Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

erik s.

Een stukje krimpkous er over oogt wat netter.
Tevens voorkom je dat er stukjes afscherming door de connector kunnen gaan wandelen met alle gevolgen van dien.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

#1151
Quote from: erik s. on August 26, 2014, 20:38:04
Een stukje krimpkous er over oogt wat netter.
Tevens voorkom je dat er stukjes afscherming door de connector kunnen gaan wandelen met alle gevolgen van dien.
Precies! ;) De "Ronald montage" is gewoon broddelwerk.

Mijn eerste kabels, door jóu een 5-tal jaren terug afgewerkt, zien er nog als nieuw uit. Púre kwaliteit ;)

CZ79

Quote from: twani on August 26, 2014, 20:13:43
Doorzichtige stekker in míjn set. Géén rafels of anderszins.

Te gek! Ik zie het niet en het zit me niet in de weg, ik kan er altijd, net als bij jou een stukje krimpkous omdoen om het te camoufleren.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

knubbe

Quote from: chansig on August 26, 2014, 14:45:50
Soort van omgekeerde wenw begrijp ik ? Makkelijk te bereiken via de telefoon en een prut website..en wenw andersom.  :D

Gr Hans

Qua mailcontact zijn ze in ieder geval vergelijkbaar :) Maar eens bellen als ik thuis ben.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik kan mij hand leggen op een TaCT RCS 2.2 AAA, is dat interessant? Ingebouwde DAC, gemodificeerd door ModWright en ik kan met bijna gesloten knip de ML en mijn huidige DAC inruilen.

Lijkt me leuk om eens te stoeien met de room correction, maar ben wel enigszins bang dat het te analytisch kan gaan worden.

Iemand ervaring hiermee?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

Heb hier een TDAI 2170 staan en wil niet meer zonder !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

martin778

Quote from: cz79 on August 27, 2014, 23:24:24
Ik kan mij hand leggen op een TaCT RCS 2.2 AAA, is dat interessant? Ingebouwde DAC, gemodificeerd door ModWright en ik kan met bijna gesloten knip de ML en mijn huidige DAC inruilen.

Lijkt me leuk om eens te stoeien met de room correction, maar ben wel enigszins bang dat het te analytisch kan gaan worden.

Iemand ervaring hiermee?

Dat denk ik ook, de ML klinkt erg warm.
Eerst thuis uitproberen, blind zou ik het nooit doen.

Nahpets

De software van mijn Tact 2.0S AAA was niet hel erg gebruiksvriendelijk. Het voordeel kan wel zijn dat je je eigen doelcurve kunt bepalen. Dan moet je echter wel een idee hebben hoe die er uit moet zien.

En nee, volledig vlak vond ik in mijn geval zeker niet het beste klinken. Te analytisch, zoals al genoemd.

Dat software verhaal en inregelen gaat je wel de nodige tijd kosten.

Zorg er wel voor dat de boel compleet is. In ieder geval met microfoon en calibratiebestand, zonder begin je helemaal niets, de software start niet eens op.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Het is compleet met alles erop en er aan, vandaag even contact met de verkoper om de TaCT eens te proberen thuis.
De Mark Levinson is wel wat warm maar niet erg (imo) en ik ben dan ook benieuwd wat de TaCT anders doet in vergelijk met bijvoorbeeld een AM 2.0.

De AM 2.0 maakte destijds wel wat verschil maar dat was met de PMC's en die gingen een heel stuk dieper en lager dan de Avalons, ook was het verschil toen enkel te horen bij lage tonen (rond de 31Hz), dus bij een paar nummers klonk het wel beter maar niet zo ontzettend groot verschil met het grootste gedeelte van de muziek.
Nu ik de Avalons heb heb ik daar hoorbaar geen enkele last meer van omdat de Avalons die diepte niet bereiken, daarvoor heb ik weer de sub en die kan ik weer afregelen zodat die frequentie hoorbaar is maar niet stoort.

Keep you posted
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Mijn advies: eerst thuis beluisteren, ik betwijfel of het een verbetering zal zijn tov. wat je nu hebt staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Iets kan niet te analytisch worden ? Ik begrijp dat een mens een vlakke curve niet zo prettig vindt en dat er dan dus afgeweken moet worden van deze vlakheid om het aangenamer te maken. Ik ervaar overigens geen te dit of te dat met mijn DSP...

Proberen een optie ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Bij mijn Tact was die vlakke curve aan te passen (geen vastgelegde doelcurve), ik neem aan dat zoiets bij de nieuwere 2.2 ook kan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Dat is dan mooi...ik verwacht overigens dat je veel verandering gaat ervaren.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Iets kan wel in mijn oren te analytisch klinken natuurlijk, wellicht is dat dan meettechnisch beter maar of het dan ook echt beter klinkt is een tweede.
Ja ik kan hem thuis uitproberen en ik verwacht ook niet al teveel ervan, waarom jij wel Hans?

De AM deed destijds één piek (staande golf) corrigeren en de rest niet (was al redelijk goed), die piek was rond de 31Hz en dat merkte ik dus enkel met muziek waarbij die frequentie wordt aangeraakt, de Avalons komen niet zo diep/laag en voor dat stukje heb ik de sub die het heel erg goed doet en die beter af te regelen is zodat ik geen last heb van die piek.

De sub staat nu op een crossover van 40Hz en dat werkt een stuk beter dan voorheen, staat ook heel erg zacht dus doet heel erg subtiel mee wanneer dat 'laag' wordt 'geraakt'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Quote from: knubbe on August 27, 2014, 19:16:57
Qua mailcontact zijn ze in ieder geval vergelijkbaar :) Maar eens bellen als ik thuis ben.

Ik had 'm net aan de lijn, zijn internet ligt er tot maandag uit ivm de verbouwing. Bellen is de goede optie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ik zeg dat meer vanuit mijn eigen ervaring...ondanks de AM die ik heb ging de Synergy weer een stukje verder en was de verandering een behoorlijke positieve ervaring.

Het kan natuurlijk zijn dat je akoestiek precies doet wat jij prettig vindt...dat kan. Dus wie weet ervaar je wel een negatieve verandering. Maar ook dat is een verandering. Ik zou (wanneer het je tegenvalt) wel een paar weken gewoon gaan luisteren naar deze negatieve verandering.

Mijn ervaring is dat je zo gewent bent aan een bepaald geluid (en ook aan slecht/minder geluid kan je wennen en als mooi ervaren)..dat een vooruitgang vervolgens niet als positief wordt ervaren.

Je leest regelmatig dat mensen bij correctie een teruggang in laag ervaren (de manual van de AM waarschuwt hier zelfs voor)...terwijl er juist sprake is van een beter gecontroleerd laag. Toch zijn er mensen die dit niet als prettig ervaren en de correctie er dan uitgooien.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Quote from: chansig on August 28, 2014, 11:19:09
Je leest regelmatig dat mensen bij correctie een teruggang in laag ervaren (de manual van de AM waarschuwt hier zelfs voor)...terwijl er juist sprake is van een beter gecontroleerd laag. Toch zijn er mensen die dit niet als prettig ervaren en de correctie er dan uitgooien.
^^
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Het is ook zeker mijn bedoeling dit langer te beluisteren, ik ken het effect van een mindere (lijkt zo maar in werkelijkheid betere) bas. Langer luisteren is wel echt nodig, ik ga eens met de verkoper bekijken wat de mogelijkheden hierin zijn
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

knubbe

Quote from: frank2 on August 28, 2014, 11:18:29
Ik had 'm net aan de lijn, zijn internet ligt er tot maandag uit ivm de verbouwing. Bellen is de goede optie.
Quote from: frank2 on August 26, 2014, 09:35:34
Klopt, maar daar staat wel het telefoonnr wat je kunt bellen. Reken wel op 1 uur bellen, Ronald heeft altijd veel te vertellen. De website is niets.
+ dat ik momenteel in de US zit maakt dat ik nog wel even kan wachten :D Anders worden kabels ineens een stuk duurder ;)

Ben wel benieuwd naar je keuze mbt de Tact. Heb zelf ook lang getwijfeld voor de Lyngdorf 2170 met RC. Uiteindelijk iets anders aangeschaft met de gedachte om Dirac eventueel nog aan te schaffen om toch met RC te kunnen spelen.

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CZ79

Ga volgende week de TaCT RCS 2.2 AAA ophalen en ik mag hem een week proberen, gaan we stoeien met de room correction en kijken wat dat gaat brengen. Leuk dat de verkoper me in de gelegenheid stelt dit te gaan proberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Zojuist een Dionaudio prototype voorversterker opgehaald om eens te proberen, puur uit nieuwsgierigheid en ik kreeg de kans deze vrijblijvend eens aan de tand te voelen.

Maar ik kreeg een enorme harde brom/ruis uit de rechter luidspreker, dat is toevallig ook de kant waar de subwoofer aangesloten zit (high level). Wat blijkt nu....als ik de subwoofer ontkoppel (sub staat uit en ik koppel de neutrik speakon plug los) dan is de ruis weg.
Dit heb ik niet eerder gehad met de mark levinson, maar ik kan er niet helemaal bij dat dit aan de voorversterker ligt.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

morca

Quote from: chansig on August 28, 2014, 11:19:09
Ik zeg dat meer vanuit mijn eigen ervaring...ondanks de AM die ik heb ging de Synergy weer een stukje verder en was de verandering een behoorlijke positieve ervaring.

Het kan natuurlijk zijn dat je akoestiek precies doet wat jij prettig vindt...dat kan. Dus wie weet ervaar je wel een negatieve verandering. Maar ook dat is een verandering. Ik zou (wanneer het je tegenvalt) wel een paar weken gewoon gaan luisteren naar deze negatieve verandering.

Mijn ervaring is dat je zo gewent bent aan een bepaald geluid (en ook aan slecht/minder geluid kan je wennen en als mooi ervaren)..dat een vooruitgang vervolgens niet als positief wordt ervaren.

Je leest regelmatig dat mensen bij correctie een teruggang in laag ervaren (de manual van de AM waarschuwt hier zelfs voor)...terwijl er juist sprake is van een beter gecontroleerd laag. Toch zijn er mensen die dit niet als prettig ervaren en de correctie er dan uitgooien.

Gr Hans
De Synergy had ook beter geplaatste woofers toch?,dan is het logisch dat dat beter klinkt.


Laatste punt hoor ik bij mij ook wel eens,wat weinig bas.
Maar dan laat ik het detail in de bass nog eens goed horen/leg het uit.........
oh ja dat hoor ik thuis niet hoor ik dan opeens,maar 1 dikke bass bijna zonder detail.


chansig

Klopt dat de woofers ook anders staan. Dus dat heeft zeker invloed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.