Re: Stereo set Marcel--> update

Started by marcelvandekamp, February 20, 2012, 22:25:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcelvandekamp

Hallo,

Na 4 jaar amper tot  geen activiteit op audio gebied, begint het allemaal weer te kriebelen. De reden: 4,5 jaar lang een deeltijd HBO opleiding gedaan, naast gezin en werk. Afzien soms dus! Afgelopen november ben ik afgestudeerd, maar mijn afstudeer project was afgelopen zomer al klaar. Toen had ik mijzelf maar eens op nieuwe speakers getrakteert! Hiervoor had ik de Von Schweikert VR4-gen2 speakers. Nu heb ik Hyperion HPS 938 speakers gekocht, en oei wat klinkt dat goed.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan............... Mijn vorige versterker, de audio analogue meastro, heeft mij 6,5 jaar zeer goed bediend! (dit icm met de VR's , AP Virgo's en thiels cs3.6) Maar nu hangt er een Rogue Audio Tempest2 buizenversterker aan. En ja, dit klinkt veel lekkerder!!! En aangezien ik naar een meer minimale opzet wilde heb ik mijn DIY meubel vervangen voor (Clone) Spider rack.

Tja, en dan de plaatjes:

oude setup


Oude setup 2:


Huidige setup:


Het scherm is voor de barco (een 701s, isf) maar die de laatste 4 jaar ook amper aangeweest (2 draaiuren ofzo) Maar hij hangt niet in de weg. Nu alleen een plekje vinden voor Surround versterker en DVD speler. En nee die wil niet in het rack. Rechts staat nog een meubel. Die waarschijnlijk aanpassen, en dan lukt dat ook wel .

Speakerkabels zijn de FT12 kabels van siltech
interlink is een DIY die het beter doet dan een siltech 4-56
Achter de speakers hangen nog enacom Rf filtertjes

En dat was het eigenlijk wel. Nu dus voorlopig alleen maar muziek luisteren, muziek muziek en nog eens muziek.

met vriendelijke groet,

marcel

Xander32

Welkom Marcel. Een mooie set met bijzondere componenten.
Is vast genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

marcelvandekamp

Thx,

Het is inderdaad genieten. Tevens staat er achter het schot nog een muziek server. Die krijgt vanuit mn android tablet dan een "schopje" (WOL) waardoor ie aangaat. Mbv de tablet kan ik deze dan bedienen. Signaal gaat USB uit (via asio drivers) waarna het via een kastje van Hagerman wordt omgezet naar S/PDIF waarna het de digitale ingang ingaat van mijn CD speler. Ben er nog niet over uit of de server nu beter klinkt dan de CD. (alles "geflact" met EAC).
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

#3
Hifi was natuurlijk altijd al een grote liefde.... maar ik kwam in 2000 een andere liefde  :wub: tegen. En daar uit zijn (later) weer 2 andere kleine liefdes voortgekomen. Die 2 kleintjes zijn ondertussen wat groter geworden, en wilden wat meer speelruimte. En daaruit kwam het verhuisproject, audio van de zolder weer naar de woonkamer, waardoor mijn twee kleine liefjes meer speelruimte kregen.
Maar zoals zovaak bij de betere apparatuur is dat nogal eens zwaarder en dieper. Mijn vrouw vondt dat allemaal niet zo erg, maar dan wel graag in een gesloten meubel. Met een versterker van bijna 50cm diep worden standaard meubels al bijna onmogelijk. Dus hebben we wat op maat laten maken.

hieronder het resultaat:



en:



Tja, en nu zijn de zwarte kasten toch wel erg aanwezig in de woonkamer. Aangezien mijn vrouw er ook tegen aan moet kijken, mag ik gaan rondkijken voor wat anders. Het liefst wat smaller, en in een lichte kleur. Ze zegt er wel bij "bij een forse investering moet de klank er ook op vooruit gaan, anders hoeft het niet"
(budget: 4000-5000 euro  ;D ;D ;D)

eerste ideeen die heb gezien (in het wit) :
- AP scorpio
- Audio vector diverse modellen.
- ?
- ?
Input is welkom!!

Andere optie zou zijn, aangezien de hyperions erg fijn klinken, deze te laten overspuiten..........

gr Marcel
met vriendelijke groet,

marcel

take5

Heb je weleens een set Totem Forests gehoord?

Mitch--

of je hyperions laten wrappen in het wit? misschien minder kostbaar dan laten spuiten
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Speakers die zeker het luisteren waard zijn: Usher dmd2, Adam column.
Zijn beide speakers die niet erg " rustig" zijn, mar ik denk dat je ze kunt waarderen.
Usher heeft meer speakers, zoals de 8571 of de be10. Zoals je kunt lezen heb ik de laatste zelf, bij interesse mag je komen luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Quote from: frank2 on February  8, 2014, 07:11:06
Speakers die zeker het luisteren waard zijn: Usher dmd2, Adam column.
Zijn beide speakers die niet erg " rustig" zijn, mar ik denk dat je ze kunt waarderen.
Usher heeft meer speakers, zoals de 8571 of de be10. Zoals je kunt lezen heb ik de laatste zelf, bij interesse mag je komen luisteren.

die voldoen toch niet echt aan "Het liefst wat smaller" de Be10 is een flatgebouw vergeleken met de Hyperions
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

#8
Wilson Benesch Square Two/Three...



Revel F206...


Streamz

Of echt kleiner, de Neat Motive SX2. Stuk goedkoper trouwens,

Canth

#10
Of kijk eens bij millon.nl; de Phantom S of de Matador. Ruim binnen budget en schijnen erg goed te zijn (er loopt nog ergens een draadje op dit forum)
Woonkamer: NAD C658, NAD C298, OPPO 105D, Focal Kanta voorzien van Isoacoustics Gaia II |  Slaapkamer: Sonos Amp, JM-Lab Focal Electra 906, SVS SB-1000

marcelvandekamp

#11
Nou, dat zijn aardig wat adviezen, thnx! Vorige week was ik toevallig in zevenaar, en daar even bij hobo binnen gelopen. Heb daar de audio physic sittara (die daar in het wit stond) beluisterd. En dat viel mij niet tegen. Daarom ben ik gisteren even bij hobo in Arnhem geweest, en daar de scorpio beluisterd. Mmmm, verleidelijk lekker. Dit kan een serieuze kandidaat zijn. Maar we hebben de tijd.

tja en over het laten wrappen / overspuiten.  Daar moet ik mij nog in verdiepen.

Over Millon, ik heb ze toevallig vorige week gemaild met wat vragen. Tot op heden geen reactie, misschien willen ze wel niks verkopen of zo :( , vreemd
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

Quote from: Streamz on February  8, 2014, 11:00:50
Of echt kleiner, de Neat Motive SX2. Stuk goedkoper trouwens,

Heb er eens naar zitten kijken, ziet er interessant uit. Wordt wel een stukje rijden. Geen dealers in Gelderland.
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

Nou vanochtend de SX1 beluisterd. Op zich een mooi geluid, niet vermoeiend, maar ik miste wat punch in het laag. Iets te laid-back voor mijn gevoel. de speakers waren nieuw, net 20 uur gespeeld, dus dat kan ook mee spelen.

daarna de speakers van audiovector beluisterd. (type weet ik niet meer, ze zien er allemaal het zelfde uit, maar prijzen liepen uiteen van 2400 tot 8200 euro). Ik heb een type beluisterd die 3300 euro P.P was. Dat klonk eerst erg goed, maar al snel bleek dat het geluid erg "druk" overkwam. Misschien geen goede combi met de versterker?? Er lijkt wel veel potentie in te zitten. Misschien nog maar eens gaan luisteren.
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

Planning komend weekend: Audiovector vergelijken met totem.

toch wel weer leuk om veel vergelijkend te gaan luisteren.
met vriendelijke groet,

marcel

Kingpin

Of 2e hands set Virgo's 25 (die trouwens in een veeels te kleine kamer staan wil je ze goed uitrichten)

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

marcelvandekamp

Tja,

alleen AP's worden niet vaak 2e hands aangeboden........ in wit.

Voorstel thuis gedaan om eventueel de hyperions te laten overspuiten.............. Mijn vrouw wil graag dat er toch andere speakers komen, in het wit. De scorpio vondt ze wel mooi.
Vraag me alleen af of dat we goed gaat in het laag. 1 speaker staat redelijk in de hoek.........
met vriendelijke groet,

marcel

take5

Quote from: marcelvandekamp on February 24, 2014, 21:06:55
Planning komend weekend: Audiovector vergelijken met totem.

toch wel weer leuk om veel vergelijkend te gaan luisteren.
Leuk, ga je de Forests beluisteren of ook de Elements?

Kingpin

Quote from: marcelvandekamp on February 25, 2014, 20:10:45
Tja,

alleen AP's worden niet vaak 2e hands aangeboden........ in wit.
Al eens op bovenstaand plaatje geklikt ;)

Quote
De scorpio vondt ze wel mooi.
Vraag me alleen af of dat we goed gaat in het laag. 1 speaker staat redelijk in de hoek.........
Heb ze hier ook gehad, kreeg ze totaal niet onder controle in het laag, op één of andere manier zit er een soort aanzet in het laag in bij de Scorpio's lijkt me.
Ditzelfde hoorde ik ook bij iemand anders.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

marcelvandekamp

op het plaatje had ik nog niet geklikt, hahaha

V.w.b.t de scorpio's, mocht het zover komen, dan moet ik ze toch eerst thuis beluisteren.
met vriendelijke groet,

marcel

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

marcelvandekamp

afgelopen weekend weer op pad geweest. Geluisterd:

amphion de 7L en de 3L:
Eerst de 7L, een hoge speaker, in mooi wit uitgevoerd. Een klankkarakter wat je moet aanspreken. Met klassiek e.d. gaat dit heel goed. Draai je wat steviger werk, dan is dit niet "my cup of tea" Wat tam, te laid back.
Dan de 3L, een wat kleinere speaker, die het in mijn woonkamer wel eens goed zou kunnen doen. Dit is een mooie neutrale speaker. Deed niks fout, ook mindere opnamen waren goed te doen. Dit is een serieuze kandidaat wat mij betreft.
Daarna de blumenhofer fun 13 beluisterd. Wow, wat een ander karakter, een wijdser stereobeeld ,waarvan ik in het begin niet wist wat ik hier van moest denken. Zo anders dan amphion, maar ook wel lekker na een tijdje luisteren. Door de kleine woofers had ik wel het gevoel dat deze wat harder moeten werken. Ook was de speaker nog niet goed ingespeeld (net 20 uur op de teller) Maar toch........

Daarna nog even de blumenhofer Gioia beluisterd, icm met versterking van Einstein en pluto platenspeler. Hier stond een behoorlijk kapitaal te spelen (28K + 29K + pluto xxK euros) Maar wat een sound. Als je daar de ruimte en het geld voor hebt, 1x kopen, voor de rest van je leven ben je klaar. Dit klonk zo levensecht, (hugh masekela Hope), een wall of sound (the scorpions, still loving you)  Tja dit is als muziekliefhebber een droom, dit nodigt uit tot luisteren, luisteren , luisteren en nog eens luisteren. Geen gezever over kabeltjes in meterkasten, audiofiele zekeringen en nog meer onzin. Wat een systeem.................... (nu dus alleen de jackpot zien te winnen, want van werken in techniek, daar wordt je ook niet rijk van)
met vriendelijke groet,

marcel

denoontje

Quote from: Kingpin on February 25, 2014, 22:24:11
Al eens op bovenstaand plaatje geklikt ;)
Heb ze hier ook gehad, kreeg ze totaal niet onder controle in het laag, op één of andere manier zit er een soort aanzet in het laag in bij de Scorpio's lijkt me.
Ditzelfde hoorde ik ook bij iemand anders.

Ik kreeg de scorpio's in mijn kamerook niet goed. Heeft in alle mogelijke posities gestaan. Gelukkig mocht ik ze terug brengen.
Hele zware staande golven.

marcelvandekamp

Nou vanmiddag nog een luistersessie gehad:

1: Sonus faber Venere 3.0. Een mooi speaker qua uiterlijk, en een klank die mij wel aansprak. Groots geluidbeeld, maar toch ook verfijnd. Zal na een langere tijd op hoger volume was er nog geen luister vermoeidheid opgetreden.
2: JM Reynauld Abscisse. Met folie tweeter. Het hoog was wat meer aanwezig maar een wel erg mooi middengebied.  Maar aangezien deze 1000 euro duurder is dan de SF mag dat ook wel.

Zoals het er nu uitziet heb ik 3 kandidaten: De Amphion 3L, de Blumenhofer Fun 13/17, en de SF Venere.

De eerste 2 hebben de baspoort aan de achterzijde, en dit kan bij mijn opstelling nog wel eens een probleem worden. Zowel de SF als de JMR hebben de poort aan de voorzijde. Dat kan voor het laag zeker gunstiger uitpakken. Mijn huidige speakers hebben de poort ook aan de voorzijde.

Komende dagen eens rustig laten bezinken.
met vriendelijke groet,

marcel

Mitch--

leuke zoektocht, toch wel opvallend dat je speakers in je shortlist hebt staan die echt totaal verschillend zijn, vooral de Blumenhofer en de Amphion zijn toch wel heeeeel anders. Wat zoek je in je nieuwe speakers?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'