ben weer terug :), Hulp nodig met subwoofer bouwen

Started by ugur3D, October 12, 2011, 10:19:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ugur3D

Hoi alemaal ^^
ik weet niet of iemand me nog herkend maar ik zal nog even uitleggen wie ik was en wat ik vorige keer zij.
ik ben ugur
ik ben 16 jaar oud en ik hou heel veel van subwoofers  (muziek dus  :tongue2: )
ik gebruik nog steets de Z-2300 boxen en ik ben er hardstikke tervreden mee   :inlove:
maar natuurlijk wil ik harde en diepe bass  :blush:

Ik was die kerel die problemen had met me subwoofer (z-2300)
deze sub die stonk de laaatste tijd
en iemand zij van dat dit normaal was ( fabrikant geur)
en toen vond ik het goed ik denk dat dit ook kan kloppen

later had ik een onderwerp gemaakt van een subwoofer aan een pc vastbinden
alleen julie zijden dat dit niet kon omdat die meer stroom gebruikt ofzo ?
ik heb dan een omvormer nodig zijden julie
en volgens mij nog iets(ik weet het zo niet meer even sorry :( )

ik zij op die onderwerp ook dat ik ging sparen voor een JL AUDIO Subwooferje
en ik zij dat ik lekker vlink moest sparen/werken.

ik heb dan eindelijk een werk gevonden en ik heb me daar gesoliciteerd en ik hoop dat ik word aangenomen.
zodra ik ben aangenomen en ik werk ongeveer 2 maanden daar denk ik dat ik meer dan genoeg geld heb om een subwoofer te kopen
aleen nu is er een probleem: iemand van julie zijden van ''een subwoofer kopen en aansluiten gaat niet lukken je moet heb ook in een kist hebben met een baspoort''

Nou heb ik ik een vraag aan julie;

wil iemand van julie alstublieft een mooie kist voor maken? en  de sub er in zetten?  :blush:
ik zal die gene natuurlijk wel betalen hoor.
ik geef later wel aan hoe de kist ongeveer eruit moet zien.  :laugh:
ik wil aleen nu maar weten wie er een kist kan maken voor me.

en waneer ik word aangenomen bij me werk en ik heb de subje gekocht zeg ik het wel aan die gene

Alvast hartelijk bedankt

Mvg ugur

AbZ


ugur3D

wow lekkere snelle reacite  :)

Hardstikke bedankt  :laugh:  :laugh:  :laugh:

morca

ALs hij voor muziek is ,is een gesloten box beter,plus die hoeft niet zo groot te zijn.
Wat voor buget heb je,of weet je dat nog niet.

Ik ben weer een beetje aan het bouwen de laatste tijd ,en altijd met JL audio dus dat komt jouw goed uit denk ik,ik weet exact wat de units kunnen en wat voor kistjes ok zijn.

We kijken wel even ik kan het doen ,anders is er nog een zeer ervaren bouwer hier die ook de unit,s leverd.

Succes ben benieuwd wat het gaat worden en wie er gaat bouwen  :D

ugur3D

hoi Morca,
volgens mij heb ik jouw/u eerder gezien als ik het goed heb toch?

QuoteALs hij voor muziek is ,is een gesloten box beter,plus die hoeft niet zo groot te zijn.
Wat voor buget heb je,of weet je dat nog niet.
eehm ik heb niet echt begrepen wat u bedoelt in uw eerste zin maar die tweede wel  ::)
ik denk dat het ongeveer rond 800 euro is

ik denk dat ik voor die laatste versie van die JL AUDIO ga dus die 13W7AE Subwoofertje
ik heb even gekeken op die originele site en er stond dat het ongeveer 800 euro is (heb even omgerekend met wisselkoersen.nl)

QuoteIk ben weer een beetje aan het bouwen de laatste tijd ,en altijd met JL audio dus dat komt jouw goed uit denk ik,ik weet exact wat de units kunnen en wat voor kistjes ok zijn.
Geweldig om dit te horen !  ;D
maar dan heb ik even een kleine vraagje voor u.
hoeveel kost het (ongveer) voor om zown kist te gaan bouwen?
als u zown kistje maakt doet u ook wat aan de binnenkant en aan de buitenkant van de kist? (zoals zachte stof, de kabels netjes op 1 lijn?)

Quote
We kijken wel even ik kan het doen ,anders is er nog een zeer ervaren bouwer hier die ook de unit,s leverd.
oh echt? hmm jah, als ze reageeren dan zou het wel fijn zijn zo niet denk ik dat u het kunt doen als u dat goed vind :)


Bedankt dat je me suc6 wens ik hoop dat nog meer mensen reageeren.
zodra ik het weet wie het gaat worden geef ik wel die gene een PM :)

(Kleine vraagje tussendoor;
Wat is schadelijker voor je oren op de zelfde dB
Hogere Freq of Lagere Freq (bass dus)

Mvg Ugur

CaptainJack

Laat ik nu toevallig nog een 13W3V3 nieuw in doos hebben staan en ben ook handig in het bouwen van kasten  ;)

Bij interesse even een PM sturen graag.

gr,

Jacco

Clifdon

@ first welkom op het forum. Ookal ben je er al een keer geweest :P

Ik zie dat je de JL audio 13W7AE als woofer toe wil gaan passen. deze zal je dan misschien voor die 800 euro kunnen kopen. Reken wel dat ook nog ene flink bedrag aan versterking kwijt bent (in hoeverre je dat zelf nog niet hebt.)
Ook de materialen voor de kist kosten aardig wat geld + eventuele manuren voor het maken.

Ons gehoor kan overigens beter tegen 'bass' dus lage tonen. Maar als je een mooie geluidsbeeld wilt moet de bass niet te erg overheersen hoor!

succes er mee!

CaptainJack

Ik zie nu pas dat ik een beetje verkeerd heb zitten lezen vorige keer.
Je wilt een W7 toepassen geen W3....

Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik nog even een aantal keer na zou denken alvorens met de W7 te gaan werken.
Het is een minder bijzondere woofer voor home of HT gebruik dan verwacht mag worden voor de prijs die je ervoor moet betalen.

In de Gotham van JL wordt een aangepaste versie van de W7 gebruikt en dus niet de los verkrijgbare W7.

In ieder geval mocht je nog meer info willen hebben stuur mij even een PM.

Gr,

Jacco

Jeroen V

Quote from: Clifdon on October 16, 2011, 23:48:16
Maar als je een mooie geluidsbeeld wilt moet de bass niet te erg overheersen hoor!

Ik heb zo het vage vermoeden dat de definitie van de TS wat een mooi geluidsbeeld is niet helemaal hetzelfde is als jouw definitie ;)

AbZ

Quote from: Jeroen V on October 17, 2011, 10:32:14
Ik heb zo het vage vermoeden dat de definitie van de TS wat een mooi geluidsbeeld is niet helemaal hetzelfde is als jouw definitie ;)
LoL.  Zou zomaar kunnen.  Ieder zijn eigen beleving.  Hij heeft er iig plezier in.

Jeroen V

Quote from: AbZ on October 17, 2011, 10:38:23
LoL.  Zou zomaar kunnen.  Ieder zijn eigen beleving.  Hij heeft er iig plezier in.

Precies, en dat is het belangrijkste.... (maar of de buren dat met ons eens zijn ;))

Clifdon

Tsja grote kans dat hij ook nog nooit een opstelling beluisterd heeft waar fatsoenlijk mid en hoog in te beluisteren was. Ik moet zeggen tot voor kort vond ik mijn z-5500 met dat boombass subje ook lekker klinken. Tot ik andere speakers etc. ging beluisteren.

Het beluisteren van die speaker was overigens toekomstgericht. Als ik over een jaar verhuis ga ik namelijk een dergelijke set aanschaffen. Nu heb ik voor thuis 2ehands een setje opgescharreld.

Mission M71
Denon surround speakers uit het HT56sys nogwat pakket.
Denon subje. word vervangen door een mtx t615 binnenkort. Deze mtx heb ik ook op de toekomst gericht gekocht.
En een denon avr-1509

Dit spul is allemaal niet top of the bill. Maar die Mission speakers klinken toch echt best wel goed! tezamen was ik hier excl. kabel €300,- voor kwijt.
Iedereen aan wie ik het laat luisteren zegt gelijk van 'Ik weet niet wat er beter klinkt maar het klinkt goed' Dan heb ik het over mensen die dus echt niets van audio af weten. Dezelfde mensen zeggen ook direct dat dit waarschijnlijk buiten hun budget valt. Ik confronteer ze er meestal niet mee. Maar reken er maar op dat deze mensen stiekem al veel meer geld uit hebben gegeven aan gekke surround setjes.

2ehands is er een hoop te krijgen.


Maar genoeg gelul over de rest van de set. Jij wilt een subwoofer? nou Captain Jack is voor de bouw sowieso het beste adres denk ik. Bekijk zijn topics maar een rustig dan zul je wel zien wat zijn resultaten zijn!

Maar ik ben bang dat de topicstarter dingen over het hoofd ziet. (correct me if I'm wrong)
Want wat voor soort versterker wil je gaan gebruiken? Wil je de versterker uit jou z2300 set gaan gebruiken?
Dat raad ik overigens ten strengste af. Versterkers in kant en klaar subs zijn meestal helemaal gemaakt voor het aansturen van een dergelijke sub. Deze hebben dan ook meestal geen overcapaciteit. Voor een dergelijke JLaudio woofer heb je iets meer power nodig ben ik bang.

Maar stel je weet dus nog niet wat voor versterker je gaat gebruiken. Hoe ga je dan je satelliet speakers aansturen? Waar wilde je deze op aansluiten?

Als versterker zou je mijns inziens best een PA versterker kunnen pakken voor je sub. Je zou dit aan Captain Jack na kunnen vragen maar de behringer Inuke NU1000 lijkt mij afdoende voor 1 driver.
Je bent dan al ongeveer 200 euro kwijt voor de versterking van je subwoofer.
http://www.behringer.com/EN/Products/NU1000.aspx

Je zou ook naar de Hypex (Ds 2.0, Ds 4.0, Ds 8.0) modules kunnen kijken (al denk ik dat je duurder uit bent daarmee)

En mocht je nu alles aan kunnen willen sluiten. Dan zul je moeten zorgen dat je een receiver hebt staan.
Ik heb zelf dan 2ehands de Denon AVR-1509 gevonden. Dit is weliswaar een apparaat uit de 2009 serie. Maar voor mij voldoet deze prima.
Nu zal ik de laatste persoon zijn die zegt dat jij deze ook maar moet kopen. Je zult voor je zelf ook moeten kijken wat je nodig hebt namelijk.

Ik hoop dat je een beetje beter begrijpt nu wat je allemaal nodig hebt. Ik heb misschien niet een erg net verhaal neergezet, ik hoop echter wel dat het een klein beetje begrijpelijk is.

Mocht ik helemaal fout zitten en weet je al wel hoe je het aan gaat sluiten dan hoor ik dat wel. Verder vragen zijn altijd welkom!



morca

Quote from: CaptainJack on October 17, 2011, 10:24:22
Ik zie nu pas dat ik een beetje verkeerd heb zitten lezen vorige keer.
Je wilt een W7 toepassen geen W3....

Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik nog even een aantal keer na zou denken alvorens met de W7 te gaan werken.
Het is een minder bijzondere woofer voor home of HT gebruik dan verwacht mag worden voor de prijs die je ervoor moet betalen.

In de Gotham van JL wordt een aangepaste versie van de W7 gebruikt en dus niet de los verkrijgbare W7.

In ieder geval mocht je nog meer info willen hebben stuur mij even een PM.

Gr,

Jacco
Die W3 ben ik voor aan het sparen  :D

ugur3D

Quote@ first welkom op het forum. Ookal ben je er al een keer geweest Tongue

Ik zie dat je de JL audio 13W7AE als woofer toe wil gaan passen. deze zal je dan misschien voor die 800 euro kunnen kopen. Reken wel dat ook nog ene flink bedrag aan versterking kwijt bent (in hoeverre je dat zelf nog niet hebt.)
Ook de materialen voor de kist kosten aardig wat geld + eventuele manuren voor het maken.

Ons gehoor kan overigens beter tegen 'bass' dus lage tonen. Maar als je een mooie geluidsbeeld wilt moet de bass niet te erg overheersen hoor!

succes er mee!

Nou als eerst bedankt ;D
jah, het was een tijdje geleden (denk van 5 maanden gelenden ofzo?)

ohh nee toch de versterker... helemaal vergeten o__O
oh oh nou dan denk ik dat het toch maar iets boven de 800 gaat worden ehm...
hoeveel zou zown goeie vertreker kosten voor die JL AUDIO 13W7AE ?
Enig idee daarvoor?
en heeft u ook mischien een idee hoeveel een mooie kist gaat kosten?
alvast bedankt :P


Quote@ CaptainJack

Ik zie nu pas dat ik een beetje verkeerd heb zitten lezen vorige keer.
Je wilt een W7 toepassen geen W3....

Ik kan je in ieder geval zeggen dat ik nog even een aantal keer na zou denken alvorens met de W7 te gaan werken.
Het is een minder bijzondere woofer voor home of HT gebruik dan verwacht mag worden voor de prijs die je ervoor moet betalen.

In de Gotham van JL wordt een aangepaste versie van de W7 gebruikt en dus niet de los verkrijgbare W7.

In ieder geval mocht je nog meer info willen hebben stuur mij even een PM.

Gr,

hoi,
hehe kan gebeueren hoor soms raak ik ook door de war door die letters en cijfers het lijkt alemaal op elkaar :)
over wat u zij van die gotham
zijn dat 2× W7 wat ik wilde?
en weet u mischien de prijs hiervan?
zou dit beter zijn om te gaan kopen?

en ik heb ook gehoord dat u goed bent in kistjes maken voor subwoofers
klopt dit?
zo ja wil ik u paar vragen stelln in PM :-)



@ Clifdon
ik heb gezien dat je me hebt toegevoegt op msn
ik praat met u daar okay?

en alvast bedankt Iedereen!

Mvg ugur 





ugur3D

PS: ik hoop dat iedereen weet dat ik dit op me pc gaat aansluiten toch ?
en dan later in me autoje  ::)  ::)  ::)

Clifdon

Ik denk dat het idee van Ugur niet uit te voeren is.
Ik zou het in elk geval zelf nooit doen.

Wat hij wil is het volgende.

Zijn logitech set behouden. en daarnaast een sub neerzetten. (Mijn vraag is dan direct hoe ga je deze aansluiten?)

Dan wil hij ook nog als hij straks een auto heeft de sub in de auto neer gaan zetten.
Natuurlijk is dat mogelijk. Maar als je dan een versterker voor 230Volt hebt gekocht en je moet daarna dan weer naar 12Volt auto spanning. Lijkt me erg omslachtig allemaal.
Ook is het volgens mij zonde van je geld. een heel nieuw geluidsetje kopen voor binnen. Later ook nog voor in de auto zou ik veel eerder aanraden. 2e hands is er echt wel leuk en goed spul te vinden. Zeker als je allemaal niet het nieuwste van het nieuwste wil.

ugur3D

hmm nou ja, laat maar ook even zitten

ik denk dat ik zlef ook te vroeg ben begonnen aan deze topic.
zodra ik het buget heb en ik heb ongveer een idee hoe  ik het moet doen enz
dan kom ik terug en leg ik het hier uit en dan zien we zo wel, of het wel goed zo is of niet goed is.

Mvg ugur

sublover

Quote from: ugur3D on October 19, 2011, 20:38:01
hmm nou ja, laat maar ook even zitten

ik denk dat ik zlef ook te vroeg ben begonnen aan deze topic.
zodra ik het buget heb en ik heb ongveer een idee hoe  ik het moet doen enz
dan kom ik terug en leg ik het hier uit en dan zien we zo wel, of het wel goed zo is of niet goed is.

Mvg ugur

Verrassend

Kom je volgende maand weer met hetzelfde topic en het zelfde besluit?


ugur3D

QuoteVerrassend

Kom je volgende maand weer met hetzelfde topic en het zelfde besluit?
hmm
volgende maand weet ik het niet hoor  :unsure:
ik denk iets aan 2 maanden ofzo.
jah, ik dacht van dat het beter was als ik er eerder over praat weet u wel
maar of het wel een goed idee is geweest weet ik het even niet
Maar ja, ik denk nog steets dat ik voor de ''13W7AE'' ga
sommige hebben wel gezecht dat andere subwoofers (ik dacht de ''13W3v3'') veel beter en goedkoper is...
maar ik wil toch voor de nieuwste :)
en ja, ik zal zeker 100% wel terug komen hier  :D

Mvg ugur

AbZ

Quote from: ugur3D on October 12, 2011, 10:19:23ik hou heel veel van subwoofers  (muziek dus  :tongue2: )
ik gebruik nog steets de Z-2300 boxen en ik ben er hardstikke tervreden mee   :inlove:
maar natuurlijk wil ik harde en diepe bass  :blush:
Het is slimmer om eerst een paar redelijke speakers te zoeken
voordat je veel geld uitgeeft aan een subwoofer die niet bij die Logitech speakers past.

ugur3D

QuoteHet is slimmer om eerst een paar redelijke speakers te zoeken
voordat je veel geld uitgeeft aan een subwoofer die niet bij die Logitech speakers past.
ja, daar heeft u wel gelijk in maar ik heb me toch besloten om mijn oude system (z-2300) lostehalen van me pc en hem verkopen aan me vriende.
als zij het natuurlijk niet willen zet ik heb op marktplaats :)

ik denk dat ik gewoon een aparte speakers zal kopen zoals deze(ik heb gwoon even wat gepakt) http://mobile.jlaudio.com/products_components.php?comp_id=63
ik zal eerst natuurlijk goed zoeken, voordat ik echt weet welke ik zal kopen.
en als ik alles heb ga ik dan ook voor die aparaat waar ik alles kan aansluiten (volgens mij heet die verstreker of reciver)

Mvg ugur

morca

Hahahaha jij word bijna net zo JLgek als ik ben,zat daar ook al over te denken is het niet dat die boston A25 wel erg goed klinken voor bijna niks

ugur3D

hehe,
zo overdreven gek ben ik niet maar wel wat dat zeg ik je :D