PB12nsd dood ? edit : fixed.

Started by Zer0K3wL, July 8, 2012, 17:48:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zer0K3wL

Quote from: LeonArdusS on July 18, 2012, 20:42:37
Ik bedoel tehnische hickups, ik heb met al mijn tv's wat gehad, kapot net binnen, net buiten garantie. Koelkast, vaatwasser,wasmachine .....
Ben ik dan de grootste pechvogel. Nee..het is maar materie.

Naar de rechter stappen niks tolereren want dan verleggen ze de lat nog lager.

LeonArdusS

denk dat zulke acties me meer stress zouden gaan geven.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Zer0K3wL

Quote from: LeonArdusS on July 19, 2012, 13:07:54
denk dat zulke acties me meer stress zouden gaan geven.

Vooral voor fabrikant ja en winkel je hebt namelijk recht op goed product.
Een fatsoenlijke TV moet 5 jaar mee gaan minimaal tegenwoordig.

Je hebt vizio TV's bv waar caps gewoon naar 2 jaar stuk gaan dit is geen toeval ze gaan maar 2 jaar mee.
Want als TV langer mee gaat koop jij natuurlijk geen nieuwe TV.

Crisis ook niet alleen merkbaar in portumenee genoeg bedrijfen die dikke scheit hebben aan kwaliteit.

Vorig jaar 2x probeert nieuwe bril aan te schaffen 1x scheurtje in bril omdat ze glazen te strak hadden gezet en vervolgens graveringen in bril glas 5 stuks per glass.
Als off ik dat ga tolereren als ik al geen scheurtje accepteer waarom zou graveringen wel accepteren ze doen dit gewoon express en doen dit ook niet fixen dan want is normaal dan.

Vervolgens 2e opticien nog veel duurdere bril aangeschaft voor 500E doen ze er goedkope glazen in waarvan coating naar 1 maand los laat.
Eerst verkeert glas dan verkeerde kleur en dan ook nog coating die los laat. Toen was ik het dus spuug zat heb ik nieuwe bril maar uitgestelt draag nog steeds 4 5 jaar oude bril waarvan coating nog niet los laat en geen krasje op te zien is.

LeonArdusS

HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

yorkie13

En heb je al een andere amp toegestuurd gekregen ?

Zer0K3wL

Hij zit er al aantal dagen in is binnen 3 dagen opgelost svs heeft hele goeie connecties met hifi corner :D
Inbouwen was ook simpel.

Anyway volgende week gaan ze me keuken slopen nieuwe in bouwen dus moest vaatwasser was machine koelkast vriezer in huis kamer komen te staan tijdelijk.
Ik hoor in eens minder bass doe 2EQ re runnen ipv dat sub at -2 zet zet hij hem at -1
Anyway ben veelte paranoide begin volgende maand afspraak met mediant vanwege autisme dat me gek maakt.

LeonArdusS

Quote from: Zer0K3wL on July 20, 2012, 22:49:16
Hij zit er al aantal dagen in is binnen 3 dagen opgelost svs heeft hele goeie connecties met hifi corner :D
Inbouwen was ook simpel.

Anyway volgende week gaan ze me keuken slopen nieuwe in bouwen dus moest vaatwasser was machine koelkast vriezer in huis kamer komen te staan tijdelijk.
Ik hoor in eens minder bass doe 2EQ re runnen ipv dat sub at -2 zet zet hij hem at -1
Anyway ben veelte paranoide begin volgende maand afspraak met mediant vanwege autisme dat me gek maakt.

Sterkte man, ik hoop dat je wat rust vindt. Kan erover meepraten, zit al 4 maanden thuis.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Zer0K3wL

Wat is een normale piek btw voor subwoofer btw ?

Ik zet lfe level op 0 db ipv -10 off -20 stond altijd op -oo default.

anyway ik haal soms makelijk piek van 110 dB in scene waar veel bass in zit explosie bv.

yorkie13

#58
Helaas heeft na een goede week inspelen de Sledge map van mijn nieuwe SVS PB12NSD DSP de geest gegeven.

Stond op 1/4 Gain open en verder geen rare instellingen.

Ik speel hier op 75 db ivm de buren, dus niet extreem hard.

Kortom ik begin na deze berichten een klein beetje aan de kwaliteit van deze Sledge amps van SVS te
twijfelen. :devil:

Hopelijk snel opgelost door een nieuwe amp

morca

Dat brengt me weer op de vraag boven jouw bericht.
Denk dat de amp,s niet alle laag,ultralaag belasting aan kunnen en daarom overlijden.
Al dit wel heel snel is......

yorkie13

je zou het wel denken, echter als ik nu extreem hard zou draaien.........

maar met de boel op 75 db afgeregeld , en de Gain 1/4 open lijkt me toch geen problemen mogen geven.

Deze Sledge amps worden door onze chinese vrienden gemaakt, maar dat is toch niet alleen omdat het goedkoper is
dan de BASH amps die in het verleden gebruikt werden.

yorkie13

net getest, en het is 100% de amp die defect is......
morgen bellen dus naar hifi corner.nl en een nieuwe map laten opsturen.

1198

Wel apart.. je leest het ook wel meer op het net. Begin bijna te twijfelen of ik wel voor een SVS moet gaan  :dry:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

yorkie13

Misschien een slechte badge (Sledge ) amps ?


Mario D

Quote from: 1198 on July 31, 2012, 00:04:48
Wel apart.. je leest het ook wel meer op het net. Begin bijna te twijfelen of ik wel voor een SVS moet gaan  :dry:

Je weet mijn advies.  ;)

De met trots met de hand gemaakte US SvS Subs bestaan al een tijdje niet meer helaas.
Ik heb zelf een 10 tal SvS subs in huis gehad maar het is nu niet meer hetzelfde als toen.

yorkie13


yorkie13

Net even de BK amp getest, en die is 300 watt op een 8 ohm woofer

De Peerless xxls12 woofer met alu conus is echter 4 ohm , en heeft een Re van 3,4 ohm

Massive Attack erin en de amp ook op 1/4 open  >> na een half uurtje wel redelijk warm deze mosfet amp.

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat hier de zwakke schakel zit, de SVS amp heeft moeite met een lage ohmse waarde.

Een tijdje terug heb ik een Class D versterker van Oaudio aangeschaft, en daar kwam ik verhalen op het web tegen , waar werd
gewaarschuwd voor een te lage Re.

Vreemd is dat de XTZ DSP 1 amp geen krimp geeft en totaal niet warm wordt met dezelfde Peerless amp

Ik zal SVS eens een mailtje hierover sturen met deze bevindingen erin.

NielsLu

Quote from: RA SUBS on July 31, 2012, 10:13:22
Net even de BK amp getest, en die is 300 watt op een 8 ohm woofer

De Peerless xxls12 woofer met alu conus is echter 4 ohm , en heeft een Re van 3,4 ohm

Massive Attack erin en de amp ook op 1/4 open  >> na een half uurtje wel redelijk warm deze mosfet amp.

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat hier de zwakke schakel zit, de SVS amp heeft moeite met een lage ohmse waarde.

Een tijdje terug heb ik een Class D versterker van Oaudio aangeschaft, en daar kwam ik verhalen op het web tegen , waar werd
gewaarschuwd voor een te lage Re.

Vreemd is dat de XTZ DSP 1 amp geen krimp geeft en totaal niet warm wordt met dezelfde Peerless amp

Ik zal SVS eens een mailtje hierover sturen met deze bevindingen erin.

Kort nadat jij deze versterker verkocht had, heb ik de de 500 watt versterker van Oaudio zelf over laten komen uit Amerika. Deze versterker gebruik ik in combinatie met een SVS 12.2 woofer.

Ik weet niet precies wat de ohmse waarde van mijn woofer is, maar de versterker werkt ontzettend goed met mijn woofer.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

yorkie13

Dat zou je moeten meten, ik heb met de mensen van Oaudio een mail wisseling hierover gehad.
Zij raden het gebruik van deze Peerless xxls12 Alu woofer af juist vanwege de lage Re.
Lager dan 4 ohm dus.

morca

Quote from: RA SUBS on July 31, 2012, 11:53:35
Dat zou je moeten meten, ik heb met de mensen van Oaudio een mail wisseling hierover gehad.
Zij raden het gebruik van deze Peerless xxls12 Alu woofer af juist vanwege de lage Re.
Lager dan 4 ohm dus.
Het ligt dus ook enigsinds aan de unit ?

yorkie13

Dat zal met een nieuwe amp moeten blijken, de Hypex ds4.0 heeft er in elk geval geen enkele moeite mee
om de Peerless woofer goed aan te sturen.

Ook hier ter vergelijk de Gain op 1/4 open en in de Pre amp/processor niets veranderd.

1198

Quote from: kalimero on July 31, 2012, 07:40:36
Je weet mijn advies.  ;)

De met trots met de hand gemaakte US SvS Subs bestaan al een tijdje niet meer helaas.
Ik heb zelf een 10 tal SvS subs in huis gehad maar het is nu niet meer hetzelfde als toen.

Tja..  maar 17kg tegenover 42kg. Je kan me niet vertellen dat ze er bij SVS enkel een paar bakstenen bij in hebben gedaan. Dat moet toch gewoon een enorm verschil maken. Als de SVS13plus straks in de uitverkoop gaat.

Hificorner rade mij Ken Kreisel aan..  kan er weinig over vinden.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

yorkie13

Opmerkelijk advies , een merk was nauwelijks bekend is .

v-max74

Test van een Ken Kreisel.

Ze zijn er goed positief over.

http://www.audiovideo2day.eu/nl/article/10196/Ken-Kreisel-DXD-12012-Review
koste me wel effe  :google:

Sorry voor de topic vervuiling.

yorkie13

#74
Deze dx1200000000012   komt wel op $$$$$$$$$$   2500

daar koop je 3 van deze svs pb12 voor, of zelfs de duurdere pb13 ultra