PB12nsd dood ? edit : fixed.

Started by Zer0K3wL, July 8, 2012, 17:48:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bierkameel

Krijg je de amp van SVS? Dan neem ik aan dat het hetzelfde type is.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

Zer0K3wL

#26
Quote from: Bierkameel on July 10, 2012, 12:29:11
Krijg je de amp van SVS? Dan neem ik aan dat het hetzelfde type is.

zit sledge amp in op momment krijg sledge amp opgestuurt van hifi corner off ie van hifi corner komt off dat direct van svs komt weet niet.
Maar denk dat hifi corner svs goeie connecties heeft viel direkt te merken naar 2 3 mailtjes

anyway als alles goed verloopt staat svs hifi corner boven op mijn lijst van beste service.

Laatste keer evga gtx 480 die weg moest voor garantie had per ongeluk cap er af gestoten zit 10 jaar garantie op hoefde alleen maar 25E te betalen + 7E bezorg kosten hebben ze mijn kaart omgeruilt dat was 1 jaar geleden bijna.

anyway weet niet off ze me ook weer sledge amp opsturen denk het wel.

Anyway kan me niet voorstellen dat ze me ander merk amp opsturen.

Wijx wondere wereld

wat denk je te gaan aflezen van de multimeter?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Zer0K3wL

#28
Quote from: Wijx wondere wereld on July 10, 2012, 14:12:45
wat denk je te gaan aflezen van de multimeter?

via multi meter kun je ohm's af lezen weet alleen niet hoe als voice coil burned is off niet in orde is gaat hij continu op en neer schommelen.

Anyway ik weet dat amp niet in orde is maar weet nog niet off dat getik van speaker cone met amp te maken heeft.

Pinohelmond

Quote from: Zer0K3wL on July 10, 2012, 12:52:51

anyway als alles goed verloopt staat svs hifi corner boven op mijn lijst van beste service.


Dus het drama valt allemaal wel mee.  :popcorn:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Mario D

Quote from: Pinohelmond on July 10, 2012, 15:23:00
Dus het drama valt allemaal wel mee.  :popcorn:

Veel geblaat, weinig wol.  :D

morca

Quote from: Zer0K3wL on July 10, 2012, 14:19:22
via multi meter kun je ohm's af lezen weet alleen niet hoe als voice coil burned is off niet in orde is gaat hij continu op en neer schommelen.

Anyway ik weet dat amp niet in orde is maar weet nog niet off dat getik van speaker cone met amp te maken heeft.
Aanzetten en luisteren of hij nog tikt als de nieuwe amp erin zit,dan weet je het.
Tikt ie nog,meteen weer uitzetten en bellen  ;)
Komt vast goed  :)

Zer0K3wL

Als getik blijft krijg ik ook nieuwe woofer volgens L-sound wat volgens mij leverancier is van hificorner.
zou om amp disortion gaan dat getik klinkt alleen niet als amp disortion wordt dus afwachten.

Ik denk dat de kans groot is 2e pb12nsd er bij koop als dit straks opgelost is als er dan 1 weer stuk gaat heb tenminste nog 1 die werkt.

mijn yst-sw012 zijn mega boomy heel iritant soms geen flat responds daarom had ik de pb12 van svs sound gehaalt

Zer0K3wL

#33
Handig mijn pakket hificorner geeft me geen track trace checked mijn pakket logged in ziet pakketje onderweg dus vandaag komt mijn amp binnen.
Ik haat mijn pakket van post nl maar als bedrijf me geen track trace geeft is het wel handig.

Draai op dit volume btw de subwoofer piek van 103 db tijdens fly by scene iron man 2 waar zilveren iron man voorbij vliegt.
http://i46.tinypic.com/k4whfn.jpg

voor de sub in eens raar deed half dood ging btw speelde ik wat skrillex muziek af wel grapig.

anyway intussen met multi meter zitten spelen getest op 1 van me z5500 tweeters maar die leest .006 uit met multi meter op 200 gezet.

hmmm nu andersom getest en leest 7.2 uit

Zer0K3wL

#34
Hmmm kan de laatste noot in bass test i love you weer horen hele huis trilt op die laatste noot.

ik hoor nu ook speaker noise komen uit subwoofer had ik eerder nooit en dan ook met niks ingeplugt.

Wijx wondere wereld

Quote from: Zer0K3wL on July 10, 2012, 14:19:22
via multi meter kun je ohm's af lezen weet alleen niet hoe als voice coil burned is off niet in orde is gaat hij continu op en neer schommelen.

Anyway ik weet dat amp niet in orde is maar weet nog niet off dat getik van speaker cone met amp te maken heeft.

Dat bedoel ik, doormeten gaat niet
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Zer0K3wL

hij leest 2,8 tot 3,0 af duurt dan 1 minuut en dan heb je stabiele reading zo als 2,7 off maybe zelfs 2,6.

Mario D

Quote from: Zer0K3wL on July 11, 2012, 19:11:42
Hmmm kan de laatste noot in bass test i love you weer horen hele huis trilt op die laatste noot.

ik hoor nu ook speaker noise komen uit subwoofer had ik eerder nooit en dan ook met niks ingeplugt.

De Sledge amp's geven altijd een lichte ruis, ik had dit ook bij mijn PC-13U dus dat zou normaal kunnen zijn.

Je gaat met je sub wel graag tot het uiterste of niet. ??

Zer0K3wL

#38
Quote from: kalimero on July 11, 2012, 21:05:35
De Sledge amp's geven altijd een lichte ruis, ik had dit ook bij mijn PC-13U dus dat zou normaal kunnen zijn.

Je gaat met je sub wel graag tot het uiterste of niet. ??

lfe level 0 en subwoofer level gewoon op 0 subwoofer level verander ik ook niet naar 2EQ setup.

anyway wil gewoon hele range kunnen horen van 20 hz naar 20.000 khz daarom ook pb12nsd gekocht en voor flat responds omdat ik niet op 70 hz bv 120 db wil en dan op 60 hz maar 70 db en dan op 40 hz 60 dB bv

daarom had ik mijn mains altijd op 60 hz staan met me 2 cheapo subs omdat anders veelte boomy was.

had met mijn s606 zelfs toen ze outward geplaatst stonden zat mijn rechter speaker giganties te corner loaden kon dus de bas altijd van rechts horen maar nooit van links dus heb ze inwards weer geplaatst toen

Anyway mijn hele set.

http://i49.tinypic.com/25iwxfb.jpg


Anyway is het slecht als subwoofer dan piekt naar bv 100 dB tijdens hevige scene met veel bass in film ?

want tijdens muziek blijft wel laag bv.

Krijg idee dat svs wil dat subwoofer lager draai terwijl subwoofer gewoon volgens receiver ingestelt staat met lfe level's voor elke source op 0 dB die kun je instellen op -10 -20 en -oo maar volgens mij is -oo muted

Zer0K3wL

#39
Kan beschadigde speaker waarvan ohm's in orde zijn amp mollen ?

svs heeft me wel heel paranoide gemaakt sinds gisteren met 1 mail.

mijn subwoofer is in orde maar ben mega bang dat iets fout heb gedaan en grote schade heb aangericht aan me eigen speakers.


QuoteHi Frank -



There should be no need to run sine wave test tones unless you are manually plotting the frequency response.  If that is the case, then adjust to 75 dB (C/Slow) and run for no more than 5 seconds and then allow 15 seconds to cool before running the next frequency. 



If you are not plotting FR, then I don't advise running test tones at all.  The subwoofer is not designed to be a continuous output device and you can damage it by running test tones at what you describe as 'house shaking' levels.  That is why you are smelling the subwoofer - you are heating up the electronics and the woofer voice coil by running loud sine wave test tones.       

Waarschijnelijk denk ik te negatief.

had test tones afgespeelt om te zien off op elk freq net zo luid is volgens mij op 60 dB aka mega laag volume.

nu ben ik bang dat mischien schade heb aangericht aan voice coil van subwoofer off zelfs al mijn speakers.

anyway ohm's leest correct uit dus waarschijnelijk geen schade aangericht

subwoofer gain staat ook maar op 15% max weet niet off dit kans verkleint op mogelijke schade.

anyway ga dus ook nooit meer test tones afspelen.

anyway ik denk dat allemaal mega mee valt ik heb mijn z5500 subwoofer op max bass gehad 2 jaar lang + boost 11 op 3e verdieping dat was nog zelfs te voelen op 1e verdieping dit was in gehorig huis als bv 4 blokken verder ging boren kan je dat mega luid horen 4 blokken verder op.

anyway mijn z5500 draai nu op defaults volume op half werkt nog steeds prima die is nu zeker 5 jaar oud maybe 6 jaar zit er wel aan te denken om gewoon voor de lol mijn driver uit z5500 te schroefen om te zien hoe voice coil er bij zit.

Hoop dat men hier mij wat antwoorden kan geven mij kan gerust stellen dat allemaal probably wel mee valt.

Anyway vanavond three mustketeers in 3D gezien met towers op full band + double bass aan mega veel punch.
Anyway als echt zo erg is denk dat ik maar alvast 2000E ga opsparen voor hele nieuwe set voor volgend jaar blijf ik wel door sparen tot de boel weer stuk ga dan ga ik wel balen..............

Ik weet niet off dan ook nog wel recht heb op garantie straks.

Heb gtx 480 zelf beschadigt per ongeluk 1 jaar geleden hoefde toen alleen maar 25E + bezorg kosten te betalen weet niet hoe ze daar bij bv jamo off svs sound over denken indien echt iets mega dom gedaan heb.

morca

Quote from: Zer0K3wL on July 12, 2012, 22:35:55
Kan beschadigde speaker waarvan ohm's in orde zijn amp mollen ?

svs heeft me wel heel paranoide gemaakt sinds gisteren met 1 mail.

mijn subwoofer is in orde maar ben mega bang dat iets fout heb gedaan en grote schade heb aangericht aan me eigen speakers.


Waarschijnelijk denk ik te negatief.

had test tones afgespeelt om te zien off op elk freq net zo luid is volgens mij op 60 dB aka mega laag volume.

nu ben ik bang dat mischien schade heb aangericht aan voice coil van subwoofer off zelfs al mijn speakers.

anyway ohm's leest correct uit dus waarschijnelijk geen schade aangericht

subwoofer gain staat ook maar op 15% max weet niet off dit kans verkleint op mogelijke schade.

anyway ga dus ook nooit meer test tones afspelen.

anyway ik denk dat allemaal mega mee valt ik heb mijn z5500 subwoofer op max bass gehad 2 jaar lang + boost 11 op 3e verdieping dat was nog zelfs te voelen op 1e verdieping dit was in gehorig huis als bv 4 blokken verder ging boren kan je dat mega luid horen 4 blokken verder op.

anyway mijn z5500 draai nu op defaults volume op half werkt nog steeds prima die is nu zeker 5 jaar oud maybe 6 jaar zit er wel aan te denken om gewoon voor de lol mijn driver uit z5500 te schroefen om te zien hoe voice coil er bij zit.

Hoop dat men hier mij wat antwoorden kan geven mij kan gerust stellen dat allemaal probably wel mee valt.

Anyway vanavond three mustketeers in 3D gezien met towers op full band + double bass aan mega veel punch.
Anyway als echt zo erg is denk dat ik maar alvast 2000E ga opsparen voor hele nieuwe set voor volgend jaar blijf ik wel door sparen tot de boel weer stuk ga dan ga ik wel balen..............

Ik weet niet off dan ook nog wel recht heb op garantie straks.

Heb gtx 480 zelf beschadigt per ongeluk 1 jaar geleden hoefde toen alleen maar 25E + bezorg kosten te betalen weet niet hoe ze daar bij bv jamo off svs sound over denken indien echt iets mega dom gedaan heb.
Ik gebruik testtonen om de fase in te stellen,en heb daarbij ook nooit een voice coil overhit.
Denk dat dit ook alleen gebeurt als je ze fiks hard afdraaid.
Ligt wel even aan welke testttoon ,bij 20 hz beschadig je de woofer wel sneller als bij 50 of 80.

Bij 60 db zou dit niet maarzo moeten kunnen,dus maak je niet te druk

Zer0K3wL

#41
heeft de gain nog invloed daarop bv ?  meer kans op subwoofer te beschadigen met gain op 50% dan op 15% ?
en kan zijn dat de amp zelf gemolt heb met test tones off is dat onmogelijk heb zelf begrepen dat vooral slecht is voor de driver.

morca

op 15 speelt hij niet zo hard als op 50 idd,maar de amp,s gaan kapot soms van SVS,dat is een kwaaltje denk ik.
want ik lees er wel meer over op het forum.
Maandgochtend model of de amps kunnen niet zoveel hebben

Zer0K3wL

dat met test tones geld toch ook voor alle speakers ?

off is de kans wat kleiner met bv  mid tone drivers vanaf 150 hz naar bv 300hz en dan van 300hz naar 10 khz ? aka bv mijn s606 towers en s602 bookies ?

mijn receiver is 1 maand geleden uitgevallen spontaan niet protected mode offzo zelfde geld 1 van me speakers burned voice coil dat daarom uit vliegt maar volgens mij moet receiver dan in protected mode gaan dan dat was niet het geval.

anyway denk er aan om ohm\s te checken nu op mijn towers en center en rears met multi meter.

Wijx wondere wereld

testtonen kunnen niet zoveel kwaad zolang de woofer in de kast zit en je er niet teveel volume doorheen blaast.
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Zer0K3wL

#45
Quote from: Wijx wondere wereld on July 13, 2012, 17:35:27
testtonen kunnen niet zoveel kwaad zolang de woofer in de kast zit en je er niet teveel volume doorheen blaast.

k ik denk dus te zwaar zelfde geld met mijn view over plasma schermen mooi beeld maar naar 2 min kan inbranden bv op static image schrikt mij af :(

1 speaker van mij maakt wel raar geluid maar toen links rechts omgewiselt zit in me receiver rare bug.

heb volgens mij mijn rears niet voldoende afstand zitten vermoed ik + verkeerde hoogte.

tijdje terug onkyo mic iets hoger was dat weg nu weer nog iets hoger nu is die disortion poping sounds weer terug mischien moet ik rears maar op plafond hangen en naar beneden richten geen zin om me receiver rma te sturen voor hissing sounds die bijna 90% van tijd niet hoor.

Quote from: Wijx wondere wereld on July 13, 2012, 17:35:27
testtonen kunnen niet zoveel kwaad zolang de woofer in de kast zit en je er niet teveel volume doorheen blaast.

Geld dat dan ook voor ported box ?

gaat meer lucht verplaatsing in ported box dan sealed box mijn ervaring tot nu toe ported box klinkt beter gaat veel dieper.

Zer0K3wL

Ben probably paranoide maar off mijn nieuwe sony 46 inch hx750 gaat straks dood off mijn receiver zag storingje kleur flashes in beeld springen in eens tijdens kijken van 3D film.
Leuk is dat alles wat ik koop gaat stuk bagger kwaliteit tegenwoordig.

LeonArdusS

Quote from: Zer0K3wL on July 14, 2012, 17:33:17
Ben probably paranoide maar off mijn nieuwe sony 46 inch hx750 gaat straks dood off mijn receiver zag storingje kleur flashes in beeld springen in eens tijdens kijken van 3D film.
Leuk is dat alles wat ik koop gaat stuk bagger kwaliteit tegenwoordig.

Ik denk dat je wat minder met testen en proberen en wat meer moet genieten.
Storingen horen nu eenmaal bij techniek.
Kijk lekker naar je films en wat minder naar de waarden, db's en resultaten.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Zer0K3wL

Quote from: LeonArdusS on July 15, 2012, 19:55:57
Ik denk dat je wat minder met testen en proberen en wat meer moet genieten.
Storingen horen nu eenmaal bij techniek.
Kijk lekker naar je films en wat minder naar de waarden, db's en resultaten.

Niet storing zo zo als dit bv

http://www.youtube.com/watch?v=C9mmZ82jDlo&feature=g-upl

Btw storing wordt veroorzaakt door storende TV decoder die in TV zit btw.
en die lijnen zitten dan ook over hele scherm.

hebben ze jaar lang proberen garantie te ontlopen door mij continu bs story uit te leggen dat aan slechte hdmi kabel lag off te sterk coax signaal bij samsung hebben ze uiteindelijk zelfs gezegt dat er hellemaal geen storing was.

heel corrupt bedrijf doe nooit meer iets van kopen ook.

Anyway over onkyo hoor ik wel ergere klachten anyway als in eens rare flits op scherm ziet met regenboog kleuren wordt ik paranoia anyway tis pas als ik het op z'n minst 3x zie dat als abnormaal beschouw als er dan geen simpele oplossing is doe ik gewoon beroep op garantie.

LeonArdusS

Ik bedoel tehnische hickups, ik heb met al mijn tv's wat gehad, kapot net binnen, net buiten garantie. Koelkast, vaatwasser,wasmachine .....
Ben ik dan de grootste pechvogel. Nee..het is maar materie.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire