AV-NU 2011, welke forumleden gaan er?

Started by Bas Akkerman, September 8, 2011, 20:03:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: WimB on October 23, 2011, 14:34:54
Wat dat betreft zijn dus geen 2 paar oren hetzelfde.
Ik hoorde weldegelijk verschil toen hij 1 stekker erin stak. Bij de tweede was het verschil voor mij niet aanwezig, maar met 4 hoorde ik wel weer iets verschil. Maar 1 stekker maakte wat mij betreft het grootste verschil. Maar ja, iedereen zijn mening. Wat mij betreft is iedereen die 1000 euro voor een kabel betaald compleet gestoord. Maar dat is dan weer mijn mening.
Ja en ook dat ding vond ik vervelend. Het was net of hij heel smerig was (viel op zich wel mee) en om met zo'n ding 2 uur een film te kijken lijkt mij geen prettig idee.

Knap hoor,dat je jij dit wel hoorde... 8)
Ik zeg het denk ik verkeerd,het zal wel niet 'knap' zijn,je zal wel een 'beter' gehoor hebben,dan die van mij.
Ik wil niets insinunieren,maar ik neem aan dat je zag dat de beste man de stekker er in deed,en toen ging luisteren  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

audiofreak1

Ben net terug, bij heel veel demoruimtes weggelopen door de slechte muziek keuze. Gepingel, gejazz, niet 1 keer iets fatsoenlijks gehoord. Veel kamers waren gesloten en dan ga je ook niet wachten voor de deur. De sfeer is helemaal weg zoals die op de VAD er wel was. De benedenhal is net een kermis, werkelijk alles galmt door elkaar. Nee om hier serieus naar nieuwe spullen te gaan kijken/luisteren, je krijgt geen goede indruk. Schijnbaar luisteren audioliefhebbers alleen naar gepingel terwijl er toch zoveel mooie muziek te horen is en dan hoef ik geen titels te noemen want die zijn wel bekend. Zit nu in twijfel of ik volgend jaar weer ga, bij de VAD was dat vanzelfsprekend! Het is niet toevallig dat grote merken als Marantz, B&W wegblijven van deze beurs. Is dit het begin van het einde? Zonde!
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

DVDmartinDVD

Ook net terug van avnu, was wel aardig.
Ik had gehoopt op meer surround, alleen Epson,'s gezien voor de rest geen enkel ander projector merk gezien?

BB&G had het goed voor elkaar i.'s.m Epson meridian en Marantz met KEf vond ik ook wel oke'.

3D kan mij ook niet bekoren, voorlopig hou ik het bij 2D.

Tijdje staan praten bij audiac over arcam, hoe het staat met de problemen van het merk en hoe ze dit oplossen. Met name de AVR600 was veel problemen maar hebben dit volgens hun nu onder controle en ook vaak is de HDMI van andere merken hier debet aan. Vooral de nieuwere generatie en later met de nieuwe 1.4 update zijn de klachten minimaal. Dus voor mij wordt de arcam AV888 weer een kandidaat.

Of ik volgend jaar weer ga? Ik denk het niet....
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

citac

Het blijft een audioshow met veel mogelijkheden , om te luisteren , maar daarin zit gelijk het compromis.
Je kan tenminste nog luisteren , bij een autoshow bv. kan je alleen maar kijken , dus wat dat betreft moet men niet zo klagen.
En bij de meeste ruimtes werd aan de bezoekers gevraagd  wat ze graag wilden luisteren.
Gewoon ontspannen genieten van al het moois ;D.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Maro

Quote from: DVDmartinDVD on October 23, 2011, 15:45:09
Dus voor mij wordt de arcam AV888 weer een kandidaat.

Of ik volgend jaar weer ga? Ik denk het niet....

..en je hebt de Onkyo nog maar net.... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DVDmartinDVD

Quote from: Maro on October 23, 2011, 18:16:31
..en je hebt de Onkyo nog maar net.... ;)

Erg he' :)

Upgrade virus met surround is niet bij te houden....

Eerst een nieuwe subwoofer  :angel:

Greetz
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Robiwan

Wat vonden we van de Davialet D-premier versterker in combinatie met de Crystal Arabesque speakers in zaal 316 van de AV-nu show?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

CZ79

Heel bijzonder en het klonk bijna heel erg goed, dit was toch de zaal waar de Davialet D-premier verticaal was opgehangen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

WimB

Quote from: papaleo on October 23, 2011, 14:53:36
Knap hoor,dat je jij dit wel hoorde... 8)
Ik zeg het denk ik verkeerd,het zal wel niet 'knap' zijn,je zal wel een 'beter' gehoor hebben,dan die van mij.
Ik wil niets insinunieren,maar ik neem aan dat je zag dat de beste man de stekker er in deed,en toen ging luisteren  ::)
Ik luisterde anders eerst eens heel goed naar het stuk zonder de stekker erin en daarna speelde hij hetzelfde stuk met die stekker erin en klonk het gewoon luider en dynamischer.
En nee, hij had het volume niet verder opengedraaid.

Robiwan

Quote from: cz79 on October 23, 2011, 19:39:49
Heel bijzonder en het klonk bijna heel erg goed, dit was toch de zaal waar de Davialet D-premier verticaal was opgehangen?

yep. lelijk ding eigenlijk best wel :D. De klank was op het 1e gehoor wel dynamisch, schoon en snel.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

CZ79

Lelijk vond ik hem niet maar dat is een kwestie van smaak, dynamiek was meer dan prima alleen bij de demo waar ik bij was was de bas te aangezet, misschien stonden de luidsprekers niet optimaal tov de luisterplaek waar ik zat of was het de opname, meer mensen last hier van?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

papaleo

Quote from: WimB on October 23, 2011, 19:54:30
Ik luisterde anders eerst eens heel goed naar het stuk zonder de stekker erin en daarna speelde hij hetzelfde stuk met die stekker erin en klonk het gewoon luider en dynamischer.
En nee, hij had het volume niet verder opengedraaid.

Misschien ligt/lag het wel aan mij dat ik niets hoorde,kan best...maar de ruimte waarin dit alles werd gedemonstreerd was niet bepaald op een rustigge plaats gesitueerd,de deuren (2grote klapdeuren) stonden permanent open,dus daar kwam al van alles wat de demo kon verstoren van buiten naar binnen,en boven deze ruimte zat Beter Beeld & Geluid met hun DD18 te bonken  :D

Ik zou deze Conditioner Stekkers zeker eens willen beluisteren bij mijn eigen thuis,want dat is meest ideale referentie punt die ja maar kan bedenken,toch...daar kan pas voor 100% een oordeel vellen over,of deze wel of niets toevoegd in je set.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MovieMax

Ik ben naar de AV-NU en de X-fi geweest.

De AV-Nu was beneden een grote zaal en wat kleinere ruimtes op de verdiepingen erboven. In de grote zaal was luisteren tamelijk onmogelijk. De zaaltjes in de bovenverdieping was de luisterervaring een stuk beter.


De trends:

-STREAMING. Bijna elk merk heeft nu een streamer of op z'n minst een aangekondigd. Op zich een heel goede zaak. Ik zou echt niet meer zonder het gebruikersgemak van mijn SQBox kunnen. De prijs/prestatie verhouding van de SQBox is heel moeilijk te overtreffen. Met een externe kwaliteits-DAC hoeft een SQBox-DAC combo zich nergens voor te schamen. Alles netjes op een harde schijf met coverart, geen gezoek meer naar schijfjes en steeds meer in hires formaten. De nieuwkomers moeten toch heel wat bieden om de gepeperde meerprijzen te rechtvaardigen. Temeer dat een streamer staat of valt met de user interface. En dan komen we op het volgende punt:

-De Ipad heeft zijn zegetocht voortgezet, ook in de audio wereld. Bijna iedere demo werd gestreamed of bediend vanaf een Ipad.

-Luidsprekers zijn weer stemmig zwart. Twee jaar terug op de VAD een aaneenschakeling van allerhande kleurtjes en dessins, zelfs doorzichtig plexiglas, met name prominent wit. Totaal kansloos met al die reflecties in een HT.

-De wedergeboorte van vinyl met draaitafels. Als het al weggeweest is. Nix voor mij, maar leuk om te zien hoeveel geld en moeite je er tegen aan moet gooien voor een goed resultaat. Misschien is de lijdensweg en de financiële offers die je moet getroosten juist het leuke voor de liefhebbers...

-Mini luidsprekers met een maxi prijs. Schijnbaar zijn een paar melkpakken op een zuiltje wat WAF vriendelijker. En de techniek staat niet stil en komt er toch redelijk wat geluid uit.

Ik kan mij vergissen maar in vergelijk met de VAD in Veldhoven waren er minder bezoekers. Grote afwezige was B&W. KEF was juist heel sterk vertegenwoordigd.

De Cambridge Audio NP30 streamer klinkt goed. Het display is nogal lelijk en van veraf moeilijk te lezen. Prijs is redelijk.

De stand van BB&G was weer toppie verzorgd. Dit keer met een Epson 3D beamer en actieve brillen en Avatar. Niets ten nadele van BB&G maar ik kan beter naar passief 3D kijken. Stationair is het beeld van de Epson heel goed. Als een scene een pan beweging naar links of rechts maakt dan liep het beeld voor mijn gevoel voor links en rechts enigszins uit sync of werd heel schokkerig. Ik hield het 30 seconden uit bij een wilde scene.

Wat impressies:




Davialet D-premier versterker in combinatie met de Crystal Arabesque speakers. Mooi ding, maar wat ondergewaardeerd met de twee melkpakken. De Davialet zou wat beter tot zijn recht komen met wat grotere luidsprekers. Veel dynamiek in een kleine verpakking. Maar prijstechnisch way out of my league. Voor minder heb je een Pass Labs.




De KEF Blade. Yeah! Helaas moet je een tweede hypotheek nemen voor een set. De Blade kun je tenminste beluisteren. De Muons zijn alleen maar voor de show. Er stonden vier Marantz versterkers gestacked om de Blade aan te sturen.




Omdat ze zo mooi zijn.




De R serie van KEF. Niet slecht. De nieuwe drivers een een betere doos dan de Q-serie. Nee, ik ruil de Reference series niet in.



Draaitafels en Monitor audio.



De Monitor Audio platinum melkpakken kwamen wat adem te kort in de grote ruimte.



De grotere broers stonden werkeloos.



Me soooo horny!  :P


Ik hoop dat de AV-Nu weer in Veldhoven komt.









KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

WimB

Quote from: papaleo on October 23, 2011, 21:13:11
Misschien ligt/lag het wel aan mij dat ik niets hoorde,kan best...maar de ruimte waarin dit alles werd gedemonstreerd was niet bepaald op een rustigge plaats gesitueerd,de deuren (2grote klapdeuren) stonden permanent open,dus daar kwam al van alles wat de demo kon verstoren van buiten naar binnen,en boven deze ruimte zat Beter Beeld & Geluid met hun DD18 te bonken  :D

Ik zou deze Conditioner Stekkers zeker eens willen beluisteren bij mijn eigen thuis,want dat is meest ideale referentie punt die ja maar kan bedenken,toch...daar kan pas voor 100% een oordeel vellen over,of deze wel of niets toevoegd in je set.  ;)
Dat gaf die man met die lange haren ook aan. Leen zo'n ding bij een hifi zaak en luister er in je eigen set naar of het invloed heeft. Bevalt t niet dan breng je m weer terug. Daar was hij heel open en eerlijk in.

FDLARRY

Wat vonden jullie eigenlijk van de Dynaudio opstelling, kon niet zien welk moedel het was maar denk dat er een setje stond van ergen tussen de 2,5 a 3,5 duizend PP. (gokje) ik zag wel waar ze aan hingen top van Chord 2 mono blokken a 8.000 ps (als ik het geod heb) voorverstekker, nog duurder ? en dan nog een flinke DAC, ligt het aan mij of is dit gewoon not done, tuurlijk hoor je het beste wat zo speaker te bieden heeft maa rmijn stelregel is nog steeds wat je aan je speakers uitgeeft is ongeveer de som die je aan je versterking uitgeeft, en dan is dit totaal onlogisch, of ligt dit aan mij. :(
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

CZ79

#90
Die avantgarde set was wel een plaatje om te zien en een genot om te luisteren, jammer wel van die MA platinum dat ze alleen de kleine MA's hadden opgesteld ik denk dat de grote MA's beter tot hun recht waren gekomen in deze ruimte.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

bottlekiss

Quote from: FDLARRY on October 23, 2011, 21:37:47
Wat vonden jullie eigenlijk van de Dynaudio opstelling, kon niet zien welk moedel het was maar denk dat er een setje stond van ergen tussen de 2,5 a 3,5 duizend PP. (gokje) ik zag wel waar ze aan hingen top van Chord 2 mono blokken a 8.000 ps (als ik het geod heb) voorverstekker, nog duurder ? en dan nog een flinke DAC, ligt het aan mij of is dit gewoon not done, tuurlijk hoor je het beste wat zo speaker te bieden heeft maa rmijn stelregel is nog steeds wat je aan je speakers uitgeeft is ongeveer de som die je aan je versterking uitgeeft, en dan is dit totaal onlogisch, of ligt dit aan mij. :(
Ik vermoed dat Dynaudio verschillende soorten speakers heeft laten horen. Ik was er aan 't einde van de zondagmiddag en toen hing er er de Dynaudio Focus 260 aan de Chord set. Die 260's kosten € 1799/st (Focus range start bij € 1000/st). De Chord USB dac kost ongeveer € 5400 en het CD transport zo'n € 6400. Serieuze prijzen dus. I.d.d. wellicht wat teveel van het goeie voor de Dynaudio's, maar die klonken dan wel prima.

Wat ik leuk vond aan de Dynaudio stand was de actieve samenwerking met Chord en Audioquest. Er werd echt een 'programma' afgewerkt met netjes een uitleg vooraf en een vergelijk tussen 16 en 24 bits streaming en hoe een Dynaudio USB kabeltje van € 35 een opmerkelijk beter geluid veroorzaakte dan de standaard (computer) USB 2.0 kabel. De salesmanager van Audioquest NL vond het de goedkoopste upgrade die je bij AV-NU kon krijgen. Volgens mij heeft ie gelijke. Toch gek dat er hoorbaar verschil is tussen schijnbaar gelijke nullen en eenen...

Tja en dan de Kef Blades. Wat groot, maar erg erg mooi om te zien en te horen. Powered by Marantz, een mooie combi hoor. Viel me op dat veel merken zonder eigen elektronica voor Marantz als bron en versterking kiezen.
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

FDLARRY

Het klonk absoluut goed, maar ik had het dan graag aan een versteker-set willen horen van 3 a 3,5 duizend, lijkt me een stuk eerlijker, want 35 duizend uitgeven aan transport, DAC en versterking om vervolgens speakers te kopen a 3500 PP doet niemand.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

bottlekiss

Je hoeft je bij je upgrades echter alleen te focussen op de speakers. Dat maakt het er weer een beetje eenvoudiger op  :D
Maar ff serieus: wanneer je speakers nog geen tiende van de rest van je set kosten kan je inderdaad spreken van een scheve verhouding.
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

johan79

Ik ben dit jaar niet geweest, vond het vorig jaar ontzettend tegenvallen.

In Utrecht heb je idd die verschikkelijke grote ruimte beneden waar eigenlijk niets te kijken valt, dan moet je naar boven voor een paar demokamers waar totaal geen sfeer hangt.

Van mij mogen ze wel weer naar Veldhoven. Vond ik het altijd meer sfeer hebben daar.
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

morca

Quote from: johan79 on October 23, 2011, 23:21:04
Ik ben dit jaar niet geweest, vond het vorig jaar ontzettend tegenvallen.

In Utrecht heb je idd die verschikkelijke grote ruimte beneden waar eigenlijk niets te kijken valt, dan moet je naar boven voor een paar demokamers waar totaal geen sfeer hangt.

Van mij mogen ze wel weer naar Veldhoven. Vond ik het altijd meer sfeer hebben daar.

In het andere topic word al genoemd dat Veldhoven niet meer mogelijk is,er word wel geoperd voor een betere plek in het midden van het land.
Maar of dat ook gaat gebeuren?? We zullen zien

Roger Black

Mijn favoriet was toch wel de Arabesque speakers op de Devialet D-Premier. Bij de eerste tonen waterige ogen, prachtig geluidsbeeld. Tastbaar.

Pjotr

#97
Ik ben afgelopen zaterdag geweest. Ik vond de AV-NU tegenvallen. Zoals meerdere forumleden al meldden, was de geluidsweergave in veel zaaltjes niet om aan te horen, nog los van de muziekkeuze (of wat voor muziek door moest gaan).

Toch was ik enthousiast over de Hegel i.c.m. de Raidho speakers. De demo met muziek van Stevie Ray Vaughan en Tracy Chapman klonk erg overtuigend. Weliswaar stond het volume wat te hoog naar mijn smaak, maar het klonk goed. Met die "wonderpluggen" van Nordost (Qv2 AC Line Harmonizer) vond ik het verschil minimaal en leek de bas strakker te worden, maar dit ging wat mij betreft ten koste van de vocalen. Die klonken minder diep.

Op de beurs stond een belgische meneer van Asperia Audio met een set die gebaseerd was op streaming waarbij het signaal via een ethernetverbinding naar de DAC ging. Alleen de DAC was al 4000 euro geloof ik en dan hing er nog een dijk van een eindversterker aan om vervolgens 2 monitoren aan te sturen. Het resultaat vond ik indrukwekkend, zeker gezien de slechte akousiek van de hal.

Op de X-fi heb ik niet alle ruimtes bezocht, maar ik vond de TAD set fantastisch klinken. Maar ja, dat mag ook wel voor dat geld. Ik heb met een goede vriend van me een uur in die kamer zitten luisteren en genieten van de geweldige geluidsdruk en echtheid van de muziek.

Daarnaast vond ik ook de set van Easy Audio erg mooi, ik weet niet uit welke merken deze bestond, maar het klonk m.i. geweldig. MBL was ik altijd al benieuwd naar. Alleen al hoe die rondstralers eruit zien! Ze klonken wel OK, maar voor die prijs heb ik betere speakers gehoord.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Martijn M

Het lijkt mij als exposant moeilijk om de juiste muziek op te zetten; er zullen altijd mensen zijn die het niks vinden. Wat dat betreft zit je m.i. relatief veilig met een aantal van de bekende referentie-tracks. Een groot bijkomend voordeel hiervan is bovendien dat het voor mensen makkelijker wordt om de klank van de set te beoordelen, omdat ze de opnames kennen. Want uiteindelijk is dat toch waarom je naar die sets luistert? Een goed stuk muziek luister ik thuis wel!

Met door mensen zelf meegebrachte cd'tjes zou ik als exposant ook oppassen. Het kan maar zo zijn dat de opnamekwaliteit verschrikkelijk is. De eigenaar van het cd'tje is zich hier hopelijk van bewust en zal daar doorheen weten te luisteren, maar mensen die net toevallig hun hoofd om de deur steken hebben dan vaak binnen een paar seconden al een vernietigend oordeel over de gedemonstreerde set gevormd.
Dutch & Dutch

Pjotr

#99
Quote from: keyser on October 24, 2011, 08:49:31
Met door mensen zelf meegebrachte cd'tjes zou ik als exposant ook oppassen. Het kan maar zo zijn dat de opnamekwaliteit verschrikkelijk is. De eigenaar van het cd'tje is zich hier hopelijk van bewust en zal daar doorheen weten te luisteren, maar mensen die net toevallig hun hoofd om de deur steken hebben dan vaak binnen een paar seconden al een vernietigend oordeel over de gedemonstreerde set gevormd.

Hier had Bjorn Bengtsson van Nordost geen problemen mee. Een van de bezoekers had een eigen schijfje meegenomen. Bjorn voerde deze aan de speler en het begon veelbelovend. Toen het aantal instrumenten toenam, hoorde je duidelijk dat het niet lekker afgemixt was, de dynamiek was ineens weg, totdat het weer wat rustiger werd in de compositie. De desbetreffende bezoeker zat enorm te genieten, dat vind ik dan wel weer mooi.

Gelukkig liet Bjorn horen dat met opnames van Stevie Ray Vaughan, Tracy Chapman en Tomahawk de Hegel/Raidho set in staat was om dit prima weer te geven.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+