Henk543's HT! Vernieuwde foto's

Started by henk543, May 7, 2012, 10:09:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henk543

Beste,


Daar ik relatief nieuw ben zal ik dit topic maar gebruiken om mijzelf voor te stellen en enkele foto's te uploaden van mijn huidige set.

Mijn naam is René en kom uit het zuiden des lands. Mijn voorliefde voor geluid en zaken eromheen begonnen al vroeg rond mijn 10e, wellicht dat mijn 2-jaar oudere broer daar mede-schuldig aan is :-). Destijds zaten we midden jaren negentig stevig te bouwen aan DJ-sets welke gebruikt konden worden op fuiven (heet dat nog zo?). Hoewel het allemaal kinderspel was met meer huis- teuin- en keukenspullen - mensen van mijn leeftijd kennen de welbekende 5-hoeks op-elkaar-zet lichtunits vast wel - is daar de liefde toch geboren. Regelmatig kwam ik met opgestoken haren de zolder af omdat er weer eens '220 was gepakt'. Wat een lol, opgroeien in de jaren 90! Hoewel ik mijn fare share nintendo-sega-msx etc heb gehad waren we veel meer constructief (en soms/vaak ook destructief) bezig dan de kinderen die nu opgroeien. Maar we lezen allemaal de kranten en zien kinderen dikker worden dus ik zal doorgaan met mijn verhaal...

Hoewel mijn familie NAD-trekjes heeft, zowel mijn broer als oom hebben Stereo sets waarbij bijna lles NAD is, ben ik begonnen met de oude JBL 1500 serie icm een Sony STR-DE478. Deze set met wisselende center en surroundspeakers heeft jaren dienst gedaan, en hier heb ik enorm veel plezier van gehad. Tot... Ik eens thuis kwam bij een vrind waarvan de vader audiofiel is. Op dat moment had hij net nieuwe front en center speakers van KEF gekocht (ik weet niet welke serie, dat zou ik toch eens na moeten vragen) waarvan de center speaker letterlijk de maat van mijn huidige front speakers heeft! Ik was zo overdonderd van het geluid dat ik heb besloten een upgrade te gaan uitvoeren, zodoende ben ik ook op dit forum terecht gekomen.
Omdat ik weiger speakers online aan te schaffen ben ik op zoek gegaan naar een degelijke audiowinkel in de buurt en mijn zoektocht eindigde bij Audiohome. Een plek waar ik me op mijn gemak voel en ik het idee heb goed geholpen te worden, dat vind ik veel belangrijker dan 100 euro goedkoper via internet... Na een stevige luisterbeurt was mijn aandacht al snel gevestigd op de Klipsch Reference 82 series II(I in Audiohome termen), ik heb deze enkele dagen later aangeschaft. Mijn god, wat een verschil met die oude JBL's! René was een gelukkig man. Voor even.
Het probleem, en direct ook de fun, met upgrades is dat je direct hoort wat je volgende zwakste schakel is. Inmiddels zijn we 2 maanden later en heb ik een Denon 1912 aangeschaft en sinds afgelopen zaterdag ook de RC-62 II(I) in huis. De nabije toekomst zullen de kline jamo's achter vervangen worden door boekenplankerts van Klipsch. Daarnaast weet ik nu al dat de versterker op termijn vervangen gaat worden, ik mis toch nog wat, alleen het benoemen is lastig.

Anyways, hierna wat foto's (al dat gelul!) en een kleine opsomming van de setup. Ik hoop hier iig een hoop informatie op te mogen nemen, maar dat zal wel lukken gezien hetgeen dat hier gepost wordt!
ps: achter de klipsch heb ik Audiohome gezet daar ze de speakers "finetunen". Pure FYI

Speakers
Center; Klipsch RC-62 II (Audiohome)
Fronts; Klipsch RF-82 II (Audiohome)
Surround; Jamo E-310
Sub; Klipsch S-10

Receiver;
Denon 1912   

Tv;
LG 50PV250

CD:
Cambridge Audio CD-10

bekabeling;
simpele 'silver plated' kabels van Audiohome









Speciaal voor jou een beetje kunst, muf :)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Xander32

Wow, serieus conus-oppervlak in jouw stulpje. Dat i.c.m. een zeer hoge gevoeligheid van betreffende speakers :headbanging:.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

henk543

Beste,


Dat klopt als een bus. De buurman is er ook blij mee ;-)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Xander32

Quote from: henk543 on May 12, 2012, 17:07:23
Beste,


Dat klopt als een bus. De buurman is er ook blij mee ;-)
Nette opstelling ook: binnen de mogelijkheden de speakers de ruimte gegeven, stukje toe-in, netjes een kleedje op de vloer (over de print laat ik mij maar ff niet uit ;D). Daar is aandacht aan besteed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Melvinstr

 :headbanging: sehr schon... Nieuw picca maken met de aangeschafte kunst natuurlijk!?
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

henk543

Ghehe, ja dat is wellicht iets voor de toekomst ;-). Stiekem vind ik het verschil van de rf-82 met de rf-7 dusdanig groot dat het me niks gaat verbazen dat de rf-82 ooit eens naar achteren verplaatst worden en dienst zullen doen als rear speakers met rf-7tjes als front :-P. Verdammd!
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Melvinstr

Volgens mij moet je eerst een vergelijken hoe het zit met de breedte van de bass. Dus niet de diepte maar de breedte. Sowieso dat je dan voor de getunede Rf-7 MK III moet gaan. Cambridge audio setje ertussen. Ik zag trouwens een Rel Stadium III op MP staan voor 575, echt een goeie!
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

henk543

Tsjah, ik lees op sommige plekken  wel eens dat mensen echt "blown away" waren door een bepaald soort speaker en andere apparatuur. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik echt wel enthousiast ben over mijn Klipschjes echter ben ik nooit "blown away" geweest. Ik weet niet of dit komt door de opstelling of de combinatie van mijn apparatuur. Wel weet ik dat ik sinds afgelopen zaterdag écht onder de indruk ben geraakt van die RF-7's. Los van de kracht van die dingen maar vooral hoe het gebracht wordt, on-voor-stel-baar! Ik denk dat jouw combi met de Marantz een hele mooie is! Mocht je hem verkopen dan mag je me altijd bellen!


Zo, ik ga naar de notaris. Stichting officieel opzetten :-)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Melvinstr

Ik heb toch het idee dat , toen ik luisterde bij de audiohome er een bepaalde warmte van de rf-63 II afkwam die ik mis bij de RF-7. Maar dat kan ook te maken hebben met de Cambridge Audio set-up natuurlijk. Of de bron, het blijft lastig om die dingen individueel van elkaar te testen.

Het betekend helaas wel dat ik nou op zoek moet naar een nieuwe center en surrounds en in de toekomst ook nog rears en een woofer.

De stichting nu al stop zetten? why?
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

henk543

Quote from: Melvinstr on June  4, 2012, 14:55:27
Ik heb toch het idee dat , toen ik luisterde bij de audiohome er een bepaalde warmte van de rf-63 II afkwam die ik mis bij de RF-7. Maar dat kan ook te maken hebben met de Cambridge Audio set-up natuurlijk. Of de bron, het blijft lastig om die dingen individueel van elkaar te testen.

Het betekend helaas wel dat ik nou op zoek moet naar een nieuwe center en surrounds en in de toekomst ook nog rears en een woofer.

De stichting nu al stop zetten? why?

Nja, dat is inderdaad moeilijk. Het beste zou zijn om het hele spul in je kamer te zetten en dan te luisteren maar regel dat maar eens ;).

Zijn de Teufels al terug?

stichting OPzetten ;-)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Melvinstr

Quote from: henk543 on June  4, 2012, 17:22:15
Nja, dat is inderdaad moeilijk. Het beste zou zijn om het hele spul in je kamer te zetten en dan te luisteren maar regel dat maar eens ;).

Zijn de Teufels al terug?

stichting OPzetten ;-)

De teufels zijn vandaag opgehaald dus die gaan weer richting duitsland.
Aah ik las stopzetten, te snel gelezen. Mi squzi.

Ik heb vandaag een forum lid gesproken die ook de rf7 heeft. Hij heeft een kennis laten sleutelen aan de klipsch' zodat ze minder scherp/ hard zijn. Blijkbaar kun je de driver aanpassen waardoor hij nog beter klinkt. Ik ga dat wellicht laten doen.  :headbanging:
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

henk543

Inmiddels bijgevoegd:

Cambridge audio CD-10
Klipsch Sub 10 (semi tijdelijk)

Het begint vol te raken :)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Melvinstr

nieuwe foto's doen het altijd goed
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

henk543

Ik zal mijn best eens even doen. Moet toch even naar huis :-)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

henk543

Zeau, nieuwe fotos zijn geplaatst. Benieuwd naar de eventuele reactie(s) :-)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Melvinstr

Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

henk543

Het past eigenlijk net niet, mja. Tijd om de bovenbuurman weg te pesten en zijn appartement erbij te betrekken, niet? :)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Melvinstr

Dat gebeurt alleen onder 1 voorwaarde  :angel:
Denon X4100W - KEF LS50 Meta - KEF EGG - LG OLED

henk543

Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

henk543

Dank je Martijn :). Ik ben er ook erg blij mee en geniet er letterlijk iedere dag van! Films kijken geeft zoveel meer plezier met een degelijke set geluid :P. Nu op naar een nieuwe TV, ik begin me echt enorm te storen aan de zwarttinten!
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Martijnst1990

Quote from: henk543 on August  7, 2012, 10:48:47
Dank je Martijn :). Ik ben er ook erg blij mee en geniet er letterlijk iedere dag van! Films kijken geeft zoveel meer plezier met een degelijke set geluid :P. Nu op naar een nieuwe TV, ik begin me echt enorm te storen aan de zwarttinten!
Kan ik me goed voorstellen, geniet hier ook elke dag wel van de set. Of het nou een stukje muziek is, een film of een game. Enne.. dat is toch een mooie muur voor een beamer, niet? :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

henk543

Quote from: Martijn90 on August  7, 2012, 10:51:22
Kan ik me goed voorstellen, geniet hier ook elke dag wel van de set. Of het nou een stukje muziek is, een film of een game. Enne.. dat is toch een mooie muur voor een beamer, niet? :D

Klopt, dat is inderdaad een mooie muur voor een beamer. Als ik ergens iets voor een schappelijke prijs kan vinden dan sta ik daar wel voor open :-).  :headbanging:
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

H&C Hifi

Quote from: henk543 on August  6, 2012, 13:09:52
Inmiddels bijgevoegd:

Cambridge audio CD-10
Klipsch Sub 10 (semi tijdelijk)

Het begint vol te raken :)

bevalt de sub-10 toch niet helemaal dan ?

Grtz,

Marcel

henk543

Hoi Marcel,


Jawel, hij doet het prima. Alleen vraag ik me af hoe lang ik blijf wonen waar ik nu zit. Mijn volgende plek zal echt groter worden en ik kan me voorstellen dat hij dan toch wat extra power mag hebben. Zoals je wellicht hebt gemerkt was het een redelijke impulsaankoop en dan is het nog maar de vraag hoe het binnen komt. Ik stond met een stevige kater bij je binnen, nuttige vragen heb ik ook al niet gesteld.

Overigens erg leuke winkel! Wel erg donker, maar dat went vanzelf. Ik had graag wat meer tijd gehad maar Melvin moest naar Solar, helaas.

gr Rene
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"