Subwoofer in (muur)kast

Started by frenkiev, May 17, 2012, 11:23:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: RA SUBS on May 18, 2012, 14:57:53
Prima, weer on topic dan.

Een bandpass op de getekende lokatie icm met kleine fronts gaat niet echt werken lijkt me.

Een bandpass doet weinig boven de 80 hz dus je mist slamm.

Jaja, heb in het verleden ook Bandpass gehad.
Ja ik weet het,ik zie het probleem ook daarom vraag ik ook of de fronts nog een upgrade krijgen.
Anders krijgt ie alleen een overdaad aan laag ,en de slam zal idd met zulke kleine speakers ver te zoeken zijn.
Veel druk met film idd,maar niet echt in evenwicht met de front,s.

Dus wil hij deze speakers houden ,is even de vraag hoeveel bass/druk de TS wil tov zijn kleine 5. setje.

wupsie

Quote from: RA SUBS on May 18, 2012, 14:17:18
@ Morca     Kijk zo kennen we je weer  8)



edit, en nee ik doe ook DIY en iets met een ander merk subwoofers.

Voordeel van JL in een (muur)kast is in elk geval dat je deze niet ziet  :D

:D :D :D :D :D :D    :popcorn:    :D :D :D :D :D :D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


wupsie

Quote from: morca on May 18, 2012, 19:11:20
:coffee: tijd denk ik nu,en jij drinkt graag een bakkie geloof ik  ;)

Jammer dat je zo ver weg woont, anders kon ik al dat JL geweld eens in levende lijfe ondervinden :)
Proost  :coffee:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on May 18, 2012, 19:36:18
Jammer dat je zo ver weg woont, anders kon ik al dat JL geweld eens in levende lijfe ondervinden :)
Proost  :coffee:
Hihi het was een grapje ,omdat je altijd zegt,zo nu eerst een senseo,tje.  :coffee:

wupsie

#30
Quote from: morca on May 18, 2012, 21:36:00
Hihi het was een grapje ,omdat je altijd zegt,zo nu eerst een senseo,tje.  :coffee:

Dat was duidelijk joh, maar aangezien je nogal op een gedreven manier bezig bent met de JL blafferts, dacht ik dat het wel eens leuk zou kunnen zijn om de man achter de blafferts te ontmoeten  :coffee:

Heb net voor de leut mn spullen in mn nieuwe meubel gezet, zebrano paneel er op tv drop , en kijken.
Ben van nature vrij bescheiden, maar denk toch dat dit projectje ook weer met succes afgesloten gaat worden.

Het zebrano blad moet aan de onderzijde nog een beetje netjes gemaakt worden, facetje er aan frezen, en lekker in de danish oil :)

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on May 18, 2012, 23:53:50
Dat was duidelijk joh, maar aangezien je nogal op een gedreven manier bezig bent met de JL blafferts, dacht ik dat het wel eens leuk zou kunnen zijn om de man achter de blafferts te ontmoeten  :coffee:

Heb net voor de leut mn spullen in mn nieuwe meubel gezet, zebrano paneel er op tv drop , en kijken.
Ben van nature vrij bescheiden, maar denk toch dat dit projectje ook weer met succes afgesloten gaat worden.

Het zebrano blad moet aan de onderzijde nog een beetje netjes gemaakt worden, facetje er aan frezen, en lekker in de danish oil :)
Oh dat zou misschien nog wel eens komen,maar dat is wel een eindje rijden denk ik  ;)

Mooi kastje heb je gemaakt,je bent goed bezig.
Mijn kamer is ook klaar,ik zal vd week eens een camera regelen,even foto,s maken van me living.

frenkiev

Dank voor jullie reacties mannen :clapping:
Ik ga in het weekend eens alles rustig nalezen en speuren, zit ook ff druk in de verbouwing :unhappy:

frenkiev

Jongens, ik ben van plan de canton inwall 880's erbij aan te schaffen... Zijn deze fronts wel beter?

wupsie

UUuuuu, waar ga je die inbouwen dan?
Bedenk wel dat plaatsing definitief is, daar valt niet meer mee te schuiven, dus als jij je kamer een keer anders in wil richten, moeten de stucadoor en schilder er ook aan te pas komen :)
Verder lijkt het inderdaad een mooie speaker, maar om boven aangehaalde argumenten zou het mijn keuze niet zijn.
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Tja als je perse weg wilt werken,dan zou zoiets een optie zijn.
Maar wel wat wups zegt,je zit er haast aan vast en ze hebben een vaste plek.

Maar als dat jouw doel is de set weg te bouwen,ipv nog te kunnen schuiven met de speakers.
Maar ik vermoed dat je geen zichtbare dingen wilt ,of de vrouw niet misschien.
Ivm WAF kan je wel mooi wegbouwen op die manier,maar het is geen superoplossing qa geluid.
Als je zoiets doet ,kan je beter eens goed over de plaatsing nadenken,of laten denken door degene die het voor je in gaat bouwen.

rho

#36
Als je budget echt beperkt is kan je eens kijken voor een Mivoc AWM124 of een AW3000. Beiden zijn best leuke woofers, zeker voor het budget dat je er aan moet besteden.
Een INUKE 1000DSP van Behringer er op en je kan beginnen knallen. (dan wel voorzichtig zijn met de gain op dat ding)
Die amp kan je gewoon houden indien je een hevigere sub wil bouwen later.
Een paartje DD 9515 ofzo misschien? (wat je ook leest over die dingen, ze kunnnen ook heel lekker klinken in dejuiste set-up) ;)
Persoonlijk zou ik een DD 3518 ook wel zien zitten. Ik heb ook 2 DD 3512's gehad en die klonken erg mooi. Gewoon niet stuk te krijgen.

Hanz71

#37
There's no replacement for cubic inches: groter is (vind ik) beter.
Band pass levert het probleem dat je aan de bovenkant van je sublaag begrensd bent zoals Ralf meldt.
Misschien is het een optie om je sub down firing te maken waarbij je aan de voorkant een opening maakt die groot is t.o.v. het woofer oppervlak, poorten aan de kamer kant, opening (15 hoog bijvoorbeeld) met een rooster of speakerdoek  ervoor?
Donkergrijs = doek/rooster
lichtgrijs = subwoofer behuizing

Misschien niet helemaal mooi in verhouding...

PS. mooie 15 incher erin (tempest X2, CSS SDX?)  ;D. Goed man! Eventueel de bass reflex eraf laten en tunen met bassboost of linkwitz?
15 inch sub is misschien wel wat (te) dik voor je speakers?

morca

Quote from: Hanz71 on May 21, 2012, 22:01:38
There's no replacement for cubic inches: groter is (vind ik) beter.
Band pass levert het probleem dat je aan de bovenkant van je sublaag begrensd bent zoals Ralf meldt.
Misschien is het een optie om je sub down firing te maken waarbij je aan de voorkant een opening maakt die groot is t.o.v. het woofer oppervlak, poorten aan de kamer kant, opening (15 hoog bijvoorbeeld) met een rooster of speakerdoek  ervoor?
Donkergrijs = doek/rooster
lichtgrijs = subwoofer behuizing

Misschien niet helemaal mooi in verhouding...

PS. mooie 15 incher erin (tempest X2, CSS SDX?)  ;D. Goed man! Eventueel de bass reflex eraf laten en tunen met bassboost of linkwitz?
15 inch sub is misschien wel wat (te) dik voor je speakers?
Kast met de sub er zo in is best een goeie,ik vroeg hem al een paar keer om een foto vd kast,ik had zelf al eens zoiets bedacht.
En het op het forum ook al eens langs zien komen in een iets strakker design.
Je kan ze echt mooi wegbouwen als je dat wilt.

Maar die slam die mis je met een gesloten net zo als bij een bandpass hoor,hij heeft eigenlijk een tussenstapje nodig.
Maar wil ook ultralaag,wat hier nou goed advies is om de boel een beetje in evenwicht te houden.
Denk eebs over eeb speakerupgrade na,die dikke SDXen klinken idd super.
Maar zal het evenwicht tussen je speakers en sub helemaal uit verband trekken.
Die bandpass met die JL die ik voorstelde ook.

Je kan ultralaag krijgen bij deze set,maar verband/evenwicht tussen je sub tov je speakers, is er dan niet.

frenkiev

Dank voor jullie reacties heren,

Zit ff druk in de verbouwing en kan niet altijd reageren. Maar idd ik ga ten eerste zuilspeakers van Canton aanschaffen om de rest te compenseren.
Ik maak vanmiddag even een foto van de kast.

Groeten,
Frenk.

morca

Quote from: frenkiev on May 23, 2012, 10:12:55
Dank voor jullie reacties heren,

Zit ff druk in de verbouwing en kan niet altijd reageren. Maar idd ik ga ten eerste zuilspeakers van Canton aanschaffen om de rest te compenseren.
Ik maak vanmiddag even een foto van de kast.

Groeten,
Frenk.
Goed bezig  :thumbs-up:

wupsie

Quote from: morca on May 23, 2012, 12:50:20
Goed bezig  :thumbs-up:

En hoe zit het met jou foto's Morca?? :D  :headbanging:  :coffee:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Ejorne ?  :D
Ik heb geen camera ,ik heb wel een zelfbouwkastje kan ik verklappen,maar die heb ik alleen niet zelf gemaakt.
Foto,s van die ene sub kan wel,die andere moet eerst afgewerkt worden.te druk geweest voor het afmaken.
En ik wacht op me receiver ,morgen bellen

wupsie

Quote from: morca on May 23, 2012, 19:13:13
Ejorne ?  :D
Ik heb geen camera ,ik heb wel een zelfbouwkastje kan ik verklappen,maar die heb ik alleen niet zelf gemaakt.
Foto,s van die ene sub kan wel,die andere moet eerst afgewerkt worden.te druk geweest voor het afmaken.
En ik wacht op me receiver ,morgen bellen

The suspence is killing me :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


frenkiev

Sorry jongens ben er nog niet aan toegekomen... Heb wel stroom in de muurkast laten aanleggen :sleep:


VlisChris

Echt wel. Ik moet de bus nog halen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

CaptainJack

Quote from: frenkiev on May 31, 2012, 22:15:16
Sorry jongens ben er nog niet aan toegekomen... Heb wel stroom in de muurkast laten aanleggen :sleep:

Ben niet veel meer op het forum geweest maar heb in de tussen tijd niet stil gezeten.

Wil je de sub puur voor films gaan gebruiken of ook voor muziek?

morca

Ik had Frenkie je al getipt,lijkt me een mooie klus voor jouw  ;)
Maar hij had niet echt haast,denk dan duikel je vanzelf op,en daar ben je al  :)