X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Started by morca, May 22, 2012, 18:07:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Een aantal sets die ik mooi vond klinken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De ruimte met de Aries Cerat set met de Zwitserse Stenheim luidsprekers ben ik het langst geweest
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CinéHome

Quote from: activ on October  2, 2017, 07:40:25
Bijgebleven is de ht set met MK speakers...
Leuk dat het beviel! We hadden het dit jaar redelijk goed voor elkaar. Met slechts 1 X10 subwoofer (2x10inch) klonk het laag over de kamer eigenlijk strakker dan vorig jaar met een X12 en een X8 samen. De middelgrote kamers zijn best wel heel gedempt wat maakt dat de midbas kan overheersen op het mid-hoog. Dat was dit jaar beter.
En de MPS2510P actieve monitor is een zalige bron van dynamiek gecombineerd met fijnzinnigheid. :worship:
Vanaf heden ook in onze demoruimte te beluisteren. :inlove:
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

DofN

Die kamer heb ik gemist, geloof ik.. Jammer, had het weleens willen horen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mordante

Quote from: cz79 on October  2, 2017, 07:55:44
De ruimte met de Aries Cerat set met de Zwitserse Stenheim luidsprekers ben ik het langst geweest

Het klonk daar erg goed. Als mijn kamer kleiner zou zijn, of als ik naar andere muziek zou luisteren zou dit een speaker zijn welke ik serieus zou overwegen. Echter zoals nu zou er een sub woofer bij moeten en ik denk niet dat dat een goed idee is.

lukas


morca

Quote from: MichelDW on October  2, 2017, 09:47:05
Leuk dat het beviel! We hadden het dit jaar redelijk goed voor elkaar. Met slechts 1 X10 subwoofer (2x10inch) klonk het laag over de kamer eigenlijk strakker dan vorig jaar met een X12 en een X8 samen. De middelgrote kamers zijn best wel heel gedempt wat maakt dat de midbas kan overheersen op het mid-hoog. Dat was dit jaar beter.
En de MPS2510P actieve monitor is een zalige bron van dynamiek gecombineerd met fijnzinnigheid. :worship:
Vanaf heden ook in onze demoruimte te beluisteren. :inlove:
Net als abel kon ik je niet vinden.

CinéHome

Quote from: morca on October  2, 2017, 11:18:43
Net als abel kon ik je niet vinden.
Jammer Marco (en Abel). Er stond wel een manshoge M&K display aan de ingang. Maar de kamer was Mafico (importeur).
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

**Marco 76**

Gisteren ook een leuke show gezien en weer lekker ouderwets lopen zoeken door het doolhof in Veldhoven.
Ik twijfelde om te gaan, want vorig jaar vond ik er niet veel aan, maar positief verrast door een flink aantal deelnemers.
Veel CD en vinyl viel me op. Ik stoor me er niet aan in ieder geval.

De muziekkeuze blijft uiteraard een discussie, maar een groot aantal exposanten had genoeg lef om eens wat anders/herkenbaars te draaien.
Alsnog steeds veel ruimtes die pingelmuziek hebben gevonden, die (bij wijze van spreken) op m'n oude wekkerradio nog redelijk zou klinken en waarvan ik me serieus afvraag of de exposanten dat thuis ook draaien.
Verder nog wat kamers, waarbij men (o.a. Driade) dacht dat volume het sleutelwoord is voor een goede presentatie, maar wellicht is dat te wijten aan 2 dagen show. Thuis zet ik het volume doorgaans ook steeds ietsje harder.

Gezien de foto's in andere reacties ook nog wel een aantal kamers gemist. Dat kan ook nog komen door gesloten deuren, afgeladen ruimtes of echt niet uitnodigende muziek.


Wat me positief is bijgebleven:
-Sonus Faber met Audio Research. Die met McIntosh was ook goed. SF vond ik vorig jaar niet veel bijzonders (volgens mij toen icm met Arcam). Goede variatie qua muziek!
-Cyrus met Audio Physic. Jammer dat de hoek met Dynaudio Special 40 niet even aanging op verzoek. Wel een leuk aangeklede en daardoor uitnodigende ruimte.
-Mark Levinson met Wilson. Krap hoekje, maar wel ijzersterke combi en demo.
-Harbeth bij Audiomaat. Wat een bende qua opstelling, maar dat zou ook functioneel zijn geweest om kabels elkaar niet te laten raken. De Harbeths nodigde me nu uit om langer te luisteren t.o.v. vorig jaar. Kan me het enthousiasme voor dit merk goed voorstellen.
-Rega/Totem, maar dat is in mijn ogen een vaste waarde qua goede demo's en gevarieerde muziekkeuze. Ben daardoor ook wel Totem liefhebber.
-Quad (Transtec). Beetje krap qua ruimte, maar kwam prettig over.
-Devialet met Crystal Cable speakers. Ook moeite genomen voor een nette presentatie/aankleding/verlichting van de ruimte.
-Isotek / Theo Wubbolts deed 2 stappen in schone stroom. De eerste stap naar Isotek instap producten vond ik echt goed merkbaar, maar de grote (en dure) stap vond ik minder indrukwekkend. Dan zijn het echt kleine details voor een flink bedrag.
-Alaudo onwall speakers. Qua muziekkeuze alleen gekozen niet heel lang te blijven. Goede eerste indruk.
-Daluso. Speakermerk ben in kwijt icm Reimyo. Niet kijkende naar het prijskaartje vond ik dat een zeer fraaie en muzikale combi. Zelfde gevoel bij de Aequo (moest het merk even opzoeken) met volgens mij icm Mola Mola.

De ruimte van Luxman (icm met B&W) een aantal keer ingelopen in de hoop op andere demo's in andere hoeken van de ruimte (met merken van Belgische distributeur Hifi Corner), maar net een verkeerde timing denk ik.

B&W 700 serie presentatie meegepakt. Hoor wel positief verschil t.o.v. de CM serie en kan me voorstellen dat een B&W liefhebber er enthousiast van wordt.  Af en toe een momentopname, waarbij ik dacht "valt niet tegen" om daarna weer tegen een totaalplaatje aan te lopen wat niet bij mijn smaak past.

Een aantal merken, waarvan ik weet dat het (veel) beter kan kwamen niet lekker genoeg uit de verf toen ik er was zoals M&K Sound en ATC.

Van die dure Yamaha speakers had ik heel veel meer verwacht. Waarschijnlijk klopt het technisch allemaal perfect, maar emotioneel kwam er nauwelijks iets bij me binnen.
Dutch & Dutch is, als je kijkt naar wat een speaker (technisch) hoort te doen, ook steengoed. Het raakt me alleen niet. Dat is erg persoonlijk natuurlijk.
Licht verwarrend qua namen trouwens... importeur D&D, Daudio, Dutch&Dutch (logo = DD)  ;)

O,ja. Onder de kenners hier een vraagje. Ik had geen zin om daar de bijdehand uit te hangen. De ruimte met Marantz/Q acoustics, was op zich een leuke combi. De speakers stonden in een redelijk grote ruimte in een hoek van zo'n 45 graden gedraaid en volgens mij daardoor niet eens gericht op de eerste luisterrij. Waarom zou daarvoor gekozen zijn? Leek me niet de klassieke luisterhoek uit "het boekje".

Met de merken die bij de iEar show staan binnenkort zou het écht een volwaardige show zijn in mijn ogen, maar ik kan me ook weer voorstellen dat er (commerciele) keuzes gemaakt moeten worden bij importeurs. Het is ook een opgave/uitdaging kan zijn om, zonder gezichtsverlies, iets netjes neer te zetten in de akoestisch varierende ruimtes.
Deze "ontbrekende" merken (denk aan Hegel/KEF, Focal, Dynaudio, Elac, Naim/Neat, Dali/NAD, Monitor Audio, Primare) staan doorgaans door het land ook al goed gepresenteerd. Wellicht trekken dat soort merken wel een extra plukje jonger publiek, want het vergrijst aardig.

Al met al een leuke dagje uit, waar je altijd bekenden tegenkomt.



**Marco 76**

Quote from: lukas on October  2, 2017, 10:04:38
Wat vonden jullie van de Harbeth 30.2?

Voor mij (ook) één van de toppertjes van de show. Het hoeft allemaal niet zo groot en alles viel goed op z'n plaats bij de nummers die ik hoorde uit deze Harbeths.
Zou voor mij zo maar eens een speaker kunnen zijn om langere tijd te laten staan zonder te denken dat het beter kan/moet of er kleine irritatiepuntjes optreden. Dat is wellicht ook de kracht van het merk.
Mooie fineer/kleur ook, wat ik niet standaard van alle Harbeth's vind.

Deleted User

"O,ja. Onder de kenners hier een vraagje. Ik had geen zin om daar de bijdehand uit te hangen. De ruimte met Marantz/Q acoustics, was op zich een leuke combi. De speakers stonden in een redelijk grote ruimte in een hoek van zo'n 45 graden gedraaid en volgens mij daardoor niet eens gericht op de eerste luisterrij. Waarom zou daarvoor gekozen zijn? Leek me niet de klassieke luisterhoek uit "het boekje"."

Ken Ishiwata is daarmee begonnen, vandaar.

Bij de Grimm Audio LS1a speakers deden ze dat ook, het nut ontgaat me ook.

Mordante

Ik ben Harbeth niet tegengekomen. Ik had begrepen dat er met de 40.2 gespeeld zou worden. Ik heb ze echter nergens gezien. Ben ook geen devialet tegengekomen.

Misschien te lang bij de Reed platenspeler blijven kijken. Wat is die nieuwe Reed arm geweldig. Vraag mij af hoe deze arm zich verhoud tot andere exoten zoals de Thales Simplicity en de Kuzma lineaire arm.

CinéHome

Quote from: **Marco 76** on October  2, 2017, 12:34:31
Een aantal merken, waarvan ik weet dat het (veel) beter kan kwamen niet lekker genoeg uit de verf toen ik er was zoals M&K Sound...
Daar ga ik je niet op tegenspreken. :D
Maar wat miste je en in verhouding tot welke eerdere ervaring (demo of eigen set)?
Voor mij kon het beter inzake transparantie en 'edge' - dwz het was iets te "vriendelijk" van klank, maar dat bevalt anderen dan weer net.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

**Marco 76**

Yep, wat jij noemt 'edge'. Had een scherper randje aan mogen zitten om er meer in betrokken te worden zonder fel/schel/aggressief te worden of op hogere volumes te hoeven draaien.
Wel leuk en herkenbaar demo materiaal met o.a. Ed Sheeran Live! Klasse!
Het was zeker goed, maar er zit meer potentie in dit topmateriaal, wat met name de ruimte is aan te rekenen ben ik bang. Electronica was op zich ook top (zag tenminste Bryston staan), maar wellicht ook niet een 100% match met M&K.

Stuur je ook nog even een PM.

hifiman

Quote from: jazzman on October  2, 2017, 14:37:08
"O,ja. Onder de kenners hier een vraagje. Ik had geen zin om daar de bijdehand uit te hangen. De ruimte met Marantz/Q acoustics, was op zich een leuke combi. De speakers stonden in een redelijk grote ruimte in een hoek van zo'n 45 graden gedraaid en volgens mij daardoor niet eens gericht op de eerste luisterrij. Waarom zou daarvoor gekozen zijn? Leek me niet de klassieke luisterhoek uit "het boekje"."

Ken Ishiwata is daarmee begonnen, vandaar.

Bij de Grimm Audio LS1a speakers deden ze dat ook, het nut ontgaat me ook.
Ik vermoed dat het nut ervan is om zo minder last van kamer reflecties/akoustiek invloeden te hebben.

gast2018

Klopt dat heeft Guido Tent die de uitleg gaf ook zo verklaard.

CinéHome

Wat de Marantz opstelling betreft.
Het fel indraaien van de speakers tot voorbij je luisterpositie, wordt (vroeger vooral) wel meer gedaan, toch?
Zou de "staging" ten goede kunnen komen. Moet je zelf maar eens testen.
In dit specifieke geval heb ik helaas niet kunnen luisteren. Maar de kamer was wel heel groot en de speakers stonden bijna in het midden van de zaal, leek me. En dan nog zat het publiek er een heel eind vanaf.
Ik las dat ze op een Britse show ook met Q Acoustics demonstreerden. Toch een opsteker voor dat merk en voor de Concept 500 die ze uitbrachten. Hij krijgt ook veel bijval in de pers. Ik neem aan dat het een mooi contrast was met de 700-serie van B&W in de zaal ernaast?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - info@cinehome.be
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Deleted User

Quote from: ergé on October  2, 2017, 15:50:27
Klopt dat heeft Guido Tent die de uitleg gaf ook zo verklaard.

Ik heb alleen de set beluisterd en de uitleg gemist. Blijf het een raar gezicht vinden.

Etiennevh

Quote from: jazzman on October  2, 2017, 14:37:08
"O,ja. Onder de kenners hier een vraagje. Ik had geen zin om daar de bijdehand uit te hangen. De ruimte met Marantz/Q acoustics, was op zich een leuke combi. De speakers stonden in een redelijk grote ruimte in een hoek van zo'n 45 graden gedraaid en volgens mij daardoor niet eens gericht op de eerste luisterrij. Waarom zou daarvoor gekozen zijn? Leek me niet de klassieke luisterhoek uit "het boekje"."

Ken Ishiwata is daarmee begonnen, vandaar.

Bij de Grimm Audio LS1a speakers deden ze dat ook, het nut ontgaat me ook.
Bij de demo werd uitgelegd dat een ideale luisterpositie normaliter wordt ingesteld op de eerste rij. Door de speakers zo ver in te draaien gaan ze daaraan voorbij door een compromis op de eerste rij te doen, maar zorgen ze toch voor een zo getrouw en breed mogelijke weergave voor alle rijen. Ik zat aan de zijkant van de derde rij en vond het verrassend goed klinken, ondanks dat ik niet in het midden zat. Blijkbaar doen ze dit bij alle demo's die ze geven, en kunnen ze zo meer stoelen kwijt bij een luistersessie :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

**Marco 76**

Quote from: Etiennevh on October  2, 2017, 16:13:21
Bij de demo werd uitgelegd dat een ideale luisterpositie normaliter wordt ingesteld op de eerste rij. Door de speakers zo ver in te draaien gaan ze daaraan voorbij door een compromis op de eerste rij te doen, maar zorgen ze toch voor een zo getrouw en breed mogelijke weergave voor alle rijen. Ik zat aan de zijkant van de derde rij en vond het verrassend goed klinken, ondanks dat ik niet in het midden zat. Blijkbaar doen ze dit bij alle demo's die ze geven, en kunnen ze zo meer stoelen kwijt bij een luistersessie :)

Dat was waarschijnlijk bij Grimm?!? Daar ben ik dit jaar niet geweest.
Het genoemde effect ervaarde ik niet bij Marantz. De ruimte eens goed bekeken qua reflecties en die was toch vrij groot.

gast2018

De kern van het betoog was dat het reflexies tegen harde zijwanden zou voorkomen/verminderen.

Quote from: jazzman on October  2, 2017, 16:03:47
Ik heb alleen de set beluisterd en de uitleg gemist. Blijf het een raar gezicht vinden.

StereoMike

Ondanks mijn voornemen om de luistersessies (akoestiek, lege kelder onder de luisterruimte, onvoldoende ruimte, te weinig tijd voor een betere afstemming etc etc.) maar niet te serieus te nemen heb ik toch best een paar leuke dingen gehoord.

Bij Audiomaat was het bijna permanent druk en waarschijnlijk daardoor ook een chaos wat opstelling betreft. Erg leuk om de oude Van den Hul zelf nog eens te zien huppelen bij die enorme BHC's + Van den Hul Extender. Aan het eind van de dag was de puf er natuurlijk wel uit. Bij Daudio had Bert van der Wolf het toch best aardig voor elkaar. Zelfs de downmix naar 2.0 (of 2.1) was beter te pruimen dan wat ik in veel andere kamers en zaaltjes heb gehoord.

Veel enthousiasme bij het team van TrueBlueBox. Helaas blijkt van theorie naar praktijk lastig voor het gehoor om te duiden. Bij Piega vloog een tweeter als een herfstblad door de kamer en na lange tijd stond ik weer bij mijn jeugdliefde Driade. Jeugdliefdes komen en gaan en deze laat ik wederom maar weer gaan.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Contour

Daudio was inderdaad erg indrukwekkend dit jaar, het nieuwe S1 model geeft een fantastische laag beleving gecombineerd met het fraaie midhoog uit het bekende W1 model.

Groetjes Walter

Robiwan

Quote from: StereoMike on October  2, 2017, 21:30:41
Bij Piega vloog een tweeter als een herfstblad door de kamer en na lange tijd stond ik weer bij mijn jeugdliefde Driade. Jeugdliefdes komen en gaan en deze laat ik wederom maar weer gaan.

:D :D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

RonK.

Wat was er mis met de Driade, buiten dat er veel te hard werd gespeeld.