Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jumping Jack

€349 voor de iPad 2 wifi 16gb bij Vandenborre...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johan d


Jumping Jack

Ik volg even niet vrees ik...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johan d


KayaRahnee

#304
Quote from: Jumping Jack on January 30, 2013, 20:14:45
€349 voor de iPad 2 wifi 16gb bij Vandenborre...

Ik denk dat het dan slimmer is die 100 euro verschil te gebruiken als extra voor toekomst gerichte aankoop DAC i.p.v. extra uit te geven aan een tablet of ander bedienings apparaat.
Ofwel komt het alsnog in orde met de Bluetech tablet en gebruik ik die voorlopig, ofwel zal de bijgeleverde afstandsbediening van de SBT dienst moeten doen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RubenV.

Quote from: KayaRahnee on January 30, 2013, 19:57:12
Wat mij opviel aan de Nexus:
Lichtgewicht in vergelijking met o.a. samsung tablet,
lag mij goed in de hand,
touchscreen reageert snel en duidelijk weergave,
ik kan me voorstellen dat ontbreken van 3G  voor sommigen als een minpunt word ervaren.
Ten slotte, de Nexus is zeer mooi afgewerkt.


Ik vermoed dat de Nexus ook in staat is om zijn werk naar behoren uit te voeren.
Prijs Nexus (in de plaatselijke winkel) 249,5 euro.
Prijs voor een iPad? .......... het verschil?...........

Dat klinkt niet verkeerd, 3G en alle andere opties hebben voor mij geen toegevoegde waarde aangezien de tablet alleen als remote (en heel misschien als e-reader) gebruikt zal worden.
Quote from: KayaRahnee on January 30, 2013, 20:39:27
Ik denk dat het dan slimmer is die 100 euro verschil te gebruiken als extra voor toekomst gerichte aankoop DAC i.p.v. extra uit te geven aan een tablet of ander bedienings apparaat.
Ofwel komt het alsnog in orde met de Bluetech tablet en gebruik ik die voorlopig, ofwel zal de bijgeleverde afstandsbediening van de SBT dienst moeten doen.

Ja of voor een mooie usb-kabel of wat dan ook. Alles valt en staat bij de eisen die je natuurlijk zelf aan de tablet steld. Als het remote gebeuren maar soepel werkt dan ben ik tevreden. Ondanks dat ik al een iPhone en macbook pro heb ben ik niet zo merkengeil dat ik perse een iPad wil (buiten het feit dat deze voor mij geen enkele meerwaarde heeft tov. een nexus e.d. ....)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Xander32

Keuzes maar juist als je al e.e.a. van het merk met de "i" bezit zou ik gezien de onderlinge conncetiviteit een "pad" van juist dat merk een logische vinden ...

Anderzijds; €100,- verschil is op dat bedrag idd. fors te noemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

johan d

#307
Nogmaals, de Nexus 7, gebruik ik niet als remote (ik vind hem daarvoor te groot). De standaard Logitech app werkt er ook niet naar behoren op, ik moet elke keer opnieuw inloggen (geen ervaring met de betalende apps). Voor de rest een super apparaat.
Als het enkel moet dienen als een remote, zou ik een goedkope samsung smartphone kopen (+-100€), dit is perfect als remote, en je hebt er recente GSM bij. Als de Touch ergens mooi geplaatst is, kan je hem natuurlijk ook gemakkelijk bedienen met de hand (touch).

Eenmaal je favorite playlists gemaakt zijn, hoef je hem maar 1 keer op een avond te bedienen, dus wat is een extra remote dan nog waard? allemaal punten om rekening mee te houden.
Ik heb bvb allemaal playlists gemaakt van favoriete nummers per artiest. Die playlists gekopieerd naar 1 gezamelijke playlist (ondertussen 1200 tracks) en die zet ik 1 maal s avonds op (@random)... in weken geen zelfde song te horen en toch allemaal goed met weinig bediening.

KayaRahnee

Quote from: johan d on January 31, 2013, 07:48:38
Nogmaals, de Nexus 7, gebruik ik niet als remote (ik vind hem daarvoor te groot). De standaard Logitech app werkt er ook niet naar behoren op, ik moet elke keer opnieuw inloggen (geen ervaring met de betalende apps). Voor de rest een super apparaat.

Misschien is er een forumlid die en met de Nexus en met de betalende app werkt?

Quote from: johan d on January 31, 2013, 07:48:38
Als het enkel moet dienen als een remote, zou ik een goedkope samsung smartphone kopen (+-100€), dit is perfect als remote, en je hebt er recente GSM bij. Als de Touch ergens mooi geplaatst is, kan je hem natuurlijk ook gemakkelijk bedienen met de hand (touch).

Ook ik vind 249 euro voor een toestel dat bijna uitsluitend zal worden gebruikt (te) veel geld.
Bij de Samsung smartphone vrees ik dat ik deze m.b.t. aflezen als minder geschikt zal gaan ervaren.
Deze laatste zal ik vanmiddag eens gaan bekijken bij vrienden die er zo een hebben, ik hoor deze wel veel klagen over een snel leeglopende batterij.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

johan d

Quote from: KayaRahnee on January 31, 2013, 10:33:27
Ook ik vind 249 euro voor een toestel dat bijna uitsluitend zal worden gebruikt (te) veel geld.
... over een snel leeglopende batterij.
2x correct

KayaRahnee

Hoeveel inch is zo'n (Samsung) smartphone?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

weust

(Tweede poging wegens het niet posten van de post doordat er een reply kwam. grmbl)

Waarom zou je een tablet willen puur voor het bedienen van je streamer?
Dat snap ik nog niet helemaal.

Ik heb zelf vorig jaar mijn laptop, welke ik in de woonkamer gebruikte, vervangen door een iPad.
Doe er praktisch alles mee, inclusief het bedienen van mijn streamer.

Probeer ouf of the box te denken, in plaats van met oogkleppen op.
Volgens mij denk je echt veel te moeilijk hier.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

johan d

+1 gebruik in het begin de SBT-remote of uw handen om de squeezebox te bedienen, en koop een tablet of smartphone als je dat werkelijk nodig hebt., ook voor andere zaken.
Lijkt mij het beste.

Jumping Jack

-1 het gemak van streamen zit hem net in het feit dat je je muziekcollectie aan je vingertoppen hebt. En zoals Weust zegt: een tablet zien als loutere afstandsbediening is veel te eng, je kan er veel meer mee doen dat (surfen, gamen, lezen,...)... Geen halve maatregelen nemen, dat gaat je alleen maar ontmoedigen! Eventueel een tweedehands Ipad, die komen toch regelmatig eens voorbij...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Ik ben nog helemaal niks aan 't kopen hoor, ik ben nieuwsgierig hoe één en ander door jullie word ervaren.
Mijn eventuele latere aankoop zal weloverwogen en nuttig zijn vandaar dat ik steeds eerst achter info ga, doe ik met al mijn spullen zo.
Moest ik impulsief te werk gaan zou ik al lang gekocht hebben.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Mordante

Kan je een NAS ook via USB benaderen?

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Mordante

Quote from: Eddye on January 31, 2013, 12:53:28
Nee, dat is een DAS

Ik zie er namelijk heel erg tegenop om een netwerk thuis te gaan creëren. In het verleden heb ik dat wel eens geprobeert maar dat is nooit gelukt. Ik heb 2 PCs, een laptop en een PS3 aan mijn router hangen. Ze hebben wel allemaal verbinding met internet. Maar ze weten niet van elkaars bestaan. De laatse keer dat ik er mee bezig was begon window 7 en XP dat ik daar een network floppy boot disk voor moets maken en deze dan op elke PC individueel instaleren of zo. Tegenwoordig hebben PCs niet eens meer een floppy drive.

weust

Geloof me, die computers en je PS3 zijn echt wel van elkaar op de hoogte ;-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

johan d

Quote from: Mordante on January 31, 2013, 12:59:14Ik heb 2 PCs, een laptop en een PS3 aan mijn router hangen.
dan heb je zonder het te weten een werkend thuisnetwerk gecreeerd.

Mordante

Quote from: weust on January 31, 2013, 13:13:30
Geloof me, die computers en je PS3 zijn echt wel van elkaar op de hoogte ;-)

Als ik kijk in mijn netwerk settings zie ik ze niet. Ook de printer delen lukte niet.

Mordante

Quote from: johan d on January 31, 2013, 13:15:45
dan heb je zonder het te weten een werkend thuisnetwerk gecreeerd.

Onder een netwerk versta ik dat je de HDDs van de andere PCs kan benaderen, printers delen etc etc. Misschien zelf elkaars desktop kan overnemen.

weust

Leuk dat je dat denkt, maar zo werkt het echter niet.

Je moet wel eerst mappen en/of printers gaan delen wil je ze kunnen zien en (nog belangrijker) benaderen.
Desktop overnemen is ook iets dat je eerst zult moeten aanzetten voor het geaccepteerd word.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Streamz

Pc's? Windows of iets anders? Indien Windows, dan een Workgroup aanmaken (zoek in de "help").
En voila, dan zien ze elkaar ineens wel.


HDD's delen is simpel: rechtermuisknop, "share drive" en je bent er...
Printer delen? Gewoon de driverset laden printer kiezen. Als je een netwerkprinter hebt dus. Desktop overnemen gaat simpel met Remote Desktop, zit standaard in Windows Pro edities. 

En dan zijn er ook nog wizards die je in het proces begeleiden.

Mordante, niet tegen jouw specifiek, maar ik zie dat heel veel mensen moeite hebben met streaming vanwege thuisnetwerken etc. Terwijl deze techniek inmiddels zo vergevorderd is dat je nauwelijks iets verkeerd kan doen.  Waar gaat het dan mis?

weust

Streamz, je maakt diverse verkeerde opmerkingen.
Precies de reden waardoor mensen als Mordante er helemaal niets meer van begrijpen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4