Oke ziet er niet als nieuw uit. Boeiend. :D

Maar wanneer nodig klap ik hem uit en wanneer echt nodig (als de oogjes even dicht moeten) klap ik hem helemaal uit. Heerlijk. En ruimte achter je speakers is inderdaad wel erg fijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Heb je die incontinentie plekken er eigenlijk nog uit gekregen?

;D

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: Baardmannetje on June  1, 2016, 13:55:30
Heb je die incontinentie plekken er eigenlijk nog uit gekregen?

;D
Dat lijkt mij ook onbegonnen werk. Elke dag komen er van pure opwinding nieuwe bij, schat ik zo.

Groeten...

Bas Akkerman

Quote from: chansig on June  1, 2016, 13:52:00
Ik heb een relax stoel....2 tientjes op MP. Oke ziet er niet als nieuw uit. Boeiend. :D

Maar wanneer nodig klap ik hem uit en wanneer echt nodig (als de oogjes even dicht moeten) klap ik hem helemaal uit. Heerlijk. En ruimte achter je speakers is inderdaad wel erg fijn.

Gr Hans
Dat zou ook nog een optie zijn, een inklapbare stoel. Tegelijkertijd vind ik een mooi meubel ook absoluut een toegevoegde waarde. Nu zit er anderhalve meter tussen mijn hoofd en het raam, met een luisterstoel vermoed ik iets van 2.5 tot 3 meter.

Quote from: Kwabbernoot on June  1, 2016, 14:45:48
Dat lijkt mij ook onbegonnen werk. Elke dag komen er van pure opwinding nieuwe bij, schat ik zo.

Groeten...
Incontinentieplekken zijn geen enkel probleem, zit in een rolstoel hè, ben wel wat gewend. :hehe:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Plop, kraak. Mijn versterker zendt wat meer uit dan ik zou willen. Ik ben er mee bezig om te (laten) achterhalen wat er mis is. Hoe dan ook heb ik nu geen stereo in de kamer. Terwijl het er nu wel behaaglijk is... :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Martin!!!

Jeetje dat is serieus balen zeg.  Ik hoop voor je dat het snel opgelost is.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff