Blue-Eyes: ik stop met modereren van dit forum

Started by blue-eyes, August 16, 2012, 20:23:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Eisse,

Hartelijk dank voor je inzet de laatste jaren. Het is je eigen beslissing, en daar zul je goed over nagedacht hebben. Hopelijk blijf je nog wel zo eens je gezicht op het forum vertonen; je getwijfel over je auto alleen al is reden genoeg om je graag terug te zien ;) (en wie moet ik anders nog meer feliciteren op 17 november ;))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

morca

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 16, 2012, 23:29:50
Een paar jaar geleden heb ik het forum ook een tijd op zwart gezet. Dus voor mij een dubbel gevoel. Maar bovenal erg jammer.
Toen was ik nog geen lid denk ik....hopelijk gebeurt dat niet nog een keer.
Dat zou jammer zijn.

Maro

Jammer dat het zo moet zijn. Bedankt voor alle inzet om het hier goed en leefbaar te houden.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kjelt

BE respect voor je keuze het zal geen makkelijke geweest zijn en ook niet over 1 dag ijs genomen zoals ik je ken, ik zal je modschap missen, het geeft je wel weer wat tijd voor prive en hobbie. Bedankt voor al je inzet.

Deleted member

Goede beslissing, jouw stijl van modereren paste niet echt meer in de huidige lijn van modereren en ondermijnde wat de rest deed of andersom. Overigens waardeerde ook ik jouw stijl meer dus ook ik vind 't jammer maar beleid/regels moeten m.i. wel bovenal consequent worden uitgedragen.

En dat 't forum is veranderd klopt, voor mij is er geen enkele identiteit meer. Ben er ook behoorlijk klaar mee maar nog niet helemaal. Het is een kunstmatig vriendelijk en "gezellige" Libelle ouwehoerenclub geworden met mijns inziens te veel tokkies, low IQ's en gekmakende zeikerds tegenwoordig die niet van ophouden weten en blijven zagen - als 't even kan offtopic. Inhoudelijk gebeurt er daarom ook weinig meer.

Alles en iedereen wordt doodgeknuffeld en de hand boven 't hoofd gehouden. Alles moet overgevoelig politiek correct en iedereen is maar gelijk en moet z'n mening maar overal op kunnen geven waardoor elke zelfreinigende werking is verdwenen. Soms (en dat kan hier tegenwoordig dus niet meer) is het best goed als iemand tegen een ander zegt dat 'ie een ding dat aan een boom hangt is en moet opzouten of op z'n minst lekker scherp maar fair kan reageren! Sommige input is nou eenmaal gewoon meer waard dan andere en 't domme, zure of slappe geouwehoer van de mensen die hier 24/7 online zijn en 100 posts per dag plaatsen (get a life of ga lekker in de kroeg zitten klaverjassen!!) vertroebelt echt interessante zaken en weerhoudt anderen te reageren met 't idee "wat heeft 't voor zin" waardoor die zich ook niet meer mengen of al lang vertrokken zijn.

Zo dat is er ook weer uit...duuuuuuhhhhhhs... ;) Jij in elk geval succes, hoop dat je je plekje elders vindt of je daar nu meer kan in investeren. :thumbs-up:


genesis

#31
Jammer, jouw manier van modereren was 'straight to the point' en liet ruimte om te sparren, hield ik wel van. :D

Genesis
Carpe Diem

J.A.F._Doorhof

@antoine.
Sorry dat ik daar even op reageer, maar daar ben ik het niet mee eens.
Het afterhours board heb je gelijk in, maar over het algemeen vind ik dat de informatie op het htforum juist van goede kwaliteit is, en ook door de moderators juist veel ontoptic word gehouden.

Ik loop ook op andere fora als "lezer" mee en geloof me daar gaan soms topics helemaal niet meer over waar ze voor bedoeld waren.

Dat er hier tokkies, low iq etc. Mensen rond zouden lopen vind ik een belediging voor 99% van het forum en vind dat dan ook onterecht.

BE kan niet goed tegen het feit dat veel mensen klagen als ze vinden onterecht bejegend te worden, aan de andere kant hebben we dit zelf ingevoerd juist om tegen te gaan dat het forum zou verzanden in een "strijdveld" en dit was ook op het verzoek van een groot gedeelte van het forum. Dat is een reden die ik persoonlijk "nogmaals" niet zie.

Wat ik zie (en dat is mijn mening) dat we bepaalde mensen op dit moment uiteindelijk een ban hebben gegeven die al maanden op het randje liepen en de sfeer op het forum danig aan het verzieken waren en onder het mod team ook leidde tot discussie waarbij de ene groep was voor direct bannen (waaronder ik) terwijl de andere groep was voor "het is net niet erg genoeg". We hebben toen (ook weer op verzoek van het forum) een "optelsom" moderatie ingevoerd, daarbij hoort dat we dan automatisch ook veel report to mods binnen krijgen van mensen die iets meer "de knop indrukken" dan normaal. Dit leide weer tot het feit dat de mods meer met die personen in discussie kwamen omdat we nu meer zagen/gemeld kregen. Voor sommige is dat een "heksenjacht" iets waar ik het totaal niet mee eens ben.

Op het htforum zijn mensen actief die keer op keer, kans op kans hebben gekregen en die op andere fora simpelweg direct gebannen zouden worden.

Als er ergens iets fout is gegaan is het in die aanpak, Wat voor mij als "eigenaar" zuur is, is dat net nu in mijn optiek de rust aan het terug keren is omdat er of nu bans zijn uitgedeeld aan een kleine groep en dat een andere groep in de gaten krijgt dat ze zich nu toch echt moeten gaan gedragen zoals het meerendeel van de bezoekers dat graag zou zien.

Er is vaak kritiek op de manier van het beleidt, wat we ook doen het is feitelijk nooit goed, dat we nu 2 mods (laten we hopen dat het daarbij blijft) opstappen die ik waardeer bewijst alleen maar hoe slopend zo een "baan" is, want in mijn optiek vallen ze uit in de laatste 100 meter van een marathon die ze dus bijna uitgelopen hebben, maar soms zit er gewoon geen energie meer in een persoon en word elke kleine frustratie gewoon simpelweg teveel.

Moderators en leden zijn allemaal mensen, mensen hebben allemaal een eigen karakter en een eigen wil, in sommige kringen is het normaal dat we elkaar eens goed de waarheid zeggen, in andere kringen niet. In de maatschappij zoeken deze groepen elkaar op en heb je inderdaad een wat duidelijkere afscheiding en ga je naar de groep waar JIJ je thuis voelt qua kleding, muziek keuze etc.

Het nadeel van een forum zoals dit is dat we hier met een groep te maken hebben die net met HT begint en dus de "beginners" vragen heeft, maar ook een groep die al zeer lang bezig is. Echter er zijn ook groepen die het leuk vinden om eens lekker te "ouwehoeren" over hun hobby en langzaam aan afwijken van het topic, deze groep word vaak door het modteam netjes ontoptic terug gezet. Er is een groep die ervan houd elkaar lekker de waarheid te zeggen, en een groep die dat totaal niet kan waarderen.

Ik zou zeggen "ga er maar eens aanstaan"

Gezien de enorme verscheidenheid van mensen op dit forum vind ik PERSOONLIJK dat het hele mod team door de jaren heen het nog niet zo slecht heeft gedaan, sterker in vergelijk met andere fora van deze samenstelling denk ik nog steeds dat de sfeer hier een stuk beter is en de informatie ook van zeer goed niveau.

Feit is dat er een kleine groep is geweest in het verleden en nu die (en nogmaals dat is mijn mening) teveel heeft mogen doen omdat ze nooit net niet over de grens gingen, met 1 moderator is dat een makkie, je kijkt en bevalt het je niet volgt er een ban, bij een team zoals het onze is/was spelen er onderlinge frustraties mee op een gegeven moment en komen er juist door het toelaten van deze personen reacties van leden die bij de een frustraties opwekt van "laat toch gewoon, krijg eens langere tenen" maar bij de andere mod oproepen "is het nu eindelijk een keer afgelopen met die persoon" en die strijd is ZEER vermoeiend en frusterend.

Mijn PERSOONLIJKE mening is nog steeds dat als we die elementen direct verwijderd zouden hebben we een kleine botsing tussen de mods hadden gehad maar we wel de marathon uitgelopen hadden.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

De report knop is er niet voor niets, Ben hier wel eens bedreigt door iemand bijvoorbeeld (en niet alleen ik).   Je kan niet zeggen 3 keer mod report is exit je moet dat per geval gewoon bekijken.  En ja soms jagen mensen iemand wel eens op de kast of lokken iemand uit de tent en dan hoef je nog niet meteen de mod knop in te drukken maar er zijn mensen die er een soort wereld-record-poging-mensen-op de-kast-jagen van maken of als dat niet lukt dan gaan ze voor het nationaal-record-mensen afzeiken en dan moet het op gegeven moment wel een keer afgelopen zijn.  Ik ben dan meer voor de 3 strikes you are out (3 bans en je hebt levenslange ban).  Niet dat zo een ban echt veel helpt ander ip adres en email en je ben zo weer op het forum maar dat kunnen ze ook niet eeuwig vol blijven houden.

Er zal vast wel weer een nieuwe mod komen die het over een tijdje ook weer gedesillusioneerd opgeeft.

Ik probeer mensen gewoon te behandelen zoals ik zelf ook behandeld zou willen worden als iedereen dat nou eens zou doen dan zou het er een stuk op vooruit gaan denk ik.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Pinohelmond

#34
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 17, 2012, 04:20:16
Gezien de enorme verscheidenheid van mensen op dit forum vind ik PERSOONLIJK dat het hele mod team door de jaren heen het nog niet zo slecht heeft gedaan, sterker in vergelijk met andere fora van deze samenstelling denk ik nog steeds dat de sfeer hier een stuk beter is en de informatie ook van zeer goed niveau.

Helemaal mee eens. Hulde en respect voor de mods die we hebben en gehad hebben. Ik kom in ieder geval met veel plezier hier op het forum, zowel in inhoudelijks topics maar ook in afterhours.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

SV..S

Hoi Eisse, jammer dat je er om die reden mee stop.

Maar het is ook geen job for life, dus zeker geen schande om die taak neer te leggen.
Hopelijk blijf je ,(als Tik vriend  :D ) hier wel op het forum rondhangen, en kun je er nu meer van genieten




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Zymotic

Bedankt voor al je inzet op dit forum. Ik heb het erg gewaardeerd.

blue-eyes

Quote from: jowi on August 16, 2012, 20:58:44
De meest integere, begripvolle en stabiele mod van het forum. Dit is echt wel een verlies.

Thx Jowi, en anderen! Fijne woorden gelezen, doet me deugd!


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

peterrr

Hmm, " de report to mod knop" waar zit ie?    ;)

Nee ik heb respect voor hoe jij je vrijwillige taak heb uit gevoerd.
Het is een veel groter verlies dan sommige leden,nu misschien denken.
Je heb bij scheidsrechters nu eenmaal ook verschil van inzicht op " overtredingen".

Maar bedankt voor je inzet, en een beetje ( gemoeds?) rust toegewenst.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik

Ook jij bedankt in ieder geval voor je werk tot nu toe, voor mij zat je in dezelde lijn als Patrick die hier ooit rondhing en die was erg prettig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ben toch eens benieuwd wat ik me moet voorstellen bij het vele gebruik de R2M knop, bestaan er echt mensen die elke dag 1 tot 10 x op die knop drukken? ik mag toch hopen dat het nog niet zo erg is geworden hier.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

neptune

BE bedankt voor  alle noeste arbeid, kudos!
zet hier iets neer

WickedGame

Quote from: Erik on August 17, 2012, 09:54:48
Ben toch eens benieuwd wat ik me moet voorstellen bij het vele gebruik de R2M knop, bestaan er echt mensen die elke dag 1 tot 10 x op die knop drukken? ik mag toch hopen dat het nog niet zo erg is geworden hier.

Zal mij niets verbazen als die er toch zijn, je hebt op de wereld nogal wat azijnpissers

W.Otter

hoewel ik hier vrij nieuw ben en weinig met je te maken heb gehad is het zonde om jarenlange dedicatie op zo'n manier te moeten beëindigen.

ik heb het hier niet vanaf het begin meegemaakt en kan dus geen voorstelling maken hoe het beleid hier verandert is. Ik vind het juist een heel informatief forum waar geduld en vriendelijkheid heerst. ook voor de leken.

ik herken je redenen dan ook niet. Misschien is het voor leden zoals ik (weinig kennis en veel vragen) dat het forum niet het beeld heeft dan wat je er van verwacht had?

al met al een rigoureuze keuze en zonde dat je er zo over denkt!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

fugazi_2009

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 17, 2012, 04:20:16
@antoine.
Sorry dat ik daar even op reageer, maar daar ben ik het niet mee eens.
Het afterhours board heb je gelijk in, maar over het algemeen vind ik dat de informatie op het htforum juist van goede kwaliteit is, en ook door de moderators juist veel ontoptic word gehouden.

Ik loop ook op andere fora als "lezer" mee en geloof me daar gaan soms topics helemaal niet meer over waar ze voor bedoeld waren.

Dat er hier tokkies, low iq etc. Mensen rond zouden lopen vind ik een belediging voor 99% van het forum en vind dat dan ook onterecht.

BE kan niet goed tegen het feit dat veel mensen klagen als ze vinden onterecht bejegend te worden, aan de andere kant hebben we dit zelf ingevoerd juist om tegen te gaan dat het forum zou verzanden in een "strijdveld" en dit was ook op het verzoek van een groot gedeelte van het forum. Dat is een reden die ik persoonlijk "nogmaals" niet zie.

Wat ik zie (en dat is mijn mening) dat we bepaalde mensen op dit moment uiteindelijk een ban hebben gegeven die al maanden op het randje liepen en de sfeer op het forum danig aan het verzieken waren en onder het mod team ook leidde tot discussie waarbij de ene groep was voor direct bannen (waaronder ik) terwijl de andere groep was voor "het is net niet erg genoeg". We hebben toen (ook weer op verzoek van het forum) een "optelsom" moderatie ingevoerd, daarbij hoort dat we dan automatisch ook veel report to mods binnen krijgen van mensen die iets meer "de knop indrukken" dan normaal. Dit leide weer tot het feit dat de mods meer met die personen in discussie kwamen omdat we nu meer zagen/gemeld kregen. Voor sommige is dat een "heksenjacht" iets waar ik het totaal niet mee eens ben.

Op het htforum zijn mensen actief die keer op keer, kans op kans hebben gekregen en die op andere fora simpelweg direct gebannen zouden worden.

Als er ergens iets fout is gegaan is het in die aanpak, Wat voor mij als "eigenaar" zuur is, is dat net nu in mijn optiek de rust aan het terug keren is omdat er of nu bans zijn uitgedeeld aan een kleine groep en dat een andere groep in de gaten krijgt dat ze zich nu toch echt moeten gaan gedragen zoals het meerendeel van de bezoekers dat graag zou zien.

Er is vaak kritiek op de manier van het beleidt, wat we ook doen het is feitelijk nooit goed, dat we nu 2 mods (laten we hopen dat het daarbij blijft) opstappen die ik waardeer bewijst alleen maar hoe slopend zo een "baan" is, want in mijn optiek vallen ze uit in de laatste 100 meter van een marathon die ze dus bijna uitgelopen hebben, maar soms zit er gewoon geen energie meer in een persoon en word elke kleine frustratie gewoon simpelweg teveel.

Moderators en leden zijn allemaal mensen, mensen hebben allemaal een eigen karakter en een eigen wil, in sommige kringen is het normaal dat we elkaar eens goed de waarheid zeggen, in andere kringen niet. In de maatschappij zoeken deze groepen elkaar op en heb je inderdaad een wat duidelijkere afscheiding en ga je naar de groep waar JIJ je thuis voelt qua kleding, muziek keuze etc.

Het nadeel van een forum zoals dit is dat we hier met een groep te maken hebben die net met HT begint en dus de "beginners" vragen heeft, maar ook een groep die al zeer lang bezig is. Echter er zijn ook groepen die het leuk vinden om eens lekker te "ouwehoeren" over hun hobby en langzaam aan afwijken van het topic, deze groep word vaak door het modteam netjes ontoptic terug gezet. Er is een groep die ervan houd elkaar lekker de waarheid te zeggen, en een groep die dat totaal niet kan waarderen.

Ik zou zeggen "ga er maar eens aanstaan"

Gezien de enorme verscheidenheid van mensen op dit forum vind ik PERSOONLIJK dat het hele mod team door de jaren heen het nog niet zo slecht heeft gedaan, sterker in vergelijk met andere fora van deze samenstelling denk ik nog steeds dat de sfeer hier een stuk beter is en de informatie ook van zeer goed niveau.

Feit is dat er een kleine groep is geweest in het verleden en nu die (en nogmaals dat is mijn mening) teveel heeft mogen doen omdat ze nooit net niet over de grens gingen, met 1 moderator is dat een makkie, je kijkt en bevalt het je niet volgt er een ban, bij een team zoals het onze is/was spelen er onderlinge frustraties mee op een gegeven moment en komen er juist door het toelaten van deze personen reacties van leden die bij de een frustraties opwekt van "laat toch gewoon, krijg eens langere tenen" maar bij de andere mod oproepen "is het nu eindelijk een keer afgelopen met die persoon" en die strijd is ZEER vermoeiend en frusterend.

Mijn PERSOONLIJKE mening is nog steeds dat als we die elementen direct verwijderd zouden hebben we een kleine botsing tussen de mods hadden gehad maar we wel de marathon uitgelopen hadden.



Ik heb beide kanten van de medaille gezien en ook ik ben het volledig met Antoine eens. Inhoudelijk zie ik weinig nuttigs voorbij komen en is het inderdaad meer het libelle zelfhulp forum dan iets anders.

@BE Verstandig! Helaas bewijst het maar weer dat klagen helpt. Als Jaco en ik er nog waren geweest hadden die klagers een schop onder hun kont gekregen en waren we vervolgens tot de orde van de dag over gegaan ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Eddye

Gelukkig heb ik weinig met de mods te maken gehad, desondanks vind ik het altijd jammer dat iemand iets opgeeft wat hij jaren met plezier heeft gedaan, omdat het voor diegene niet meer leuk is.

Eisse bedankt voor je inzet.  :worship:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RonG


Zymotic


fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Pinohelmond

Quote from: fugazi_2009 on August 17, 2012, 10:59:43
Ik heb beide kanten van de medaille gezien en ook ik ben het volledig met Antoine eens. Inhoudelijk zie ik weinig nuttigs voorbij komen en is het inderdaad meer het libelle zelfhulp forum dan iets anders.

Kennelijk is dat dan hetgeen het grootste deel van de bezoekers / posters hier wil. 
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room