♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Started by cardas49, August 31, 2012, 00:18:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

#700
Weinig geschreven in de tussentijd. Wel veel gebeurd.

Had wat extra's over wat niet naar het nieuwbouw huis hoefde. Kon kiezen tussen een Revel C205 center of de hoofdtelefoon setup verder uitbreiden (iets goedkoper). Heb het laatste gekozen. M'n ervaring met de HD600 en RS220 liet zien dat de performance grens van draadloze koptelefoons voor mij toch net te laag ligt. Kort daarna een Schiit Magni en Modi gehaald om te kijken wat budget versterking bracht op de HD600. Het bracht best veel (meer dan een iPad), maar het ging toch al gauw weer kriebelen. Daarom ook een HE-500, Gustard H10 en Metrum DAC gehaald. De HD600 kon kort daarna in de verkoop. De HE-500 is een weergaloos mooie koptelefoon voor het geld. De Gustard H10 haalt letterlijk en figuurlijk het onderste uit de kan. VEEL laagextensie en dynamiek, meer dan ik tot nu toe ooit gehoord heb op een hoofdtelefoon. Films kijken is een kleiner compromis vergeleken met andere modellen, met name door de extra bas. De Match met de versterker en DAC is ook erg goed, dus 't is een blijvertje. Wellicht komt er tzt wel weer een andere DAC, maar voor nu krijg ik bij deze hoofdtelefoon set hetzelfde gevoel als bij de Revels en Classé's: het is helemaal prima zo.

Verder kwam er ook een sub upgrade voorbij voor een prijs die niet genegeerd kon worden, en staat er sinds gisteren een Klipsch R-115SW in de huiskamer. De Klipsch kan met zijn 15" woofer veel gemakkelijker spelen en meer lucht verplaatsen. Dat merk je meteen bij scenes zoals de Lightcycle Battle in Tron Legacy. De Monolith moet in alle opzichten zijn meerdere bekennen en zal binnenkort de verkoop in gaan. Ergens wel jammer, 2 subs was leuk geweest  :D. Beetje krap, maar het past. De Revels steken wel sneu af qua formaat. Gelukkig niet qua performance. Wat een heerlijke monitoren zijn het. De liefde is nog verre van bekoeld  :wub:

Binnenkort komt er een Umik-1 meetset en gaan we kijken wat het laag precies doet in deze ruimte.

Maar nu eerst een weekje kamperen...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Maro

Mooie set up zo hoor. Die Klipsch sub's zijn overslaanbaar, zeker gezien de prijs. Strak en laag meer moet een sub ook niet doen.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cardas49

De Klipsch is bizar veel SPL en extensie voor het geld. Vooral SPL. Hoe dat ding de forse woonkamer van RA SUBS onder druk zette tijdens een demo was niet normaal. Ik voelde op 4(!) meter afstand de lucht van de poort tegen mijn schenen blazen toen ik in een rechte lijn ervoor zat. Sommigen zeggen dat een PB2000 beter is, maar ik kan maar moeilijk geloven dat die 12 incher tussen de 20 en 50 herz net zo veel druk kan geven. Zoveel sterker is de amp in die SVS nou ook weer niet. 'T is geen JL of zo.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

morca

#703
Quote from: mark235 on August  1, 2015, 00:36:42
De Klipsch is bizar veel SPL en extensie voor het geld. Vooral SPL. Hoe dat ding de forse woonkamer van RA SUBS onder druk zette tijdens een demo was niet normaal. Ik voelde op 4(!) meter afstand de lucht van de poort tegen mijn schenen blazen toen ik in een rechte lijn ervoor zat. Sommigen zeggen dat een PB2000 beter is, maar ik kan maar moeilijk geloven dat die 12 incher tussen de 20 en 50 herz net zo veel druk kan geven. Zoveel sterker is de amp in die SVS nou ook weer niet. 'T is geen JL of zo.
Dan is het een goeie HT sub  :headbanging:

cardas49

En gewoon weinig tot geen poortruis op dat volume. Toch best knap gezien de budget price range. Ik vraag me af of de afwijkende vorm van de poort er iets mee te maken heeft. (rechthoek in plaats van rond)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

morca

#705
Nee het is een wiskundige berekening die je als zelfbouwer ook doet.
Ik zal voor de gein de afmetingen zo of morgen eens opzoeken.
De inhoud vd kist / en vd poort ,en de lengte /diameter daarvan maken een lage poortsnelheid.
Vooral bij 20 hz wil die nog wel eens goed oplopen omdat je wooofers dan echt gaan wapperen.

De vorm van de poort maakt niet zoveel uit,de lengte en diameter,en heel belangrijk,dat de inlaat en uitlaat van de poort moeten goed afgerond zijn ivm turbulentie.

Hier kan je eens kijken wat ik bedoel met afronden,bij een slotpoort zoals jij hebt moet dat in de bocht ook,daarom werk ik liever met pijp: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113722.msg1987745#msg1987745

Robiwan

beste Mark,

Hoe is de Klipsch R-115SW voor muziek?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

yorkie13

Heb hier de R115 getest naast een SVS PC2000 , met x-over op 80 hz en als front 2 x Kef LS50.

Zelf vind ik de PC2000 iets warmer klinken, en de R115 geeft al snel te veel laag.

een gesloten subwoofer doet dat vaak nog iets beter.

maar voor een basreflex subwoofer doet de R115 het helemaal niet verkeerd.
Gewoon veel subwoofer voor je $$$.
Wel groot en lomp voor in de woonkamer.

cardas49

Quote from: LPlover on August  1, 2015, 08:41:04
beste Mark,

Hoe is de Klipsch R-115SW voor muziek?

Vind hem beter dan een Monolith, maar minder dan een XXLS400. Meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Ja, een Wharfedale SW150, maar dat gaat wel erg ver terug.

De Klipsch blijft een ported sub, dus best lekker voor muziek met een beat er in. Subtiliteiten gaan hem minder goed af. Zelf speel ik meestal zonder sub in stereo. De XXLS400 was een leuke aanvulling in het laag, maar de integratie lukte uiteindelijk toch niet helemaal.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup