Set van Joris1971

Started by Joris1971, October 28, 2011, 13:35:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Na de zolder opgedoekt te hebben, heb ik besloten om een aantal zaken te behouden en deze in de woonkamer te installeren.

Hart vd stereoset wordt gevormd door de versterker namelijk de Plinius 9200 (van Rens alias Peerless monster)
Als bron doet dienst de Linn Majik DS en de luidsprekers zijn de Tannoy D900's
Als interlink tussen de versterker en de Linn Majik Ds gebruik ik een Heavens Gate Ultra Extreme, stroomkabel vd Lin n Majik DS is een Heavens Gate Ultra Extreme.
De Plinius wordt gevoed door een NordOst Shiva netkabel.
Luidsprekerkabels zijn AudioQuest type 8.

Daarnaast heb ik nog een Senheiser RS 180 draadloze hoofdtelefoon.
Mac Mini staat in het netwerk aangesloten via HDMI op mijn tv zodat ik vanuit hier cd's kan rippen en op de NAs kan zetten.
Luidsprekers staan kort op de muur, maar door de baspoorten dicht te stoppen met de bijgeleverde foamproppen klinkt het toch goed.

Foamproppen inmiddels verwijdert en vervangen doot Twaron angelshair.

Nahpets

Ziet er mooi uit Joris!

De D900's lijken (optisch gezien) prima op hun plek daar.








Gezien de tekst op DS wordt de zolder een 'hobby'kamer? Is weer eens wat anders, een SM-zolder ipv een SM-kelder  :D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Alex Groningen

Welkom in het stereo topic. ;)
Mooie set Joris, maar dat wisten we natuurlijk al.

Hopen dat we hier de vele veranderingen (die er ongetwijfeld zullen komen) kunnen gaan lezen.

Jumping Jack

Mooi! Gezien de opstelling zal je wel een flink aantal meters speakerkabel nodig gehad hebben (ik kan niet echt opmaken waar het kastje met de apparatuur zich bevindt tav de speakers)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Is idd een flink aantal meter, maar die had ik gelukkig nog liggen van zolder...

Pinohelmond

Een hele verandering tov `vroeger` maar het ziet er als altijd tip top uit. De oude ruimte gaat in ieder geval een mooi doel dienen!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Peerless Monster

Erg mooi Joris! Erg mooi.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Valkyrie

Het zal ook wel een flinke verandering qua geluid zijn? (akoestiek)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

henkt1

jammer van je mooie HT maar dit is ook zeer zeker niet vervelend!  :worship:

geniet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

S@m

Mooi rustiek plaatje Joris, en de Tannoy's staan juist mooi zo!

Joris1971

Quote from: Alex Groningen on October 28, 2011, 13:56:28

Hopen dat we hier de vele veranderingen (die er ongetwijfeld zullen komen) kunnen gaan lezen.

Haha nou veranderingen gaan er niet zomaar komen of er moet iets kapot gaan..

skyfox

Ziet er mooi uit, Joris! Ik hoop dat je hier net zoveel plezier uit kan halen als uit je zolder.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

silent cinema

Ik hoop dat de "over spuit" actie ook van tafel is ik vind de speakers namelijk perfect staan en zeker in deze kleur.

Less is More, nou ja Less..... ;D
Sony 75" - Sonos - B&W

Xander32

Mooi hoor; strakke, sobere set, met zeer hoogwaardige componenten.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Quote from: silent cinema on October 28, 2011, 18:35:14
Ik hoop dat de "over spuit" actie ook van tafel is ik vind de speakers namelijk perfect staan en zeker in deze kleur.

Less is More, nou ja Less..... ;D

Die overspuit actie is idd vd baan...

R

Mooie overblijfselen Joris!

alexander2

Joris enorm Off topic maar die vloer is dat een zogenaamde white wash eiken?
Zo ja stuur ik je een PM zo niet sorry voor de topicvervuiling.

Joris1971

Quote from: alexander2 on October 29, 2011, 15:33:25
Joris enorm Off topic maar die vloer is dat een zogenaamde white wash eiken?
Zo ja stuur ik je een PM zo niet sorry voor de topicvervuiling.


Niet erg hoor..

Maar nee geen white wash eiken maar gewoon eiken.

johnhifi

De zolder opgedoekt? Heb ik toch ff wat gemist...
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Joris1971

#19
Gisteren even zitten klussen, dwz een plank boven de versterker gemaakt, zodat daar de linn majik ds op kan staan.
De versterker kan nog 'ademen' doordat er een paar cm ruimte is.
Dit heb im gedaan zodat im een tft monitor kan zetten waar normaal de linn majik ds stond.
Nu kan ik via de mac mini een cd rippen en deze op de nas zetten, wel zo makkelijk.

Het ging niet geheel zonder gevloek  :sly: , zeker het wegzetten vd Linn Majik DS niet, doordat de Heavens Gate ultra extreme een erg stugge interlink is en de Linn Majik een erg licht apparataat (qua gewicht) schoof de Linn majik DS steeds weg. Wat dat betreft hadden ze die Linn wel wat zwaarder mogen maken of de Heavens gate interlink minder stug. (wat een rot kabel wat DAT betreft, idem met de netkabel van dat merk)

Zoals jullie kunnen zien..het past er maar net in.  ;D

Pinohelmond

Vind je het niet jammer op zo´n prachtige apparatuur in een kastje weg te proppen? Bedoel het absoluut niet lullig maar ik zou er niet van slapen als ik zulke hoogwaardige componenten had en die dan zo weg zou moeten zetten.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

S@m

Quote from: Pinohelmond on November  8, 2011, 15:15:54
Vind je het niet jammer op zo´n prachtige apparatuur in een kastje weg te proppen? Bedoel het absoluut niet lullig maar ik zou er niet van slapen als ik zulke hoogwaardige componenten had en die dan zo weg zou moeten zetten.

Je schrijft wat ik dacht...

Joris1971

Quote from: Pinohelmond on November  8, 2011, 15:15:54
Vind je het niet jammer op zo´n prachtige apparatuur in een kastje weg te proppen? Bedoel het absoluut niet lullig maar ik zou er niet van slapen als ik zulke hoogwaardige componenten had en die dan zo weg zou moeten zetten.

Nee hoor daar heb ik geen problemen mee, kastje staat ook open als ik muziek luister.

Pinohelmond

Quote from: Joris1971 on November  8, 2011, 15:54:12
Nee hoor daar heb ik geen problemen mee, kastje staat ook open als ik muziek luister.

Dan is het natuurlijk goed hè! Jouw set, jij moet er van genieten. Vroeg het me gewoon af.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Joris1971

Voor op zolder komt er een surround receiver en een 5.1 Tannoy Arena set