Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Started by Eddye, October 20, 2011, 20:08:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Na lang denken, heb ik dan toch besloten om een eigen topic te openen, om mensen een kijkje te geven in mijn HT/Huiskamer.
HT/Huiskamer? Jazeker. Een van de (weinige) voordelen als alleenstaande is het zelf bepalen van je inrichting. Geen compromissen maken, en ook de afkorting WAF is mij geheel vreemd.

Hoe is dit eigenlijk begonnen? Als filmliefhebber waren videobanden en televisie niet meer voldoende, er moest een DVD speler komen. Aangetrokken als ik was (en nog steeds ben) door mooi design was de eerste aanschaf een alles in 1 DVD set van Pioneer, de NS-DV77

Na jaren tevreden gebruik, startte de zoektocht naar beter geluid. Gelukkig niet gehinderd door enige kennis de lokale HIFI winkel in gestapt, waar ik gelukkig ben voorgelicht in plaats van opgelicht. De aanschaf van een Denon AVR-1905 en een paar B&W 601 S3 luidsprekers, die dienst gingen doen als frontspeakers, was een feit. De rest van de surround opstelling waren de luidsprekers van de Pioneer set, en een goedkoop 2de hands DVD spelertje. Op dat moment wist ik ook zeker dat er ooit een keer een paar mooie zuilen in huis zouden komen.

Langzaam de set verder uitgebouwd met een Denon DVD speler, een paar B&W 602 S3 luidsprekers, waardoor de 601's de surround voor hun rekening gingen nemen, en de bijbehorende LCR60 center. Met de komst van High Definition wederom het upgrade pad ingeslagen; een AVR-2808, een PS3 als Blu-Ray speler en een Panasonic Plasma TV. Ik had nog jaren tevreden kunnen kijken en luisteren, ware het niet dat de wens voor mooie zuilspeakers nog steeds springlevend was.

Dit jaar was het dan eindelijk zover. Na lang wikken en wegen, luisteren en sparen, de winkel verlaten met een paar B&W CM9 zuilspeakers. Thuis opgesteld en aangesloten en luisteren. Al vrij snel kwam ik erachter dat de speaker niet klonken zoals gedemonstreerd. Natuurlijk is je eigen huiskamer anders dan de luisterruimte inde HIFI winkel, maar dat was niet het hele verschil. Al zoekende op internet begon het probleem duidelijk te worden. De B&W's hebben meer vermogen nodig, en zodoende maar weer een rib uit mijn lijf getrokken om te zorgen voor een andere receiver. De Marantz SR-7005. Ik kan gelukkig vermelden dat dit een hele verbetering is, die me al de nodige uren zowel surround als stereo genot heeft opgeleverd.

En zo staat het er nu bij:








Op dit moment ligt er tussen de bank en de TV een vloerkleed. Dit heb ik maar weer uit de berging gehaald als akoustische verbetering, want visueel is niet om over naar huis te schrijven.

Wat gaat er misschien nog veranderen?
Tja, de meest logische upgrade zou een nieuwe centerspeaker zijn, een CMC of een CMC2, maarrrr... Ik merk dat ik steeds meer muziek luister. Met spotify en de Sonos zijn een wereld aan muziek via een paar handelingen te beluisteren.

Wat zou een goeie stereoversterker kunnen doen voor de muziek beleving?
Zou een DACje een goede aanschaf zijn om het geluid uit de Sonos te verbeteren?

Jullie kennis zou me hierin kunnen helpen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

squeek

#1
Heel, heel mooie woonkamer/ht!! Al gedacht aan een sub?

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Eddye

Dank je, Squeek. Er staat een Mirage S10 sub(je) aan de rechterkant. Die is hier krachtig genoeg en spaart (onder)buren een beetje.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

papaleo

Mmmm...,dus (nog) geen vrouw die de touwtjes in handen heeft,je zou toch zeggen dat er zeker een vrouwenhand aan te pas is gekomen,zo mooi en netjes is alles  ;D

Mooie ruimte,en zeker zo mooie setup  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Eddye

Soms ziet het er minder netjes uit.
Af en toe wat hulp in de huishouding :)
En ik probeer me aan de regel te houden om niet meer troep te maken dan ik in een kwartier kan opruimen...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Mooie set. Enne; de SR 7005 kan je software-matig "tunen", deze gaat daarna nog een hele stap verder ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

#6
Quote from: Xander32 on October 21, 2011, 19:27:52
de SR 7005 kan je software-matig "tunen", deze gaat daarna nog een hele stap verder ;).

Vertel!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#7
Quote from: Eddye on October 21, 2011, 19:32:30
Vertel!
Bij de buren (Marantz-forum) zijn een aantal erg enthousiaste gebruikers van: Audyssey Multi XT Pro;
http://www.audyssey.eu/EQ/index.html

Diegene die deze upgrade kan uitvoeren is daar ook te vinden (Perfect_audio).



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Daar had ik inderdaad over gelezen, maar nog niet echt uitgespit. Ik moet nog even daarvan de voor en nadelen op een rijtje zetten. Goeie tip in ieder geval. Thnx Sander
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Nieuwe upgrade!!!

Sinds een paar dagen staat mijn nieuwe Rotel RB-1582 lekker in te spelen. Omdat ik steeds meer muziek luister was ik op zoek naar een manier om het stereo gevoel op te krikken. Na wat nadenken en overleg in de winkel besloten om een eindversterker uit te proberen. Afgesproken dat deze evt kon worden geruild als het niet zou bevallen, maar dat gaat niet gebeuren! Opeens zijn uitdrukkingen als 'meer detail in het midden', 'los van de speaker' en 'een strakkere bas' geen vage begrippen meer.


Een eigen foto volgt later.

Kwa apparatuur ben ik nou wel zo'n beetje klaar (zeg ik nu). In deze moderne tijden wil ik geen CD speler meer aanschaffen. De Sonos/spotify combinatie geeft me zoveel muziekkeuze, daar kom ik nooit door. Daarnaast is mijn receiver geupgrade met airplay, wat nu (op een vage manier ineens weer) goed werkt.

Het volgende ga ik zoeken in opstelling van de apparatuur, het past namelijk niet meer in mijn AV-meubel.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Ik word het nu echt zat met dat Sonos apparaat. Nog steeds heb ik problemen met de verbinding tussen m'n iPad en de zp90. Meestal is de oplossing het opnieuw opstarten van m'n iPad, maar vorige week kreeg ik met geen mogelijkheid meer contact met dat k0l3re apparaat. Ik heb uit pure wanhoop alles wat wat er op het netwerk was aangesloten, inclusief router maar uitgezet en opnieuw opgestart. Daarna gelukkig wel weer contact kunnen maken. Dit probleem is nu echt irritant. Ik ga deze week Sonos ondersteuning aanschrijven, als die geen tips of oplossing hebben ga ik op zoek naar iets anders om mee te streamen, en zien jullie binnenkort paar maanden oude Sonos ZP90 in de marktplaats sectie.

Zo, dat lucht op....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on November  1, 2011, 20:10:57
Ik word het nu echt zat met dat Sonos apparaat. Nog steeds heb ik problemen met de verbinding tussen m'n iPad en de zp90. Meestal is de oplossing het opnieuw opstarten van m'n iPad, maar vorige week kreeg ik met geen mogelijkheid meer contact met dat k0l3re apparaat. Ik heb uit pure wanhoop alles wat wat er op het netwerk was aangesloten, inclusief router maar uitgezet en opnieuw opgestart. Daarna gelukkig wel weer contact kunnen maken. Dit probleem is nu echt irritant. Ik ga deze week Sonos ondersteuning aanschrijven, als die geen tips of oplossing hebben ga ik op zoek naar iets anders om mee te streamen, en zien jullie binnenkort paar maanden oude Sonos ZP90 in de marktplaats sectie.

Zo, dat lucht op....




;) Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Neu, word dan toch echt de stuitertest vanaf 3 hoog!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

fugazi_2009

Het kan ook de combinatie met je router zijn. Ik had dat op geven moment met mijn Dune, die lag continu overhoop met mijn 3COM router. Toen had ik nog een oude 3COM staan, die er tussen en toen deed alles het weer goed.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Eddye

Dat kan, maar eigenlijk werkt alles binnen mijn thuisnetwerk zonder een enkel probleem, bedraad en draadloos. Alles, behalve de Sonos. Ik zit eigenlijk te denken aan een combinatie instelling Sonos en instelling iPad. Morgen even een email naar Sonos afvuren, kijken of daar iets intelligents uitkomt..
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Erg mooie set heb je! :) Zo'n SR-7005 blijft toch een prachtig apparaat om te zien, veel plezier ermee ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Eddye

Quote from: Martijn90 on November  1, 2011, 21:23:17
Erg mooie set heb je! :) Zo'n SR-7005 blijft toch een prachtig apparaat om te zien, veel plezier ermee ;D
Thnx, ben er zelf ook erg over te spreken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

high-q

Leuk topic en een mooie set!

Met een huiskamer/ht heb je niet veel andere kamers meer nodig  ;)
Erg herkenbaar ook dat je met bepaalde upgrades sommige vage begrippen ineens begrijp  ;D

Hoe bevalt de Marantz/Rotel combinatie na een kleine week?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Eddye

Quote from: high-q on November  1, 2011, 21:54:19
Leuk topic en een mooie set!

Met een huiskamer/ht heb je niet veel andere kamers meer nodig  ;)
Erg herkenbaar ook dat je met bepaalde upgrades sommige vage begrippen ineens begrijp  ;D

Hoe bevalt de Marantz/Rotel combinatie na een kleine week?

Nah, badkamer is makkelijk om te hebben, en WC ook wel, slaapkamer eigenlijk ook wel.. En de andere ruimtes zijn erg fijn om erbij te hebben :)

Heel erg goed, de Rotel zal nog niet helemaal ingespeeld zijn, maar tot zover zit volgens mij de meeste winst in het midden bereik. Ik weet nog steeds niet helemaal hoe je het moet omschrijven, maar het klinkt 'voller' of misschien is 'dynamischer' een betere omschrijving. De luidsprekers gaan nu, zo omschrijf ik het, makkelijker met het geluid om. Eerlijk gezegd vind ik dat je aan elke upgrade snel gewend raakt, dus binnenkort maar even de luidsprekers weer rechtstreeks op de Marantz aansluiten en dan goed onthouden, of even opschrijven wat het klankverschil is.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Over een tijdje gaat mijn blu-ray speler vervangen worden. Nu ben ik aan het twijfelen tussen een Marantz UD-5005 of een Oppo BDP-93. Hoofdzakelijk zal de speler voor blu-rays worden gebruikt, maar ook voor (sa)cd's. De Oppo is wat duurder, maar is die ook veel beter dan de Marantz. Beide hebben goede reviews. Of is er een andere speler waar ik niet aan heb gedacht?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Niemand die me een beetje verder kan helpen?
Het gaat me puur om de beeld/geluid kwaliteit. De streamingfunctionaliteit van de Oppo heb ik eigenlijk niet nodig vanwege mijn Popcorn hour.
SACD functionaliteit is wel een must.
Dus welke:
- Marantz UD-5005
- Oppo BDP-93
- anders
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Madhouse

Ik heb voor die zelfde keuze gestaan en uiteindelijk voor de UD5005 gekozen omdat de match met mijn receiver (SR van Marantz) veel beter is en ik eigenlijk geen verschil merkte qua geluid tussen de Oppo en de UD maar dat ik de UD qua beeld wel mooier vond. Ik heb hem nu al een tijdje en absoluut geen spijt van mijn keuze!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Eddye

Bij mij zal de UD ook perfect bij mijn SR7005 passen. Ik had niet verwacht dat de UD een beter beeld zou geven, iedereen geeft nml nogal hoog op over de Oppo's
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Rha007

#23
Mooie kamer en richting en dat voor een single  :bigsmile:
Hoe gaat het nu met je sonos? Heb nl dezelfde combie staan en dus ook het zelfde euvel qua stereo. Door het bedienigs gemak van sonos wil ik niks anders meer en ben dus ook naarstig opzoek naar een upgrade. Ik heb btw nog nooit enig probleem gehad met sonos. Vanaf de eerste minuut was het plug and play. Ik denk dat het toch aan je router ligt, ondanks dat de rest van je apparatuur geen probleem heeft met het netwerk.
En uiteraard heb ik op de ud5005 gestemd  :D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Eddye

Quote from: Rha007 on December 30, 2011, 15:49:28
Mooie kamer en richting en dat voor een single  :bigsmile:
Hoe gaat het nu met je sonos? Heb nl dezelfde combie staan en dus ook het zelfde euvel qua stereo. Door het bedienigs gemak van sonos wil ik niks anders meer en ben dus ook naarstig opzoek naar een upgrade. Ik heb btw nog nooit enig probleem gehad met sonos. Vanaf de eerste minuut was het plug and play. Ik denk dat het toch aan je router ligt, ondanks dat de rest van je apparatuur geen probleem heeft met het netwerk.

Helemaal vergeten te updaten :eh: Na een email verstuurd te hebben naar Sonos, moest ik een diag opsturen, daarna is het een tijdje stil geweest. Toen ineens een email met de vraag of ik het amerikaanse servicenummer wilde bellen, dat ging me wat te ver, dus vriendelijk daarvoor bedankt.
Kort daarna kwam IOS 5.01 uit en sindsdien geen enkel probleem meer, dus eindelijk happy met mijn Sonos. Conclusie moet dus zijn dat het aan mijn iPad lag.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005