De stereo/HT set van QuattroNL - BK XXLS400 erbij

Gestart door quattronl, november 28, 2011, 14:25:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quattronl

#500
En inderdaad, zoals je bijna kon verwachten: toch weer een aankoop gedaan  :tounge:
Zag een setje Totem speakers op MP. Daar zat ook een setje beaks bij.
Beaks? Ja, beaks.

De verkoper gemaild en hij wilde mij de beaks wel los verkopen (had ik niet verwacht) dus gisteren kwam er een klein en vooral licht pakketje binnen. Spul is gewoon van alu dus het weegt weinig.

Nou ben ik altijd sceptisch over dat soort zaken maar je kan er pas over oordelen als je zoiets zelf geprobeerd hebt.
Als je googled op 'totem beaks' dan kom je op een topic op hififorum waar men inmiddels 41(!) pagina's vol heeft gezet met de bekende welles-nietes discussie. 95% van de personen die daar reageert heeft zelf vast nog nooit een beak in handen gehad. Puur zinloos dus.
Daarom dus zelf een setje gekocht om te gaan horen of en wat ze doen.

Gisteravond wat muziek opgezet en wat gespeeld met de plaatsing van de beaks. Want ook de plaatsing op de speaker schijnt uit te maken.
Mijn eerste indruk: ik hoor nog geen verschil. Nou was het maar een korte test en was het bijna middernacht (dus was ik al wat moe) dus ik vond de test nog niet echt representatief.
Meerdere luistersessie moeten gaan uitwijzen of deze alu cones echt wat toevoegen.

to be continued...
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

rovinggecko

Het is om de kast trillingen tegen te gaan als ik het goed begrijp?
Misschien staan jouw Totems al stevig genoeg?

Vraag me wel af hoe het lichte aluminium dan helpt, zou juist wat zwaar gietijzer verwachten....

Wel een coole theorie en leuk om uit te testen. Ben benieuwd wat het je met een uitgerust oor oplevert!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

... zelf heb ik de ervaring dat met het weghalen van één van beide beaks van een speaker, het geluidsbeeld verschoof richting de speaker met beak ... Ik was en ben zeer sceptisch betreft zo'n soort tweaks, maar bovenstaande ervaring heeft mij ervan overtuigd dat de beaks een positief verschil kunnen maken.

Allicht kan je het op die wijze eens testen; jij op de sweetspot en vrouw-/vriendinlief die even een beak van één van de speakers verwijderd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Citaat van: Xander32 op februari  9, 2014, 11:30:44
... zelf heb ik de ervaring dat met het weghalen van één van beide beaks van een speaker, het geluidsbeeld verschoof richting de speaker met beak ... Ik was en ben zeer sceptisch betreft zo'n soort tweaks, maar bovenstaande ervaring heeft mij ervan overtuigd dat de beaks een positief verschil kunnen maken.


Deze zelfde ervaring heb ik ook gehad met een Totem Staff.

Helaas bij mijn Totem Hawks hoor ik geen verschil en staan ze er alleen voor de sier.

Hopelijk werkt de upgrade bij jou wel. Zeker alle posities op de speaker proberen als je bij de eerste paar posities niets hoort.
Wees lief voor jezelf

quattronl

Het is niet zozeer om trillingen tegen te gaan (daarvoor zijn ze te licht) maar hij zou fungeren als een 'supertweeter'.
Reflecties uit de ruimte, specifiek die van 15kHz, worden door de beak 'geboost'.
En idd, ook de plaatsing op de speaker kan bepalend zijn.

Tot zover de marketing. Mijn motto: eerst horen, dan geloven. Gewoon leuk experimenteren dus ;)

Zo kwam ik dus ook aan mijn CA Diamond plaat. Was erg sceptisch totdat ik het resultaat hoorde. "Amazing Mike!"
Maar er zijn ook tweaks die ik zooooo zweverig vind dat ik ze geeneens ga proberen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

denoontje

ooit op beurs in Veldhoven gehoord en het deed wel wat....klonk toen beter...inderdaad iets van super tweater.....

HTip

Leuke tweak, Ferry! Ik had er nog nooit van gehoord, maar zo te lezen kan het een verschil maken. Ik ben sceptisch met alle tweaks, maar net als jij geef ik geen oordeel zonder het zelf geprobeerd te hebben. Ben benieuwd of het een blijvertje is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

quattronl

Nou, een aantal dagen geluisterd en de beaks op verschillende plekken (hoeken) op de speakers geprobeerd maar kan tot nu toe weinig (geen) verschil in geluid ontdekken.
Mijn set klonk al vrij helder/fris en gedetailleerd (volgens míjn oren dan) dus wellicht dat de beaks in die regionen (als zijnde 'supertweeters') zeer weinig meer toe kunnen voegen. Ik vermoed dat de CA Diamond dempingsplaat hier ook nog aan meewerkt maar die is te zwaar en ligt te onhandig in het meubel om daar steeds mee te gaan zeulen dus kan dat niet hard maken.

Maar we blijven gewoon lekker verder fröbelen :)
Ik vind ze wel leuk staan; mijn vrouw en zoontje vinden het maar rare dingen, om over de vragende blikken van bezoek maar te zwijgen :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Gisteren weer een toffe M&G gehad. Dit keer zelfs binnen 30 minuten rijden voor mij. De gastheer betrof Quattronl.

Mijn roetbak was ik nog aan het inparkeren toen ook Drees al verscheen. Ons ontvangst door de gastheer was hartelijk en wij werden direct naar de living gedirigeerd waar de set al op een bescheiden volume stond warm te spelen.

De mixed stereo/ht set bestaande uit o.a. Totem speakers rondom (Arro, Mite en Model One Signature), Marantz versterking (PM15 en SR5006) en als bron een SBT en Oppo multispeler.

De Totem sound denk ik onderwijl redelijk te kennen en specifiek deze Arro`s heb ik zelfs al bij hun voorgaande eigenaar mogen beluisteren. De afwerking van deze speakers, in het bijzonder deze kleur fineer, vind ik echt heel erg fraai:




Na een eerste kennismaking met de gastheer en diens set kwam ook Rogek binnen. Het clubje is voor deze dag compleet, let`s start!
... de dag vloog echter voorbij; iedereen had eigen software bij zich (cd/bd/usb-stick) waarmee het kunnen van de set werd afgetast en waardoor een ieder weer wat nieuwe muziek en/of beeldmateriaal heeft kunnen ontdekken, top! Daarnaast vlogen er natuurlijk ook vele en heel diverse ervaringen, voorkeuren en standpunten van de gastheer en diens gasten over tafel. Ook dat blijkt steevast weer het leuke van een M&G; het met mede (muziek-) liefhebbers bomen over een gezamenlijke hobby.

Mijn ervaren betreft het karakter van de set in een aantal steekwoorden/termen (inzake `t stereo):
* een meer dan behoorlijke resolutie, een gedetailleerd geluid,
* een fraai, ietwat afgerond hoog,
* een open midden gecombineerd met een vleugje warmte,
* een bescheiden maar strak fundament (een akoestiek issue/opstelling speaker - luisterplek),
* een breed geluidsbeeld waarbij het geluid geheel los komt van de speakers, maar ...
... diens hoogte en diepte is ietwat bescheiden. Echter zijn deze vast en zeker nog te verbeteren door de plaatsing van de Arro`s. Trial & error. Bovendien bleek de DAC van de Oppo het geluidsbeeld positief te beïnvloeden; die deed het beter dan die van de SBT. Dan toch maar weer de CD`s van zolder halen  ;).

Al met al een zeer mooie set, welke jou als luisteraar bij de muziek betrekt, zonder dat er op enig moment luistermoeheid ontstaat. Dat lukt lang niet iedere set!


Quattronl bedankt voor jouw gastvrijheid, de gezellige dag, waaraan ook zeer zeker Rogek en Drees hun bijdrage hebben geleverd. Ik heb er van genoten :thumbs-up:. En wanneer mijn speakers eindelijk zijn aangesloten, ben je uiteraard ook van harte welkom aan de andere kant van de Waal.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Bedankt voor je review Robert!
Ik heb mij ook uitstekend vermaakt; goed gezelschap, lekkere muziek. De de dag vloog voorbij.

Het verschil tussen SBT en Oppo was toch wel opvallend. Ik blijf bij streamen (vanwege het gemak) maar het is goed om te weten dat de Oppo erg goed is (geeft je te denken: hoe zou een 83SE dan wel niet klinken?).

De plaatsing/akoestiek is inderdaad een issue. Met de Arro's kan ik nog wat schuiven, de meubels zijn aardig plek-vast.
(gemeen dat je een afbeelding van de Staff's hebt geplaatst, fijne hint :D ).

Ik kom graag eens je Glennairs beluisteren!

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

quattronl

Trouwens, de Totem beaks gaan weer in de verkoop.
Bij mij voegen ze niks toe, vermoedelijk omdat het hoog bij mij al flink aanwezig is (of: er is wat weinig laag).
Ik zal ze binnenkort even in het marktgedeelte zetten.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Citaat van: quattronl op maart  9, 2014, 19:45:38

(gemeen dat je een afbeelding van de Staff's hebt geplaatst, fijne hint :D ).

Ow, is dat zo? Het was mij nog niet eens opgevallen :angel:.


Verder zou ik niet veel meer doen aan jouw set, het klinkt al heel erg lekker bij je hoor :thumbs-up:. Wat daarin helpt is dat je de speakers mooi vrij kan opstellen, je hebt de luisterplek mooi een eindje van de achterwand af staan en tegen die gehele achterwand staat een goed gevulde boekenkast.
Wat schuiven met de fronts kan nog wel een positief verschil brengen en dat kost je hooguit wat inspanning.

Betreft het fundament, de bass; wil je dat oplossen zul je moeten gaan schuiven met de bank, dat is een no go begreep ik. En dat geeft niets, want de luisterruimte is een living voor het hele gezin, daar moet geleefd kunnen worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Hele mooie en gezellige dag gehad bij quattronl!

Xander32 kende ik al van vorige M&G's maar Rogek had ik nog niet mogen ontmoeten. Daar heb ik nu ook beeld bij 
En dan natuurlijk de gastheer zelf die een hele mooie set heeft staan. Met als stralend middelpunt de toch altijd weer indrukwekkende PM 15 LE. Samen met de Logitech Squeezebox en een Oppo 83 verantwoordelijk voor het stereogebeuren. Voor mij was het geluid al snel herkenbaar, speel immers zelf ook met Marantz en Totem.
Mooi ruimtelijk met veel detail en nooit vermoeiend. Quattro had al wel aangegeven dat net op zijn luisterplek de bas wat magertjes was en dat bleek te kloppen. Zodra je uit de sweetspot ging had je aan de zijkant wel voldoende bas. Hierdoor klinkt het bij sommige nummers wat slank, maar dat is nog altijd beter dan te vet.

Ook nog een vergelijk gedaan tussen de SBT en de Oppo als bron. De DAC van de Oppo gaf toch wel duidelijk aan dat deze beter was dan die van de SBT.

Veel muziek gedraaid en ook nog wat beeldmateriaal:

Dead Can Dance - Anabis (In concert)
Rodrigo Y Gabriela - Stairway to heaven (The Album)
Talk Talk - Happinez is easy (The Colour of Spring)
Yello ft. Shirley Bassey - Rhythm Divine (Dynamic Experience)
Fink - Perfect Darkness

Michael Buble - Blu-Ray Cought in the Act

Lijstje zal ongetwijfeld worden aangevuld door de andere aanwezigen.
Bedankt voor de gastvrijheid en (ook Xander32 en Rogek) de gezelligheid

Zoals afgesproken zijn jullie hartelijk welkom voor een tegenbezoek, datum plannen we tzt!

Maro

Tijd voor een Oppo 105, die kun je ook als DAC inzetten, doe ik ook en het klinkt werelds.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

Citaat van: Maro op maart  9, 2014, 20:26:57
Tijd voor een Oppo 105, die kun je ook als DAC inzetten, doe ik ook en het klinkt werelds.
Ik geloof je direct, alleen financieel niet te doen voor mij momenteel.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

#515
Citaat van: drees62 op maart  9, 2014, 20:10:06
Hele mooie en gezellige dag gehad bij quattronl!

Xander32 kende ik al van vorige M&G's maar Rogek had ik nog niet mogen ontmoeten. Daar heb ik nu ook beeld bij 
En dan natuurlijk de gastheer zelf die een hele mooie set heeft staan. Met als stralend middelpunt de toch altijd weer indrukwekkende PM 15 LE. Samen met de Logitech Squeezebox en een Oppo 83 verantwoordelijk voor het stereogebeuren. Voor mij was het geluid al snel herkenbaar, speel immers zelf ook met Marantz en Totem.
Mooi ruimtelijk met veel detail en nooit vermoeiend. Quattro had al wel aangegeven dat net op zijn luisterplek de bas wat magertjes was en dat bleek te kloppen. Zodra je uit de sweetspot ging had je aan de zijkant wel voldoende bas. Hierdoor klinkt het bij sommige nummers wat slank, maar dat is nog altijd beter dan te vet.

Ook nog een vergelijk gedaan tussen de SBT en de Oppo als bron. De DAC van de Oppo gaf toch wel duidelijk aan dat deze beter was dan die van de SBT.

Veel muziek gedraaid en ook nog wat beeldmateriaal:

Dead Can Dance - Anabis (In concert)
Rodrigo Y Gabriela - Stairway to heaven (The Album)
Talk Talk - Happinez is easy (The Colour of Spring)
Yello ft. Shirley Bassey - Rhythm Divine (Dynamic Experience)
Fink - Perfect Darkness

Michael Buble - Blu-Ray Cought in the Act

Lijstje zal ongetwijfeld worden aangevuld door de andere aanwezigen.
Bedankt voor de gastvrijheid en (ook Xander32 en Rogek) de gezelligheid

Zoals afgesproken zijn jullie hartelijk welkom voor een tegenbezoek, datum plannen we tzt!

Nirvana - Nevermind
Acda en De Munnink - Live met het Metropole Orkest
Scott Mathew - Unlearned
Rodrigo y Gabriella - Live in Cuba
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Mooi compliment voor je set, Ferry! Ik vond het ook erg goed klinken bij jou. Het enige verbeterpuntje in mijn ogen was het laag, maar daar zal je toch echt een sub voor moeten inzetten. En je had de CA plaat toen nog niet eens, dus het zal nu nog wel beter klinken.

Hebben jullie nog geluisterd zonder de CA plaat?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

quattronl

Citaat van: HTip op maart 12, 2014, 16:45:46
Mooi compliment voor je set, Ferry! Ik vond het ook erg goed klinken bij jou. Het enige verbeterpuntje in mijn ogen was het laag, maar daar zal je toch echt een sub voor moeten inzetten. En je had de CA plaat toen nog niet eens, dus het zal nu nog wel beter klinken.
Ik kan op de luisterplek best meer laag krijgen alleen wordt het laag in de rest van de ruimte (hoeken, keuken) dan echt way too much!
Dus een sub toevoegen is niet the way to go (niet leuk voor het kleine mannetje wat boven slaapt en voor de buren).
Is dus puur een akoestiek issue. En om dat op te lossen is in een woonkamer niet echt makkelijk (en ook niet wenselijk, want het blijft een woonkamer, dat geeft consessies).

CitaatHebben jullie nog geluisterd zonder de CA plaat?
Helaas niet. Spul staat in het meubel en het is nogal lastig (zwaar) om alles even te verbouwen.
En tja, de tijd vliegt ook met zo'n M&G.

Ik heb 2 M&G's bij anderen op stapel staan en dan neem ik de CA plate wel mee. Ben benieuwd naar de reacties :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Sub met eigen RC + een XT32 receiver en je zult zien dat het laag probleem opeens opgelost kan zijn.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

quattronl

#519
Ach, voor mezelf heb ik niet echt een laag probleem. Ik vind het prima klinken zo (en ja, het kan altijd beter).
Anderen die bij mij komen luisteren vergelijken het natuurlijk met hun eigen situatie en dan zal het gebrek aan laag opvallen.
In surround heb ik trouwens zeer regelmatig meer dan genoeg laag dus het is er wel.

Om 2 redenen doe ik (nu) niks aan dit 'probleem':
1. Het geluid bevalt nu. Met het toevoegen van meer laag (zonder correctie) geeft het m.i. teveel bass naar boven (kind) en opzij (buren). Beiden hebben hier nu geen last van, ook al speel ik 's avonds vrij hard. Dit wil ik graag zo houden.
2. Ik heb (nu) de financiële middelen niet om te gaan upgraden, dus dat is vrij makkelijk :D

Maar allen bedankt voor het meedenken. Wordt zeker gewaardeerd  :thumbs-up:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Laag moet je wel met correctie toevoegen idd anders is het snel een rommeltje. Als je tevreden bent en de financiën laten het niet toe is het ook snel klaar natuurlijk. Al zal een goede sub integratie niet gaan boemen oid maar je geluid in stereo een stuk breder en los van de speakers maken. Geen buurman of next of kin zal daar wakker van liggen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HTip

Met M&G's gaat de tijd inderdaad ontzettend snel. Zijn eigenlijk altijd te kort ;D

Als je tevreden bent met je geluid, gewoon alles zo laten. Met wat ik toen heb gehoord kan je ook heel tevreden zijn.

Ben ook benieuwd wat anderen van de CA plaat gaan vinden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#522
Citaat van: HTip op maart 12, 2014, 18:21:57
Met M&G's gaat de tijd inderdaad ontzettend snel. Zijn eigenlijk altijd te kort ;D

Als je tevreden bent met je geluid, gewoon alles zo laten. Met wat ik toen heb gehoord kan je ook heel tevreden zijn.


^^


Je bezit een fraaie set met dito geluid. De bass is wat bescheiden maar lekker strak en snel. Velen zouden daarvoor tekenen. Al te vaak heb ik een te fors aangezette bass gehoord welke versmeerd en traag klonk.

Betreft de Ca Plate idd. jammer dat je die niet hebt kunnen demonstreren, had graag zelf ervaren hetgeen die brengt. Maar het was ook veel te snel 16 uur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

boekhour

Mister urquattro, tijd voor een subje zou ik zeggen. Bij films een absolute must maar ook bij muziek krijg je meer fundament.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

quattronl

Citaat van: boekhour op maart 15, 2014, 10:27:15
Mister urquattro, tijd voor een subje zou ik zeggen. Bij films een absolute must maar ook bij muziek krijg je meer fundament.
Kom maar een keer langs met je eigen sub, dan kunnen we horen wat een mooie sub toevoegd.
Wanneer kom je? :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW