Zoektocht kleine drieweg-vloerstaanders € 3000,00 - € 5000,00 (gebruikt)

Started by Willy de Woofer, June 11, 2012, 08:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willy de Woofer

Quote from: Bas Akkerman on June 12, 2012, 10:01:23
Misschien heeft het te maken met het idee dat je bij en zaak luistert en vervolgens elders kijkt voor (betere) aanbiedingen? Kan me voorstellen dat dat lastig is voor een dealer en dat de goodwill ook minder wordt.

Dan moet de dealer ervoor zorgen, wel over een interessante l.s. te beschikken. Ik geef telkens duidelijk aan wat ik wil horen. Als hij dat niet kan, is dat niet mijn schuld.
Ik wil eerst weten wat er tegenwoordig zoal te koop is. Vroeger was dit nooit een probleem. Misschien komt het door de recessie, het is akelig rustig in die winkels.
Voor zover ik weet ben jij zelf met Hilversum en Alkmaar in een ver gevorderd stadium. Hoe teleurgesteld zal de winkelier zijn waar je niet gaat kopen? Deze heeft veel tijd aan je besteed. Misschien klinken geen van beide installaties goed in je thuissituatie. Dan zit je met twee dealers die niets verdiend hebben. Die gaan daar echt niet vrolijk van worden.
Hiermee wil ik je niet bekritiseren Bas, want ik zie het zo: It's all in the game.

Willy de Woofer

Quote from: Kingpin on June 12, 2012, 09:57:41
Volgens mij is het dit:

Johan Grissen
P.O. Box 223
9750 AE  Haren
The Netherlands

Edit ..
Hier dus:

Highend Broker B.V. Adorp
Torenweg 31
9774PH
Adorp

http://www.qualityhifi.nl/Winkels_Groningen/highend_broker.html
Ik heb ze vanochtend 2x gemaild en het antwoord was, dat er niets te beluisteren is. Misschien wil men liever niets verkopen. Of ik moet van naam veranderen. Ik heb nog wat achter de hand: Pieter de Tweeter.

Bas Akkerman

Quote from: Willy de Woofer on June 12, 2012, 13:44:35
Dan moet de dealer ervoor zorgen, wel over een interessante l.s. te beschikken. Ik geef telkens duidelijk aan wat ik wil horen. Als hij dat niet kan, is dat niet mijn schuld.
Ik wil eerst weten wat er tegenwoordig zoal te koop is. Vroeger was dit nooit een probleem. Misschien komt het door de recessie, het is akelig rustig in die winkels.
Voor zover ik weet ben jij zelf met Hilversum en Alkmaar in een ver gevorderd stadium. Hoe teleurgesteld zal de winkelier zijn waar je niet gaat kopen? Deze heeft veel tijd aan je besteed. Misschien klinken geen van beide installaties goed in je thuissituatie. Dan zit je met twee dealers die niets verdiend hebben. Die gaan daar echt niet vrolijk van worden.
Hiermee wil ik je niet bekritiseren Bas, want ik zie het zo: It's all in the game.
Natuurlijk wil je dat, je kunt ook niets beloven naar een winkel toe. Maar als ik zo door de regels door las, vertelde de "verklikker" dat je tweedehands zoekt en niet bij een winkel wil kopen. Ik zeg het even gechargeerd, maar dat zal wellicht de boodschap zijn die winkels van die verklikker krijgen. In deze economisch moeilijke tijd kan ik me voorstellen dat winkeliers bang zijn voor zulke verhalen.
Blijf ik zeggen dat ik het erg flauw vind van de verklikker om het zo te communiceren. Te meer je in je verhalen duidelijk aangeeft dat je contact hebt met winkels en er samen met hen probeert uit te komen. Het zou zowel de verklikker als de dealers sieren als ze daar wat opener tegen jou over zouden zijn.

Ik heb de twee winkels ook eerlijk gezegd dat ik voor één van de twee zal kiezen en dat accepteerden ze. Er zijn ook winkels geweest die, begrijpelijker wijs, minder moeite deden. Omdat ik behoorlijk kritisch ben, viel dat voor mij af. Ik kon immers niet verder fine-tunen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Quote from: Bas Akkerman on June 12, 2012, 14:06:56
Natuurlijk wil je dat, je kunt ook niets beloven naar een winkel toe. Maar als ik zo door de regels door las, vertelde de "verklikker" dat je tweedehands zoekt en niet bij een winkel wil kopen. Ik zeg het even gechargeerd, maar dat zal wellicht de boodschap zijn die winkels van die verklikker krijgen. In deze economisch moeilijke tijd kan ik me voorstellen dat winkeliers bang zijn voor zulke verhalen.
Blijf ik zeggen dat ik het erg flauw vind van de verklikker om het zo te communiceren. Te meer je in je verhalen duidelijk aangeeft dat je contact hebt met winkels en er samen met hen probeert uit te komen. Het zou zowel de verklikker als de dealers sieren als ze daar wat opener tegen jou over zouden zijn.

Ik heb de twee winkels ook eerlijk gezegd dat ik voor één van de twee zal kiezen en dat accepteerden ze. Er zijn ook winkels geweest die, begrijpelijker wijs, minder moeite deden. Omdat ik behoorlijk kritisch ben, viel dat voor mij af. Ik kon immers niet verder fine-tunen.
Duidelijk verhaal Bas, maar het is onjuist(kun je ook niet weten) dat ik niet in een winkel ga kopen. Juist wel, want ik heb een officieele nota nodig, vanwege BTW-aftrek en andere fiscale voordelen. Het is dus niet zo dat ik de winkels gebruik om een keuze te kunnen bepalen en vervolgens op Marktplaats tweedehands bij een particulier ga kopen. Dat doe ik wel eens met kabelje, maar meer niet. Op Marktplaats en Hifi.nl adverteren trouwens ook enkele winkeliers. Daar is m.i. ook helemaal niets mis mee. Wij leven in een vrij land (gelukkig).
Ik heb de afgelopen tijd een heleboel vriendelijke dealers ontmoet, maar ik kan onmogelijk bij iedereen kopen. Menno van Highender, Audio Artistiek Groningen, noem ze allemaal maar op, ik gun iedereen een verkoop.

Kingpin

Quote from: Willy de Woofer on June 12, 2012, 13:49:40
Ik heb ze vanochtend 2x gemaild en het antwoord was, dat er niets te beluisteren is. Misschien wil men liever niets verkopen.
Als ik zie wat ze te koop hebben staan en in welk prijscatagorie dan heb ik me bedenkingen dat zo'n bedrijf kan bestaan als men deze apparatuur niet op voorhand kan beluisteren of bezichtigen.
Niet aan beginnen dus.

Quote
Of ik moet van naam veranderen. Ik heb nog wat achter de hand: Pieter de Tweeter.
:D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tiptop

Om ook maar een duit in het zakje te doen.....wat merken;

Usher
Monitor Audio
Diapason
WLM
Cadence

Allemaal erg goede prijs/kwaliteit verhouding. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Willy de Woofer

Nog in de race;
Burmester B20 of B25.
Monitor Audio PL200.

Recentelijk afgevallen;
Avalon Arcus en Idera(ik denk dat een geschikte Avalon ver boven het budget valt)
Gem Tanto V2 (de nieuwe serie zou wel eens erg goed kunnen zijn, maar vallen ook boven het budget)
Master CC (Een 3-weg valt boven budget)

Nog te beluisteren;
Aurum Cantus V6F
Golden Ear Triton Two en Three (de papieren lijken goed)
Dali?
Revel F32
VanderSteen?

Willy de Woofer

Om ook maar een duit in het zakje te doen.....wat merken;
[/quote]
Waarvan akte. Dank je.

tiptop

Quote from: Willy de Woofer on June 12, 2012, 18:47:46
Nog in de race;
Burmester B20 of B25.
Monitor Audio PL200.

Recentelijk afgevallen;
Avalon Arcus en Idera(ik denk dat een geschikte Avalon ver boven het budget valt)
Gem Tanto V2 (de nieuwe serie zou wel eens erg goed kunnen zijn, maar vallen ook boven het budget)
Master CC (Een 3-weg valt boven budget)

Nog te beluisteren;
Aurum Cantus V6F
Golden Ear Triton Two en Three (de papieren lijken goed)
Dali?
Revel F32
VanderSteen?

De Monitor Audio PL200 is idd erg mooi mits goed gematched. Met AR kan dat. Revel is niet erg open. Heeft veel vermogen nodig om een beetje te bloeien (en dan nog) Aurum is ook mooi maar de overgang tussen hoog en midden vind ik niet helemaal vloeiend. (imho)

Leuke zoektocht. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Xander32

Quote from: Willy de Woofer on June 12, 2012, 14:27:09
Duidelijk verhaal Bas, maar het is onjuist(kun je ook niet weten) dat ik niet in een winkel ga kopen. Juist wel, want ik heb een officieele nota nodig, vanwege BTW-aftrek en andere fiscale voordelen. Het is dus niet zo dat ik de winkels gebruik om een keuze te kunnen bepalen en vervolgens op Marktplaats tweedehands bij een particulier ga kopen. Dat doe ik wel eens met kabelje, maar meer niet. Op Marktplaats en Hifi.nl adverteren trouwens ook enkele winkeliers. Daar is m.i. ook helemaal niets mis mee. Wij leven in een vrij land (gelukkig).
Ik heb de afgelopen tijd een heleboel vriendelijke dealers ontmoet, maar ik kan onmogelijk bij iedereen kopen. Menno van Highender, Audio Artistiek Groningen, noem ze allemaal maar op, ik gun iedereen een verkoop.
Je bent iig. duidelijk en eerlijk over jouw werkwijze.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Poldo

Waarom perse een 3 weg vloerstaander? In een zo bescheiden kamer kun je toch makkelijk een goede 2 weg monitor zetten met eventueel een leuke sub?

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Willy de Woofer


Willy de Woofer

Quote from: Poldo on June 12, 2012, 21:46:25
Waarom perse een 3 weg vloerstaander? In een zo bescheiden kamer kun je toch makkelijk een goede 2 weg monitor zetten met eventueel een leuke sub?
De sub heb ik verkocht. Waar deze stond, tussen de l.s. in, komt een audiorack. Ik heb maar drie meter. Monitoren moeten ook op een goede stand, daar win ik geen ruimte mee. Ik wil een mooie rustige wand met een gordijn er achter.
Nu staan de l.s. 75cm van de achterwand en ook 75cm van de zijmuren en ik hoor daar niets verkeerds aan.

Willy de Woofer

Een onverwachte meevaller;
Sinds kort heb ik een nieuwe (volwassen) leerling. Toen hij de l.s. zag staan vertelde hij dat hij speciale geluiddempende plafonds aanlegt en ook wel eens complete geluidstudio's inricht. Hij zal straks helpen met het aanpassen van de kamer. Mazzel.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Willy de Woofer on June 12, 2012, 23:32:47
Een onverwachte meevaller;
Sinds kort heb ik een nieuwe (volwassen) leerling. Toen hij de l.s. zag staan vertelde hij dat hij speciale geluiddempende plafonds aanlegt en ook wel eens complete geluidstudio's inricht. Hij zal straks helpen met het aanpassen van de kamer. Mazzel.

Top....laat je eerst een meting doen ? Dat je straks niet teveel gaat dempen. Zou jammer zijn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Willy de Woofer

Quote from: Xander32 on June 12, 2012, 19:13:50
Je bent iig. duidelijk en eerlijk over jouw werkwijze.
Donderdag vanaf 20.00 uur is goed. (vandaag verder geen computer vanwege onderhoud).

blue-eyes

Quote from: Kingpin on June 12, 2012, 15:05:35
Als ik zie wat ze te koop hebben staan en in welk prijscatagorie dan heb ik me bedenkingen dat zo'n bedrijf kan bestaan als men deze apparatuur niet op voorhand kan beluisteren of bezichtigen.
Niet aan beginnen dus.
:D

Niet te snel oordelen, het is voornamelijk een broker, pakt veel geld, handelt met name in dure zaken, die bij particulieren in het buitenland staan.

Ik heb een aantal maal zaken met hun gedaan, tot 100% tevredenheid.



Moraal van het verhaal: oordeel niet aub als je ZELF geen ervaring met het bedrijf hebt. Iemand, een bedrijf zwart maken gebeurt snel en vaak ongewild. Internet is een raar goed. Vertrouwen komt te voet en gaat ter paard :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Willy de Woofer

Quote from: Blue-Eyes on June 13, 2012, 09:38:04
Niet te snel oordelen, het is voornamelijk een broker, pakt veel geld, handelt met name in dure zaken, die bij particulieren in het buitenland staan.

Ik heb een aantal maal zaken met hun gedaan, tot 100% tevredenheid.



Moraal van het verhaal: oordeel niet aub als je ZELF geen ervaring met het bedrijf hebt. Iemand, een bedrijf zwart maken gebeurt snel en vaak ongewild. Internet is een raar goed. Vertrouwen komt te voet en gaat ter paard :)
Goed om te horen dat het een betrouwbaar adres is. Maar de meeste adressen in het land zijn betrouwbaar. Echter bij hen kan ik wel vooraf kijken en vooral luisteren en soms zelfs nog thuis proberen. Dat vinden mijn zuur verdiende spaarcentjes toch fijner.

Kingpin

Quote from: Blue-Eyes on June 13, 2012, 09:38:04
Niet te snel oordelen, het is voornamelijk een broker, pakt veel geld, handelt met name in dure zaken, die bij particulieren in het buitenland staan.

Ik heb een aantal maal zaken met hun gedaan, tot 100% tevredenheid.



Moraal van het verhaal: oordeel niet aub als je ZELF geen ervaring met het bedrijf hebt. Iemand, een bedrijf zwart maken gebeurt snel en vaak ongewild. Internet is een raar goed. Vertrouwen komt te voet en gaat ter paard :)
Ik veroordeel dit bedrijf niet op betrouwbaarheid maar zoals ik zei dat ik er "bedenkingen bij heb dat ze ervan kunnen bestaan", dit zegt niets over of het bedrijf an sich, simpelweg omdat ik me er niet bij kan voorstellen dat men versterkers van pakweg 30 tot 100k via een broker besteld zonder deze te hebben gezien.

Goed dat je er goede zaken mee heb gedaan. Ik kende het bedrijf wel, nooit zaken mee gedaan, ze bestaan volgens mij al 10 jaar meen ik.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Het bedrijf bestaat al een tijdje....zelf daar 10 jaar geleden (oid) een Cardas speakerkabel gekocht. Verliep allemaal vlekkeloos.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Even een rare twist aan de zoektocht. Ik las dat je mogelijk de boel acoustisch gaat aanpassen. Lijkt mij een goede zet.

Misschien is het een optie omdat eerst te doen en dan verder te gaan met zoeken naar speakers ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Willy de Woofer

Vanmiddag bij Highender de Gemme Tanto's teruggebracht. Daar even geluisterd naar Marten Getz van € 16.800,00 voor € 11.500,00. Deze heeft alleen maar keramische units. Is dat het ei van columbus keramiek? Met een CD van Wende Snijders klonk het erg goed. Veel duidelijkheid en druk in het laag. Echter ver boven mijn budget. Van een kleinere Marten was ik onlangs minder gecharmeerd.

Nahpets

Quote from: Willy de Woofer on June 13, 2012, 18:10:44
Is dat het ei van columbus keramiek?

Ik heb hier een setje staan (zelfbouw, forumlid wijx), klinken heerlijk. Ook de eigen set luidsprekers van Wijx (Milestones) zijn volledig keramisch en zijn erg leuk om naar te luisteren.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

Quote from: Willy de Woofer on June 13, 2012, 09:21:33
Donderdag vanaf 20.00 uur is goed. (vandaag verder geen computer vanwege onderhoud).
I`ll be there 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT