Roving Gecko's Woonkamer - Linkwitz LX521

Started by rovinggecko, April 1, 2012, 13:45:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Het duurde even - voordat de update er was in dit topic - maar ook voordat eea het enigszins deed. Dat het druk druk druk was op de zaak hielp niet mee.

Hoe klonk het vorig weekend nadat ik alles naar binnen had gesleept? Eh, niet! Er kwam in eerste instantie geen geluid uit! En toen er geluid uit kwam had ik een zware brom op de achtergrond.
:nopompom:  :nopompom:

identiteits crisis
De G68 heeft een uitgebreid configuratie programma om hem in te stellen (welke inputs worden gebruikt, wat voor speakers, etc etc). Lees ik hem uit, zegt ie: ik ben een ADV. Maar, aangezien ik 4 balanced uitgangen heb op 't apparaat is het echt een AXV. Oftewel de gebalanceerde uitgangen worden niet goed aangestuurd en dus: geen geluid. Da's lekker zo'n identiteits crisis, bleek dat de firmware in de war was op een of andere manier (misschien omdat ik de laatste mconfig gebruikte).
Met hulp van het Merdian forum de laatste firmware geflashed en.... muziek!!!!

Had ondertussen m'n XPA-5 er weer achter zitten om zeker te weten dat het niet aan de Cinepro zou liggen.

brom
Dus nu de Cinepro er achter en.... brom en niet zo'n beetje ook. Zucht. Die er dus maar weer tussenuit en een weekje apart zetten, eerst met de XPA-5 eea met de G68 verder aan de praat prutsen.  :confused:

room correctie & sub
Ook dat ging niet vanzelf: je moet de spl meter op ingang A8 aansluiten. Had me niet zo verdiept in de nummertjes en dacht dat dit maar een rca connectie was, dus de connectie op A8 gedaan. Maar de G68 maar klagen over ' no power'. Na enig zoeken kwam ik er achter dat A8 niet alleen voor rechts was maar ook voor links... en daar moest de kabel in.
Ok, zijn we er dan? Nope, de spl meter moet voor calibreren op slow, naar voor room correctie op fast. Je begrijpt, ook dit kostte even.

Dan de sub, daar kwam het volledige spectrum uit, hoezo crossover. Maar die had ik toch ingesteld? Bleek op ' narrow' te moeten in de config, en de 'size' moet je flink hoog zetten anders gaat hij in protectie en mis je het echte laag laag.

De G68 doet nu helemaal wat hij moet! Er valt vast nog wat te tunen, maar voor nu helemaal goed!  :pompom:

Cinepro
Gisteren de xpa-5 er weer tussenuit gehaald. Alle kabels opgeschoond. De antenne kabel voor de HTPC ingekort, Cinepro er tussen en alles netjes aangesloten en.....  geen brom!  ;D
Het zijn 6 kanalen, dus de center gebrugd.
G68 weer opnieuw ingesteld (de gain van de XPA-5 is een stuk hoger!) en luisteren.
Mmm, de center is wel erg aanwezig, had hem een stuk lager moeten zetten in de calibratie, maar gok dat hij niet lineair mee loopt met de rest. Dus weer terug naar 5 kanalen (en 1 idle) en opnieuw calibreren.
Nu loopt alles wel synchroon. Met het instellen van de phase de center nog even anders ingesteld zodat het geluid egaal blijft. En....  hij doet het!  :pompom:

Zijn we er dan met de Cinepro? Nope, helaas niet. Hij is actief gekoeld. Dus met twee fans aan de achterzijde. Als hij opstart maakt hij even een flinke whoosh en daarna gaat hij in de fluisterstand en hoor je hem niet meer. Tenminste, dat zou moeten, maar bij mij staat de Cinepro open en bloot vlak naast de bank in de woonkamer, niet in een kast, ht rack of een speciale ruimte. En dus hoor je hem tussen de nummers in en tijdens hele zachte/lege stukken. Voor een film zeker geen probleem, maar als je 's avonds rustig muziek luistert op een laag volume, dan wel. Moet hier dus nog eens met Frank over in conclaaf. Misschien moeten de fans nog even inlopen, het hele apparaat is 2x kort op demo geweest en nauwelijks ingespeeld.

HD621
Voor de True-HD / DTS-HS Master werk is een HD621 nodig, die splitst het HD geluid uit van de hdmi en stuurt die via 3 coax door naar de G68. De bron moet dan LPCM aanleveren.
Ook hier weer het nodige gepruts:
- m'n htpc moet het juiste formaat aanbieden. De eerste basis is er nu, maar denk dat ik nog iets kan tweaken.
- de hd621 gebruikt rs232 als input voor het inregelen. En wat blijkt, de serial-usb kabel die ik heb doet het niet onder windows 8. En Meridian heeft een nieuwe website en nu doet de installer het niet, dus kan ik de config tool even niet installeren onder windows 7.
Maar, goed, da's tweaken voor later, want voorlopig doet hij het zonder verder instellen prima.

de stapel
Als je op de foto kijkt, dan zie je.... een extra plank.

De Cinepro is een stuk korter dan de XPA-5! Dus even een plank met isolatie voetjes er op zodat de htpc er op kan.
En de HD621 is ook behoorlijk kort, dus daar past de G68 niet bovenop.
Oftewel... er moet een meubel gaan komen voor deze set. Dat wordt nog lastig, want niet veel ruimte.

Installatie conclusie
Da's nog niet zo 123 netjes neergezet! Meridian is echt apparatuur met veel potentie, maar je moet er wel goed voor gaan zitten en je er in verdiepen (of dat laten doen natuurlijk). Doe je dat niet, dan laat je heel veel liggen.

De openstaande items
- Cinepro fans
- M'n ikea 17 euries meubel voor m'n tv en center vormt duidelijk een klankkast (was duidelijk te merken tijdens het bruggen van de center) en dient dus vervangen te worden door iets dat iets minder diep is en steviger.
- De HD621 dient verder ingeregeld te worden, dus een windows 7 install van de config software op de 2de laptop of m'n oude pc met rs232 uit naar beneden slepen.
- HTPC optimaal instellen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Enneh? Hoe klinkt dat dan?
Geluid en muziek moet je beleven en laat zich niet zo makkelijk omschrijven vind ik, maar here goes:

G68
Wel, als je Frank z'n opmerkingen in z'n Anthem AVM50D topic leest, dan is het wellicht niet zo heel verrassend:
In Stereo is hij echt een hele flinke stap voorwaards vergeleken met de AV7005. Het Trifield concept klinkt echt geweldig! Hoezo speakers? Het staat er echt los van. Lijkt wel breder & dieper.  :worship:
Echt helemaal top! De sound is ook helemaal goed voor mij. :pompom:

In HT doet hij het ook heel goed! Hij laat zich op een of andere manier beter instellen dan de AV7005 met Audyssey. De bubble is beter, het geluid minder plaatsbaar in surround. En dat terwijl mijn rears niet helemaal optimaal staan. Het geluid is ook homogener vwb de integratie met de sub. Ook hier een hele stap voorwaards, zowel met 5.1 geluid als met film.  :popcorn:

Oftewel, de G68 is echt een blijvertje. D'r valt zeker nog wat verder te tunen, kan alleen nog maar beter worden!!  :pompom:
Mijn doel was een set te hebben die zowel in stereo als in HT goed klinkt. Dat is met de G68 zeker gelukt.

In de combo met de HD621 is hij nu ook weer helemaal bij de tijd: support 3D & HD geluid. Kan nog jaren mee zo.

Cinepro 2k6mk5
Die is een stuk lastiger te beoordelen, want het verschil met de XPA-5 is niet zo groot als die van de G68 met de AV7005. Daarnaast heb ik op de G68 een andere instelling voor beiden omdat de gain van de XPA-5 een stuk hoger is.
Aangezien de XPA-5 30 kilo weegt en de 2k6mk5 niet veel minder (25 kg), er geen plek is om ze even rustig naast elkaar te zetten en te switchen, en de G68 een andere setting nodig heeft is een AB vergelijk niet zo heel eenvoudig. Er is dus kans dat eea tussen de oortjes zit :).

De Cinepro sluit goed aan bij de G68 en mijn speakers. Hij is niet heel anders dan de XPA-5 qua geluid, maar geeft een iets strakkere bas en in het hoog is hij net iets minder scherp. En dat is beide waar ik naar op zoek ben. Al met al dus nog weer meer controle over mijn monitors!  :pompom:
Blijft het geluid van de fans, dat is wel een probleem in mijn specifieke setup, want de XPA-5 is helemaal stil... Als dat er niet was geweest stond de XPA-5 al op straat ;). Voor iemand die hem in een dedicated HT heeft staan, of in de woonkamer in een kast en niet open naast de bank tijdens een zacht achtergrond muziekje is het echt een nobrainer.
Dus nog even met Frank kijken of er nog wat te tunen is.

Het is duidelijk dat de grens nu ligt bij mijn speakers en akoustiek. :)


Zo, da's genoeg leesvoer..... nu nog eens lekker luisteren....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

high-q

Mooi stapeltje hardware en leuke verslagen :wub: :pompom:
Ik was zelf ook erg geïnteresseerd in de Meridian. Mooi dat je de HD621 ook nog hebt kunnen regelen!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rovinggecko

Thanks. Ben er erg blij mee. De HD621 is inderdaad mooi, want dan is de set ook bij de tijd. Zonder HD formaten zou toch jammer zijn...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Wow, een heel erg mooie upgrade  :inlove: Meridian en Cinepro  :headbanging:

Quote from: rovinggecko on February 17, 2013, 17:03:08



Zijn we er dan met de Cinepro? Nope, helaas niet. Hij is actief gekoeld. Dus met twee fans aan de achterzijde. Als hij opstart maakt hij even een flinke whoosh en daarna gaat hij in de fluisterstand en hoor je hem niet meer. Tenminste, dat zou moeten, maar bij mij staat de Cinepro open en bloot vlak naast de bank in de woonkamer, niet in een kast, ht rack of een speciale ruimte. En dus hoor je hem tussen de nummers in en tijdens hele zachte/lege stukken. Voor een film zeker geen probleem, maar als je 's avonds rustig muziek luistert op een laag volume, dan wel. Moet hier dus nog eens met Frank over in conclaaf. Misschien moeten de fans nog even inlopen, het hele apparaat is 2x kort op demo geweest en nauwelijks ingespeeld.



Wellicht zijn de fans makkelijk te vervangen door ultra-silence varianten zoals je die ook hebt voor pc's. Ik heb net even een afbeelding opgezocht van de Cinepro versterker, en volgens mij kan de metalenkap die over de fans zit met de 12 kruiskopschroefjes er makkelijk vanaf. Dan kan je zien welke fans er nu opzitten, of als er niets op staat wat de precieze afmeting is.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Dat was ook mijn gedachte. Heb ik op m'n zelfbouw pc's ook altijd gedaan. Maar hij is nog nauwelijks ingespeeld, en om dan gelijk te gaan schroeven. :)

Anyway, eerst eens lekker luisteren en genieten.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RubenV.

Quote from: rovinggecko on February 17, 2013, 19:49:57
Dat was ook mijn gedachte. Heb ik op m'n zelfbouw pc's ook altijd gedaan. Maar hij is nog nauwelijks ingespeeld, en om dan gelijk te gaan schroeven. :)

Anyway, eerst eens lekker luisteren en genieten.

Ik kan het begrijpen dat je niet meteen de schroevendraaier wil zetten in je nieuwe juweeltjes. Misschien dat er kwa firmware ook nog wel iets mogelijk is om de fans op een lager toerental te laten draaien. Tot die tijd niet aan ergeren, enkel genieten  :clapping:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

rovinggecko

Goed advies! Ben met dat genieten vast begonnen!
Klinkt steeds beter!!!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

unknown

#108
Gave upgrade, de stapel is er inderdaad niet mooier op geworden. Dat zou er een stuk mooier uitzien in een meubel denk ik.

Edit: zoiets misschien?



Voor de link naar het exacte meubel kun je altijd een PM sturen  ;)

Edit 2:

Ik denk dat ik zelf binnenkort dit meubel ga kopen:



Ideaal, aangezien ik er zelf ook weinig ruimte voor heb en de stapel zoals hij nu is bij mijzelf ook niet top vind.
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

R


rovinggecko

Leuke meubels, zeker de eerste, pm je even. En R, thx, ben er ook wel blij mee  :angel:
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Bergen 2 meubel besteld voor de apparatuur ( ook naar een spider gekeken, maar die gaat echt niet passen helaas).
De center ook een betere plek gegeven, is nu minder boomerig.

Net Dredd gekeken, helemaal top in surround!

Stereo is echt 3 stappen vooruit!! Zit nu met brede grijns door de collectie te struinen.
Speakers? Welke speakers? De muziekale ruimte is echt geweldig met de g68 & cinepro.

Vanochtend de av7005 voor een zacht prijsje overgedaan aan een foum lid, kwam helemaal uit belgie voor hem. Moet daar veel plezier gaan brengen.

Hier rustig nog wat tweaken en tunen...

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Martijnst1990

Mooie upgrade hoor! :)

Leuk meubel ook, heb hem zelf ook :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

thepioneer

Mooie upgrade. Meridian vereist inderdaad een beetje configureren maar als je het een keer goed hebt ingesteld dan heb je wel een erg mooi geluid.

Mooie set zo.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

unknown

Quote from: rovinggecko on February 23, 2013, 23:02:27
Bergen 2 meubel besteld voor de apparatuur ( ook naar een spider gekeken, maar die gaat echt niet passen helaas).
De center ook een betere plek gegeven, is nu minder boomerig.

Net Dredd gekeken, helemaal top in surround!

Stereo is echt 3 stappen vooruit!! Zit nu met brede grijns door de collectie te struinen.
Speakers? Welke speakers? De muziekale ruimte is echt geweldig met de g68 & cinepro.

Vanochtend de av7005 voor een zacht prijsje overgedaan aan een foum lid, kwam helemaal uit belgie voor hem. Moet daar veel plezier gaan brengen.

Hier rustig nog wat tweaken en tunen...

Mooi meubel! Ben benieuwd hoe dat eruit ziet met jouw apparatuur erop.
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

unknown

#116
Quote from: rovinggecko on February 24, 2013, 22:08:01
Ik ook! Nog een weekje wachten...

Ik ben benieuwd, heb zitten kijken en grote kans dat bij mij dit meubel er op termijn ook komt :)

Edit: Correctie, de XPA-5 past hier door de middenbuis aan de achterkant niet op(of steekt een aantal cm uit aan de voorkant, maar dat lijkt me ook geen gezicht) :(
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Millsart

Quote from: rovinggecko on February 23, 2013, 23:02:27
Vanochtend de av7005 voor een zacht prijsje overgedaan aan een foum lid, kwam helemaal uit belgie voor hem. Moet daar veel plezier gaan brengen.

Brengt hier inderdaad veel plezier! :thumbs-up:
HT: Marantz SR-7012 | Oppo BDP-103D | Intel NUC | B&W CM8 - CMC - M1 - ASW700 | Sony VPL-HW40ES | LG OLED55C7V
Stereo: Kenwood KA-5020 | Kenwood KT-7020 | Schiit Modi 2 | Thorens TD-166 MKII | Sennheiser HD 598

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Quote from: unknown on February 26, 2013, 16:34:10
Correctie, de XPA-5 past hier door de middenbuis aan de achterkant niet op(of steekt een aantal cm uit aan de voorkant, maar dat lijkt me ook geen gezicht) :(

Ja, dat zag ik later ook.... hij kan altijd nog bovenop, maar da's niet echt praktisch.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

unknown

#120
Quote from: rovinggecko on February 26, 2013, 21:33:49
Ja, dat zag ik later ook.... hij kan altijd nog bovenop, maar da's niet echt praktisch.

Nee klopt, en daar is hij eigenlijk ook 2kg te zwaar voor.
Is de Cinepro kleiner dan de XPA-5? Ik gok dat het bij mij dan toch maar dat goedkoper empire rack wat ik in mijn eigen topic heb gepost wordt, is wel iets minder mooi helaas.  ;)

Edit: ik moet beter lezen, heb dus een vraag weg kunnen strepen ;)
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

rovinggecko

Inderdaad jammer dat er achter 1 paal in het midden staat zodat je niet door kunt schuiven. Ach, we gaan het van het weekend gewoon allemaal eens passen...moet passen met de cinepro.


En met dat empire rack ga je denk ik heel blij worden!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Heb even je topic doorgenomen. Wow! Wat een set en dan alle speakers en sub zelfgebouwd. Respect :worship:

In mijn topic sprak je van akoestiek en dat dat moeilijk was in een woonkamer. Dat is eenvoudiger dan je misschien denkt. Er zijn oplossingen die zelfs niet misstaan in een woonkamer. Het draaien van de set is sowieso een hele goede stap geweest. Je hebt nu een symmetrische opstelling.

In het topic van Antoine kun je zien dat een akoestisch plafond ook in een woonkamer kan. En de GIK panelen van RalphH zien ook mooi uit. Dan zijn er nog, lach niet, akoestische gordijnen. Die zijn niet goedkoop, maar dan ben je wel snel op weg ;)

Geniet van je prachtige set!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive