OPPO BDP-103 en BDP-105 aangekondigd

Gestart door edgnoj, september 9, 2012, 11:08:52

Vorige topic - Volgende topic

master30

Ik wacht wel af, met die hack zou ik en velen met mij heel blij zijn.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

hdnoob

Citaat van: master30 op augustus 10, 2014, 15:43:39
Ik wacht wel af, met die hack zou ik en velen met mij heel blij zijn.

Eerst zien dan geloven dat de speler met officiele firmware updateable blijft, maar het zal echt ideaal zijn als ze dat waar kunnen maken :)

Raymond187

Citaat van: master30 op augustus  3, 2014, 21:46:12
Waarom is er alleen voor de us versie een jailbreak?
We hebben hier de EU versie en daar is geen jailbreak voor. 

Met versie 6.0 is nu ook Cinavia beveiligde content geen probleem meer.
BD iso en 3d , bdmv folders etc, geen probleem meer.

Dit kost 80$ en je kan gewoon originele firmware blijven updaten.
zoek maar is op oppo jailbreak op ebay.com
Laat maar komen die jailbreak  :headbanging:

Raymond187

Hij doet er een SACD CD in en speelt hem af. Wat is daar zo bijzonder aan dan? Doet hij bij die van mij ook.

Of mis ik wat?

Zaagstra

Citaat van: Zaagstra op juli 14, 2014, 09:33:33
Ik heb er helaas nog steeds last van (= het stotteren). Ik denk dat ik er simpelweg gevoeliger voor ben dan anderen (net zoiets als het regenboog-effect bij DLP beamers). Bij mijn eerste Oppo DVD speler had ik er ook echt last van, terwijl degene die hem overnam bij de demo juist helemaal lyrisch werd over hoe soepel het ging. Ik zal er dus mee moeten leren leven.

Walter Zed

Het stotterprobleem lijkt nu opgelost (hoera!). N.a.v. een tip in een ander draadje, waarvoor dank, heb ik de Oppo op NTSC gezet ipv Auto, en nu gaat het allemaal lekker soepel. Er is nog wel iets van stotter, maar dat heb ik bij BluRay/DVD ook.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Fox

Citaat van: Raymond187 op augustus 21, 2014, 07:55:31
Hij doet er een SACD CD in en speelt hem af. Wat is daar zo bijzonder aan dan? Doet hij bij die van mij ook.

Of mis ik wat?

Inderdaad  ::)

Hij speelt namelijk een ISO formaat af  ;)  ;)

Miesepies

Vraagje...  is er een "shortcut" om direct naar de cd/bluray speler te gaan vanuit een andere source?

Als ik wat via netwerk heb afgespeeld en wil daarna een cd spelen, moet ik eerst naar home, en dan op het scherm naar bluray/music. Maar dan moet wel het scherm aan staan, want de display geeft niet aan waar je staat.

Kwam ook al een reviewer tegen die hetzelfde had: "There's one disadvantage to having all these options: operating the OPPO becomes a bit more complicated than just hitting 'Play'. Sometimes this can be annoying: for example, when a digital input is selected you can still open the drawer and put a disc in it, but the machine will not respond to 'Play' until you've changed the input to 'Blu-ray player'. And without a telly attached, or when the telly is off, it can be difficult to know where you are and which button to press."

Erg onhandig, en heb mijn vriendin nu maar verteld dat ze de speler eerst uit en dan aan moet zetten...

Maro

Citaat van: Miesepies op november  9, 2014, 00:39:15
Vraagje...  is er een "shortcut" om direct naar de cd/bluray speler te gaan vanuit een andere source?

Als ik wat via netwerk heb afgespeeld en wil daarna een cd spelen, moet ik eerst naar home, en dan op het scherm naar bluray/music. Maar dan moet wel het scherm aan staan, want de display geeft niet aan waar je staat.

Kwam ook al een reviewer tegen die hetzelfde had: "There's one disadvantage to having all these options: operating the OPPO becomes a bit more complicated than just hitting 'Play'. Sometimes this can be annoying: for example, when a digital input is selected you can still open the drawer and put a disc in it, but the machine will not respond to 'Play' until you've changed the input to 'Blu-ray player'. And without a telly attached, or when the telly is off, it can be difficult to know where you are and which button to press."

Erg onhandig, en heb mijn vriendin nu maar verteld dat ze de speler eerst uit en dan aan moet zetten...

Manual wel gelezen.  ;)   ;D

Naast de power button op de AB zit de input buton. Als je daar herhaaldelijk op drukt scrolt hij door alle input mogelijkheden heen. De input namen zie je ook gewoon op het display van de speler. Niet zo handig als een directe input keuze maar gewoon heel goed te doen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

road rebel

Geen directe input bij de oppo dat is inderdaad lastig/omslachtig. Je kan wel van USB/ optical/ blu-ray gaan (input en dan nummer van input) maar netwerk/blu-ray is zelfde onderdeel van het menu dus kan (dacht ik) niet zo eenvoudig.

Bas Akkerman

Citaat van: Miesepies op november  9, 2014, 00:39:15

Is een universele afstandsbediening een optie? Dan kun je macro's instellen en hoef je maar een knop in te drukken om van functie te wisselen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Miesepies

Het gaat idd fout wanneer de input bijv op network of youtube staat. Even snel een cd erin en spelen gaat dan niet. Het zal wel mogelijk zijn, een handigheidje, maar heb em nog niet door ;)

Miesepies

Een uni RC...   Ik wil nog even kijken naar een ipad  dyi remote. Heb ook nog een rs232 over ip apparaat liggen.

road rebel

Als we toch over iPad spreken: met de mediacontroller app van oppo ga je gemakkelijk vAn netwerk naar cd en hoeft de tv niet aan!

buizesmurf

Citaat van: road rebel op november 10, 2014, 05:34:00
Als we toch over iPad spreken: met de mediacontroller app van oppo ga je gemakkelijk vAn netwerk naar cd en hoeft de tv niet aan!
e

Kan je met die app ook zien welk nummer ed speelt?Dan hoeft de tv er ook niet voor op....

larsonator

Citaat van: Fox op juli 26, 2014, 11:09:40
Even een vraag namens een vriend.

Als de 103 geen BD folders kan afspelen, hoe spelen jullie dan 3D BD's via HD af?
er bestaat een patch die zorgt dat je de (3D)BDMV mappen gewoon af kunt blijven spelen incl. menu ;)

dennisboonstra

Citaat van: buizesmurf op november 10, 2014, 07:34:11
e

Kan je met die app ook zien welk nummer ed speelt?Dan hoeft de tv er ook niet voor op....

Yes, zowel met de V2 als de V3 app
Samsung UE55F8000SL / Anthem MRX700 / Oppo BDP-103 / Eminent EM7180 / Thecus N5550 6TB raid5 / Humax IHDR-5200C / Diapason Prelude II / Infinity Kappa Center B / home made surround 4x /  Audio Pro Sub Nova / Belden power cables(DIY) / Kimber 8TC (front+center) / Furutech spades&banana / Monster Cable (surrounds) / Oehlbach HDMI High Speed - White Magic / Apogee Wyde Eye / power cable Belden + Kopff +Furutech FI-E25

Fox

Citaat van: larsonator op november 10, 2014, 07:46:59
er bestaat een patch die zorgt dat je de (3D)BDMV mappen gewoon af kunt blijven spelen incl. menu ;)

Heel mooi  ;D

Waar kan ik die patch vinden?

Als dat hier niet mag, dan graag een PM.

master30

Een patch voor je ipad om de oppo br folders/ iso te laten spelen met menu???
Vaag, vertel verder :o
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Remi

Mja, nu word ik ook wel een beetje nieuwsgierig hoe dat werkt ?  ;D
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

master30

Hij zal zich wel vergissen, er is wel een patch maar die is niet voor de eu versies

larsonator

Citaat van: master30 op november 11, 2014, 19:56:34
Hij zal zich wel vergissen, er is wel een patch maar die is niet voor de eu versies
Nee hoor!
Ik heb me alleen met 1 ding vergist, het afspelen van 3D-mappenstructuur is niet meer mogelijk. het is dan weer wel mogelijk om met deze patch een 2D playable disc te creƫren van de 3D disc. Het beste is gewoon om de log van de firmware's te lezen. Ik heb mijn Oppo 103 ge-update tot de ''onzin'' firmwares kwamen (die alleen bedoelt zijn om juridische redenen.) Ik kan dan ook alle full BD's afspelen incl. menu (zo ook 3D BD's) vanaf HDD of USB :)

link naar de dropbox voor de patch/file:
https://www.dropbox.com/s/h76w2bel8w0yfx9/bdmv_modify_v1.4.zip

Hoe te gebruiken
1. Download het bestand met behulp van de bovenstaande link, en pak het uit.
2. Binnen vindt u een "bdmv_modify_v1.4.exe" bestand. Dubbelklik erop om te starten.
3. In het venster dat verschijnt, klikt u op de "browser" knop en zoek de BDMV structuur om te veranderen.
4. Als u Blu-ray 3D converteren naar 2D, selecteer/vink dan de (3D naar 2D) box aan.
5. Klik op "Wijzigen" en wacht tot het proces klaar is.

Opmerking: als u ISO-bestanden wil 'patchen', gebruik VirtualCloneDrive  of vergelijkbare software om de mappenstructuur te verkrijgen

geen dank ;)

Remi

Thanks, nu geen tijd ivm de release van WOD maar ga het later zeker proberen ;D
Prj:Sony VPL-HW30ES | PJ scherm:Spalluto WS-S-4 Multimasking 110" | Speler:Oppo BDP-103 Darbee Edition | Amp:Onkyo TX-NR905 | Front:Magnat Vintage 650 | Rear:Kef Q7 | Center:Magnat Vintage 6 | Sub:Magnat Omega380

master30

Ik heb de recenste firmware erin, is dit een probleem?

Als ik goed begrijp, kan je met de patch ervoor zorgen dat de oppo dus br mappen herkent en met menu kan afspelen  8)
Een isofile moet ik dus na het patchen nog wel uitpakken zodat de oppo de mappen herkent, of kan ie dan ook de iso herkennen?

hdnoob

Citaat van: master30 op november 13, 2014, 18:25:44Als ik goed begrijp, kan je met de patch ervoor zorgen dat de oppo dus br mappen herkent en met menu kan afspelen  8)

Dit is toch altijd al ondersteund door Oppo?