Onthutsend; stekkerblok geeft slechter geluid!

Started by obiwan, December 18, 2011, 14:03:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

obiwan

Vanwege maar 2 stopcontacten in de muur heb ik een Brennenstuhl B30000 stekkerdoos waarop ik alles heb aangesloten. Omdat ik toch wat met de kabels in de weer was de cd speler en versterker eens rechtstreeks op de stopcontacten aangesloten. Ik kan het niet geloven, maar het geluid klinkt gewoon beter. Met name te horen aan de stemmen. Ook het soms scherpe randje in het hoog (ook afh. van de opname) lijkt nog nauwelijks aanwezig. Alles lijkt meer in balans te klinken. Alles weer op de stekkerdoos aangesloten en jawel; het klinkt gewoon minder. Lijkt trager te kllinken en vlakker. De muziek pakt je nu ook minder.
Dit kan toch niet? Wat is de oplossing? Zoals gezegd; maar 2 stopcontacten in de muur.

TornadoGo

Probeer de stekker van je stekkerdoos eens andersom in het stopcontact te doen.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

phmeijer

Kan kloppen, het is naast stekkerdoos ook een overspanningsbeveiliging en master-slave doos.
Hierin zitten niet de meest goede componenten wat je bij Hifi kunt gaan hore.
In principe zijn dit soort stekkerdozen ontwikkeld voor PC gebruik.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Multimediaknaller

Ik lees de verhalen met stijgende verbazing  :eh:

http://www.jouwhifi.com/a-21249458/stekkerblokken/zeer-fraaie-kwaliteit-audio-video-stekkerdoos

Of je kijkt eens een keer bij een Aldi, Lidl of een bouwmarkt in de euroknallerbak.



Ziet er wel gelikt uit trouwens  :tongue2:

Xander32

Quote from: obiwan on December 18, 2011, 14:03:34
Vanwege maar 2 stopcontacten in de muur heb ik een Brennenstuhl B30000 stekkerdoos waarop ik alles heb aangesloten. Omdat ik toch wat met de kabels in de weer was de cd speler en versterker eens rechtstreeks op de stopcontacten aangesloten. Ik kan het niet geloven, maar het geluid klinkt gewoon beter. Met name te horen aan de stemmen. Ook het soms scherpe randje in het hoog (ook afh. van de opname) lijkt nog nauwelijks aanwezig. Alles lijkt meer in balans te klinken. Alles weer op de stekkerdoos aangesloten en jawel; het klinkt gewoon minder. Lijkt trager te kllinken en vlakker. De muziek pakt je nu ook minder.
Dit kan toch niet? Wat is de oplossing? Zoals gezegd; maar 2 stopcontacten in de muur.
Ik snap de verbazing in z`n geheel niet: een stekkerblok is t.o.v. rechtstreeks in het stopcontact een extra schakel, een extra component ... wanneer je die extra schakel weglaat lijkt het mij heel aannemelijk dat daarvan het geluid opknapt. Of redeneer ik nou te simpel ?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

Quote from: Xander32 on December 19, 2011, 13:49:43
Ik snap de verbazing in z`n geheel niet: een stekkerblok is t.o.v. rechtstreeks in het stopcontact een extra schakel, een extra component ... wanneer je die extra schakel weglaat lijkt het mij heel aannemelijk dat daarvan het geluid opknapt. Of redeneer ik nou te simpel ?


Sander.
nee hoor. heel logisch. hoe brakker de doos, des te meer verlies.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kjelt

Ik denk inderdaad dat je het moet zoeken in de verklaring van phmeijer:
Quotehet is naast stekkerdoos ook een overspanningsbeveiliging en master-slave doos.
Ik heb voor de tv een Brennestuhl gehad waarbij de schakelaar begon te vonken. Master slave met bijbehorende tussengelegen triac schakeling is al helemaal uit den boze voor hifi. Gewoon een "dom" stekkerblok kopen zonder ingebouwde elektronica en inderdaad polariteit checken en er zou geen verschil mogen zijn.

Xander32

Quote from: Kjelt on December 19, 2011, 14:06:06
Ik denk inderdaad dat je het moet zoeken in de verklaring van phmeijer:Ik heb voor de tv een Brennestuhl gehad waarbij de schakelaar begon te vonken. Master slave met bijbehorende tussengelegen triac schakeling is al helemaal uit den boze voor hifi. Gewoon een "dom" stekkerblok kopen zonder ingebouwde elektronica en inderdaad polariteit checken en er zou geen verschil mogen zijn.
Maar ook zou er geen beveiliging en/of filtering op zitten dan nog lijkt mij een stekkerblok geen meerwaarde te hebben t.o.v. rechtstreeks in  het stopcontact (?).

Zelf gebruik ik een stekkerblok puur en alleen omdat ik anders contacten tekort kom. Als ik er aan 2 genoeg had dan gingen beiden rechtstreeks in het stopcontact.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Probeer deze eens:


Kunnen er drie componenten in één stopcontact, zonder te veel overgangen...
Verkrijgbaar bij Phmeijer... En laat dan weten of er verbetering optreedt want ik ben die ook aan het overwegen  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kjelt

Quote from: Xander32 on December 19, 2011, 14:13:07
Maar ook zou er geen beveiliging en/of filtering op zitten dan nog lijkt mij een stekkerblok geen meerwaarde te hebben t.o.v. rechtstreeks in  het stopcontact (?).
Uiteraard is de enigste meerwaarde van een stekkerblok het ter beschikking stellen van meer contactdozen.

Rowdy

Quote from: Jumping Jack on December 19, 2011, 14:15:40
Probeer deze eens:


Kunnen er drie componenten in één stopcontact, zonder te veel overgangen...
Verkrijgbaar bij Phmeijer... En laat dan weten of er verbetering optreedt want ik ben die ook aan het overwegen  :D
Zou je ook zelf kunnen maken.
Je neemt het gewenste aantal netsnoeren, b.v. 5. Knip van 4 de steker eraf en van 1 de eurosteker. Neem een lasdoos en 3 keer 5-voudige klemwago's.
Zo kun je op een goedkope manier proberen of het verschil geeft t.o.v. de standaard situatie.

Oud lid

Quote from: Jumping Jack on December 19, 2011, 14:15:40
Probeer deze eens:


Kunnen er drie componenten in één stopcontact, zonder te veel overgangen...
Verkrijgbaar bij Phmeijer... En laat dan weten of er verbetering optreedt want ik ben die ook aan het overwegen  :D

Zijn die ook verkrijgbaar om 2 in plaats van 3 apparaten aan te sluiten?

Erwin B

frank2

Quote from: Kjelt on December 19, 2011, 14:50:36
Uiteraard is de enigste meerwaarde van een stekkerblok het ter beschikking stellen van meer contactdozen.

helaas volkomen onjuist.  en dat is aantoonbaar (duidelijk hoorbaar)

Maar de contactdoos van TS zou ik niet graag hier thuis hebben.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

erik s.

Quote from: frank2 on December 22, 2011, 18:22:39
helaas volkomen onjuist.  en dat is aantoonbaar (duidelijk hoorbaar)

Maar de contactdoos van TS zou ik niet graag hier thuis hebben.
ik ben het hier eens met Kjelt. Een goed stekkerblok zou niets meer moeten doen dan je meer aansluitmogelijkheden geven. Helaas is dat een utopie.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Jumping Jack

Quote from: Erwin B on December 22, 2011, 13:11:20
Zijn die ook verkrijgbaar om 2 in plaats van 3 apparaten aan te sluiten?

Erwin B

ik denk het niet, toch niet bij essential audio tools...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Quote from: Erwin B on December 22, 2011, 13:11:20
Zijn die ook verkrijgbaar om 2 in plaats van 3 apparaten aan te sluiten?

Erwin B

Altijd makkelijk toch, een derde stroomvoorziening. Misschien wil je in de toekomst eens een bron of versterker vergelijken...

MarcFR

Heb goede ervaring met een Valhalla stekkerblok.

Grtz  :)
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Rowdy

Quote from: Erwin B on December 22, 2011, 13:11:20
Zijn die ook verkrijgbaar om 2 in plaats van 3 apparaten aan te sluiten?

Erwin B
In de computerbranche hebben ze Y-netsnoeren. 1 Stekker met 2 eurostekkers.