Welke draaitafel heb jij?

Started by Joris1971, January 9, 2012, 21:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Groningen

Quote from: Cyreg on January 18, 2012, 15:55:08
Michell Tecnodec en 250arm incl. Tecnoweight met VTAadj en fingernut, ook nog 'n hoogst noodzakelijke clamp.
Uitstekend klinkend (na juiste afregelingen, oa VTA adjust) Nagaoka elementje MP-110 ;-)

Mooi dat het toch de Michell is geworden.

AbZ

Quote from: chansig on January 18, 2012, 16:00:07
Wel grappig om op deze wijze te zien hoe de verschillen per forum duidelijk worden. Op Audiofreaks zie je toch meestal de oudere DT's voorbij komen..hier op het HT valt me op dat het toch meer nieuwe DT's zijn. Gewoon een constatering...verder niets zeggend. ;D ;)

Gr Hans
Tja hier zijn het kabeltjes en daar zijn het oude draaitafels  :wacko:

chansig

Die link begrijp ik niet helemaal ? Ik weet uitleggen doet afbreuk aan een grappige opmerking...maar toch.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on January 19, 2012, 07:59:39
Die link begrijp ik niet helemaal ? Ik weet uitleggen doet afbreuk aan een grappige opmerking...maar toch.
Niet speciaal grappig.  Zoals je al aangaf, ieder forum heeft zo zijn patronen.
Je moet er een beetje in geloven, die oude meuk.  Anders is het gewoon oude meuk.

WickedGame

Quote from: chansig on January 18, 2012, 16:00:07
Wel grappig om op deze wijze te zien hoe de verschillen per forum duidelijk worden. Op Audiofreaks zie je toch meestal de oudere DT's voorbij komen..hier op het HT valt me op dat het toch meer nieuwe DT's zijn. Gewoon een constatering...verder niets zeggend. ;D ;)

Gr Hans

Ik ben juist heel bewust voor design/futuristisch gegaan puur vanwege mijn inrichting van mijn huis. Dan past een Torens met houtenbekisting er niet bij naar mijn mening. Technisch zullen de oude DT's het ook goed doen daar twijfel ik niet aan.

Verschil misschien ook wel is dat HT-Forum gepaard gaat met veel surround sets en dat vaak die componenten ook steeds flitsender worden. Dus de DT moet daar mogelijk ook op aangepast worden... (gedachten kronkel :D)

AbZ

#105
Quote from: WickedGame on January 19, 2012, 09:26:38Technisch zullen de oude DT's het ook goed doen daar twijfel ik niet aan.
Kijk, mits in goede staat kan vintage audio natuurlijk een heel gunstige prijs/prestatie-verhouding hebben en nog wat extra charme, als het bij je smaak past (imho zit er soms erg mooi spul bij), maar dat kan ook zonder mythologie.  Vandaar dat ik wat hard reageer als iemand een ongefundeerde uitspraak doet over de weergaloze kwaliteit van de oudere generatie DT's.  Dit lijkt me des te duidelijker omdat sound, smaak en beleving nogal kunnen verschillen bij draaitafels.  Ja, er zijn kenners die van een topmodel VPI 'teruggaan' naar een oude Garrard, maar dat is geen objectieve, technische of muzikale beslissing.  Het is gewoon een kwestie van smaak.

Thesqualer

McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

chansig

Quote from: AbZ on January 19, 2012, 08:06:43
Niet speciaal grappig.  Zoals je al aangaf, ieder forum heeft zo zijn patronen.
Je moet er een beetje in geloven, die oude meuk.  Anders is het gewoon oude meuk.

Mijn inziens heeft het niets met geloven te maken. Het lijkt alsof je zegt: Nieuwe DT's zijn altijd beter. En dat is wat mij betreft net zo onzin uitspraak als waar je m9 op attendeerde.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#108
Quote from: chansig on January 19, 2012, 12:13:37Het lijkt alsof je zegt: Nieuwe DT's zijn altijd beter. En dat is wat mij betreft net zo onzin uitspraak als waar je m9 op attendeerde.
Dat zou het idd zijn, maar lijkt niet op wat ik zeg.

Quote from: Thesqualer on January 19, 2012, 10:05:47
Ik heb een Technics SL-1810
Ook mooi & net zo goed als de SL-1200/1210.

chansig

Misschien wil je wat inspanning leveren om te zeggen wat je dan wel bedoelde te zeggen met onderstaande:

Je moet er een beetje in geloven, die oude meuk.  Anders is het gewoon oude meuk.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Thesqualer

Quote from: AbZ on January 19, 2012, 14:05:33
Ook mooi & net zo goed als de SL-1200/1210.

Dank je. Is deze net zo goed?
Momenteel zeker niet hij heeft last van rumble effect dus hij heeft even een mankement en laat er binnenkort ff iemand naar kijken.

Ben er al wel 1 jaar zeer tevreden mee is echt een super fijne en goed klinkende platenspeler.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

AbZ

#111
Quote from: chansig on January 19, 2012, 14:30:06
Misschien wil je wat inspanning leveren
Zal het op de agenda zetten  :sleepy:

Quote from: Thesqualer on January 19, 2012, 15:27:53
Dank je. Is deze net zo goed?
Dacht dat de opbouw eigenlijk precies hetzelfde was; alleen de pitch control is wat subtieler vormgegeven bij de 1800 (daar zijn ook meer versies van bij de 1200).  Mensen hollen achter de 1200 aan vanwege het bekende typenummer, terwijl ze een 1800 voor een ongehyped prijsje kunnen krijgen.  Zo gaat dat met vintage.



chansig

Quote from: chansig on January 19, 2012, 14:30:06
Misschien wil je wat inspanning leveren om te zeggen wat je dan wel bedoelde te zeggen met onderstaande:

Je moet er een beetje in geloven, die oude meuk.  Anders is het gewoon oude meuk.

Gr Hans



Quote from: AbZ on January 19, 2012, 16:31:59
Zal het op de agenda zetten  :sleepy:

Die ken ik...we bellen u terug. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Thesqualer

Quote from: AbZ on January 19, 2012, 16:31:59
Zal het op de agenda zetten  :sleepy:
Dacht dat de opbouw eigenlijk precies hetzelfde was; alleen de pitch control is wat subtieler vormgegeven bij de 1800 (daar zijn ook meer versies van bij de 1200).  Mensen hollen achter de 1200 aan vanwege het bekende typenummer, terwijl ze een 1800 voor een ongehyped prijsje kunnen krijgen.  Zo gaat dat met vintage.




Oké nou ben erg tevreden over de sl1810 en gaat niet weg. Heb hem toen voor een mooie prijs kunnen kopen en waarom een sl1200 alleen voor pitch control die ik toch niet gebruik
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

bles

Quote from: Pjotr27 on January  9, 2012, 22:58:22
Thorens 147 Jubilee, met VPI Zephyr element en Lehmann Black Cube voorversterker. Als het mee zit ga ik alles eind van deze week ophalen... ;D

Ik ben benieuw hoe het bij jou klinkt Pjotr27 , maar bij mij matchte de VPI Zepher niet met de Lehmann Black Cube SE  :(
   

Pjotr27

Quote from: bles on January 23, 2012, 01:45:52
Ik ben benieuw hoe het bij jou klinkt Pjotr27 , maar bij mij matchte de VPI Zepher niet met de Lehmann Black Cube SE  :(
   

Vanavond/ morgen weet ik het....  >:(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

wvlot

Ik ben trotse bezitter sinds 1988 van 2 stuks SL210MKII technics.

Tja 2 stuks.... ;D heb ook nog genoeg vinyl staan wat erop kan ::), een uit de hand gelopen hobby destijds zeg maar.
Maar ben er trots op en ga mijn zoon er wegwijs in maken, en hoop dat hij het netjes in stand houdt!! 8)

phy


Garrard 401 met een SME 3012 en een EMT element

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Groovy

#119
Prachtige 401.
Mooi element ook.
Tsd toch?
Nee een xsd denk ik.
Dat is met een sme verloop.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

WickedGame


phy

Quote from: Groovy on January 24, 2012, 19:25:18
Prachtige 401.
Mooi element ook.
Tsd toch?
Nee een xsd denk ik.
Dat is met een sme verloop.
Ja het is een xsd 15 deze is speciaal voor  SME armen het is niet echt een verloop maar een langere connector t.o.v de tsd
ik zie nou dat de afbeelding wel erg groot  :o is ik dacht dat die automatisch kleiner gemaakt werd door de forum software.


Groovy

Verkleinen moet jezelf doen als je de foto verzend naar een forum.
Bij mij gaat dat ook wel eens mis ???

@ Wickedgame.
Mooi blauw is zeker niet lelijk ;D
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Glenn-N


Glenn-N

Quote from: WickedGame on January  9, 2012, 22:56:43
Transrotor ZET-3 met daarbij de Transrotor Netzteil

Leuke muzieksmaak. ;)