Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

LeonArdusS

Quote from: Kingpin on November 22, 2012, 10:29:15
Ok kan, ik heb andere bevindingen. Heb je wel je eiegen cd geript naar flac/wav en vergeleken (flac op SQ en cd op Rotel) of heb je dezelfde cd gedownload?

Ik heb de rip van een vriend van mij gebruikt. Ik zal hem ook zelf nog een keer rippen.
Verder zal ik de kabels een keer omwisselen en bekijken of dit ook nog effect op het geluidsbeeld heeft.
Dank voor de kritisch opbouwende vragen en opmerkingen :).
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Kingpin

Quote from: LeonArdusS on November 22, 2012, 10:35:22
Ik heb de rip van een vriend van mij gebruikt. Ik zal hem ook zelf nog een keer rippen.
Ik vind altijd dat wanneer je gaat vergelijken je wel de source van dezelfde bron moet hebben anders is het niet eerlijk want voor hetzelfde geld is de persing van de cd heel erg goed uitgemixed en je gedownloade flac file niet.

Quote
Verder zal ik de kabels een keer omwisselen en bekijken of dit ook nog effect op het geluidsbeeld heeft.
Dank voor de kritisch opbouwende vragen en opmerkingen :).
Blijft leuk dat experimenteren toch :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

JCL

Het zou geen verschil mogen geven, de rip moet gewoon een 1 op 1 kopie zijn. Foutcorrect/compressie etc moet dan geen rol spelen. Wat merk je aan kwaliteit verschil? Ik hoor ook wel eens "verschillen" maar dan zijn het tikjes of brommetjes. Dat is dan puur de USB kabel die niet mee wil werken. Maar als het signaal aankomt, klinkt het identiek.

LeonArdusS

#303
Quote from: JCL on November 22, 2012, 11:25:14
Het zou geen verschil mogen geven, de rip moet gewoon een 1 op 1 kopie zijn. Foutcorrect/compressie etc moet dan geen rol spelen. Wat merk je aan kwaliteit verschil? Ik hoor ook wel eens "verschillen" maar dan zijn het tikjes of brommetjes. Dat is dan puur de USB kabel die niet mee wil werken. Maar als het signaal aankomt, klinkt het identiek.

Het verschil is detail, vlakheid, dynamiek, plaatsing etc.
Het is het zelfde plaatje maar zonder de emotie zeg maar...


We raken trouwens wel erg off topic van de showkees.
W.Otter sorry, geef maar aan als je wilt dat we deze discussie ergens anders voeren :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

geen probleem, dat weet je inmiddels wel ;) hier mag alles  8)
het boeid me alleen niet zoveel al dat analytische gepraat over geluid dus ik meng me er niet in  :police:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on November 22, 2012, 11:51:21
geen probleem, dat weet je inmiddels wel ;) hier mag alles  8)
het boeid me alleen niet zoveel al dat analytische gepraat over geluid dus ik meng me er niet in  :police:

Ik vind het beschrijven van geluid ook moeilijk, de beste vind ik nog altijd het detail verschil, hoe klinkt de stem en klinkt de gitaar alsof ze in je kamer staan te spelen. Ben mijn gehoor wel aan het trainen..

Thx voor het begrip als TS.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

hahaha niet zo serieus man  :clapping:  :coffee:
maar geen probleem  :worship:

verschil in detail hoor ik ook wel, vooral toen ik de interne SQB DAC verving voor de V-DAC. dat soort inmense verschillen kan ik heel goed waarnemen. Ik moet zeggen ook het verschil tussen twee interlinks hoorde ik. maar verder vind ik het heel lastig om geluid te beschrijven en ook waar op te letten.

Wat je zegt gitaarspel en zang kunnen hele goede uitgangspunten zijn. net even dat scherpe randje er af, maar dan moet je het nummer wel door en door kennen!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

meng ik mij er toch in he ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

achjaaa
heb er uiteraard wel ervaring mee en meningen over. Het is goed als ik zoveel geld uitgeef aan verschillende dingen dat ik ook weet wat het met het geluid doet, hoe ik dit kan waarnemen etc. Maar over het algemeen vind ik het gewoon belangrijk dat ik mooi en goed spul heb en een lekker muziekje op kan zetten dat goed klinkt.
helaas hoort analytisch luisteren af en toe ook bij ;)
Vind het bijvoorbeeld wel belangrijk om te weten wat klasse A doet t.o.v. klasse D. Ook buizenversterkers wil ik me ooit wel in gaan mengen omdat ik het erg romantisch vind  :inlove: mooie buisjes en een warme sound. Ook platen begin ik me steeds meer op te orienteren, ook dit is weer een stukje romantiek. de tijd nemen om een plaat op te zetten, geweldig!
dingen als bekabeling vind ik niet heel erg belangrijk, wel dat alles van dezelfde serie is en netjes staat. ik wil bijvoorbeeld geen lelijke oranje VDH bekabeling ookal klinkt het nog zo mooi :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on November 22, 2012, 12:19:42
achjaaa
heb er uiteraard wel ervaring mee en meningen over. Het is goed als ik zoveel geld uitgeef aan verschillende dingen dat ik ook weet wat het met het geluid doet, hoe ik dit kan waarnemen etc. Maar over het algemeen vind ik het gewoon belangrijk dat ik mooi en goed spul heb en een lekker muziekje op kan zetten dat goed klinkt.
helaas hoort analytisch luisteren af en toe ook bij ;)
Vind het bijvoorbeeld wel belangrijk om te weten wat klasse A doet t.o.v. klasse D. Ook buizenversterkers wil ik me ooit wel in gaan mengen omdat ik het erg romantisch vind  :inlove: mooie buisjes en een warme sound. Ook platen begin ik me steeds meer op te orienteren, ook dit is weer een stukje romantiek. de tijd nemen om een plaat op te zetten, geweldig!
dingen als bekabeling vind ik niet heel erg belangrijk, wel dat alles van dezelfde serie is en netjes staat. ik wil bijvoorbeeld geen lelijke oranje VDH bekabeling ookal klinkt het nog zo mooi :P

Ik heb maandag een gemodificeerde chinese buizen voorversterker op mijn set gehoord. Ongelofelijk wat dat met je geluid doet.
Het was een heel klein kastje maar de prestaties waren ruim boven verwachting.
Ik hoorde veel meer dan met mijn eigen voorversterker.
Eerstvolgende stereo upgrade wordt dan ook een buizen vv.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

mijn rotel rdg1520 is binnen!! :pompom: helaas is het al laat maar heb m uitgepakt en hij staat er al. Morgen zal ik uitgebreid mijn bevindingen posten. Nu slapen en als n kind met kerstmis morgen de boel gaan testen:)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on November 25, 2012, 00:47:38
mijn rotel rdg1520 is binnen!! :pompom: helaas is het al laat maar heb m uitgepakt en hij staat er al. Morgen zal ik uitgebreid mijn bevindingen posten. Nu slapen en als n kind met kerstmis morgen de boel gaan testen:)

Veel speelplezier, zie uit naar de ervaring
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

 :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

 :music:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ZO!

Aller eerst mag ik blij wezen dat ie er nu al is! ik was aan het werk en had dus geen enkele mogelijkheid om 'm op te halen voor 5 uur. Nou heb ik een hele lieve vriendin die tegen haar zin in op het nippertje voor sluitingstijd aankwam na een lange dag werken. Toen ik thuis kwam rond middernacht stond er een pakketje op mij te wachten :clapping:

Uiteraard kon ik niet wachten en móest even een snelle blik werpen. Eenmaal open was eerst een groot pakket aan toebehoren aan de beurt, een antenne, dongle, bluetoothmodule, en nog veel meer is er bijgeleverd. Toen was het tijd om het apparaat er uit te tillen, hoewel er weinig in het apparaat zit weegt het nog best wel wat en voelt stevig en degelijk aan.
Na het verwijderen van het plastic en een plekje te hebben gevonden bij z'n soortgenoten was het direct al een mooi gezicht.
De knoppen voelen erg degelijk aan en de bouwkwaliteit is zoals ik gewend ben van Rotel; subliem!

De stroom er op en instellen die handel!
Tot mijn verbazing had ik dit binnen een minuut gedaan. Al mijn muziek staat op de NAS en zowel via de synology media center als mijn oude logitech media speler werd gevonden. Werkelijk waar binnen een minuut had ik alles geïnstalleerd wat ik toch wel erg prettig heb ervaren.
Het beeldscherm is erg helder en goed af te lezen, daarnaast is het menu handig en overzichtelijk. Het frontje is bezaaid met sneltoetsen en dat is dus makkelijk navigeren.
Ook internetradio werkt goed en laad snel. met de grote knop rechts kan ik scrollen door de menu's en met een druk van dezelfde knop selecteer ik het station/nummer wat ik wel een toffe feature vind. Ook deze knop voelt weer degelijk aan en gaat naar mijn inzien nog wel 20 jaar mee (als ik dat vol kan houden ;D)

GOED!
Het belangrijkste is natuurlijk de luister ervaring. Aangezien het gister wel erg laat was ( al vond mijn bovenbuurman dat niet) heb ik even kort geluisterd op laag volume en kan ik nog niet heel veel kwijt. Wel vond ik dat er al erg veel verschillen waarneembaar waren tussen mijn oude Squeezebox Touch + MF V-DAC. De scherpe kantjes waren er van af en tot mijn verbazing is het volume erg gevoelig geworden. Daar ik m eerder rustig tot 1/3 kon openzetten is 1/5 al aardig hard (verklaring?) misschien omdat het laat was en de omgeving vrij stil was...

hoe dan ook. Vandaag verder testen, het is nog maar 8 uur dus nog even wachten tot ik het volume wat hoger kan zetten en even goed kan gaan zitten voor de vergelijkingen.

enfin;

pro's:

- erg degelijk, zowel knoppen als toebehoren
- snelle installatie en dus erg gebruiksvriendelijk
- prettige sound
- mooi helder scherm en makkelijke navigatie
- werkt met logitech media server

cons:

-zit geen ethernetpoort op -> dit werkt met een usb naar utp adapter waardoor zich een erg lange constructie vormd. ( wellicht op te lossen met een usb verlengkabel.


B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frank2

Ziet er fraai uit, maar ook apparaten moeten inspelen, na "tig" uren klinkt alles soepeler dan nu, koud uit de doos.

Mooie aanwinst, ben benieuwd hoe je alles ervaart, maar ik denk dat ik dat hier nog wel uitgebreid zal lezen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

W.Otter

dat klopt dus dat beloofd allen nog maar veel goeds!
die ervaringen komen met de tijd wel :)

maar dat inspelen is net iets als opgroeien. zelf merk je niet dat je er anders uit bent gaat zien maar als je het vergelijkt met 5 jaar geleden zie je toch wel degelijk verschil.
met geluid heb ik precies hetzelfde, als je elke dag kleine verschillen hebt hoor je het niet.

hoe dan ook! het ziet er geweldig uit en de korte ervaring die ik nu heb klinkt het al super!
uiteraard zal ik zo nu en dan wat ervaringen bespreken
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Betreft looks begrijp ik wel dat je voor deze Rotel streamer bent gegaan; deze oogt wel erg fraai bij de andere componenten.

Have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quote from: W.Otter on November 25, 2012, 08:33:40
dat klopt dus dat beloofd allen nog maar veel goeds!
die ervaringen komen met de tijd wel :)

maar dat inspelen is net iets als opgroeien. zelf merk je niet dat je er anders uit bent gaat zien maar als je het vergelijkt met 5 jaar geleden zie je toch wel degelijk verschil.
met geluid heb ik precies hetzelfde, als je elke dag kleine verschillen hebt hoor je het niet.

hoe dan ook! het ziet er geweldig uit en de korte ervaring die ik nu heb klinkt het al super!
uiteraard zal ik zo nu en dan wat ervaringen bespreken
... mijn ervaring is dat je geen verschil gaat horen, iig. geen wijzigingen die een verschil gaan maken. Wel ga je zelf wennen aan het geluid, maar dat is heel wat anders dan "inspelen"   ;).

Zou vooral zeggen; maak het jezelf comfortabel en ga genieten!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Quote from: Xander32 on November 25, 2012, 08:34:25
Betreft looks begrijp ik wel dat je voor deze Rotel streamer bent gegaan; deze oogt wel erg fraai bij de andere componenten.

Have fun.

bedankt, qua geluid niet?  :coffee:
vind het erg belangrijk dat alles hetzelfde is ja. heb veel naar andere streamers gekeken. marantz na7004, cambridge audio streammagic 6, NAD c446, m1clic etc, pioneer n50.
hoewel ik Marantz erg prettig vond qua geluid en gebruiksgemak ben ik toch over de streep gehaald door wat jij zegt, het past erg mooi bij mn andere componenten.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Xander32 on November 25, 2012, 08:38:05
... mijn ervaring is dat je geen verschil gaat horen, iig. geen wijzigingen die een verschil gaan maken. Wel ga je zelf wennen aan het geluid, maar dat is heel wat anders dan "inspelen"   ;).

Zou vooral zeggen; maak het jezelf comfortabel en ga genieten!

zo is het! is dat eigenlijk wel waar dat een apparaat rijpt en dus beter wordt? want het lijkt mij dat het signaal er niet anders op wordt.
met luidsprekers kan ik het begrijpen omdat het bewegende delen zijn. Alles wordt soepeler etc.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Quote from: W.Otter on November 25, 2012, 08:43:36
zo is het! is dat eigenlijk wel waar dat een apparaat rijpt en dus beter wordt? want het lijkt mij dat het signaal er niet anders op wordt.
met luidsprekers kan ik het begrijpen omdat het bewegende delen zijn. Alles wordt soepeler etc.
... Ik ben niet (meer) van het zwart wit denken, heb het vaak over mijn ervaren in deze ...

Mijn ervaren betreft inspelen is dat dit zeer zeker verschil geeft bij speakers en in al veel mindere  mate versterking. Bij bronnen en kabels heb ik zelf nooit verschil kunnen bemerken, heb ik nooit verschil ervaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

zo'n idee had ik ook al een beetje. Hoe dan ook we zien het wel  O0
trouwens, jouw set vind ik ook wel eeerg dik! die mooie Ushers allebei ondersteund door een spl800 :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

heb je die velodynes 1 op 1 vergeleken met bijv mijn (of die van iemand anders 8) ) XXL400FF?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF