OPPO BDP-103 en BDP-105 aangekondigd

Gestart door edgnoj, september 9, 2012, 11:08:52

Vorige topic - Volgende topic

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 22, 2014, 18:18:33
Je kan bij de Oppo al vanaf het begin (tenminste 2 maanden) gewoon op info drukken en de resolutie zien en hoe lang de film nog duurt.

Ik VOND de AppleTV er mooier uitzien qua menus etc. maar nu met de nieuwe update is de OPPO superieur.

Ok wat getest en je hebt gelijk de Oppo is nu een prima netflix client. Vind sommige dingen nog vaag in alle nieuwe interfaces van netflix maar goed dat is een ander verhaal. Heb iets van 6 a 8 uur totaal gekeken zonder veel problemen en eigenlijk altijd op 'super hd' (dus 6Mbit). Bedankt voor de tip toch maar eens mijn vpn aanpassen :). Beetje offtopic maar misschien wel leuk voor mensen hier wat info over netflix nieuwe aanpak voor streaming :

http://arstechnica.com/information-technology/2014/05/netflixs-many-pronged-plan-to-eliminate-video-playback-problems/

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Zaagstra

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 22, 2014, 11:49:03
Netflix ziet er ook een HEEL stuk beter uit, WOW factor zeg maar.

Is het stotteren no ook opgelost? Ik moest vanavond maar es updaten en weer kijken...

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

master30

Ik ben ook nog steeds blij met de Oppo, ondanks enkele beperkingen.

Ik heb nu een Darbee erbij, dat geeft in de meeste gevallen een nog mooier beeld, ik had niet verwacht dat het zoveel beter kon voor een relatief kleine investering. (mijne komt via avsforum)

De Darbee hangt achter een dvdo edge, hierop heb ik nu al mijn apparaten aangesloten en van daaruit dmi audio audio naar de receiver (Nu zie ik tenminste weer DTS HD Master en DolbytruHD in mijn receiver display)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

raindog

Door deze update en de positieve berichten omtrent Netflix vind ik de 103D ook steeds interessanter worden. Weet iemand of de subtitle shift ook met Netflix werkt of is dit alleen toepasbaar bij Blu-ray?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

danielo

Citaat van: raindog op mei 23, 2014, 19:32:30
Door deze update en de positieve berichten omtrent Netflix vind ik de 103D ook steeds interessanter worden. Weet iemand of de subtitle shift ook met Netflix werkt of is dit alleen toepasbaar bij Blu-ray?

Gebruik deze normaal niet maar het lijkt iets te doen van +10 naar -10 verschuiven ze een beetje. vraag mij af wat je hier aan hebt als het zo weinig is en weet niet of dit vergelijkbaar is met dvd playback.

Daniel.

danielo

Citaat van: Zaagstra op mei 23, 2014, 15:53:33
Is het stotteren no ook opgelost? Ik moest vanavond maar es updaten en weer kijken...

Walter Zed

tijdens de playback ? ik heb in zeg 8 uur spelen geen stottering gezien, ook het bufferen gaat redelijk snel (1 a 2 sec max).

Daniel.

boekhour

Toppie die nieuwe netflix implementatie, veel betere user-interactie en het performt ook beter.

Overigens een groot voordeel van de Dune tov de oppo vind ik dat de native ondertitels er op de Dune veel mooier/gladder uitzien. Lettertype/grootte instelbaar, echt verticale positionering. Op het grote beeld van de beamer kunnen ze lekker klein worden gemaakt.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Ghislain

Ik denk eraan om een nieuwe blu ray speler te kopen mijn budget ligt rond de 500 euro.
ik gebruik die enkel om bd's af te spelen. ik dacht aan de NAD T 567
of spaar ik toch best wat verder om de Oppo 103D aan te schaffen.
De vele extra mogelijkheden die deze laatste heeft zijn voor mij niet nuttig
enkel de beeldkwaliteit en het geluid zijn voor mij belangrijk.
graag jullie mening.

Vik

Dit is geen Oppo maar wel een mooie aanbieding :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143475.0

Citaat van: Ghislain op juli 12, 2014, 11:39:06
Ik denk eraan om een nieuwe blu ray speler te kopen mijn budget ligt rond de 500 euro.
ik gebruik die enkel om bd's af te spelen. ik dacht aan de NAD T 567
of spaar ik toch best wat verder om de Oppo 103D aan te schaffen.
De vele extra mogelijkheden die deze laatste heeft zijn voor mij niet nuttig
enkel de beeldkwaliteit en het geluid zijn voor mij belangrijk.
graag jullie mening.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

master30

ik vind de darbee een zeer goede aanvulling bij mijn oppo, ik heb een losse, zo kan ik ook andere weergevers van de darbee gebruik laten te maken.
De hdmi ingangen van de oppo geven dolby true hd en dts hd niet 1 op 1 door.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Zaagstra

Citaat van: danielo op mei 23, 2014, 20:15:45
tijdens de playback ? ik heb in zeg 8 uur spelen geen stottering gezien, ook het bufferen gaat redelijk snel (1 a 2 sec max).

Ik heb er helaas nog steeds last van. Ik denk dat ik er simpelweg gevoeliger voor ben dan anderen (net zoiets als het regenboog-effect bij DLP beamers). Bij mijn eerste Oppo DVD speler had ik er ook echt last van, terwijl degene die hem overnam bij de demo juist helemaal lyrisch werd over hoe soepel het ging. Ik zal er dus mee moeten leren leven.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Fox

Citaat van: Raymond187 op januari  9, 2014, 11:28:46
Cinavia heeft daar niks mee te maken. FW van de 103/105 zorgt ervoor dat deze modellen geen BDMV folders kunnen afspelen.

Even een vraag namens een vriend.

Als de 103 geen BD folders kan afspelen, hoe spelen jullie dan 3D BD's via HD af?

bodiug

Citaat van: Fox op juli 26, 2014, 11:09:40
Even een vraag namens een vriend.

Als de 103 geen BD folders kan afspelen, hoe spelen jullie dan 3D BD's via HD af?

makemkv  :headbanging:

Raymond187

MakeMKV idd of in de stream fodler de grootste *.M2TS file eruit vissen en die afspelen. Dan kijk je de film zonder menu.

papaleo

Is Netflix nu al wel of nog niet actief met 4k,want bij mijn combinatie Oppo 103 en de Sony VW500 zie ik deze resolutie niet verschijnen... :-\
Ik zie dan wel dat House of Cards,Breaking Bad en wat demo materiaal in de 4K lijst staan....,maar bij mij blijven deze nog steeds steken op '1080 super HD' wanneer ik de info knop indruk.

In mijn Netflix account heb ik bij de 'Kwaliteit van afspelen' de kwaliteit al op 'Hoog' aan-gevinkt...
Is er iets anders wat ik moet activeren om 4K op Netflix te zien te krijgen?
Op de Oppo 103 heb ik de resolutie ook al op 4K gezet...,en ik heb de 'snelste' Ziggo internetaccount.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Staaled

Bij mijn weten kan de Oppo geen 4K afspelen maar wel naar 4K scalen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

road rebel

What do I need to stream Ultra HD?
A TV compatible with Ultra HD streaming from Netflix. See below for more details.
A plan that supports streaming in High Definition. You can check which plan you're currently on at www.netflix.com/ChangePlan.
A steady Internet connection speed of 25Mbps or higher. See below for more details.
Make sure your streaming quality is set to "High." More information about video quality settings can be found in our Playback Settings article.

Which TVs support Ultra HD streaming with Netflix?
See our features article for your TV manufacturer to determine if your TV supports Ultra HD streaming from Netflix.

Netflix Features on LG Devices
Netflix Features on Samsung Devices
Netflix Features on Sony Devices
More devices coming soon!

https://help.netflix.com/en/node/13444

papaleo

Thx Road Rebel...Ik zit het net te lezen op de www van Netflix...
Dat er maar een handje vol TV's zijn dit weer kunnen geven...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Cage

Zou de Oppo dit in de toekomst wel kunnen gaan ondersteunen? Of kan dat hardwarematig niet?
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cage

Jammer,maar heb toch net een nieuwe tw7200 dus 4k komt er toch niet op korte termijn. Zien we tzt wel was de mogelijkheden zijn.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

master30

Waarom is er alleen voor de us versie een jailbreak?
We hebben hier de EU versie en daar is geen jailbreak voor. 

Met versie 6.0 is nu ook Cinavia beveiligde content geen probleem meer.
BD iso en 3d , bdmv folders etc, geen probleem meer.

Dit kost 80$ en je kan gewoon originele firmware blijven updaten.
zoek maar is op oppo jailbreak op ebay.com

hdnoob

Die jailbreak maakt die speler wel heel aantrekkelijk.

master30

Citaat van: hdnoob op augustus 10, 2014, 14:22:32
Die jailbreak maakt die speler wel heel aantrekkelijk.

Heb eens met de aanbieder gemaild.
antwoord;

Yes, we are working on it, but it is no any schedule to fix it, sorry for this.

binnenkort dus?

riwi

Citaat van: master30 op augustus 10, 2014, 14:44:40
Heb eens met de aanbieder gemaild.
antwoord;

Yes, we are working on it, but it is no any schedule to fix it, sorry for this.

binnenkort dus?

Hij zegt dus dat ie er wel mee bezig maar geen datum of levertermijn kan noemen. Dus niet binnenkort.