DIY dayton audio reference 12 inch /hypex DS 2.0 project.

Started by wupsie, February 14, 2012, 13:41:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Leon

Quote from: morca on April  4, 2012, 22:10:03Beetje in de style erik van voorst .....................

Die zin ga ik uitprinten en ophangen boven m'n bed.  :pompom: :pompom: :pompom:
Groetjes Leonneke

morca

Quote from: Leon on April  4, 2012, 22:55:07
Die zin ga ik uitprinten en ophangen boven m'n bed.  :pompom: :pompom: :pompom:
hahahahaha  :clapping:
Wat je beschrijft is wel erg degelijk en doordacht.
Ik heb respect voor mensen die zo kunnen bouwen,en dan nog zulke goeie parts die je gebruikt hebt.
We worden wel nieuwsgierig zo,zometeen moet je wel een topic openen
We wanna see,we wanna know,,.......de hele set zeg maar  :D

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Effe een pritex vraagje:
Restjes in de schuur zijn veul te klein.
Nu kost dit spul bij speaker en co rond de 11 euro per strekkende meter, bij rumoh krijg je voor bijna het zelfde geld 5 strekkende meters.
Is rumoh pritex gewoon a lot of bang for the buck, of is dit het al eerder genoemde matrassen schuim??
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on April  4, 2012, 23:27:00
Effe een pritex vraagje:
Restjes in de schuur zijn veul te klein.
Nu kost dit spul bij speaker en co rond de 11 euro per strekkende meter, bij rumoh krijg je voor bijna het zelfde geld 5 strekkende meters.
Is rumoh pritex gewoon a lot of bang for the buck, of is dit het al eerder genoemde matrassen schuim??

Volgens mij goed aangeschreven bedrijf in het zelfbouwgebeuren.
Dus je mag goed spul verwachten,ik gebruik het nooit ....tips? ik vermoed dat Leon wel wat weet  ;)

wupsie

Ik heb het verkeerd gelezen: bij rumoh gaat het ook per strekkende metert :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Leon

Quote from: wupsie on April  4, 2012, 23:27:00Is rumoh pritex gewoon a lot of bang for the buck, of is dit het al eerder genoemde matrassen schuim??

Het antwoord is heel eenvoudig:

Bij Rumoh verkopen ze exact hetzelfde spul. Alleen staat er het volgende:

50 x 100 cm en 500 x 1.000 mm

Ik ben bang dat je die 500 mm als 500 centimeter hebt gelezen ...  :P

We posten tegelijk !!!!!!!  ;)
Groetjes Leonneke

wupsie

Zo, we zijn vrij vandaag, zijn uitgeslapen, en bij een bakske senseo een todo list gemaakt:

1: 3cm berken multiplex halen voor het frontje.
2: spuitlijm halen om het speakerdoek op het frontje te lijmen.
3: extra festool accesoire klem halen om de aanslag precies recht t.o.v. de gaten in het werkblad te montere.
4: sqwas dogs bestellen om bovenstaande te realiseren.
5: mft opstellen en het werkblad in de olie zetten.
6: Zaagblad opnieuw 90graden afstellen, was uigeleend en versteld...bummer, niet meer 100% haaks tov machiene.
7: Met frees rond gat uit berken plaat frezen.
8: met decoupeer katteoren uitzagen.
9: e.e.a. netjes schuren.
10: Frontje uitlijnen op de bafle en gaten boren tbv de "Nippies".
11: Spuitlijm opbrengen op het frontje.
12: speakerdoek aanbrengen op het frontje.
13: senseotje drinken op de goede afloop :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


wupsie

Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie een vraagje aan de sub bouwers hier:
Wat voor apperatuur en software heb ik nodig om metingen te verrichten aan mn sub???
Kijk, heb nu iets gebouwd, ziet er leuk uit, en klinkt in mijn beleving ook wel goed, mits je op de juiste plaats zit, en de lokatie voor de sub goed is gekozen, maar het zou leuk zijn om een en ander inhoudelijk inzichtelijk te maken natuurlijk:)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Quote from: wupsie on April  7, 2012, 10:01:53
Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie een vraagje aan de sub bouwers hier:
Wat voor apperatuur en software heb ik nodig om metingen te verrichten aan mn sub???
Kijk, heb nu iets gebouwd, ziet er leuk uit, en klinkt in mijn beleving ook wel goed, mits je op de juiste plaats zit, en de lokatie voor de sub goed is gekozen, maar het zou leuk zijn om een en ander inhoudelijk inzichtelijk te maken natuurlijk:)
Zie mijn onderschrift,alles over meten REW en de benodigde app die nodig is.
Succes  ;) en als je hulp nodig hebt plaats je maar even een freq plot en een waterfall.

Is idd geen luxe een meetsetje,eigenlijk een 1124 ofzo erbij om die meting dan in te stellen  ;)

wupsie

Goede ideen komen vaak bij een bakje pleur :)
Bij de weg: de oplettende lezer zal opvallen dat bij de plaatjes betreffende het freeswerk de nippies al gemonteerd zijn:)
Dit was puur om te kijken of e.e.a. goed op de bafle paste :)



Maten voor het frontje uitzetten:


Lekker met de cirkelgeleider en frees in de weer:


Oren met de decu uitzagen:


Rest van het heerlijke berken multiplex wegfrezen:


Als dat geen boos oortje is:


Freeswerk gereed:


Na het nodige schuren de nippies aangebracht:


Frontje goed schoongemaakt en met bisontix het speakerdoek aangebracht:


Het aanbrengen van het speakerdoek lijkt moeilijker dan het is trouwens :)

Frontje is bijna gereed, moet nu eerst wat domestieke zaken regelen, kan de lijm mooi drogen.
Daarna het overschot aan doek wegsnijden, en klaar is het frontje :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

 :D Kon het toch niet laten  :D



Nu zou het helemaal over de top zijn als er ook nog twee ogen op komen natuurlijk :) :happy: :worship:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.


wupsie

Quote from: StefaanD on April  7, 2012, 16:27:36
Schitterend  :D

:popcorn: :D :headbanging: ;D
Bad kitty miauwt mee met de black eyed peas.......wordt ze lekker rustig van   :headbanging:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Ah vandaar die naam  ;) heel mooi gemaakt,netje,s
De sub,s rustig van BEP........... ,nee denk jij misschien  :D
Ik zal BEP  zo ook eens aanzetten,word ik ook rustig van  :music:

wupsie

Quote from: morca on April  7, 2012, 17:36:15
Ah vandaar die naam  ;) heel mooi gemaakt,netje,s
De sub,s rustig van BEP........... ,nee denk jij misschien  :D
Ik zal BEP  zo ook eens aanzetten,word ik ook rustig van  :music:

LOL, zo eerst even wat te eten in elkaar mieteren met mn meisje, kan ik na het eten nog effe een uurtje jou hellup topic doorlezen  :headbanging:
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Leon

Hoi Wubbo;

Hele creatieve en leuke manier om je sub aan te pakken. Nog nooit eerder gezien. En zeer netjes afgewerkt. Complimenten. Waar heb je de sub staan, ten opzichte van de luidsprekers ?
Kun je dat eens in een eenvoudig schetsje weergeven ? Voor zover ik begreep is het hoofddoel muziek luisteren / muziek ondersteunen.
Een ruw schetsje van je kamer en de opstelling van de 'eenheden' kan waardevol zijn, zodat anderen eventueel goede input kunnen geven.

Succes verder.......... Goed geslaagd project. Well done !!! Greetz Leonneke.
Groetjes Leonneke

wupsie

Leon: bedankt.
Morgen meer info mbt de plaatsing.
Voor nu: weltrusten, en alvast een vrolijk pasen  ;D
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

@Leon.
Bij deze een layout van mn woonkamer.
De maten kloppen, verhoudingen meubels zijn wat raar :)
Bank en stoelen zijn allemaal gestoffeerd, de salontafel is van hout met een glasplaat.
De kasten zijn hoog en van hout
Eetkamertafel is van hout.
De matten voor de stoelen zijn stof, heeeel dik :)
Voor alle ramen hangen vrij dikke gordijnen.

Nou, ben benieuwd waar je mee komt, denk dat je tot dezelfde conclusie komt als ik :)



Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

Leon

Hoi;

Het eerste wat me opvalt is dat de sub 'uit fase' staat met de speakers. Heb je al geëxperimenteerd met de faseregeling ?
Groetjes Leonneke

morca

Quote from: Leon on April  9, 2012, 16:33:42
Hoi;

Het eerste wat me opvalt is dat de sub 'uit fase' staat met de speakers. Heb je al geëxperimenteerd met de faseregeling ?
Hij staat daar idd op een plek dat je daar beter eens naar zou kijken.

wupsie

Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

wupsie

Even een toelichting:
De sub staat links naast de bank.
Heb met de fase gespeeld tot het in mijn oren goed klonk, was rond de 180 graden.
Zou het werken om diagonaal tegenover deze sub een tweede sub te plaatsen???
Dus rechts naast de tv???

De sub staat nu trouwens in onze slaap/filmkamer.
Daar klinkt ie anders dan in de woonkamer, meer kick als het ware :)
Ik ben links naast de eerste hoge kast naast het tv/audio meubel begonnen met schuiven trouwens.
Waar hij nu staat hoorde ik geen staande golven, das goed toch??
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.