Streamen voor beginners.

Started by KayaRahnee, February 15, 2012, 20:54:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KayaRahnee

 
Hier weer verder met "Streamen voor beginners".......
En hupsakee het één is nog maar nauwelijks geïnstalleerd kunnen we al beginnen met wat anders .......... zal het ooit stoppen begin ik me af te vragen.
Voor het onderdeel "gebruiksgemak" een simpel tablet (android) op proef gekregen als test om eventueel over te gaan tot aankoop van.
Ook werken met zo'n tablet  is nieuw voor mij.
Ik wil daar nu graag een bedieningsapp voor de Squeezebox Touch op, had gedacht aan "Squeezepad",  kan deze ook op android ?
Verder zoek ik op het net een stappenplan voor het installeren van deze app maar kan (voorlopig) niks vinden.
Kan iemand mij via stapjesmethode uitleggen hoe ik te werk moet gaan?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Eddye

#276
Ik heb geen ervaring met Android, maar Squeezepad is er alleen voor Apple (iPad/iPhone).

Even iets voor je gevonden:
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.cedata.android.squeezecommander&hl=nl

Ik neem dan even aan dat als je de link kopieert in je tablet browser, dat je in een Appstore voor android komt, waar je de app kan downloaden.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

RubenV.

Quote from: KayaRahnee on January 22, 2013, 13:21:19

Hier weer verder met "Streamen voor beginners".......
En hupsakee het één is nog maar nauwelijks geïnstalleerd kunnen we al beginnen met wat anders .......... zal het ooit stoppen begin ik me af te vragen.
Voor het onderdeel "gebruiksgemak" een simpel tablet (android) op proef gekregen als test om eventueel over te gaan tot aankoop van.
Ook werken met zo'n tablet  is nieuw voor mij.
Ik wil daar nu graag een bedieningsapp voor de Squeezebox Touch op, had gedacht aan "Squeezepad",  kan deze ook op android ?
Verder zoek ik op het net een stappenplan voor het installeren van deze app maar kan (voorlopig) niks vinden.
Kan iemand mij via stapjesmethode uitleggen hoe ik te werk moet gaan?

Ik ben erg benieuwd naar welke tablet je gebruikt. Ik ben zelf namelijk ook aan het rondkijken voor een tablet speciaal voor de bediening van de audioplayer op de pc. Ik wil de tablet ook gebruiken als e-reader. Om daar een iPad van een paar honderd euro voor te kopen is me wat te veel van het goede. Zo'n Kindle fire HD of Google Nexus 7 zien er wel interessant uit, ik moet alleen nog eens bekijken of zo'n 7" display wel groot genoeg is. Hoe groot is de tablet die jij op proef hebt? En werkt het bedienen soepel?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

KayaRahnee

#278
Quote from: RubenV. on January 22, 2013, 14:40:55
Ik ben erg benieuwd naar welke tablet je gebruikt. Ik ben zelf namelijk ook aan het rondkijken voor een tablet speciaal voor de bediening van de audioplayer op de pc. Ik wil de tablet ook gebruiken als e-reader. Om daar een iPad van een paar honderd euro voor te kopen is me wat te veel van het goede. Zo'n Kindle fire HD of Google Nexus 7 zien er wel interessant uit, ik moet alleen nog eens bekijken of zo'n 7" display wel groot genoeg is. Hoe groot is de tablet die jij op proef hebt? En werkt het bedienen soepel?

Het is een heel goedkoop ding  (Bluetech MID 700G).
Een vriend had deze werkloos liggen.
Goed genoeg om wat mee te spelen, het is voor mij enkel de bedoeling om eens te ervaren hoe zoiets werkt alsook een indruk te krijgen  van zo'n 7 inch formaat.
Ik heb vanmorgen zowel een ipad van 10 inch in m'n handen gehad alsook de 7 inch die ik hier nu heb.
Ik zal de tablet hoofdzakelijk gaan gebruiken als bedieningsapparaat voor mijn squeezebox Touch en vind 7 inch hiervoor veel interessanter dan 10 inch, maar deze laatste zal zeker ook z'n voordelen hebben bij bepaald gebruik.
Moest blijken dat deze "Bluetech" voldoet dan zal ik die voorlopig zeker gaan gebruiken maar had eigenlijk ook plannen voor achter een Nexus 7 te gaan.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jumping Jack

Heb je op het bureaublad van de tablet geen icoontje voor "Google Play"? Dat is de android app-winkel... Daar geef je gewoon 'logitech' in als zoekterm en dan zal je de gratis Squeezebox controller app zien staan... Gewoon installeren en je bent vertrokken!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johan d

Quote from: KayaRahnee on January 22, 2013, 15:09:20
Het is een heel goedkoop ding  (Bluetech MID 700G).
Een vriend had deze werkloos liggen.
Goed genoeg om wat mee te spelen, het is voor mij enkel de bedoeling om eens te ervaren hoe zoiets werkt alsook een indruk te krijgen  van zo'n 7 inch formaat.
Ik heb vanmorgen zowel een ipad van 10 inch in m'n handen heb gehad en de 7 inch die ik hier nu heb.
Ik zal de tablet hoofdzakelijk gaan gebruiken als bedieningsapparaat voor mijn squeezebox Touch en vind 7 inch hiervoor veel interessanter dan 10 inch, maar deze laatste zal zeker ook z'n voordelen hebben bij bepaalde functies.
Moest blijken dat deze "Bluetech" voldoet dan zal ik die voorlopig zeker gaan gebruiken maar had eigenlijk ook plannen voor achter een Nexus 7 te gaan.
Bluetech MID 700G is een android apparaat. je zal dus in de Google Play Store moeten gaan zoeken naar "squeezebox" en deze installeren.
Op mijn Nexus 7 loop ik echter tegen dit probleem aan:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130384.msg2347129#msg2347129
als je de tablet enkel gaat gebruiken om je touch te bedienen zou ik investeren in een nieuwe smartphone, hiermee werkt de app voor de SB wel perfect.
http://www.vandenborre.be/smartphone/samsung-s5660-galaxy-gio-dark-sil

Jumping Jack

Johan, ik antwoord hier even op jouw pm als je het niet erg vindt. Ik denk dat het wel relevant is  ;).

Ik heb het probleem dat jij schetst nooit voorgehad voor zover ik mij herinner. Ik gebruikte een Samsung Galaxy Tab 7 (eerste generatie volgens mij). Mss ligt het probleem eerder in een instelling van de Squeezebox?

Ik heb nu geen Squeezebox meer, en ook geen Android-tablet dus ik kan het niet nagegaan hoe het juist zit...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

RubenV.

Quote from: KayaRahnee on January 22, 2013, 15:09:20
Het is een heel goedkoop ding  (Bluetech MID 700G).
Een vriend had deze werkloos liggen.
Goed genoeg om wat mee te spelen, het is voor mij enkel de bedoeling om eens te ervaren hoe zoiets werkt alsook een indruk te krijgen  van zo'n 7 inch formaat.
Ik heb vanmorgen zowel een ipad van 10 inch in m'n handen gehad alsook de 7 inch die ik hier nu heb.
Ik zal de tablet hoofdzakelijk gaan gebruiken als bedieningsapparaat voor mijn squeezebox Touch en vind 7 inch hiervoor veel interessanter dan 10 inch, maar deze laatste zal zeker ook z'n voordelen hebben bij bepaald gebruik.
Moest blijken dat deze "Bluetech" voldoet dan zal ik die voorlopig zeker gaan gebruiken maar had eigenlijk ook plannen voor achter een Nexus 7 te gaan.

Voor de bediening ligt een 7" net wat fijner in de hand denk ik. Een 10" zou voor mij weer makkelijker zijn als e-reader (maarja, hoe vaak ga ik dat gebruiken?) maar is ook meteen weer een stuk duurder. Loopt de bediening overigens wel soepel? Als in: niet haperen als je een liedje opzoekt of door je playlist heen scrollt?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

KayaRahnee

Zoals dat hier bij mij steeds het geval is, nu ook weer prutsen en prullen.......
Verbinding maken met internet wil niet lukken, app dus nog niet kunnen installeren..........
Ben zelf, zoals je al wel hebt kunnen lezen in dit topic, niet bekwaam  om dat allemaal zelf te doen.
Seffens even jonge koeter (zoon vriend) telefoneren, die mannen hebben dat allemaal op ééntweedrie klaar.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#284
Juist alweer mogen genieten van de eenvoud van digitale techniek.
Bij het downloaden van de Squeezebox Controller kwam ik al snel tot de vaststelling dat deze download, ondanks mijn keuze om dit niet te doen, de ask toolbar toch had geïnstalleerd.
Het is bekend dat deze nogal vrij opdringerig is en andere voorkeuren vernietigd.
Dat was nu ook het geval met als gevolg een aantal functies die niet goed meer werkte en/of niet meer ingesteld waren als voorheen (o.a. hotmail).
PC was plots ook een stuk trager geworden ........ duurde lang vooraleer een website kon worden gevonden. Google "startpagina" was ingenomen door dat ask gedoe enz...
Nadat ik Bullguard een "volledige scan" heb laten uitvoeren en ik zelf wat heb her ingesteld blijkt alles terug normaal te werken......maar de Squeezebox Commander app is niet te vinden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on January 22, 2013, 17:09:10
Zoals dat hier bij mij steeds het geval is, nu ook weer prutsen en prullen.......
Verbinding maken met internet wil niet lukken, app dus nog niet kunnen installeren..........
Ben zelf, zoals je al wel hebt kunnen lezen in dit topic, niet bekwaam  om dat allemaal zelf te doen.
Seffens even jonge koeter (zoon vriend) telefoneren, die mannen hebben dat allemaal op ééntweedrie klaar.

Intussen is het ons nog steeds niet gelukt om de Squeeze commander app te downloaden.
Wat ik ook probeer en/of wat ik ook doe, elke poging tot downloaden gaat via Google Play en daar houd het dan op, steeds dezelfde melding "U heeft de app Google Play Store app (het witte app-pictogram met de boodschappentas) niet geopend op uw apparaat met dit e-mailaccount"...bla bla bla .... fuck the whole system
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

johan d

#286
om een app te installeren op android moet je een google account (dat van de eigenaar vd tablet) hebben en ermee aangelogd zijn op uw tablet. is dat al het geval? en begin met de standaard app van Logitech (die heeft zijn gebreken, maar die is wel gratis)

KayaRahnee

#287
Quote from: johan d on January 25, 2013, 08:44:57
om een app te installeren op android moet je een google account (dat van de eigenaar vd tablet) hebben en ermee aangelogd zijn op uw tablet. is dat al het geval? en begin met de standaard app van Logitech (die heeft zijn gebreken, maar die is wel gratis)


Vannacht, toen ik nog volop bezig was met het zoeken wat het probleem zou kunnen zijn heb ik op een gegeven moment gedacht dat er misschien iets niet juist was met dat account. 
Toen heb ik MIJN google account in gegeven en dat word idd. geweigerd ....... ik ga nu naar de eigenaar van de tablet en achter zijn account voor de tablet...........word vervolgd......
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: johan d on January 25, 2013, 08:44:57
om een app te installeren op android moet je een google account (dat van de eigenaar vd tablet) hebben en ermee aangelogd zijn op uw tablet. is dat al het geval? en begin met de standaard app van Logitech (die heeft zijn gebreken, maar die is wel gratis)

Nu ik,  wachtende op een seintje van de tablet eigenaar, erover nadenk: 
Het moet toch mogelijk zijn om het account van de vorige tablet gebruiker te deactiveren en een nieuw account te gebruiken?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Jumping Jack

kun je nergens de fabrieksinstellingen herstellen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Quote from: Jumping Jack on January 25, 2013, 11:15:40
kun je nergens de fabrieksinstellingen herstellen?

Had ik ook al gedaan.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: johan d on January 25, 2013, 08:44:57
om een app te installeren op android moet je een google account (dat van de eigenaar vd tablet) hebben en ermee aangelogd zijn op uw tablet. is dat al het geval? en begin met de standaard app van Logitech (die heeft zijn gebreken, maar die is wel gratis)

Wat ik ook onderneem, inloggen lukt nog steeds niet.
Het valt me ook op dat , zodra ik begin met het ww. in te geven de wireless verbinding telkens uitvalt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

KayaRahnee

Quote from: RubenV. on January 25, 2013, 17:16:33
Dat is wel balen zeg   :sadlike:

Zal ergens wel iets fout zitten natuurlijk maar waar ............ in ieder geval is het duidelijk dat een gewone huis- tuin- en keuken PC gebruiker die ik ben dit niet gaat kunnen oplossen.
Ik kan alleen maar hopen dat , waarneer ik ooit een Nexus of wat anders zal gaan kopen, het daarmee wel zal lukken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RubenV.

Ja zoiets heb ik eens gehad toen ik m'n iphone 4 had gerepareerd, een beetje vet van je handen op het verkeerde onderdeel kan al tot uitval lijden...
Ik heb trouwens vandaag nog foto's op het web gezien van waarschijnlijk de Nexus 8. Hopelijk komt die snel uit, dan wordt de 7 wellicht nog wat goedkoper  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

KayaRahnee

Vandaag heb ik de mogelijkheid gehad om bij de plaatselijke PC winkel even te werken met een Nexus 7 tablet.
Ik heb kunnen vaststellen dat, in tegenstelling tot de bluetech tablet, de squeeze commander app. reeds geïnstalleerd was.
Het probleem met de bluetech zou volgens de zaakvoerder van de computerwinkel zijn dat het een oudere versie betreft (2.2).
De bluetech geeft wel de mogelijkheid om een andere versie te downloaden maar weigert deze vervolgens uit te voeren.
De PC verkoper gaat zich er verder in verdiepen en proberen om een oplossing te vinden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RubenV.

Fijn dat er uitzicht is op een oplossing  :thumbs-up:
Wat vond je van de Nexus 7?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Xander32

Volgende x gewoon direct voor een IPad gaan, die doen het altijd 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on January 30, 2013, 19:25:25
Volgende x gewoon direct voor een IPad gaan, die doen het altijd 8).
:withstupid: al twee en een half jaar, elke dag :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

KayaRahnee

Quote from: RubenV. on January 30, 2013, 19:17:49
Fijn dat er uitzicht is op een oplossing  :thumbs-up:
Wat vond je van de Nexus 7?

Wat mij opviel aan de Nexus:
Lichtgewicht in vergelijking met o.a. samsung tablet,
lag mij goed in de hand,
touchscreen reageert snel en duidelijk weergave,
ik kan me voorstellen dat ontbreken van 3G  voor sommigen als een minpunt word ervaren.
Ten slotte, de Nexus is zeer mooi afgewerkt.

Quote from: Xander32 on January 30, 2013, 19:25:25
Volgende x gewoon direct voor een IPad gaan, die doen het altijd 8).


Ik vermoed dat de Nexus ook in staat is om zijn werk naar behoren uit te voeren.
Prijs Nexus (in de plaatselijke winkel) 249,5 euro.
Prijs voor een iPad? .......... het verschil?...........


Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.