Diana Krall in Carre

Started by mansm, February 22, 2012, 21:37:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mansm



NIet helemaal een evenement, maar volgens mij toch veel liefhebbers:

2/11/12 - carre amstetrdam
http://www.carre.nl/nl/voorstellingen/detail/686/diana-krall

Zelf ga ik hem skippen, E94,- voor een kaartje vind ik toch te veel van het goede. (Norah Jones was maar zestig)


alexander2

#2
Zijn er al kaarten beschikbaar ,wat mag dat kosten enne toch wel met een beetje bezetting mag ik hopen.
Haar laatste concert in het concertgebouw was goed maar magertjes kwa bezetting.

skyfox

Bloody hell, dik 90 euro voor een kaartje!! Dat is best wel heel erg veel geld voor een bezoekje aan Carre...  :o

Ik denk dat ik em ook maar oversla.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

alexander2

Quote from: skyfox on February 23, 2012, 12:06:06
Bloody hell, dik 90 euro voor een kaartje!! Dat is best wel heel erg veel geld voor een bezoekje aan Carre...  :o

Ik denk dat ik em ook maar oversla.

Vind ik wel meevallen. ;D

jvanhambelgium

Ik zag op d'r website dat ze ook in Brussel komt spelen (Centre for fine arts) op 29/10/2012
Beste plaatsen zijn 105,-


Heb deze dame nog nooit live zien performen, luister wel dikwijls naar haar werk dus ik denk dat ik wel eens ga kijken !
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Ejorne

Quote from: skyfox on February 23, 2012, 12:06:06
Bloody hell, dik 90 euro voor een kaartje!! Dat is best wel heel erg veel geld voor een bezoekje aan Carre...  :o

Ik denk dat ik em ook maar oversla.

Vierde rang voor 49 euro is misschien ook nog een optie?

Ik weet eigenlijk niet hoeveel verschil er merkbaar is in de verschillende rangen. Zou je op de vierde rang echt een bagger ervaring hebben?

Ik wil er graag heen maar vind 94 euro ook wel een beetje duur. Maar voor een leuke ervaring heb ik dat zeker over. Echter een heel klein beetje minder leuke ervaring voor de helft van het geld sta ik ook voor open... Ik weet het nog niet... 

balboa

Heb haar een jaar of twee gelden bij North Sea Jazz gezien. Vond het een erg mooi optreden en was zeer zeker de moeite waard. €90 voor een kaartje? Vind ik echt te gortig, lijkt wel een elite hobby. Voor die prijs struin je een hele dag leuke optredens af op NSJ.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

AbZ

#8
Quote from: Ejorne on February 23, 2012, 12:24:38Ik weet eigenlijk niet hoeveel verschil er merkbaar is in de verschillende rangen. Zou je op de vierde rang echt een bagger ervaring hebben?
Op de vierde rang zal je wel hoog op het balkon zitten of ver aan de zijkant.  Dat scheelt voor de nabijheid en de zichtlijnen.  (Weet niet of er in de piste wordt gespeeld?)  Prijzen van rangen zijn op basis van ervaring (marktconform, value for money).  De ervaring is subjectief, je bent er wel bij...

ps  Het spreekt vanzelf dat ook het geluid niet identiek is.  Dat hangt er wel vanzelf mee samen maar is niet speciaal waar de rangen in een theater op gebaseerd zijn.  Het is geen concertzaal.

mansm

Als ik ergens naar toe ga, dan wil ik gewoon de beste ervaring. Het is alles of niets. In dit geval dan maar niets.

In carre zijn er 1750 plekken, dat keer 80 (gemiddelde) = 140.000 euro.

dat is even geld binnenharken voor een avondje.




mansm

Quote from: AbZ on February 23, 2012, 12:49:01
Op de vierde rang zal je wel hoog op het balkon zitten of ver aan de zijkant.  Dat scheelt voor de nabijheid en de zichtlijnen.  (Weet niet of er in de piste wordt gespeeld?)  Prijzen van rangen zijn op basis van ervaring (marktconform, value for money).  De ervaring is subjectief, je bent er wel bij...

ps  Het spreekt vanzelf dat ook het geluid niet identiek is.  Dat hangt er wel vanzelf mee samen maar is niet speciaal waar de rangen in een theater op gebaseerd zijn.  Het is geen concertzaal.

ik zou verwachten dat het goedkoper zou zijn dan norah jones. Zo populair is hier niet volgens mij in NL. Diana krall is maar 1,5x zo duur voor de beste plekken. Dus marktconform wil ik niet echt aan.

Nahpets

Quote from: mansm on February 23, 2012, 14:05:41
dat is even geld binnenharken voor een avondje.

In het Ahoy gaan er nog een man of zes meer in, geloof ik. Nog meer centjes. Maar ze kiest voor een (wat) kleinere zaal, kan dat alleen maar waarderen.

Voor mij geen DK (teveel geld, maar nog meer dat ik DK technisch te perfect vind, maakt voor mij te weinig emotie los).

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Midcall

Quote from: mansm on February 23, 2012, 14:08:37
ik zou verwachten dat het goedkoper zou zijn dan norah jones. Zo populair is hier niet volgens mij in NL. Diana krall is maar 1,5x zo duur voor de beste plekken. Dus marktconform wil ik niet echt aan.

Dit concert is binnen no time uitverkocht en dús is het marktconform. Economie is eigenlijk heel simpel  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

AbZ

Quote from: mansm on February 23, 2012, 14:08:37
ik zou verwachten dat het goedkoper zou zijn dan norah jones. Zo populair is hier niet volgens mij in NL. Diana krall is maar 1,5x zo duur voor de beste plekken. Dus marktconform wil ik niet echt aan.

Ik zei markconform met betrekking tot prijsverschillen tussen rangen.  Die worden in het algemeen vanzelf rechtgetrokken door koopgedrag.  Mensen kiezen eerder een rang hoger of lager als de value4money voor hun gevoel niet klopt.  Verkoper kan hierdoor snel zien waar het scheef trekt.

Quote from: Midcall on February 23, 2012, 14:16:17
Dit concert is binnen no time uitverkocht en dús is het marktconform. Economie is eigenlijk heel simpel  ;)
Dat ook ja.

AbZ

Quote from: Nahpets on February 23, 2012, 14:10:57Voor mij geen DK (teveel geld, maar nog meer dat ik DK technisch te perfect vind, maakt voor mij te weinig emotie los).
Dacht ff aan de Dead Kennedy's  :headbanging:

Ejorne

Quote from: Nahpets on February 23, 2012, 14:10:57
In het Ahoy gaan er nog een man of zes meer in, geloof ik. Nog meer centjes.

Dus dat maakt 1756 man. Wel heeel dikke mannen dan zeker?

:P

alexander2

Quote from: Ejorne on February 23, 2012, 15:19:37
Dus dat maakt 1756 man. Wel heeel dikke mannen dan zeker?

:P

Obesitas jazz nieuwe stroming. :D

Midcall

Quote from: alexander2 on February 23, 2012, 15:26:25
Obesitas jazz nieuwe stroming. :D
Dat is al zoooo oud.... beter bekend als Obesitjazz.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo


Carlos

Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

roberti

The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

Midcall

Quote from: roberti on February 24, 2012, 10:18:11
Me too, 1e rij.  :smile:
Wel eens in Carré geweest? 1e rij.... voor geen goud dat ik daar wil zitten (in bijna elk theater overigens). De echt goede plekken heb je vanaf rij 3 of 4 ofzo, zodat je geen nekkramp krijgt van het omhoog kijken en niet het probleem hebt dat het geluid deels over je heen gaat.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

AbZ

Quote from: Midcall on February 24, 2012, 10:40:09
Wel eens in Carré geweest? 1e rij.... voor geen goud dat ik daar wil zitten (in bijna elk theater overigens). De echt goede plekken heb je vanaf rij 3 of 4 ofzo, zodat je geen nekkramp krijgt van het omhoog kijken en niet het probleem hebt dat het geluid deels over je heen gaat.
Wat een lariekoek.  Zeker niet veel in theaters geweest?
Dit verschilt gewoon per theater, wat er speelt en waar je voor komt.