Gebruikerservaringen met (gefilterde) stekkerblokken 👍🏻

Started by Xander32, February 17, 2024, 05:28:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

#25
Heb oa deze staan van Pink Faun.
Deze is zo zwaar als een Antileon. Deze krijg je niet in je eentje getild.
Mocht je interesse hebben in gewoon het beste en zwaarste blok onder de 5k, dan pb me maar. 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mijkie

Holco had/heeft een power-regenerator, is dat iets voor je?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on February 17, 2024, 16:16:05Heb oa deze staan van Pink Faun.
Deze is zo zwaar als een Antileon. Deze krijg je niet in je eentje getild.


Riep je mij Rens? :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Quote from: Xander32 link=msg=3706348 date=1708175299

Twee mille voor echt iets goeds (blok en netsnoer) is de max wat ik er voor over heb.

/quote]

Dit eerder noemen had ws er ook al voor gezorgd dat ik niet gereageerd had. Succes met je zoektocht.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Quote from: blue-eyes on February 17, 2024, 16:52:33Riep je mij Rens? :D :D

Ik zie jou zo nog met de ml331 de trap aflopen. Maar toen was je nog een flinke beer 🤣

Deze til jij niet op. Met zijn lompe bijna 90 kilo...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Hare maje says no 😅

Quote from: Peerless Monster on February 17, 2024, 16:16:05Heb oa deze staan van Pink Faun.
Deze is zo zwaar als een Antileon. Deze krijg je niet in je eentje getild.
Mocht je interesse hebben in gewoon het beste en zwaarste blok onder de 5k, dan pb me maar. 🤣
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Quote from: Xander32 on February 17, 2024, 22:32:56Hare maje says no 😅


🤣

Je kan er gewoon een plant of gewoon een boom opzetten. Of gebruiken als klein tafeltje 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

addesmo

Heb echt heel lang geleden een Monster blok gehad met allerlei filtering en beveiliging en toen besloten.......dit nooit weer! Geluid werd geheel om zeep geholpen!
Sindsdien een Syltech Octopus en verder nooit meer achterom of verder gekeken. Dus tevreden 🤗

Maximus_Aurelius

Isotek.
In elke prijsrange iets te krijgen.
Ander bijkomstigheid makkelijk verkoopbaar omdat Isotek goed in de markt ligt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Spijkie

Hallo Xander32,

Heb je een geaard stopcontact waar het blok op gaat? Ik ben van Supra naar PSaudio duet naar Essential audiotools gegaan.

Wat ik wel handig vond is dat het blok aangeeft of het goed aangesloten is gepoold. Daarnaast is het een zeer degelijk blok. Ik heb 4 inlets die gefilterd worden, zit tv, switch en nog wat zaken op. De versterker zit op de ongefilterde ingang samen met de streamer.

Bevalt prima, hoorbare verschillen? Moeilijk te zeggen want m'n set is veranderd. Ik heb wel een cardas power cable erop aangesloten , de M powwer ( bestaat niet meer).

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

vik

Heb je geen mogelijkheid om een aardedraad te laten trekken, al is het alleen voor je eigen veiligheid?  :)

De apparatuur in je handtekening is ontworpen om te worden gebruikt met aarde. Een gefilterd stekkerblok kan nuttig zijn maar ook die heeft randaarde nodig om correct en veilig te functioneren.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Daar is vast wel een mogelijkheid toe, de meter-/ groepenkast staat niet heel ver van de set af en er lopen nog wat loze leidingen. Maar dat is me teveel gedoe, kan het niet zelf,  moet daar dan weer iemand voor vragen.

Quote from: Spijkie on February 19, 2024, 10:26:36Hallo Xander32,

Heb je een geaard stopcontact waar het blok op gaat? Ik ben van Supra naar PSaudio duet naar Essential audiotools gegaan.

Wat ik wel handig vond is dat het blok aangeeft of het goed aangesloten is gepoold. Daarnaast is het een zeer degelijk blok. Ik heb 4 inlets die gefilterd worden, zit tv, switch en nog wat zaken op. De versterker zit op de ongefilterde ingang samen met de streamer.

Bevalt prima, hoorbare verschillen? Moeilijk te zeggen want m'n set is veranderd. Ik heb wel een cardas power cable erop aangesloten , de M powwer ( bestaat niet meer).

Gr Spijkie
Quote from: vik on February 19, 2024, 10:41:08Heb je geen mogelijkheid om een aardedraad te laten trekken, al is het alleen voor je eigen veiligheid?  :)

De apparatuur in je handtekening is ontworpen om te worden gebruikt met aarde. Een gefilterd stekkerblok kan nuttig zijn maar ook die heeft randaarde nodig om correct en veilig te functioneren.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on February 19, 2024, 12:57:50Daar is vast wel een mogelijkheid toe, de meter-/ groepenkast staat niet heel ver van de set af en er lopen nog wat loze leidingen. Maar dat is me teveel gedoe, kan het niet zelf,  moet daar dan weer iemand voor vragen.

Yep maar veel geld uitgeven aan een stekkerblok/powerfilter, die gehoormatig zich nog maar moet bewijzen en wellicht niet goed functioneert zonder randaarde is pas echt zonde.
Dan maar liever een vakmannetje of vakvrouwtje inhuren die voor maximaal een paar honderd euro, een randaarde voor je aanlegt.  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Je hebt wel enigszins een punt. Echter, leveranciers geven allen aan dat een (hun) filter wel werkt zonder randaarde, maar minder effectief, je laat potentieel liggen.

Ik heb ook werkelijk geen idee hoeveel zoiets kost? Wellicht ook daar eens in verdiepen.

Quote from: vanzomereng on February 19, 2024, 13:09:02Yep maar veel geld uitgeven aan een stekkerblok/powerfilter, die gehoormatig zich nog maar moet bewijzen en wellicht niet goed functioneert zonder randaarde is pas echt zonde.
Dan maar liever een vakmannetje of vakvrouwtje inhuren die voor maximaal een paar honderd euro, een randaarde voor je aanlegt.  :notify:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: Xander32 on February 19, 2024, 13:25:23Je hebt wel enigszins een punt. Echter, leveranciers geven allen aan dat een (hun) filter wel werkt zonder randaarde, maar minder effectief, je laat potentieel liggen.

Ik heb ook werkelijk geen idee hoeveel zoiets kost? Wellicht ook daar eens in verdiepen.

Yep, heel verstandig
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rowdy

Quote from: Xander32 on February 19, 2024, 12:57:50Daar is vast wel een mogelijkheid toe, de meter-/ groepenkast staat niet heel ver van de set af en er lopen nog wat loze leidingen. Maar dat is me teveel gedoe, kan het niet zelf,  moet daar dan weer iemand voor vragen.

Ik wil je eventueel wel helpen.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Meestal een vrij gemakkelijk klusje, wil ik je ook wel mee helpen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vik

Verstandige keuze!  :thumbs-up:  :thumbs-up:

Ik kan je mogelijk helpen met een mooie kabel voor de audio groep. Niet te veel geld uitgeven aan zekering houders plus zekeringen, absoluut niet nodig daar kan ik je ook aan helpen.

Mocht je geïnteresseerd zijn dan hoor ik het wel.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CZ79

Wat voor kabel is dat Vik? Ben misschien zelf ook op zoek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

August

Ik ben erg tevreden van mijn Puritan Audio PS-106DC met DC-filtering. Hiervoor had ik een Furutech e-TP-60e. De Puritan is weer een heel stuk beter, en heeft de set ook stabieler gemaakt = ongevoeliger voor de netkwaliteit.
Heel belangrijk voor mij was dat de dynamiek niet aangetast wordt. Ik kan melden dat dit zeker niet het geval is.

Puritan heeft ook nog de PSM serie die nog wat verder gaat. Ligt allemaal nog binnen je budget.
Je kunt bij de Nederlandse verkoper AudioBTQ een demo aanvragen om thuis te proberen: https://www.audiobtq.nl/

Xander32

Dank 👍🏻 Een voor mij (nog) onbekende speler, maar zal me er eens in verdiepen.

Quote from: August on February 24, 2024, 20:19:28Ik ben erg tevreden van mijn Puritan Audio PS-106DC met DC-filtering. Hiervoor had ik een Furutech e-TP-60e. De Puritan is weer een heel stuk beter, en heeft de set ook stabieler gemaakt = ongevoeliger voor de netkwaliteit.
Heel belangrijk voor mij was dat de dynamiek niet aangetast wordt. Ik kan melden dat dit zeker niet het geval is.

Puritan heeft ook nog de PSM serie die nog wat verder gaat. Ligt allemaal nog binnen je budget.
Je kunt bij de Nederlandse verkoper AudioBTQ een demo aanvragen om thuis te proberen: https://www.audiobtq.nl/
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Magura

Ik kwam laatst een Ifi Powerstation tegen. Zijn er mensen die al ervaringen met de powerstation hebben? Ziet er degelijk uit.

https://hifi.nl/artikel/28368/Review-iFi-PowerStation-met-ANC-voor-schone-stroom.html
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Vhond

Als het goed is gaat Alphaaudio binnenkort een Puritan apparaat reviewen (waarschijnlijk de PSM 156)...