VTEC_genieter's DENON set [een Marantz stereo versterker en fiets erbij]

Started by VTEC_genieter, June 14, 2012, 04:23:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Erg mooi hoor! Geen optie om je tv aan de uur te hangen, meubel naar links schuiven, center erop, receiver kan er dan ook op blijven en dat kost je alleen €35,- voor een Vogels beugel.

Ben benieuwd hoe je 3D zal ervaren en ik weet precies wat je bedoeld met wennen aan de groott van je tv, na een uur was ik ook 50" gewend van 2,5 meter afstand :P

Enne.. dikke Civic hoor! Vind het het mooiste model (EK9 toch?).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Quote from: VTEC_genieter on January 26, 2013, 00:57:08
@Larzie,
Thanks voor je advies! Ben helaas niet handig, maar ik ga wel even kijken naar tutorials op internet.  :smile: Want misschien geeft een tutorial mij meer zelfvertrouwen en idee  ;D

Met een deuvelsetje met centerpunten hoef je niet handig te zijn. :)
Je boort met een deuvelboortje gaten in de zijkant van de plaat. Centerpunten in de gaten. Je drukt andere plaat er tegenaan zodanig dat het mooi aansluit. Geeft er een tik op met je handen en de deuvelcenterpunten laten je precies zien waar je moet boren. Wat lijm en deuvels erin en je hebt een mooie stevige en rechte bevestiging. Geloof mij je hoeft er niet handig voor te zijn.

De platen laat je precies op maat zagen dus dat is dan ook geen probleem. Voor de stevigheid gewoon een dunne multiplexplaat aan de achterkant spijkeren met dunne spijkertjes. Wat plankdragers voor de planken waar je je apparatuur op wil plaatsen.  Likje verf en klaar :)

Enige wat wel handig is is iemand om je te helpen om de grote platen op de juiste plaats te houden.

Deuvelsetje:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VTEC_genieter

@LuPo,
Thanks! Morgen koppel ik de LG (budget) blu-ray speler los en sluit ik de Panasonic blu-ray speler (vlaggenschip vh merk, gemaakt voor de audiofiel) aan m'n Denon receiver en/of aan m'n TV  :)
De Panasonic heeft ook 2 HDMI-outputs. Ik heb gelukkig al een RCA kabel voor de stereo weergave naar m'n receiver. Die ga ik ook gebruiken omdat ik de Burr Brown DAC van de Panasonic wil gebruiken.
Ben dus nu aan het denken hoe de installatie gaat worden  :laugh:
Ben zeer benieuwd naar de audio- en beeldprestaties van deze speler :pompom:

@Martijn,
35 Euro voor een beugel van Vogels? Want ik zag één van Vogels en die was ruim 300 euro  :crazy:
Ik woon in een huurhuis...mag ik wel boren? Maar ik heb geen betonboor. Heb een simpele schroefboormachine.
Erg he ben ik  :D
Morgen ga ik m'n Panasonic blu-ray installeren, dus m'n eerste thuis-ervaring met 3D is ook morgen  :pompom:
Ik doe dan de film Avatar 3D eindelijk in m'n HT hihi.......heb de film al 3 maanden, nog verzegeld/verpakt  ;D
Sterker nog...ik ken de film nog niet  ;)
En thanks voor je compliment voor m'n auto  ;D Het is een EK4. De EK9 die jij bedoelt is de Type R van m'n Civic. Deze race versie heeft bijna dezelfde motor als de mijne, maar er zitten andere onderdelen (nokkenassen dacht ik) in. Ook heeft de Type R lichtere onderdelen en betere remmen. Verder nog een extra paardekrachten van 20. Verder de body-onderdelen zijn makkelijk uitwisselbaar met de mijne  :bigsmile:
Ik heb zelfs de originele Recaro stoelen van de Honda Integra Type R in m'n Civic gemonteerd, zitten erg lekker in de bochten!  :inlove:
Ow ja.....als jij een EK9 tegenkomt in Nederland, dan is ie rechtsgestuurd  ;) Maar wat maakt de buitenkant van een Civic nog uit? Want..........sommige Civic's zijn "sleepers"  :devil: (dat zijn bijvoorbeeld gewone Civic's met een geswapte 1.8 motor afkomstig van een serieuze Integra Type R) Daar kunnen zelfs dikke BMW's niet tegenop haha!

@Larzie,
Ik ga op internet kijken hoeveel de houtplanken kosten  ;)
Als ik een plan heb, dan zet ik het hier neer. Ik waardeer je instructies! Dank je!  :bigsmile:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

larzie

Quote from: VTEC_genieter on January 26, 2013, 22:51:56
@Larzie,
Ik ga op internet kijken hoeveel de houtplanken kosten  ;)
Als ik een plan heb, dan zet ik het hier neer. Ik waardeer je instructies! Dank je!  :bigsmile:

Ik was totaal iets meer dan 200 euro voor alles kwijt. In mijn topic kun je mijn meubel wel zien.
Mijn meubel is ong. 220 m breed en 52 cm hoog ofzo ongeveer. Ik heb platen van 3 cm dik.
Voor de grote platen heb ik goedkoop mdf genomen en voor de dragende planken in het meubel teak voor de mooie looks. :)

Voor het hout was ik volgens mij rond de 150 euro kwijt ofzo op maat gezaagd bij een echte houtboer.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Of je daar mag boren durf ik niet te zeggen :D Heb gister een Vogels 8305 besteld voor mijn tante, kan tot 80" aan. Is gewoon een platte muur beugel die dus niet zwenkt en kost 36,99. Die gebruik ik zelf ook en bevalt me prima.

Boormachine kan je vast wel ergens lenen ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

W.Otter

tuurlijk mag je boren in een huurhuis, wel netjes opvullen na die tijd ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Quote from: W.Otter on January 27, 2013, 10:55:18
tuurlijk mag je boren in een huurhuis, wel netjes opvullen na die tijd ;)

Ja, dat is wat hier ook geldt.

Leentje

Hey Vtec, ziet er lekker uit zeg. Ja, dan bedoel ik ook de Honda ;D En wat iemand al aangaf mbt tot de tv ophangen en dan je bestaande meubel aanpassen zodat er alles op en in past lijkt mij ook een prima en zeker een goedkopere oplossing dan een nieuw meubel kopen. Wat het uiteindelijk ook gaat worden alvast erg veelsucces ermee :headbanging:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Nogmaals bedankt voor de reacties! :)
Ik hoop dat ik zelf een oplossing kan vinden uit jullie ideeën. De centerspeaker die nu op de grond ligt, is niet praktisch.

En verder over m'n nieuwe blu-ray speler, na 3 uurtjes testen:
De Panasonic blu-ray speler is geïnstalleerd met een HDMI kabel via m'n Denon receiver naar de TV.
Heb het gevoel dat de films iets beter uit zien op m'n TV: iets meer diepte, betere kleuren en snellere beelden (motion). En iets snellere laadtijden. Het geluid bij films is beter. De acties zijn nu heftiger.
Voor het luisteren naar muziek CD's heb ik de speler analoog met RCA kabels aan m'n Denon receiver (input CD) aangesloten. Het geluid is heel helder en heeft goede strakke bass.

Heb tot nu toe een stukje van de film "Avatar 3D" gekeken en ik vind het een supermooie 3D sprookjesachtige film!
Het geluid is zo echt in m'n huis! Je kan heel makkelijk die fictieve beestjes horen uit alle hoeken van m'n kamer  :headbanging:
Ik ga vrijdag weer verder met Avatar!! :pompom:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Former member 78

Ga je me nu vertellen dat die beestjes niet echt zijn?

larzie

Quote from: ArjanR1 on January 31, 2013, 13:36:11
Ga je me nu vertellen dat die beestjes niet echt zijn?

Ach anders hebben we de smurfen nog.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VTEC_genieter

Quote from: ArjanR1 on January 31, 2013, 13:36:11
Ga je me nu vertellen dat die beestjes niet echt zijn?

:D
Je kent nu al iemand die de Panasonic BDT500 speler heeft  ;D
Morgen of zaterdag krijg ik nieuwe kabels binnen. Ik ga voor het eerst met kabels van AudioQuest werken.
De HDMI Pearl en de Golden Gate RCA kabel komen binnen.
M'n Panasonic speler heb ik nog niet uitvoerig/lang getest.
De 2e HDMI uitgang wordt nog niet gebruikt. Je kan de 2e HDMI uitgang gebruiken voor alleen de toevoer van het geluid naar de AV-receiver. Het beeld uit deze 2e HDMI uitgang wordt uitgeschakeld.
En de 1e HDMI uitgang van deze speler wordt vervolgens rechtstreeks verbonden met m'n TV.

En de AudioQuest Golden Gate RCA kabel is voor vervanging van m'n huidige Vivanco HQ RCA kabel naar m'n AV-receiver. Deze kabelsituatie is voor het luisteren van muziek CD's.

@Larzie,
Van de Smurfen heb je ook een 3D versie :headbanging:
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Leentje

Je bent weer lekker bezig Vtec :pompom: Ben benieuwd wat je van de kabels gaat vinden.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

De kabels zijn binnen....

Maar ik ga morgen wat foto's maken van die kabels.
De kabels hebben een richtingsaanduiding he  ;)
Is voor mij wel een verrassing  ;D

Vandaag ging ik ze beluisteren of testen zeg maar.....
De Golden Gate RCA kabels wegen niet zwaar. De kabel voelt sterk aan, maar de pluggen voelen een beetje kunstof aan.
Ik zette de CD "Secret Garden" (liedje Nocturne) in de Panasonic, m'n Denon receiver op Pure Direct en ik hoorde meteen een verbetering.
Je hoeft mij niet te geloven, want de meningen op dit forum lopen uiteen. Maar ik hoor echt een verschil. Mijn vorige RCA kabels, de Vivanco ProWire RCA kabels gaven een beetje ruis en het geluid was niet ruimtelijk.
Nu wel met deze Golden Gates  :)
*maar er is ook een inspeelperiode*

En de verdeling van de HDMI audio en de HDMI beeld bij deze Panasonic heeft ook tot een verbetering geleid.
Kortom de audio uit de Panasonic is nu verbeterd door de komst van deze AudioQuest kabels.
*ik moet hier wel een beetje uitkijken voor welles en nietes discussies*
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Heb de laatste 2 dagen deze stereo versterker in m'n hoofd, de Marantz PM6004  :blush: Ik wil die hebben....
In mijn woning heb ik m'n Denon home theatre staan, maar als ik bij m'n moeder ben dan heb ik daar nog steeds een oud Sony micro systeempje staan met twee Infinity zuilspeakers  :blush:   Klinkt niet ruimtelijk de Sony......bij half volume krijg ik het gevoel dat het geluid gaat vervormen.

AAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :crazy:
Ik krijg het virus niet uit mijn hoofd!!!!!!!! :crazy: :crazy:

MARANTZ PM6004!!!!!!!!
http://www.marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HiFi&SubCatId=Amplifier&ProductId=PM6004
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Leentje

Hey! Versterker ziet er goed uit. Maar het is me niet helemaal duidelijk, wil je die nu voor je moeder kopen of kopen en bij je moeder neerzetten zodat je er naar kan luisteren als je daar op bezoek bent? Laat je dan de oude speakers erop spelen of wil je met ook nog andere speakers erbij gaan kopen in de toekomst?

Groeten
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Lijkt me een goede en niet al te dure stereo versterker voor in de woning van m'n moeder.
Ik ga daar soms heen en wil daar ook muziek luisteren. Er liggen al 2 goede Infinity zuilspeakers.  :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Leentje

ah op die manier. De looks zijn in ieder geval goed. Ben wel benieuwd, als je besluit die aan te schaffen, hoe je het geluid gaat vinden.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

rexp

Waarom zoek je geen tweedehands PM6003 dan? Die is minstens zo goed. Er stond er laatst een te koop in de Markt.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Raymond187


VTEC_genieter

Heb vandaag een tweede hands stadsfiets gekocht en een tweede hands versterker van Marantz!
2 Vliegen in klap!  :P
Zo kan het ook in plaats van nieuw, hihi! :D

Heb de high-end stereo versterker Marantz PM7200  :headbanging:
http://marantz.co.uk/uk/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HiFi&SubCatId=Amplifier&ProductId=PM7200&Status=Discontinue
Het plan is deze versterker in de woning van m'n moeder te zetten. De Infinity Delta speakers staan al klaar voor de installatie.
Ik hoop niet dat ik die set fantastisch ga vinden, want dan denk ik dat ik die set ga verplaatsen naar mijn woning.  :D    Dat is het virus.......  :devil:

Opmerking: Ik luister al jaren naar Denon.......maar ik lees ook veel mensen die van Denon naar Marantz zijn overgestapt..........Ik ben nu niet aan het overstappen, maar ik heb een Marantz erbij om nog meer van mijn hobby te mogen genieten.  :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Raymond187

Dubbel gefeli dan  :headbanging:

Ben wel benieuwd wat je van de combi vind

VTEC_genieter

Heb vandaag een 7 inch tablet gekocht, de budget Asus Memo Pad met 16GB  ;D
Misschien wordt de Denon app ondersteund, zou leuk zijn.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo


VTEC_genieter

Thanks! Ik gebruik nu een app (geschikt voor Marantz en Denon) voor de bediening van m'n Denon.
Doet het redelijk, de remote verbinding is wel een beetje zwak. Ik ga ook effe de officiële Denon app downloaden en testen  ;)

En Google Cloud printing ga ik ook testen  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers