Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Streamz

#325
.

<Edit, heb even wat posts van je teruggelezen. Verhelderend, dit gaat dus nergens toe leiden. Veel plezier verder!>
   

weust

Leuk dat je ze "simpel" beschrijft, maar je beschijft het niet goed.
En dat lijd tot verwarring.

Ik probeer mensen als Mordante te behoeden voor mensen die geen idee hebben waar ze meer bezig zijn, en op goed geluk geklik iets aan elkaar geknoopt hebben.
En ja, ik weet waar ik het over heb. Althans, daar gaat mijn werkgever van uit.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

KayaRahnee

#327
Iemand die, alles  geschreven in de zowat 8 vorige posts hier, begrijpt, is voor mij geen leek meer.
Een leek is voor mij iemand met nauwelijks kennis van een bepaald iets/materie.
M.a.w.  het woordje "leek" word volgens mij te pas en te onpas gebruikt/verkeerd gedefinieerd.
Leken hebben nood aan gestructureerde, zo eenvoudig mogelijke, duidelijke uitleg.

(Voor de duidelijkheid: Deze post is reactie op inmiddels blijkbaar weggehaalde post).
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Mordante

Quote from: weust on January 31, 2013, 13:25:03
Leuk dat je dat denkt, maar zo werkt het echter niet.

Je moet wel eerst mappen en/of printers gaan delen wil je ze kunnen zien en (nog belangrijker) benaderen.
Desktop overnemen is ook iets dat je eerst zult moeten aanzetten voor het geaccepteerd word.

Ik zal er in gaan duiken. Eens kijken of ik hier wat mee kan tnx :)

Jumping Jack

Er staat nu bv in de markt een Ipad 1 en een Iphone 3S... Lijken mij de ideale remotes voor een Squeezebox  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on February  1, 2013, 08:30:55
Er staat nu bv in de markt een Ipad 1 en een Iphone 3S... Lijken mij de ideale remotes voor een Squeezebox  ;)
Kan je ook lekker gebeld worden op je afstandbediening  :music:

Xander32

Zelf heb ik bewust gekozen voor ook een IPad ter bediening van de SBT. Maar echt niet alleen daarvoor; deze vervangt tevens zo'n 8 van de 10 keer mijn laptop. Al genietende van de muziek op de sweetspot, gebruik ik de IPad om te surfen op het www, gebruik ik deze om mijn mail te verwerken en/of om mijn Pana plasma te bedienen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on February  1, 2013, 08:40:56
Zelf heb ik bewust gekozen voor ook een IPad ter bediening van de SBT. Maar echt niet alleen daarvoor; deze vervangt tevens zo'n 8 van de 10 keer mijn laptop. Al genietende van de muziek op de sweetspot, gebruik ik de IPad om te surfen op het www, gebruik ik deze om mijn mail te verwerken en/of om mijn Pana plasma te bedienen.
... en om te posten op dit forum, natuurlijk...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Quote from: AbZ on February  1, 2013, 08:39:13
Kan je ook lekker gebeld worden op je afstandbediening  :music:

Eat that Logitech!  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Quote from: Eddye on February  1, 2013, 08:51:57
... en om te posten op dit forum, natuurlijk...
... Dat schaar ik onder " surfen op het www"  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on January 30, 2013, 13:09:21
Vandaag heb ik de mogelijkheid gehad om bij de plaatselijke PC winkel even te werken met een Nexus 7 tablet.
Ik heb kunnen vaststellen dat, in tegenstelling tot de bluetech tablet, de squeeze commander app. reeds geïnstalleerd was.
Het probleem met de bluetech zou volgens de zaakvoerder van de computerwinkel zijn dat het een oudere versie betreft (2.2).
De bluetech geeft wel de mogelijkheid om een andere versie te downloaden maar weigert deze vervolgens uit te voeren.
De PC verkoper gaat zich er verder in verdiepen en proberen om een oplossing te vinden.

Ter informatie wil ik hier even meedelen hoe dit is afgelopen:
De Bluetech Tablet is definitief terug in de verpakking gestoken, installatie zou eventueel wel gekund hebben via een ingewikkeld procedé maar dan zou het niet zeker zijn of het zou werken, naar het schijnt een hele klus met natuurlijk de daaraan verbonden kosten heeft ons (zaakvoerder PC buurtwinkel en ik) doen besluiten om dit niet te doen.
Besluit: je kan blijkbaar toch niet zomaar om het even welke app op om het even welk bedienings apparaat installeren.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

johan d

#336
Quote from: KayaRahnee on February 14, 2013, 12:57:28De Bluetech Tablet
Eerlijk gezegd die naam heb ik nog nooit erder horen valen...
Koop een smartphone of tablet naar keuze van een gekend merk, met android 4 en daar kan je alles op installeren.

KayaRahnee

Deze smartphone nog niet eerder tegengekomen maar lijkt ook wel interessant voor gebruik als bediningsapparaat:
De Xtreamer AiKi 5" Black
Is er hier iemand die deze in gebruik heeft dan hoor ik het graag.

http://www.xtreamermobile.com/aiki5/nl/index.php
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Quote from: KayaRahnee on February 17, 2013, 14:47:29
Deze smartphone nog niet eerder tegengekomen maar lijkt ook wel interessant voor gebruik als bediningsapparaat:
De Xtreamer AiKi 5" Black
Is er hier iemand die deze in gebruik heeft dan hoor ik het graag.

http://www.xtreamermobile.com/aiki5/nl/index.php
Waarom wil je perse het wiel opnieuw gaan uitvinden; koop gewoon een bekend merk en type tablet of smartphone en het werkt. Je bent nu al een paar maanden aan het goochelen om de boel draaiende te krijgen, m.i. onnodig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Quote from: Xander32 on February 17, 2013, 15:40:11
Waarom wil je perse het wiel opnieuw gaan uitvinden; koop gewoon een bekend merk en type tablet of smartphone en het werkt. Je bent nu al een paar maanden aan het goochelen om de boel draaiende te krijgen, m.i. onnodig.

What he said.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

KayaRahnee

#340
Quote from: Xander32 on February 17, 2013, 15:40:11
Waarom wil je perse het wiel opnieuw gaan uitvinden; koop gewoon een bekend merk en type tablet of smartphone en het werkt. Je bent nu al een paar maanden aan het goochelen om de boel draaiende te krijgen, m.i. onnodig.

De "boel" draaid ook zonder Smartphone/tablet, daar gaat het niet om.
Nogmaals, ik ben gewoonweg op informatieronde om het bedienen van, op termijn en indien nodig, zo makkelijk mogelijk te maken.
Ik wens ook niet de hoofdprijs te betalen voor zo'n apparaat.
En wat ik dan zo handig vind aan deze xtreamer is z'n 5" scherm.
Misschien word het nog wel een simpele Logitech Duet controler, wie weet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

maximus79

Welke Streamers moet ik naar kijken om er op geluidskwaliteit op vooruit te gaan, speel nu via een pc met een V-link er tussen aangesloten op mijn anthem mrx 700

INFO:

- Ondersteuning voor flac etc.
- Muziek bestanden staan op een nas.
- Bediening zonder TV/projector, maar via android smartphone.
- Word digitaal aangesloten op Anthem mrx700 receiver.

Thanx.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

johan d

2de hands squeezebox of Sonos als het enigsinds goedkoop moet blijven (<400€)
Is ook een niewe op de markt,
http://www.bluesound.com/products/node

frank2

HDD > USB > Anthem is het beste voor geluidskwaliteit.
Ik moet zeggen dat mijn eenvoudige Boxee Box met een betere bekabeling en een Kordz EVX  dicht in de buurt komt. (vanaf HDD naar Boxee via hdmi naar anthem)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

maximus79

Maar dan moet alles WAV zijn en moet altijd de projector aan als ik ff een nummer wil luisteren.
Ik heb al een Dune, kan ik daar niets mee? Zonder dat ik beeld moet hebben? En hoe is de kwaliteit van de dune via HDMI naar de anthem voor muziek?


Quote from: frank2 on May 15, 2013, 16:32:19
HDD > USB > Anthem is het beste voor geluidskwaliteit.
Ik moet zeggen dat mijn eenvoudige Boxee Box met een betere bekabeling en een Kordz EVX  dicht in de buurt komt. (vanaf HDD naar Boxee via hdmi naar anthem)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

KayaRahnee

#345
Quote from: Kingpin on October  8, 2012, 18:12:10
Ja dat bedoelde ik.
Klopt, dat ligt voornamelijk aan de schakelende voeding die erbij geleverd word en de gebruikte dacs natuurlijk, maar daar zijn andere oplossingen voor.

Is een voeding met  Tentlabs tube heater supply module en een 6V, 2,6 A.trafo, en een Tomanek ULPS voeding evenwaardig of is er toch merkelijk verschil  tussen beide?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#346
Een van de mogelijke systemen om beeld materiaal te streamen is het inzetten van de laptop.
Omdat mijn kennis hieromtrent ontoereikend is probeer ik hier info te verzamelen.
Ik kan de laptop van vrienden overnemen. http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/K70IJ/#specifications
Vooraleer ik deze hier zal hebben zal er nazicht op de laptop gebeuren in de (buurt)vakhandel.
Ik zal dan de mogelijkheid hebben om deze laptop te voorzien van de voor mijn doel geschikte onderdelen.
M.a.w. kan ik deze dan meteen laten voorzien om gebruiksklaar te hebben voor media streamen (moest ik dat als systeem kiezen).
Waar moet ik dan op letten, ik kan me voorstellen dat de video/geluidskaart een erg belangrijk onderdeel is.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kingpin

#347
In principe zal die wel voldoen.
LMS, Twonky of whatever server installeren en gaan.
Een externe HD erop misschien want de ingeouwde hdd zal wat te klein zijn wil je een aantal HD movies erop kwijt willen.

Maar waarom een labtop en geen klein nasje?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xstream

#348
Ehm, hoewel je met de laptop kunt streamen is 't eigenlijk juist 't idee van streamen dat je 2 apparaten met elkaar verbind om de (streaming) data over te versturen. De mobiliteit van een laptop biedt daarin dus geen voordeel.. Als je 't als voordeel ziet dat je de laptop met je TV verbindt en zo geen mediaspeler nodig hebt, dan hebben we 't al niet meer over streamen. (Het is immers de bedoeling dat jij niet beweegt met je laptop, maar de data beweegt van A naar B als jij op een knop drukt)

Dus ik snap niet goed wat je nou precies wilt doen. Als je een laptop nodig hebt en daarmee de kosten van een mediaspeler bespaard (of vice versa) en de onhandigheid ervan voor lief neemt, dan is 't een prima keuze.

Zoek je gewoon een manier om je media af te spelen, koop dan gewoon een mediaspeler met alle gemakken van dien. Zo'n laptop biedt op zich geen voordelen op dat vlak, tenzij je dus 2 vliegen in 1 klap wilt slaan. Als je een smart TV hebt kun je ook voor een NAS kiezen.

Bovendien als je zou "streamen" vanaf je laptop dan heeft geluid of video op je laptop niet zoveel belang (afhankelijk van waar de video rendering plaats vind natuurlijk). Video is al snel genoeg (en kan deze laptop makkelijk aan) en audio wil je 't liefst optisch uit richting een fatsoenlijke DAC.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

KayaRahnee

#349
Quote from: Kingpin on September  1, 2013, 17:41:04
In principe zal die wel voldoen.
LMS, Twonky of whatever server installeren en gaan.
Een externe HD erop misschien want de ingeouwde hdd zal wat te klein zijn wil je een aantal HD movies erop kwijt willen.

Maar waarom een labtop en geen klein nasje?

Oeps, dan heb ik de reeds binnengehaalde info toch blijkbaar nog niet goed begrepen .... mijn bedoeling is beeldmateriaal kunnen streamen en afspelen via TV toestel..... NAS Synology 212+, DAC heb ik reeds ..... toch werd er gesproken over gebruik maken van   PC / Mediaspeler of dergelijke....
Ik snap van al dat digitale gedoe blijkbaar nog steeds geen sikkkepit..... maar boeiend vind ik het wel.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.